Jak działają reklamy Google Ads?

Google Ads: czym jest i jak działa

Zawsze kiedy pojawia się temat reklam w internecie, pojawia się skrót SEM, czyli search engine marketing (marketing w wynikach wyszukiwania).
Jak każde inne działanie skupione na pozyskiwaniu klientów za pomocą dedykowanych reklam, Google Ads daje duże możliwości dotarcia do różnych odbiorców – za pomocą reklam w wynikach wyszukiwania, ale również innych: na YouTube i wielu innych kanałach. Czy to oznacza, że Google Ads jest narzędziem, które może stać się podstawowym narzędziem zdobywania nowych klientów? Tak. Jednak zanim zaczniesz inwestować duże kwoty w reklamy Google Ads, dowiedz się kilku kluczowych rzeczy dotyczących tej platformy.

Google Ads, do 2018 roku Google Adwords, to system reklam w wynikach wyszukiwania i innych platformach sieci reklamowej zarządzanych przez lub współpracujących z Google. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam (tekstowych, graficznych, wideo) w różnych kanałach komunikacji i formach.

Google Ads działa w systemie kampanii PPC (ang. pay per click – reklamodawca płaci za kliknięcie) i CPM (ang. cost per mille – koszt wyświetlenia reklamy tysiącowi odbiorców). Oznacza to, że Google Ads umożliwia tworzenie kampanii skupionych na zasięgu oraz wyświetleniach konkretnej reklamy (CPM), jak i kampanii mających konkretniejsze cele – na przykład dotarcie do jakiejś grupy odbiorców, którzy wejdą w kontakt z reklamą a przez to – z produktem (CPC).

Sam system reklamowy działa od października 2000 roku i pozostaje do dziś najważniejszym źródłem dochodów Google. Już tu warto wspomnieć o kilku rzeczach, które sprawiły, że dzisiaj Google Ads uchodzą za standard w branży marketingu internetowego. Otóż: pod koniec lat 90. XX większość wyszukiwarek internetowych opierała swoje utrzymanie o przychody z reklam – tak samo jak dzisiaj. Jednak robiły to inaczej niż dzisiaj.

Na stronie głównej wyszukiwarki – poza oknem wyszukiwania – była masa reklam. Gdy pod koniec lat 90. XX pojawił się na rynku Google ze swoją wyszukiwarką – użytkownicy byli zdziwieni, bo strona główna wyszukiwarki (w gruncie rzeczy) zawierała logo i okno wyszukiwania.

Do tego sam algorytm wyszukiwania był co najmniej tak samo skuteczny, jak konkurencji, a jakość korzystania z usługi – o wiele lepsza (w dużej mierze dzięki brakowi natarczywych reklam na stronie głównej).

Wraz z rozwojem Google’a reklamy zaczęły pojawiać się w wynikach wyszukiwania. I to właśnie to przesądziło o tym, że Google nie tylko zdobyło serca użytkowników (w końcu firma dostarcza skuteczną wyszukiwarkę, która nie onieśmiela natłokiem reklam po załadowaniu strony, a do tego działa szybko, bo nie zasypuje użytkowników reklamami, które ładują się długo – pod koniec lat 90. internet nie był tak szybki), ale również reklamodawców (mogli docierać do konkretnych osób, które szukają konkretnych usług).

Sam mechanizm wyświetlania reklam w ramach Google Ads nie zmienił się od tamtej pory za bardzo: pojawiają się one głównie w wynikach wyszukiwania – oczywiście, na samej górze. Ale nie tylko.

 

Reklamy Google Ads spotkasz na YouTube czy w ramach sieci AdSense – reklam kontekstowych, pojawiających się na stronach, których właściciele umieścili odpowiednie boxy.

Google Ads jest jednym z kluczowych narzędzi do prowadzenia kampanii w wynikach wyszukiwania (SEM – search engine marketing). Razem z SEO (ang. search engine optimization) tworzy trzon większości działań marketingowych w wynikach wyszukiwania.

Prowadzenie kampanii Google Ads – co musisz wiedzieć?

Kampanie Google Ads możesz prowadzić w wynikach wyszukiwania – to jedna z form reklamowania się przy pomocy tego narzędzia. Twoje reklamy mogą pokazać się w konkretnych wynikach wyszukiwania. Co więcej, Twoje reklamy mogą pojawić się w wielu innych kanałach na podstawie profilowania (wiek, miejsce zamieszkania, preferencje zakupowe, płeć, zainteresowania) – na przykład na YouTube czy w aplikacjach ze sklepu Google Play zarabiających z reklam.

Reklamy mogą „śledzić” użytkowników dzięki boxom AdSense, które znajdziesz na wielu stronach w internecie – wyświetlają się one w odpowiedzi na dane zebrane podczas przeglądania konkretnych stron i mogą wyświetlać produkty, które przeglądali. Na przykład po wejściu na stronę sklepu z konkretnym modelem butów mogą za Tobą „podążać” powiązane z tym konkretnym sklepem (lub konkurencją) reklamy.

Przy użyciu Google Ads możesz prowadzić kampanie remarketingowe, czyli utrzymać kontakt z osobami, które odwiedziły Twoją stronę. Google Ads jest jednym z dwóch najpopularniejszych narzędzi do prowadzania tego typu kampanii, a z racji dużej sieci reklamowej – pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych i nie mogą zobaczyć reklam kierowanych w tych kanałach komunikacji.

Czy reklamy w wynikach wyszukiwania wiążą się z SEO?

Częściowo. Reklamy w wynikach wyszukiwania mogą być niekiedy mylone z organicznymi wynikami wyszukiwania – pojawiają się najczęściej na pierwszych miejscach po wpisaniu konkretnej frazy. Różnią się jednak od wyników organicznych niewielką informacją „Reklama” (lub mającą podobne znaczenie – sama forma informowania o reklamach w wynikach wyszukiwania zmieniała się wiele razy).

Dzieje się tak, ponieważ Google Ads umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych opartych o frazę wpisaną przez użytkownika w okno wyszukiwarki. Oznacza to, że jeśli jakiś reklamodawca postanowi wyświetlić swoje reklamy użytkownikom, którzy wpisali „prowadzenie kampanii Google Ads” lub „szkolenia z Google Ads”, to jego reklama może pojawić się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście – wiąże się z tym mechanizm licytacji, który polega w skrócie na tym, że im więcej konkretny reklamodawca jest skłonny zapłacić za to, że użytkownik kliknie w jego reklamę, tym większa szansa na to, że system wyświetli tę konkretną reklamę. Innymi słowy – kampanie Google Ads są powiązane z wynikami wyszukiwania.

 

Ale to nie wszystko, na co pozwala ten system reklamy internetowej. Google Ads pozwala bardzo skutecznie profilować wyświetlanie reklam dostosowanych do konkretnych użytkowników, szukających konkretnych informacji. Jednak samo profilowanie pod kątem wyszukań to tylko jeden element – Google Ads umożliwiają śledzenie odbiorców i wyświetlanie reklam powiązanych na innych stronach.

Pewnie o tym wiesz doskonale. Wystarczy, że wpiszesz w Google „szkolenie youtube”, a już na którejś z kolejnych stron lub w aplikacji, z której korzystasz, pojawią się reklamy firm szkoleniowych w konkretnego tematu. To oznacza dwie rzeczy:

  1.  Reklamodawcy dobrze sprofilowali reklamy i dążą do tego, żeby konkretna informacja Ci towarzyszyła – aż do momentu zakupu;
  2. Te reklamy mogą dotyczyć produktu lub usługi, którą oferujesz.

 

Owszem, w czasach w których coraz więcej osób korzysta z narzędzi blokujących reklamy (również na telefonach), takich jak AdBlock czy inne, prowadzenie tego typu kampanii staje się coraz bardziej utrudnione.

Jednak bardzo ważne – z perspektywy reklamodawców – pozostaje to, że większa część ruchu w wynikach wyszukiwania pochodzi z urządzeń mobilnych, a Google czerpie większość swoich dochodów z reklam Google Ads.

To ostatnie przekłada się wprost na to, że Google, jako dostawca największej wyszukiwarki internetowej, będzie dążył do tego, żeby utrzymać poziom przychodów z reklam na dobrym poziomie. Mówiąc wprost: reklamy Google Ads nie znikną z wyników wyszukiwania, aplikacji ani sieci partnerskich, co oznacza, że reklamodawcy nadal będą mogli korzystać z tego narzędzia docierania do klientów. Jeszcze przez bardzo długi czas.

Gdzie wyświetlają się te reklamy i co wyróżnia reklamy w Google Ads?

Wśród największych zalet Google Ads należy wymienić to, że:

  • Oferują duże możliwości personalizacji reklam na podstawie danych zebranych przez Google – od miejsca wyszukiwania, przez preferencje, wiek i wiele innych wskaźników, które pozwalają na lepsze dopasowanie reklamy do konkretnego odbiorcy; „słowo kluczowe reklamy” to tylko jeden z elementów profilowania;
  • Pozwalają na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania bardzo konkretnych fraz – zapewnia to wysoki poziom personalizacji reklam i więcej możliwości dotarcia do dokładnie określonej grupy odbiorców;
  • Istnieje możliwość wyświetlania reklam w wielu kanałach dystrybucji oraz lepsza optymalizacja kreacji reklamowej (reklamy tekstowe, graficzne, wideo, animacje), dostosowaną do konkretnego kanału oraz konkretnych odbiorców (inne w wynikach wyszukiwania, inne w aplikacjach, inne na stronach z boxami AdSense);
  • Możliwość tworzenia reklam „śledzących” użytkownika w sieci reklamowej Google (reklamy Ad Sense) oraz w aplikacjach – jest to skuteczna praktyka, o której skuteczności może świadczyć to, że jest wykorzystywana przez dużych graczy na rynku reklamowym (na przykład markety elektroniczne).

Najważniejszymi rzeczami, które wyróżniają reklamy Google Ads, są: wysoki poziom profilowania reklam pod konkretnych odbiorców (a nawet lokalizacji, w której się znajdują) oraz skuteczne narzędzia do remarketingu (czyli prezentowania reklam dotyczących konkretnych produktów osobom, które miały z nimi kontakt lub są nimi zainteresowane). Jednak same zalety nie dają pełnego obrazu, bo bardzo ważne jest to, żeby wiedzieć kiedy warto korzystać z Google Ads. Bo – wbrew pozorom – nie zawsze warto.

Zalety Google Ads - kiedy warto korzystać?

Reklamy Google Ads są świetnym narzędziem dotarcia do klientów, do których nie można dotrzeć za pomocą innych kanałów. Dotyczy to sytuacji takich jak:

  • Marka lub produkt nie ma odpowiednio wypozycjonowanej strony internetowej (niska widoczność w wynikach wyszukiwania) – samo pozycjonowanie jest czaso- i pracochłonne, a wyniki znacznie bardziej uzależnione od działań konkurencji, nakładu pracy oraz algorytmu wyszukiwania;
  • Chcesz dotrzeć do klientów, którzy szukają informacji na temat produktów lub usług, które oferujesz;
  • Zależy Ci na dotarciu do konkretnie sprofilowanej grupy odbiorców – wpisywane w wyszukiwarkę słowa kluczowe jasno wskazują na obszar zainteresowania i potrzeby;
  • Chcesz dotrzeć do odbiorców, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych lub używają ich wyłącznie w celach prywatnych (na przykład z produktami lub usługami profesjonalnymi – narzędziami, itp.);
  • Zależy Ci na utrzymaniu kontaktu z konkretnym produktem lub marką za pośrednictwem „reklam podążających” za klientem;
  • Chcesz wejść w nową niszę, a inne narzędzia nie dają takich możliwości dotarcia;
  • Kiedy zależy Ci na przekuciu dużego ruchu na stronie (organicznego, z mediów społecznościowych, innych kanałów) w konwersję – za pomocą remarketingowej części systemu reklamowego Google Ads.

To tylko kilka kluczowych zalet Google Ads, które przekładają się na zastosowania w konkretnych i bardzo konkretnych sytuacjach.

Wady Google Ads (czyli kiedy lepiej nie zabierać się za reklamy)

  • Najważniejsza zaleta Google Ads, czyli możliwość dotarcia do nowych klientów, może okazać się też największą wadą tego narzędzia do marketingu w wynikach wyszukiwania. Podstawowym problemem może okazać się budżet – skuteczne prowadzenie kampanii w Google Ads wymaga niekiedy pokaźnych środków. I nie chodzi tu o setki, ale o tysiące złotych.
  • Kolejnym problemem jest mechanizm licytacji, który staje się problemem przy dużej konkurencji na rynku. Jeśli inne marki decydują się na wydawanie dużych środków na reklamy, przebicie się z innym produktem może być (bardzo) kosztowne i dawać niewielkie szanse na sukces.
  • Brak czasu na zarządzanie kampaniami Google Ads jest kolejną rzeczą, którą należy rozważyć przed rozpoczęciem przygody z reklamami w wynikach wyszukiwania – każda kampania wymaga uwagi i monitorowania. Jest to bardzo istotne zwłaszcza jeśli zależy Ci na osiągnięciu dobrych efektów prowadzonych kampanii.
  • Ciągła optymalizacja reklam, dopracowywanie kreacji, monitorowanie CTR-u czy też ciągłe monitorowanie reklam konkurencji to tylko kilka rzeczy, które wpływają na to, że kampanie przynoszą efekty (konwersję lub ruch) lub są narzędziem do przepalania budżetów reklamowych. Tu warto pamiętać o tym, że w przeciwieństwie do działań związanych z pozycjonowaniem (których efekty mogą utrzymywać się bardzo długo), działania związane z reklamami w wynikach wyszukiwania przynoszą oczekiwane rezultaty tak długo, jak inwestowany jest w nie czas i pieniądze. Oznacza to, że można dzięki reklamom szybko wypromować konkretną usługę i dotrzeć do nowych klientów, jak również szybko stracić cały pozyskiwany ruch na stronę.

Kluczowe wartości, które pomogą Ci określić skuteczność prowadzonych kampanii to:

CTR – czyli click through rate – to iloraz (wynik dzielenia) kliknięć w reklamę i jej wyświetleń. To bardzo ważny wskaźnik skuteczności prowadzonych działań marketingowych – nie tylko w ramach reklam Google Ads. CTR jest ważnym wskaźnikiem przy pozycjonowaniu stron i innych działaniach z obszaru marketingu w sieci.

W przypadku reklam Google Ads CTR pomaga ocenić skuteczność konkretnej reklamy. Powiedzmy, że Twoja reklama wyświetliła się 1000 razy (czyli pokazała się użytkownikom 1000 razy), a tylko 21 w nią kliknęło (bo byli nią zainteresowani). Daje to wynik CTR 2,1%, czyli 2,1% osób, którym wyświetlono reklamę – podjęło z nią jakąś interakcję (czyli kliknęło). Pomijając to, że taki CTR jest bardzo dobry, może się czasem okazać, że CTR jest niski (na przykład wynosi poniżej 0,5%). Wtedy warto zainteresować się sposobami na optymalizację kampanii Google Ads (o tym za chwilę).

CPC – czyli cost-per-click – koszt kliknięcia w reklamę (oraz koszt konwersji, czyli zakupu) – to kluczowy wskaźnik skuteczności reklam Google Ads.
Oblicza się go w prosty sposób: jeśli za wyświetlenie reklamy 1000 osobom zapłacisz 10 złotych, a w tę reklamę kliknie 10 osób, to CPC tej konkretnej reklamy wynosi 1 zł (za kliknięcie 10 osób w reklamę płacisz 10 zł).

CPC jest bardzo ważnym wskaźnikiem reklam, jednak dopiero w połączeniu z informacją o konwersji możliwe jest lepsze określenie całego procesu oraz wskazanie skuteczności reklamy. Konwersją może być zakup, rejestracja lub inna czynność na stronie. Znając zasięg i koszt konkretnej reklamy, jej CPC oraz konwersję możesz określić bardzo precyzyjnie jaka jest realna skuteczność konkretnej kreacji reklamowej.

Informacja o konwersji, a raczej jej koszcie, pozwala ocenić to, jaka kampania przynosi najlepsze efekty. Wysoki CPC może oznaczać kilka rzeczy – np. konkurencja na te konkretne zapytania jest bardzo duża, a reklama, żeby się wyświetlić, musi wygrać w licytacji (o tym za chwilę), a może konkretna reklama się po prostu nie sprawdza (warto to wtedy porównać z informacjami na temat wyniku jakości reklam – o nim za chwilę).

Czas na stronie – czyli ile czasu spędzają na stronie osoby, które weszły na nią za pośrednictwem reklamy to ważny wskaźnik, który mówi Ci, jak dobrze dopasowana do potrzeb grupy docelowej jest reklama. Gdy użytkownik kliknie w reklamę, przechodzi na Twoją stronę lub w inne miejsce, w których chcesz, żeby się znalazł. W zależności od tego, czy reklama trafiła do dobrego odbiorcy – czas na stronie może być niski lub wysoki. Można powiedzieć, że miarą zainteresowania użytkowników konkretną stroną jest czas, który na niej spędzają.

Krótki czas na stronie może oznaczać, że albo nie znajdują tego, czego szukają (na przykład przycisku rejestracji), nie widzą tego, co obiecywała im reklama, lub po prostu kliknęli przypadkiem lub reklama wyświetliła się złym użytkownikom. Każdy z tych obszarów może być poprawiony, a dane o czasie na stronie mogą wskazywać na obszary do poprawy.

Współczynnik odrzuceń, czyli jak wiele osób kliknęło w reklamę, weszło na stronę i szybko ją opuściło. To kolejny bardzo ważny wskaźnik skuteczności kampanii reklamowych Google Ads.

Jeśli jest wysoki, oznacza to, że użytkownicy nie podjęli żadnej akcji w miejscu, do którego prowadziła reklama i zamknęli stronę lub wrócili do wyników wyszukiwania. Wysoki współczynnik odrzuceń reklam jest sygnałem, że reklamy są źle sprofilowane (na przykład odpowiadają na złe słowa kluczowe lub wyświetlają się złej grupie odbiorców), kierują do nieodpowiedniej strony (na przykład dotyczą szkoleń z Google Ads, a kierują do strony ze szkoleniami z reklam na Facebooku), lub po prostu – odbiorcy nie są zainteresowani tą konkretną usługą, treścią lub produktem. Wysoki współczynnik odrzuceń może oznaczać też problem z samą stroną – jej intuicyjnością, sposobem komunikacji, projektem czy ogólnym user experience.

Wynik jakości reklam, to w praktyce ocena systemu Google Ads dotycząca jakości konkretnych kampanii i kreacji. Jest to szacowana wartość reklam – doboru słów kluczowych, grupy docelowej ale też jakości strony, do której reklama prowadzi. Jest to oczywiście wynik szacunkowy, jednak warto mu się przyjrzeć, bo Google na podstawie zbieranych danych określa potencjalną skuteczność – trafność sprofilowania reklamy i przewidywany współczynnik klikalności. Co ważne, ten wynik nie jest uwzględniany (oficjalnie) w czasie aukcji do określenia miejsca reklamy w wynikach wyszukiwania lub innych miejscach w sieci reklamowej.

Każdy z tych wskaźników informuje o konkretnych elementach – problemach czy sukcesach w prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads.
Wszystkie te wskaźniki dają informacje, które pozwalają określić, czy konkretna kampania dobrze działa (czyli – pomagają określić jej skuteczność), czy jest dobrze sprofilowana (czyli czy trafia do odpowiednich odbiorców) oraz nad czym warto się skupić, żeby osiągnąć lepsze wyniki.

 

Od czego zależy koszt reklam Google Ads  (licytacje, konkurencja)

Google Ads zawiera narzędzie określane jako Planer słów kluczowych. Chociaż jest to narzędzie stworzone z myślą o reklamach w Google i reklamodawcach, jest popularne pośród osób zajmujących się pozycjonowaniem (chociaż też nie do końca), bo pomaga określić szacowane wyszukania konkretnych fraz.

W Planerze słów kluczowych pojawia się też informacja o tym, jaki jest średni koszt kliknięcia w reklamy przy danej frazie (CPC). To bardzo ważna informacja przy tworzeniu reklam – pomaga oszacować średni koszt dotarcia lub pozyskania ruchu z reklam. Im wyższy CPC, tym konkurencja na konkretne frazy jest większa, ale grupa docelowa – dużo bardziej wartościowa. Oznacza to, że skoro inni reklamodawcy są gotowi zapłacić dużo więcej za konkretną reklamę, to znaczy, że widzą potencjał zwrotu inwestycji w przypadku tej konkretnej grupy odbiorców.

Ważne: to, że CPC w Planerze słów kluczowych ma jakąś wartość wcale nie oznacza, że taką wartość będzie miało w Twojej kampanii. Jakość reklam, to, co robi konkurencja czy dopasowanie do grupy odbiorców może mieć bezpośredni wpływ na wyższy lub niższy ostateczny koszt CPC. Do tego dochodzi również licytacja, czyli dosłownie: licytacja między konkretnymi reklamami, które mogą pojawić się w konkretnych wynikach wyszukiwania.

 

 

Tworząc reklamę w Google Ads podajesz również maksymalny koszt, jaki chcesz wydać za klikniecie w reklamę lub wyświetlenie. W przypadku licytacji – im wyższa jest wartość podana przez reklamodawcę, tym wyższa szansa na to, że konkretna reklama wygra licytację.

Według Google licytacje – jak również dobór reklam wyświetlanych w konkretnych miejscach wyników wyszukiwania czy innych w sieci reklamowej – odbywają się każdorazowo, gdy użytkownik wpisze konkretne zapytanie do wyszukiwarki. Innymi słowy: jeśli konkurencja podbija wysoko i ma wysokiej jakości reklamy (dobrze zoptymalizowane, kierujące do odpowiedniej strony oraz – co nie mniej ważne – dobrze sprofilowane), to najprawdopodobniej będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, na których Ci zależy.

Jednak nie zawsze chodzi tylko o pieniądze. Ważna jest też jakość reklam i tu pojawia się spore pole do popisu specjalistów od Google Ads (którym możesz się stać nie tylko dzięki doświadczeniu, ale również profesjonalnym kursom z tworzenia kampanii Google Ads). Dobre sprofilowanie, lepiej zrobione reklamy czy po prostu – lepszy produkt – mają bezpośredni wpływ na to, jaki jest ostateczny koszt kampanii Google Ads. W praktyce – ma to nawet większy wpływ niż to, co robi konkurencja (tak mówi Google, chociaż wielu specjalistów może się z tym nie do końca zgadzać). Dlatego tak ważna jest optymalizacja reklam Google Ads.

 

Optymalizacja reklam Google Ads

Jest wiele obszarów, które możesz poprawić w reklamach Google Ads, a które w efekcie sprawią, że kampanie będą lepiej konwertowały i zmniejszy się ich CPC. Sama optymalizacja ma dwa kluczowe zadania: sprawienie, żeby dzięki reklamom obniżyły się koszty kampanii oraz (2.) wzrosła konwersja. Innymi słowy: żeby dzięki lepszym reklamom osiągać lepsze efekty przy niższych nakładach finansowych.

Warto też pamiętać, że podniesienie budżetu reklamowego nie zawsze oznacza, że będzie więcej konwersji – niektóre obszary mają ograniczoną pojemność i kolejnym obszarem optymalizacji kampanii w Google Ads jest szukanie nowych nisz.

Zacznę od wyniku jakości reklamy – Google deklaruje, że jeśli konkretna reklama ma wysoki wynik jakości (a przez to – jest dobrze sprofilowana na odbiorców), to może wygrywać w licytacjach z reklamami, za które ich twórcy są gotowi zapłacić dużo więcej. Między innymi dlatego, że reklama z niższym budżetem jest lepiej sprofilowana, odsyła do lepszej strony oraz – lepiej informuje o tym, co reklamuje.

 

Jak zoptymalizować Reklamy Google Ads?

  • Doskonała znajomość produktu oraz osób, do których z tym produktem chcesz trafić (lepsze profilowanie);
  • Jasna komunikacja w tworzonych reklamach;
  • Dobre dopasowanie słów kluczowych na które odpowiadają konkretne reklamy;
  • Gruntowne przemyślenie całego procesu prowadzącego do konwersji na stronie internetowej – od początku do końca;
  • Pilnowanie spójności reklam;
  • Ciągłe analizowanie sytuacji i skuteczności prowadzonych kampanii;
  • Dobra znajomość konkurencji;
  • Lepsze dopasowanie konkretnych kreacji do konkretnych odbiorców.

Optymalizacja reklam Google Ads, podobnie jak samo ich prowadzenie, wymaga wiedzy i doświadczenia. Doświadczenie najlepiej zdobywa się pracując z tym systemem reklamowym, jednak wiedzę najlepiej zdobyć w czasie kursu prowadzonego przez profesjonalistów – na przykład w Akademii IT Media.

Jak nauczyć się tworzenia reklam?
(kursy, szkolenia, samouczki)

Dobry specjalista od reklam Google Ads i innych systemów CPC jest na wagę złota i potwierdzają to zarobki osób, które znają się na tych systemach reklamowych. Czas takich specjalistów kosztuje, dlatego wiele firm decyduje się na prowadzenie kampanii Google Ads samodzielnie, wyszkolenie wybranego pracownika w tym obszarze lub samodzielne nauczenie się reklam (to ostatnie dotyczy szczególnie właścicieli małych firm).

Google – jako dostawca narzędzia – daje dużo materiałów do nauki Google Ads. Na oficjalnej stronie Google Ads znajdziesz masę materiałów dotyczących tego systemu reklamowego. W internecie nie brakuje też różnego rodzaju poradników dotyczących prowadzenia, tworzenia, optymalizacji i raportowania kampanii Google Ads.

Istnieje również program Google Internetowe Rewolucje, który daje mocne podstawy do prowadzenia kampanii Google Ads. Jednak daje on raczej ogólny ogląd w tym, czym jest ten system reklamowy.

Lepszą opcją jest certyfikowany kurs digital marketing w profesjonalnym ośrodku szkoleniowym. Różne poziomy zaawansowania pomogą opanować zarówno podstawy, jak i bardziej złożone aspekty Google Ads. Tego typu szkolenia mają tę zaletę, że umożliwiają kontakt z prowadzącym, a w efekcie – weryfikowanie wielu rodzajów działań i kształtowanie dobrych nawyków.

Oczywiście – nikt nie stanie się prawdziwym mistrzem Google Ads po kilku tygodniach kursów, ale na pewno opanuje mocne podstawy (i nie tylko), dzięki którym będzie mógł tworzyć skuteczne kampanie marketingowe w wynikach wyszukiwania i sieciach partnerskich Google. Doświadczenie najlepiej zdobywa się pracując z tym systemem reklamowym, jednak wiedzę najlepiej zdobyć w czasie kursu prowadzonego przez profesjonalistów – na przykład w Akademii IT Media.

Zobacz zajawkę Szkolenia Google Ads