Kurs Grafik 3D

cena 8800 zł netto + 23% VAT

88h (11 dni) 8.30-16.30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Zbrush – moduł I 15-17 kwietnia 2024

Zbrush – moduł II 22-24 kwietnia 2024

Cinema 4D – moduł I 20-22 maja 2024

Cinema 4D – moduł II 23-24 maja 2024

Inne terminy >

Kurs stacjonarny | online na żywo

Zamów szkolenie dedykowane:
22 678 38 87

zapisz się

Kurs Grafik 3D

średnia ocen: 5.0

Kurs Grafik 3D

Warsztat z certyfikatem Adobe Training Center

Stacjonarnie Warszawa lub online | na żywo

Kurs Grafik 3D prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie oraz zdalnej pracy z domu w dowolnej innej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

Kurs Grafik 3D składa się z czterech szkoleń:

 Szkolenie Zbrush – moduł I 15-17 kwietnia 2024
 Szkolenie Zbrush – moduł II 22-24 kwietnia 2024
Szkolenie Cinema 4D – moduł I – 20-22 maja 2024
Szkolenie Cinema 4D – moduł II – 23-24 maja 2024

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe

Akademia IT Media jest Autoryzowanym Ośrodkiem Szkoleniowym Adobe.
Mamy zaszczyt posiadać tę akredytację nieprzerwanie od 2005 roku.
Gwarantujemy najwyższą jakość prowadzonych przez nas szkoleń.

 

Czego się nauczysz?

Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów

Zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku

Pomocnych tricków oświetleniowych

Animacji kamery

Pracować z kolorem w ZBrushu

Tworzyć i eksportować mapy z ZBrusha

W ramach szkolenia Cinema 4D – moduł I:

  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.

W ramach Szkolenia Cinema 4D – moduł II:

  • Optymalizacji czasu pracy w programie Cinema 4D
  • Teksturowania z użyciem Body Paint oraz Photoshop
  • Pomocnych tricków oświetleniowych
  • Animacji kamery
  • Renderingu oraz sztuczek na jego przyspieszenie
  • Przeprowadzania integracji Cinemy 4D z Adobe After Effects
  • Dostosowania okna Cinemy do własnych potrzeb

W ramach Szkolenia ZBrush – moduł I nauczysz się:

  • Optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
  • Dostosować interfejs programu do różnego typu projektów
  • Zapisywać własne ustawienia: layout, color, layout, skróty klawiszowe, startup document
  • Wygodnie zarządzać projektami i narzędziami przy pomocy / wykorzystując LightBox
  • Wielu technik zaznaczania, maskowania by wygodnie i efektywnie pracować z siatką / jak szybko i skutecznie edytować siatkę – techniki zaznaczania i maskowania
  • Czym są Polygroups i jak efektywnie ich używać / szybko i wygodnie pracować z obiektami wykorzystując Polygroups
  • Szybkich i elastycznych technik tworzenia własnej siatki wyjściowej – tworzenia dowolnego modelu / obiektu łącząc rozbudowane narzędzia do tworzenia siatki bez konieczności korzystania z aplikacji zewnętrznych
  • Pracować z kolorem w ZBrushu
  • Czym jest Polypaint by móc tworzyć nie tylko kształty ale obiekty, które łączą w sobie formę, fakturę i kolor
  • Pracować z systemem pędzli (brushes)
  • Pracować z materiałami w ZBrushu
  • Renderować scenę w ZBrushu i wyeksportować ją do aplikacji 2D
  • Czym są Subtools i jak z nich korzystać by móc tworzyć wieloelementowe obiekty o ogromnych rozdzielczościach (dziesiątki milionów polygonów)

W ramach Szkolenia ZBrush – moduł II nauczysz się:

  • Optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
  • Grupować narzędzia we własnych menusach i paletach by pracować wygodniej i szybciej
  • Tworzyć unikalne narzędzia przy pomocy ZBrusha, Photoshopa czy importując siatki z innych aplikacji 3D oraz kontrolować istniejące
  • Łączyć zaawansowane techniki pracy z siatką – w tym strategii pracy z Subdivision Levels (poziomami podziału), Dynamesh oraz ZRemesher
  • Korzystać z najważniejszych pluginów ( SubTool Master, Transpose Master, UV Master, Decimation Master, Multi Map Exporter, 3D Print Hub)
  • Strategii pracy przy tworzeniu modeli ludzi (humanoidów)
  • Wykorzystywać narzędzia ZBrusha do zmiany pozy modela z licznymi Subtools w tym mniej znane funkcjonalności Transpose Mode oraz ZSphere rig
  • Wielu technik i narzędzi do tworzenia i pracy z twardymi powierzchniami w ZBrushu (hard surfaces)
  • Tworzyć i eksportować tekstury (color texture) w ZBrushu na bazie Polypaint (UV Master plugin)
  • Tworzyć i eksportować mapy z ZBrusha (normal, displacement, ambient occlusion)
  • Tworzyć złożone faktury powierzchni wykorzystując system warstw oraz Surface Noise Maker
  • Zaawansowanych technik oświetlania modela w scenie i renderowania
  • Wykorzystywać skany (.stl) w pracy z ZBrushem
  • Przygotowywać projekty do różnych technologii druku 3D

Czego oczekujemy?

  • Dobrej znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.
  • Znajomości konceptów grafiki 2D (np. Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / CorelDRAW), konceptów z zakresu Animacji (np. Adobe Flash Player / iMovie / Adobe Premier / Adobe After Effects) oraz konceptów grafiki 3D (np. SketchUp / 3ds Max / Cinema 4D).

Dla kogo jest ten kurs?

Realizatorów prezentacji i spotów reklamowych,
którzy chcieliby przygotowywać projekty graficzne bez pomocy grafika

Grafików 2D,
którzy chcą rozszerzyć swoje możliwości o wizualizacje 3D i animacje

Osób pracujących w przemyśle gier komputerowych,
którym poznane programy ułatwią projektowanie i modelowania postaci

Architektów,
którzy chcą uczynić swoje projekty bardziej atrakcyjnymi dla swoich klientów oraz chcą poznać alternatywę dla innych płatnych narzędzi projektowych

Jubilerów,
chcących tworzyć projekty 3D, które w pełni oddadzą wygląd ich produktów

Osób kreatywnych,
które chciałyby zdobyć konkretne umiejętności w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe

Nasi prowadzący

Jerzy Drozda JR

Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej.

Ekspert, konsultant i projektant informatycznych rozwiązań technologicznych.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy
Ryszard Zimek

Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych.

Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Program szczegółowy

Kurs Grafik 3D składa się z czterech szkoleń:

Szkolenie Cinema 4D – moduł I

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
    Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)

Diffusion, Luminance, Reflection)

  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce

Szkolenie Cinema 4D – moduł II

  • Deformery
  • Mograph – Cloner, Fracture Object, MoText, Effectory i inne
  • Xpresso
  • Teksturowanie z użyciem Body Paint’a oraz Photoshopa
  • Tricki oświetleniowe
  • Animacja przy użyciu modułu Mograph
  • Animacja kamery
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Rendering i sztuczki na jego przyspieszenie
  • Integracja Cinemy 4D z After Effects
  • Organizacja projektu + praktyczne dostosowanie okna Cinemy do własnych potrzeb
  • Wstęp do modułu Sketch and Toon oraz Hair
  • Tips&Tricks jak usprawnić sobie pracę

Szkolenie Zbrush – moduł I

Specyfika programu ZBrush Pixologic na tle innych aplikacji 3D

  • Pixol – zapis informacji o materiale, kolorze, light setup dla każdego wierzchołka siatki
  • Camera w ZBrushu
  • ZBrush tools – wprowadzenie
  • Różnice między zbrush document, zbrush project, zbrush tool – jakie rodzaje danych zapisują

Optymalizacja początkowych ustawień programu

  • Przywracanie ustawień fabrycznych / wyjściowych programu
  • Zarządzanie dostępem do pamięci RAM
  • Ustawienia Max Polygon per Mesh
  • Ustawienia Undo History

Interfejs

  • Omówienie budowy interfejsu
  • Tworzenie własnych ustawień kolorystycznych, import ustawień kolorystycznych
  • Tworzenie własnych ustawień interfejsu, import ustawień interfejsu
  • Tworzenie i zapisywanie własnych skrótów klawiszowych
  • Zapisywanie własnych ustawień

Zarządzanie plikami – LightBox

  • LightBox – wprowadzenie
  • Wykorzystanie predefiniowanych narzędzi

Nawigacja

  • Nawigacja w zbrush document vs praca z zbrush tool
  • Widok perspektywiczny / widok ortograficzny

Document palette

  • Czym jest dokument w ZBrushu – rozdzielczość dokumentu – optymalizacja ustawień pod kątem maksymalnego wykorzystania zasobów komputera
  • Rozdzielczość dokumentu a rozdzielczość narzędzia (praca nad ilustracją a praca z obiektami)
  • Document > Export
  • Tworzenie Startup document

Tool palette – wtęp

  • Czym jest narzędzie (tool) w ZBrushu
  • Wgrywanie narzędzia – draw mode
  • Rodzaje tools w ZBrushu
  • Omówienie palety Tool – najważniejsze subpalettes
  • Zapisywanie tool, zapisywanie projektu (Zbrush project) vs zapisywanie dokumentu (zbrush document)

DIGITAL SCULPTING

Wstęp

  • Czym jest polygonal modeling / sculpting – wprowadzenie podstawowych pojęć dot. wirtualnego rzeźbienia
  • Czworokąty vs trójkąty – rodzaje siatek
  • Dystrybucja poligonów; rola poziomów podziału (subdivision levels)

Brushes – wprowadzenie

  • Czym są pędzle (brushes) w ZBrushu – podstawowe własności pędzli
  • Omówienie rodzajów pędzli
  • Podstawowe parametry pędzli – size, intensity, focal shift
  • Czym jest opcja dynamic brush
  • Brush panel – ‘b’
  • Tryby pracy z pędzlami (Zadd, Zsub, RGB, MRGB, M mode)
  • Smooth brushe
  • Stroke type
  • Alfy (alphas)
  • Tworzenie i zapisywanie własnych pędzli
  • Zarządzanie pędzlami – wgrywanie własnych pędzli do początkowych ustawień programu

Edycja siatki

  • Polyframe mode
  • Narzędzia do selekcji (select rectangle tool, lasso tool, grow/shrink selection)
  • Narzędzia do maskowania (przegląd podstawowych narzędzi do maskowania, ostrzenie i wygładzanie maski)
  • Znaczenie Polygroups – wykorzystanie Polygroups dla efektywnej pracy w ZBrushu
  • Subpalette Tool > Masking

Transpose mode

  • Czym jest transpose mode, jak jest zbudowana i jak działa transpose line
  • Podstawowe transformacje siatki przy pomocy transpose line (move, rotate, scale)
  • Użycie maski z transpose line

Wykorzystanie zdjęć referencyjnych w ZBrushu

  • Grid floor
  • SpotLight

Sposoby tworzenia base mesh w ZBrushu – wprowadzenie / omówienie na przykładach

  • Primitives
  • ZSpheres
  • Dynamesh
  • ShadowBox
  • Wykorzystanie ZBrush presets (projects, tools)
  • Importowanie siatki do ZBrusha

Tworzenie siatki za pomocą primitives, ZShperes, ShadowBox, Dynamesh,

PRIMITIVES

  • Primitives – obiekty parametryczne

ZSPHERES

  • Rysowanie Zspheres
  • Kontrola Adaptive skin

SHADOWBOX

  • Tworzenie siatki przy pomocy ShadowBox – specyfika tworzonej siatki
  • Użycie Clip brushes vs Trim brushes
  • Przykłady zaawansowanego wykorzystania ShadowBox

DYNAMESH – wirtualna glina

  • Wykorzystanie predefiniowanych narzędzi do speed sculpting
  • Ustwienie własności funcji Dynamesh w Preferences palette
  • Użycie Dynamesh z primitives
  • Tworzenie base mesh: głowy oraz popiersia w wykorzystaniem Dynamesh w połączeniu z innymi technikami

Topologia siatki – zmiana topologii przy użyciu ZBrush ZRemesher

  • Znaczenie właściwej topologii
  • Strategia pracy z subdivision levels
  • Tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher (kontrola rozdzielczości oraz gęstości siatki, kontrola przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • Projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project

SubTool subpalette – tworzenie wieloelementowych obiektów – praca z milionami wielokątów

  • Tworzenie SubTools
  • Podstawowe funkcje SubTool subpalette – omówienie
  • Skróty klawiszowe do pracy z SubTool
  • Transparency, Ghost, Solo mode
  • Importowanie obiektów z zewętrznych aplikacji
  • Funkcja mesh extract – Tool > SubTool > Extract
  • Wykorzystanie pluginu SubTool Master

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • Wykorzystanie transpose mode z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtoools

Praca z kolorem ZBrushu

  • Polypaint / Tool > Colorize mesh – wprowadzenie
  • Funkcja fill object (color, material)
  • Kolor w Zbrushu (Color palette)
  • Wykorzystanie zdjęć referencyjnych do malowania tekstur na przykładzie teksturowania twarzy (SpotLight)

Tworzenie faktur 3D

  • Tworzenie własnych alf przy pomocy ZBrusha (Alpha palette)
  • Wykorzystanie darmowych zasobów ZBrush Central
  • Wykorzystanie zdjęć referencyjnych – projekcja faktury za pomocą SpotLight
  • Wykorzystanie maski z alfami i funkcji inflate

Materiały w ZBrushu

  • Standard material vs matcap material – omówienie rodzajów materiałów w ZBrushu
  • Wykorzystanie interaktywnego światła ze standard materials
  • Omówienie podstawowych własności materiałów (Material > Modifiers)
  • Tworzenie i zapisywanie własnych materiałów na bazie już istniejących
  • Importowanie gotowych materiałów typu matcap do ZBrusha
  • Wykorzystywanie wielu materiałów obrębie jednego modela

Światło w ZBrushu

  • Podstawowe własności światła w ZBrushu
  • Tworzenie light setup (key light – fill light – rim light) dla sceny
  • Interactive light w ZBrushu

BPR render

  • Renderowanie sceny / obiektu w ZBrushu – podstawowe ustawienia Render palette
  • Kontrola cienia w BPR render

Szkolenie Zbrush – moduł II

Optymalizacja początkowych ustawień programu

  • RAM, Max Polygon per Mesh, Undo History, Startup Doc, Quick Save

Interfejs

  • Optymalizacja środowiska pracy – tworzenie złożonych interfejsów
  • Omówienie interfejsów dla różnego typu projektów
  • Omówienie przydatnych zestawień narzędzi
  • Tworzenie odrębnych menusów i subpalette – grupowanie narzędzi, szybkie wywoływanie menusów
  • Tajbardziej przydatne skróty klawiszowe – omówienie
  • Wykorzystanie ikon interfejsu do szybkiego przełączania się między pędzlami (sculpting, select, mask brushes), typami stroke i alfami

Nawigacja

  • Omówienie 2 rodzajów nawigacji w pracy z zbrush tool w ZB4R6

Tworzenie własnych narzędzi

Brushes – pełna kontrola nad właściwościami pędzli (Brush, Stroke) – omówienie wybranych zagadnień brush i jego własności

Brush palette – omówienie podstawowych ustawień pędzli

  • Depth
  • Auto Masking (Mask by Polygroups, BackfaceMask, Topological)
  • Smooth Brush Modifiers

Stroke palette – aplikowanie pędzli

  • Zaawansowane funkcje Stroke palette: praca z Lazy mouse, Lazy Mouse > Backtrack
  • Nowe funkcjonalności curve mode (m.in. Frame Mesh)

Tworzenie własnych alf w ZBrushu i Photoshopie

  • Ustawienia dokumentu
  • Wykorzystanie primitieves i pędzli do tworzenia alf w ZBrushu
  • Alpha palette – modyfikowanie sposobu aplikowania alfy
  • Tworzenie alf za pomocą aplikacji 2D na przykładzie programu Adobe Photoshop
  • Tworzenie seamless alf w ZBrushu oraz Photoshopie

Zaawansowane funkcje InsertMesh brushes

  • InsertMesh brushes – wprowadzenie
  • Wykorzystanie oraz tworzenie własych pędzli typu IM oraz IMM (multiresolution brushes)
  • Użycie InsertMesh brushes z krzywymi (curve mode) – kontrola dystrybucji elementów
  • Tworzenie złożonych InsertMesh brushes przy pomocy polygroups (tworzenie 3 – elementowych łańcuchów)

Zarządzanie narzędziami

  • Zapisywanie własnych narzędzi, tworzenie ikon pędzli
  • Wgrywanie własnych narzędzi: alf, pędzli, projektów do ZBrush LightBox, tworzenie własnych folderów w LightBox
  • Wgrywanie własnych pędzli do okna dialogowego 3D Sculpting Brush (-b-)

Edycja siatki (symetria, world center, transpose mode)

  • Osie w ZBrushu, grid floor
  • Praca z symetrią w ZBrushu
  • Tool > Deformation > ReSym vs. Mirror and Weld
  • Tool > Deformation > Mirror
  • Czym jest i jak działa local symmetry oraz Use Posable Symmetry
  • Model względem początku układu odniesienia – jak działają algorytmy subpalety Deformation
  • Opcja set / clear pivot point

Transpose mode

  • Zaawansowane transformacje siatki przy pomocy transpose line,
  • Mało znane skróty klawiszowe i funkcjonalności
  • Użycie pluginu TransposeMaster do pracy z licznymi SubTools

Praca z siatką – zaawansowane techniki

  • Znaczenie właściwej topologii
  • Strategia pracy z subdivision levels
  • Tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher (kontrola rozdzielczości, lokalnej gęstości siatki oraz przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • Projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project [czyli jaką przyjąć strategię by maksymalnie wykorzystać detale oryginału](użycie ZRemesher w połączeniu z SubTools > Project )

Narzędzia to tworzenia nowej siatki

  • Zsketch mode, zsketch brushes – do szybkiego tworzenia akcesoriów
  • Pozyskiwanie siatki z IM brushes
  • Praca z IMM brushes – wykorzystanie IMM BParts do stworzenia base mesh postaci o zmiennej rozdzielczości siatki

Dynamesh

  • Szczegółowe omówienie możliwości DynaMesh (strategia pracy z DynaMesh i subDiv poziomami podziału)
  • ShadowBox w połączeniu z ClipCurve brush
  • Topology brushe – tworzenie fragmentów siatki
  • Wykorzystanie Zspheres do retopologii

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • Stworzenie rigu / szkieletu przy pomocy Zspheres
  • Użycie rigu / szkieletu ZSphere z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtools
  • Wykorzystanie Transpose Mode – łączenie technik

UV layout

  • Przygotowanie UV layout w zewnętrznej aplikacji 3D na potrzeby ZBrusha
  • Importowanie modeli z UV’s do ZBrusha; sprawdzenie poprawności działania UV’s (UV check)
  • Tworzenie UV layout w ZBrushu przy pomocy pluginu UV Masters
  • Eksportowanie obiektów z nałożonym UV layout
  • Tworzenie i eksportowanie color textur utworzonej na bazie Polypaint
  • Tworzenie innych map w ZBrushu – wykorzystanie pluginu Multi Map Exporter
  • Vector displacement, displacement map, normal map
  • Wykorzystanie zewnętrznych aplikacji 2D typu Photoshop do malowania modela (Polypaint)
  • ZappLink
  • GoZ – wykorzystanie możliwości Photoshop Extended
  • Wykorzystanie funckji Stroke > Lazy Mouse > Backtrack

Tworzenie złożonych faktur na powierzchni modela

  • Wykorzystanie Surface Noise Maker
  • Wykorzystanie systemu warstw (Layers)

MultiMap Exporter

  • Generowanie map w ZBrushu
  • Export map

Hard Surface – praca z twardymi powierzchniami w ZBrushu

  • Czym jest praca z hard surface – specyfika pracy z hard surface w ZB
  • Przydatne techniki i narzędzia – omówienie

Brushes – omówienie pędzli dedykowanych do pracy z hard surface

  • Praca z pędzlami typu Clip
  • Planar brushes – kontrolowanie ustawień
  • TrimDynamic vs hPolish
  • Wykorzystanie transpose mode (move) do tworzenia twardych krawędzi (hard edges)
  • Wykorzystanie primitives i deformation panel z floor grid do tworzenia base mesh
  • Połączenie ShadowBox i clip brushes do tworzenia base mesh
  • Wykorzystanie Subtools
  • Tworzenie własnych stamps

Zaawansowane techniki oświetlania

  • LigthCap
  • Wykorzystanie panoram .hdri do oświetlania sceny
  • AO pass

BPR render

  • Wykorzystanie panoram fotograficznych jako tła renderu
  • Eksportowanie passes
  • Compositing w Photoshopie na bazie wyeksportowanych passes

SKAN – wykorzystanie skanów 3D w ZBrushu

  • Import skanów 3D (plików w formacie .stl) do ZBrusha
  • Przygotowywanie siatki pod projekcję detalu skanu (omówienie różnych strategii)
  • Projekcja skanu
  • Problem symetrii w pracy ze skanami

Druk 3D

  • Czym jest druk 3D; rodzaje druku 3D (technologie, formaty plików, przygotowanie plików na potrzeby danej technologii) – omówienie
  • Rozdzielczość modela a rozdzielczość potrzebna do druku 3D w danej technologii
  • Tworzenie grubości ścianki oraz poles przy pomocy Dynamesh
  • Zmniejszanie rozdzielczości modela cyfrowego – użycie pluginu Decimation Master
  • Przygotowanie modela do druku – użycie pluginu 3D Print Exporter
  • Kolor w druku 3D
  • Dzielenie modela na potrzeby różnych technologii druku

MICROMESH

Tworzenie prezentacji przy pomocy ZBrusha

  • Tworzenie turntable
  • Tworzenie filmów na podstawie Undo History

Zaawansowane techniki tworzenia materiałów

  • Tworzenie złożonych materiałów w ZBrushu (multishaders)
  • Tworzenie własnych materiałów typu matcap (2 metody)
  • Tworzenie materiałów typu SSS w ZBrushu
  • Bakowanie render passes w ZBrushu

Jak wygląda kurs?

Szkolenie stacjonarne

  • Praktyczne warsztaty w realu.
  • Możliwość pełnej koncentracji na nauce w Certyfikowanym Ośrodku Szkoleniowym.
  • Możliwość pracy z dodatkowymi narzędziami – udostępniamy np. tablet graficzny, kalibrator, kamerę.
  • Sposób na wymianę doświadczeń wśród uczestników z różnych branż, wydziałów czy organizacji.
  • Pełny komfort i bezpieczeństwo: przepisowe odległości, dostępne dozowniki płynu dezynfekującego, regularna dezynfekcja pomieszczeń, udostępniamy kreatywne przyłbice.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wręczone na zakończenie szkolenia.

Szkolenie online

  • Praktyczne warsztaty online | na żywo.
  • Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym.
  • Nauka z dowolnego miejsca w Polsce.
  • Praktyczne ćwiczenia na żywo wraz zadawaniem pytań trenerowi.
  • Zdalna praca na wysokiej klasy komputerach udostępnionych w siedzibie IT Media.
  • Praca niezależna od mocy własnego komputera.
  • Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc.
  • Możliwość korzystania ze stanowisk IT Media w dowolnych godzinach w terminie szkolenia.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wysłane kurierem po zakończonym szkoleniu.


 

Szkolenia otwarte i zamknięte

W Akademii IT Media prowadzimy kompleksowe kursy oraz pojedyncze szkolenia zarówno dla osób indywidualnych, firm jak i instytucji publicznych. Oferujemy szkolenia otwarte, zamknięte oraz indywidualne konsultacje na różnym poziomie zaawansowania.

Zaletą szkoleń otwartych jest możliwość wymiany doświadczeń z osobami z innych firm. Natomiast przy szkoleniach zamkniętych dostosujemy do Twoich potrzeb termin zajęć oraz ich lokalizację.

Zapytaj o szczegóły: +48 22 678 38 87

Jak zdobyć dofinansowanie na Kurs Grafiki 3D ?

Chciałbyś opłacić Kurs Grafiki 3D, ale brakuje Ci funduszy? Możesz skorzystać z dofinansowań, które mogą rozwiązać Twój problem. My, jako Akademia IT Media istniejemy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych (WUP (2.14/00109/2005). Jeżeli jesteś osobą bezrobotną/poszukującą pracy, możesz złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy o wsparcie finansowe na konkretny kurs lub szkolenie.

O dofinansowanie można również się starać w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie dostępnych możliwości uzyskania wsparcia finansowego, możemy zagwarantować Ci pomoc w wyborze opcji najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb.
Czytaj więcej >

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Do wyboru szkolenie online
lub szkolenie stacjonarne

Jesteśmy zawsze na czasie

Stawiamy na praktykę i samodzielność

NIE CZEKAJ AŻ ZABRAKNIE MIEJSC!

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Kurs Grafiki 3D – opinie na temat kursu

W IT Media na pierwszym miejscu stawiamy zadowolenie uczestników naszych szkoleń. Dzięki temu zarówno Kurs Grafiki 3D, jak i pozostałe zajęcia dostępne w naszej ofercie cieszą się licznymi pozytywnymi opiniami wśród uczestników. Najwyższe oceny otrzymują oczywiście wykładowcy. Podejście, zaangażowanie i przygotowanie doświadczonej kadry, która z pasją podchodzi do dzielenia się wiedzą, sprawiają, że kurs przebiega w przyjemnej, przyjaznej atmosferze. Średnia naszych ocen w Google to 4,9, a na Facebooku to 5,0.

Sprawdź nasze opinie na Google >

Opinie z ankiet po szkoleniu

Kurs przebiegł super. Uzyskałem taką wiedzę na jaką liczyłem. Wykładowca potrafi przekazać wiedzę i zarazić pasją do programu.

- Mateusz H.

Przytulnie, dobra kawa, rewelacyjny wykładowca. Obszary wiedzy i niewiedzy znacznie się poszerzyły.

- Michał L.

Przystępnie, profesjonalnie, miło.

- Agnieszka

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na [email protected]

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

Dowiedz się więcej o kursie

Cinema 4D

Kurs Grafik 3D daje uczestnikom możliwość zapoznania się z jednym z profesjonalnych narzędzi do tworzenia grafiki komputerowej 3D – Cinema 4D. Z wykorzystaniem programu trener przekaże Ci wiedzę o podstawach tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz metod poruszania się w przestrzeni 3D. Co więcej, uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami związanymi z kompozycją trójwymiarowej sceny oraz oświetleniem jej. Dodatkowo będziesz mógł nauczyć się, w jaki sposób nadać obiektom materiały, które idealnie odwzorowują tworzywa doskonale znane Ci z rzeczywistości.

ZBrush

Kurs Grafik 3D poświęcony również ZBrushowi da Ci możliwość zapoznania się z nowym wymiarem sztuki cyfrowej. Odkryjesz w sobie artystę, którego ograniczyć może, tylko jego wyobraźnia. W ramach zajęć nauczysz się obsługi programu, który poświęcony jest przede wszystkim malowaniu, rzeźbieniu oraz modelowaniu. ZBrush jest jednym z tych narzędzi, które odkryły nowy wymiar grafiki 3D. Jeżeli na co dzień zajmujesz się sztuką cyfrową, filmami, bądź grami komputerowymi, to kurs Grafik 3D na pewno spełni Twoje oczekiwania. Trener nauczy Cię tworzenia realistycznych postaci trójwymiarowych, scen do wykorzystania w grach komputerowych. Ponadto, nabędziesz umiejętność kreowania zjawisk atmosferycznych. Co więcej, przygotujesz idealne oświetlenie do każdej sceny, którą zaprojektujesz. Marzyłeś o wydrukowaniu swoich projektów? Z programem ZBrush przygotujesz model 3D, który będziesz mógł przeznaczyć do druku!

Niech przemówią za nas liczby

20 lat


Akademia IT Media działa nieprzerwanie od 2002 roku. Ciągle zdobywamy i poszerzamy nasze doświadczenia w branży kreatywnej. Wiemy jak pomóc naszym klientom zarówno w dostarczeniu skutecznych umiejętności, jak i skutecznych narzędzi.

200 szkoleń


Prowadzimy ponad 200 szkoleń i kursów w różnych ścieżkach tematycznych tj. grafika komputerowa i DTP, film i animacja, digital marketing, grafika 3D i tworzenie gier komputerowych, tworzenie stron www i aplikacji!

20 000 firm


Dzięki indywidualnemu podejściu zaufało nam już blisko 20 000 polskich firm i instytucji.

Zdobądź certyfikat
Adobe Training Center

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje również certyfikat sygnowany logiem Adobe.

Certyfikat ukończenia szkolenia lub szerzej kursu w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy.

Niejednokrotnie klienci informują nas, że właśnie dzięki takiemu certyfikatowi dostali wymarzoną pracę. Najważniejszą jednak zaletą certyfikatu są realne umiejętności i wiedza, które on poświadcza. To one dają możliwość pełnego rozwinięcia zawodowych skrzydeł w branży kreatywnej.

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Profesjonalista

Co otrzymuję jako Profesjonalista:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media
  • Komplet filmów tutorialowych na Start (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects)
  • Kubek Kreatywności

dowiedz się więcej

Voucher na szkolenie

Chciałbyś docenić pracownika? Podarować oryginalny prezent bliskiej osobie?
Proponujemy zakup vouchera na dowolne szkolenie w ramach Akademii IT Media.
Voucher jest ważny rok od daty zakupu.

Jak uzyskać voucher?

1. Wybierz szkolenie, które Cię interesuje.
2. Napisz do nas na adres [email protected] lub zadzwoń na nr 22 678 38 87 w celu zamówienia vouchera.
3. Pobierz voucher (plik stanie się interaktywny po pobraniu go na dysk).
4. Wypełnij puste pola nazwą wybranego szkolenia, imieniem i nazwiskiem osoby, którą chcesz obdarować oraz terminem, który wskaże Ci dział szkoleń.
5. Podaruj wyjątkowy prezent.

Dlaczego warto wziąć udział
w Kursie Grafik 3D ?

Nauczysz się tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives)

Nabierzesz pewności siebie w tworzeniu realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji

Poznasz techniki zarządzania projektami i narzędziami przy pomocy / wykorzystując LightBox

Zdobędziesz kompleksowe umiejętności w dziedzinie produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku

Otrzymasz profesjonalne wsparcie na każdym etapie kursu

Zdobędziesz Certyfikat Adobe Training Center!

FAQ

Czy IT Media można zaufać?

– Jesteśmy jedynym w Polsce Autoryzowanym Ośrodkiem Szkoleniowym Adobe oraz Maxon, a także Platynowym Partnerem Adobe

– Większość klientów wraca do nas na kolejne szkolenia oraz poleca nas znajomym

– Szkolenia dobieramy indywidualnie do potrzeb klientów na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb.

– Akademia IT Media działa nieprzerwanie od 2002, nasi certyfikowani Trenerzy są na bieżąco z każdą zmianą w programach z których szkolimy oraz z najnowszymi trendami.

– Przeszkoliliśmy już kilkanaście tysięcy specjalistów z branży kreatywnej

– Zapewniamy samodzielne stanowiska pracy wyposażone w najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej oraz małe kameralne grupy szkoleniowe

– Nasi kursanci otrzymują certyfikaty Akademii IT Media, potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe i Maxon. Wystawiane w języku polskim lub angielskim.

– Średnia naszych opinii na Google to 4,9

– Średnia naszych opinii na Facebooku to 5,0

Czy trafię do grupy o różnym stopniu umiejętności?

Stosujemy różnorodne środki, aby grupa szkoleniowa była na podobnym stopniu zaawansowania. Po pierwsze, nasze szkolenia w ramach poszczególnych ścieżek podzielone są na moduły, rozróżniające poziom zaawansowania. Po drugie, przed szkoleniem przeprowadzamy krótki wywiad dotyczący poziomu zaawansowania pracy w danym programie. W końcu mała grupa szkoleniowa umożliwia indywidualne podejście prowadzącego, niezależnie od tego, jak kto akurat radzi sobie z danym zdaniem. Przy naszych flagowych szkoleniach takich jak: Photoshop, InDesign, Illustrator, After Effects oraz Premiere Pro przekazujemy przed szkoleniem Tutorial na Start, służący wyrównaniu wiedzy i przygotowaniu do szkolenia.

Czy na szkoleniu robimy praktyczne projekty?

Tak. Jako ośrodek szkoleniowy stawiamy na skuteczne umiejętności i samodzielność naszych kursantów. Każdy z uczestników wyposażony jest we własne stanowisko komputerowe oraz najnowszą wersję oprogramowania. Od początku do końca zajęcia są praktyczne. Wykonujemy profesjonalne projekty typowe dla branży i rodzaju szkolenia. Ponadto bardzo często zdarza się, że kursanci przynoszą swoje własne projekty, na których mogą pracować lub które mogą skonsultować.

Czy na szkoleniu robimy praktyczne projekty?

Grafika 2D/3D, film, animacja, tworzenie stron www i aplikacji – z naszych szkoleń wyjdziesz z konkretnymi umiejętnościami, które wzbogacą kompetencje Twojej firmy. Samodzielnie przygotujesz projekty najwyższej jakości w krótkim czasie. Mamy klientów, którzy po naszym szkoleniu wykonują swój projekt w kilka godzin zamiast spędzać nad nim dni lub tygodnie. Będziesz miał więcej czasu na kwestie estetyczne związane ze swoim projektem, nie marnując go na szukanie sposobu osiągnięcia celu lub określonej funkcji programu.

Digital marketing i szkolenia managerskie – otrzymasz praktyczne umiejętności i aktualną wiedzę odnośnie najskuteczniejszych form dotarcia do klienta i budowania wizerunku marki. Co ważne, po naszych szkoleniach samodzielnie wykonasz działania nowoczesne działania marketingowe w obszarach video marketingu, copywritingu, pozycjonowania. SEO, web designu, grafiki reklamowej, mediów społecznościowych czy skutecznego PR swojej firmy.

Czy dostanę poświadczenie ukończonego szkolenia?

Zapewniamy certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe i Maxon – Akademia IT Media. Wystawiane są one w języku polskim lub angielskim.

Na jakiej podstawie otrzymuje się certyfikat?

Na podstawie listy obecności prowadzonej podczas zajęć oraz samodzielnie przygotowanego projektu.

Co daje mi certyfikat IT Media?

Certyfikat ukończenia szkolenia lub szerzej kursu w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy. Niejednokrotnie klienci informują nas, że właśnie dzięki takiemu certyfikatowi dostali wymarzoną pracę. Najważniejszą jednak zaletą certyfikatu są realne umiejętności i wiedza, które on poświadcza. To one dają możliwość pełnego rozwinięcia zawodowych skrzydeł w branży kreatywnej.

Kto prowadzi zajęcia?

Stawiamy na doświadczenie i profesjonalizm. W naszym ośrodku zatrudniamy certyfikowanych trenerów Adobe oraz cenionych specjalistów w swojej dziedzinie. Poznaj naszą kadrę.

Gdzie odbywają się zajęcia?

Nasz główny ośrodek szkoleniowy znajduje się w Warszawie przy ul. Elektronowej 2, w budynku B, klatce D (klatka środkowa), na piętrze 2. Na życzenie klienta, szkolenia odbywają się także na terenie całego kraju.

Czy organizujecie szkolenia zamknięte?

Tak. Organizujemy szkolenia zamknięte na miejscu w Warszawie, a także na terenie całej Polski.

Czym się różni szkolenie od kursu?

Szkolenie zapewnia zdobycie określonych umiejętności w danym obszarze. Większość szkoleń podzielona jest na moduły. Moduł I skierowany jest do osób zaczynających swoją przygodę z danym oprogramowaniem lub takich, które do tej pory uczyły się na własną rękę a teraz chcą poszerzyć lub usystematyzować zdobytą wcześniej wiedzę . Moduł II przeznaczony jest dla bardziej zaawansowanego specjalisty, który chce skrócić do minimum czas potrzebny na przygotowanie profesjonalnych projektów oraz być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży. Komplet szkoleń z danego tematu tworzy pełen kurs. Kurs taki składa się więc z wszystkich modułów danego szkolenia, a w niektórych przypadkach poszerzony jest o dodatkowe szkolenia specjalistyczne. Kursy mają za zadanie dostarczyć komplet umiejętności w danym obszarze. Dla przykładu: Kurs Photoshop składa się z dwóch szkoleń. Szkolenia Photoshop – moduł I oraz szkolenia Photoshop – moduł II.

Kiedy i jak często odbywają się szkolenia?

Wszystkie szkolenia organizowane są cyklicznie. W naszym kalendarzu znajdziesz dokładne daty nadchodzących szkoleń.

Czy organizujecie szkolenia spełniające warunki refundacji przez Powiatowe Urzędy Pracy?

Akademia IT Media jako Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe przygotował i prowadzi wiele projektów szkoleniowych, które są finansowane we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy. Zapraszamy do kontaktu z nami i indywidualnego wyboru swojej drogi szkoleniowej. Posiadamy wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP (2.14/00109/2005) i doświadczenie, więc chętnie służymy pomocą oraz radą.

Jeśli prowadzę działalność gospodarczą i wykupię szkolenie w IT Media, to czy mogę tę kwotę odliczyć od podatku?

Tak. Wystawiamy fakturę VAT.

W jakich godzinach odbywają się szkolenia?

Szkolenia w IT Media są prowadzone codziennie w każdy z dni roboczych w godzinach: 8:30 – 16:30

W jaki sposób są prowadzone zajęcia?

Nasze szkolenia odbywają się w kameralnych grupach 4-10 osób i mają charakter warsztatowy. Kursanci poznają praktyczne zastosowania narzędzi podczas wykonywania zadań, które zostały opracowane specjalnie na potrzeby szkolenia. Ponadto, uczestnicy mają do dyspozycji samodzielne stanowiska z możliwością wyboru komputerów działających na systemach iOS lub Windows.

Czy otrzymam potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia?

Po otrzymaniu zgłoszenia przesyłamy e-mailem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę pro forma.

Czy płatność za kurs można rozłożyć na raty?

Tak. Pełną opłatę należy uiścić najpóźniej do dnia rozpoczęcia szkolenia.

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na [email protected]

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87