Kurs Grafik 3D

cena 7100 zł (netto)

88h (11 dni)

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Najbliższy termin:


I Etap kursu: 9-11 grudnia 20
19
II Etap kursu: 16-18 grudnia 2019
III Etap kursu: 3-7 lutego 2020

Sprawdź inne terminy zapisz się

Kurs Grafik 3D

średnia ocen: 5.0

Kurs Grafik 3D

Kurs Grafik 3D składa się z czterech szkoleń:

I Etap: Szkolenie Cinema 4D – moduł I – 3-5 lutego 2020
oraz
Szkolenie Cinema 4D – moduł II – 6-7 lutego 2020.
III Etap: Szkolenie Zbrush – moduł I – 9-11 grudnia 2019
IV Etap: Szkolenie Zbrush – moduł II – 16-18 grudnia 2019

Cinema 4D

Kurs Grafik 3D daje uczestnikom możliwość zapoznania się z jednym z profesjonalnych narzędzi do tworzenia grafiki komputerowej 3D – Cinema 4D. Z wykorzystaniem programu trener przekaże Ci wiedzę o podstawach tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz metod poruszania się w przestrzeni 3D. Co więcej, uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami związanymi z kompozycją trójwymiarowej sceny oraz oświetleniem jej. Dodatkowo będziesz mógł nauczyć się, w jaki sposób nadać obiektom materiały, które idealnie odwzorowują tworzywa doskonale znane Ci z rzeczywistości.

ZBrush

Kurs Grafik 3D poświęcony również ZBrushowi da Ci możliwość zapoznania się z nowym wymiarem sztuki cyfrowej. Odkryjesz w sobie artystę, którego ograniczyć może, tylko jego wyobraźnia. W ramach zajęć nauczysz się obsługi programu, który poświęcony jest przede wszystkim malowaniu, rzeźbieniu oraz modelowaniu. ZBrush jest jednym z tych narzędzi, które odkryły nowy wymiar grafiki 3D. Jeżeli na co dzień zajmujesz się sztuką cyfrową, filmami, bądź grami komputerowymi, to kurs Grafik 3D na pewno spełni Twoje oczekiwania. Trener nauczy Cię tworzenia realistycznych postaci trójwymiarowych, scen do wykorzystania w grach komputerowych. Ponadto, nabędziesz umiejętność kreowania zjawisk atmosferycznych. Co więcej, przygotujesz idealne oświetlenie do każdej sceny, którą zaprojektujesz. Marzyłeś o wydrukowaniu swoich projektów? Z programem ZBrush przygotujesz model 3D, który będziesz mógł przeznaczyć do druku!

Zgłoś się na kurs Grafik 3D już dziś!

Czego się nauczysz

W ramach szkolenia ZBrush – moduł I:

  • optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
  • dostosować interfejs programu do różnego typu projektów
  • zapisywać własne ustawienia: layout, color, layout, skróty klawiszowe, startup document
  • wygodnie zarządzać projektami i narzędziami przy pomocy / wykorzystując LightBox
  • wielu technik zaznaczania, maskowania by wygodnie i efektywnie pracować z siatką / jak szybko i skutecznie edytować siatkę – techniki zaznaczania i maskowania
  • czym są Polygroups i jak efektywnie ich używać / szybko  i wygodnie pracować z obiektami wykorzystując Polygroups
  • szybkich i elastycznych technik tworzenia własnej siatki wyjściowej – tworzenia dowolnego modelu / obiektu łącząc rozbudowane narzędzia do tworzenia siatki bez konieczności korzystania z aplikacji zewnętrznych
  • pracować z kolorem w ZBrushu
  • czym jest Polypaint by móc  tworzyć nie tylko kształty ale obiekty, które  łączą w sobie formę, fakturę i kolor
  • pracować z systemem pędzli (brushes)
  • pracować z materiałami w ZBrushu
  • renderować scenę w ZBrushu i wyeksportować ją do  aplikacji 2D
  • czym są Subtools i jak z nich korzystać by móc tworzyć wieloelementowe obiekty o ogromnych rozdzielczościach (dziesiątki milionów polygonów)

W ramach szkolenia ZBrush – moduł II:

  • optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
  • grupować narzędzia we własnych menusach i paletach by pracować wygodniej i szybciej
  • tworzyć unikalne narzędzia przy pomocy ZBrusha, Photoshopa czy importując siatki z innych aplikacji 3D  oraz kontrolować istniejące
  • łączyć zaawansowane techniki pracy z siatką – w tym strategii pracy z Subdivision Levels (poziomami podziału),  Dynamesh oraz ZRemesher
  • korzystać z najważniejszych pluginów ( SubTool Master, Transpose Master, UV Master, Decimation Master, Multi Map Exporter, 3D Print Exporter)
  • strategii pracy przy tworzeniu modeli ludzi (humanoidów)
  • wykorzystywać narzędzia ZBrusha do zmiany pozy modela z licznymi Subtools w tym mniej znane funkcjonalności Transpose Mode  oraz ZSphere rig
  • wielu technik i narzędzi do tworzenia i pracy z twardymi powierzchniami w ZBrushu (hard surfaces)
  • tworzyć i eksportować tekstury (color texture) w ZBrushu na bazie Polypaint  (UV Master plugin)
  • tworzyć i eksportować mapy z ZBrusha (normal, displacement, ambient occlusion)
  • tworzyć złożone faktury powierzchni wykorzystując system warstw oraz Surface Noise Maker
  • zaawansowanych technik technik oświetlania modela w scenie i renderowania
  • wykorzystywać skany (.stl) w pracy z ZBrushem
  • przygotowywać projekty do różnych technologii druku 3D

W ramach szkolenia Cinema 4D – moduł I:

  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.
  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.

W ramach szkolenia Cinema 4D – moduł II:

Skupimy się na konkretnych przykładach, aby pokazać praktyczne zastosowanie każdego z tych modułów i możliwości jakie oferuje Cinema 4D! Nie są wymagane dodatkowe pluginy oraz dodatki do programu. Pokażemy, w jaki sposób można sobie ułatwić i przyspieszyć pracę, jak zorganizować i jak podejść do projektu. Po ukończeniu kursu będziesz wiedział, jak od początku do końca zrealizować swój własny pomysł!

Każdy z uczestników kursu będzie miał okazję zrobić projekt samemu, który później omówimy. Jeżeli masz swoje przykłady, które chciałbyś poddać analizie naszych ekspertów, zabierz je ze sobą. Jesteśmy zawsze otwarci na propozycje!

Ponieważ przebieg warsztatu jest mocno zależny od jego uczestników, przedstawienie pełnego, punktowego programu jest bardzo trudne. Poza tym wierzymy, że największą skuteczność mają warsztaty i szkolenia, na których wpływ mają uczestnicy. Właśnie dlatego przedstawiamy listę kilku tematów, które z pewnością poruszymy na warsztacie, jednak zastrzegamy sobie prawo do zmiany tego “programu” wraz z biegiem szkolenia.

Dla kogo jest to szkolenie?

Kurs Grafik 3D skierowany jest do osób, które chciałyby tworzyć grafikę trójwymiarową z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi tj. ZBrush oraz Cinema 4D. Kurs Grafik 3D to również idealna propozycja dla ilustratorów, designerów, rzeźbiarzy, jubilerów, osób zajmujących się concept artem lub tworzeniem gier komputerowych i innych.

Czego oczekujemy?

Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.

Zalecana znajomość konceptów grafiki 2D (np. Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / CorelDRAW), konceptów z zakresu Animacji (np. Adobe Flash Player / iMovie / Adobe Premier / Adobe After Effects) oraz konceptów grafiki 3D (np. SketchUp / 3ds Max / Cinema 4D).

Program szczegółowy

Kurs Grafik 3D składa się z czterech szkoleń:

Szkolenie Cinema 4D – moduł I

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
    Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)

Diffusion, Luminance, Reflection)

  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce

Szkolenie Cinema 4D – moduł II

  • Deformery
  • Mograph – Cloner, Fracture Object, MoText, Effectory i inne
  • Xpresso
  • Teksturowanie z użyciem Body Paint’a oraz Photoshopa
  • Tricki oświetleniowe
  • Animacja przy użyciu modułu Mograph
  • Animacja kamery
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Rendering i sztuczki na jego przyspieszenie
  • Integracja Cinemy 4D z After Effects
  • Organizacja projektu + praktyczne dostosowanie okna Cinemy do własnych potrzeb
  • Wstęp do modułu Sketch and Toon oraz Hair
  • Tips&Tricks jak usprawnić sobie pracę

Szkolenie Zbrush – moduł I

Specyfika programu ZBrush Pixologic na tle innych aplikacji 3D

  • pixol  – zapis informacji o materiale, kolorze, light setup dla każdego wierzchołka siatki
  • camera w ZBrushu
  • ZBrush tools – wprowadzenie
  • różnice między zbrush document, zbrush project, zbrush tool – jakie rodzaje danych zapisują

Optymalizacja początkowych ustawień programu

  • przywracanie ustawień fabrycznych / wyjściowych programu
  • zarządzanie dostępem do pamięci RAM
  • ustawienia Max Polygon per Mesh
  • ustawienia Undo History

Interfejs

  • omówienie budowy interfejsu
  • tworzenie własnych ustawień kolorystycznych, import ustawień kolorystycznych
  • tworzenie własnych ustawień interfejsu, import ustawień interfejsu
  • tworzenie i zapisywanie własnych skrótów klawiszowych
  • zapisywanie własnych ustawień

Zarządzanie plikami – LightBox

  • LightBox – wprowadzenie
  • wykorzystanie predefiniowanych narzędzi

Nawigacja

  • nawigacja w zbrush document vs praca z zbrush tool
  • widok perspektywiczny / widok ortograficzny

Document palette

  • czym jest dokument w ZBrushu – rozdzielczość dokumentu –  optymalizacja ustawień pod kątem maksymalnego wykorzystania zasobów komputera
  • rozdzielczość dokumentu a rozdzielczość narzędzia (praca nad ilustracją a praca  z obiektami)
  • Document > Export
  • tworzenie Startup document

Tool palette – wtęp

  • czym jest narzędzie (tool) w ZBrushu
  • wgrywanie narzędzia – draw mode
  • rodzaje tools w ZBrushu
  • omówienie palety Tool – najważniejsze subpalettes
  • zapisywanie tool, zapisywanie projektu (zbrush project) vs zapisywanie dokumentu (zbrush document)

DIGITAL SCULPTING

Wstęp

  • czym jest polygonal modeling / sculpting – wprowadzenie podstawowych pojęć dot. wirtualnego rzeźbienia
  • czworokąty vs trójkąty –  rodzaje siatek
  • dystrybucja poligonów; rola poziomów podziału (subdivision levels)

Brushes – wprowadzenie

  • czym są pędzle  (brushes) w ZBrushu – podstawowe własności pędzli
  • omówienie rodzajów pędzli
  • podstawowe parametry pędzli – size, intensity, focal shift
  • czym jest opcja dynamic brush
  • brush panel – ‘b’
  • tryby pracy z pędzlami (Zadd, Zsub, RGB, MRGB, M mode)
  • smooth brushe
  • stroke type
  • alfy (alphas)
  • tworzenie i zapisywanie własnych pędzli
  • zarządzanie pędzlami – wgrywanie własnych pędzli do początkowych ustawień programu

Edycja siatki

  • Polyframe mode
  • narzędzia do selekcji (select rectangle tool, lasso tool, grow/shrink selection)
  • narzędzia do maskowania (przegląd podstawowych narzędzi do maskowania, ostrzenie i wygładzanie maski)
  • znaczenie Polygroups – wykorzystanie Polygroups dla efektywnej pracy w ZBrushu
  • subpalette Tool > Masking

Transpose mode

  • czym jest transpose mode, jak jest zbudowana i jak działa transpose line
  • podstawowe transformacje siatki przy pomocy transpose line (move, rotate, scale)
  • użycie maski z transpose line

Wykorzystanie zdjęć referencyjnych w ZBrushu

  • Grid floor
  • SpotLight

Sposoby tworzenia base mesh w ZBrushu – wprowadzenie / omówienie na przykładach

  • primitives
  • ZSpheres
  • Dynamesh
  • ShadowBox
  • wykorzystanie ZBrush presets (projects, tools)
  • importowanie siatki do ZBrusha

Tworzenie siatki za pomocą  primitives, ZShperes, ShadowBox, Dynamesh,

PRIMITIVES

  • primitives – obiekty parametryczne

ZSPHERES

  • rysowanie Zspheres
  • kontrola Adaptive skin

SHADOWBOX

  • tworzenie siatki przy pomocy ShadowBox – specyfika tworzonej siatki
  • użycie Clip brushes vs Trim brushes
  • przykłady zaawansowanego wykorzystania ShadowBox

DYNAMESH – wirtualna glina

  • wykorzystanie predefiniowanych narzędzi do speed sculpting
  • ustwienie własności funcji Dynamesh w Preferences palette
  • użycie Dynamesh z primitives
  • tworzenie base mesh: głowy oraz popiersia w wykorzystaniem Dynamesh w połączeniu z innymi technikami

Topologia siatki – zmiana topologii przy użyciu ZBrush ZRemesher

  • znaczenie właściwej topologii
  • strategia pracy z subdivision levels
  • tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher  (kontrola rozdzielczości oraz  gęstości siatki, kontrola przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project

SubTool subpalette – tworzenie wieloelementowych obiektów – praca z milionami wielokątów

  • tworzenie SubTools
  • podstawowe funkcje SubTool subpalette – omówienie
  • skróty klawiszowe do pracy z SubTool
  • Transparency, Ghost, Solo mode
  • importowanie obiektów z zewętrznych aplikacji
  • funkcja mesh extract  – Tool > SubTool > Extract
  • wykorzystanie pluginu SubTool Master

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • wykorzystanie transpose mode z pluginem Transpose Master  do zmiany pozy modela z wieloma subtoools

Praca z kolorem ZBrushu

  • Polypaint / Tool > Colorize mesh – wprowadzenie
  • funkcja fill object (color, material)
  • kolor w Zbrushu (Color palette)
  • wykorzystanie zdjęć referencyjnych do malowania tekstur na przykładzie teksturowania twarzy (SpotLight)

Tworzenie faktur 3D

  • tworzenie własnych alf przy pomocy ZBrusha (Alpha palette)
  • wykorzystanie darmowych zasobów ZBrush Central
  • wykorzystanie zdjęć referencyjnych – projekcja faktury za pomocą SpotLight
  • wykorzystanie maski z alfami i funkcji inflate

Materiały w ZBrushu

  • standard material vs matcap material – omówienie rodzajów materiałów w ZBrushu
  • wykorzystanie interaktywnego światła ze standard materials
  • omówienie podstawowych własności materiałów (Material > Modifiers)
  • tworzenie i zapisywanie własnych materiałów na bazie już istniejących
  • importowanie gotowych materiałów typu matcap do ZBrusha
  • wykorzystywanie wielu materiałów obrębie jednego modela

Światło w  ZBrushu

  • podstawowe własności światła w ZBrushu
  • tworzenie light setup (key light – fill light – rim light) dla sceny
  • interactive light w ZBrushu

BPR render

  • renderowanie sceny / obiektu w ZBrushu – podstawowe ustawienia Render palette
  • kontrola cienia w BPR render

Szkolenie Zbrush – moduł II

Optymalizacja początkowych ustawień programu

  • RAM, Max Polygon per Mesh, Undo History, Startup Doc, Quick Save

Interfejs

  • optymalizacja środowiska pracy – tworzenie złożonych interfejsów
  • omówienie interfejsów dla różnego typu projektów
  • omówienie przydatnych zestawień narzędzi
  • tworzenie odrębnych menusów i subpalette – grupowanie narzędzi, szybkie wywoływanie menusów
  • najbardziej przydatne skróty klawiszowe – omówienie
  • wykorzystanie ikon interfejsu do szybkiego przełączania się między pędzlami (sculpting, select, mask brushes), typami stroke i alfami

Nawigacja

  • omówienie 2 rodzajów nawigacji w pracy z zbrush tool w ZB4R6

Tworzenie własnych narzędzi

Brushes – pełna kontrola nad właściwościami pędzli (Brush, Stroke) – omówienie wybranych zagadnień brush i jego własności

Brush palette – omówienie podstawowych ustawień pędzli

  • Depth
  • Auto Masking (Mask by Polygroups, BackfaceMask, Topological)
  • Smooth Brush Modifiers

Stroke palette – aplikowanie pędzli

  • zaawansowane funkcje Stroke palette: praca z Lazy mouse, Lazy Mouse > Backtrack
  • nowe funkcjonalności curve mode (m.in. Frame Mesh)

Tworzenie własnych alf w ZBrushu i Photoshopie

  • ustawienia dokumentu
  • wykorzystanie primitieves i pędzli do tworzenia alf w ZBrushu
  • Alpha palette – modyfikowanie sposobu aplikowania alfy
  • tworzenie alf za pomocą aplikacji 2D na przykładzie programu Adobe Photoshop
  • tworzenie seamless alf w ZBrushu oraz Photoshopie

Zaawansowane funkcje InsertMesh brushes

  • InsertMesh brushes – wprowadzenie
  • wykorzystanie oraz tworzenie własych pędzli typu IM oraz IMM (multiresolution brushes)
  • użycie InsertMesh brushes z krzywymi (curve mode) – kontrola dystrybucji elementów
  • tworzenie złożonych InsertMesh brushes przy pomocy polygroups (tworzenie 3 – elementowych łańcuchów)

Zarządzanie narzędziami

  • zapisywanie własnych narzędzi, tworzenie ikon pędzli
  • wgrywanie własnych narzędzi: alf, pędzli, projektów do ZBrush LightBox, tworzenie własnych folderów w LightBox
  • wgrywanie własnych pędzli do okna dialogowego 3D Sculpting Brush (-b-)

Edycja siatki (symetria, world center, transpose mode)

  • osie w ZBrushu, grid floor
  • praca z symetrią w ZBrushu
  • Tool > Deformation > ReSym vs. Mirror and Weld
  • Tool > Deformation > Mirror
  • czym jest i jak działa local symmetry oraz Use Posable Symmetry
  • model względem początku układu odniesienia –  jak działają algorytmy subpalety Deformation
  • opcja set / clear pivot point

Transpose mode

  • zaawansowane transformacje siatki przy pomocy transpose line,
  • mało znane skróty klawiszowe i funkcjonalności
  • użycie pluginu TransposeMaster do pracy z licznymi SubTools

Praca z siatką – zaawansowane techniki

  • znaczenie właściwej topologii
  • strategia pracy z subdivision levels
  • tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher  (kontrola rozdzielczości, lokalnej gęstości siatki oraz przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project   [czyli jaką przyjąć strategię by maksymalnie wykorzystać detale oryginału](użycie ZRemesher w połączeniu z SubTools > Project )

Narzędzia to tworzenia nowej siatki

  • Zsketch mode, zsketch brushes – do szybkiego tworzenia akcesoriów
  • pozyskiwanie siatki z IM brushes
  • praca z IMM brushes – wykorzystanie IMM BParts do stworzenia  base mesh postaci o zmiennej rozdzielczości siatki

Dynamesh

  • szczegółowe omówienie możliwości DynaMesh (strategia pracy z DynaMesh i subDiv poziomami podziału)
  • ShadowBox w połączeniu z ClipCurve brush
  • topology brushe – tworzenie fragmentów siatki
  • wykorzystanie Zspheres do retopologii

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • stworzenie rigu / szkieletu  przy pomocy Zspheres
  • użycie rigu / szkieletu ZSphere z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtools
  • wykorzystanie Transpose Mode – łączenie technik

UV layout

  • przygotowanie UV layout w zewnętrznej aplikacji 3D na potrzeby ZBrusha
  • importowanie modeli z UV’s do ZBrusha; sprawdzenie poprawności działania UV’s (UV check)
  • tworzenie UV layout w ZBrushu przy pomocy pluginu UV Masters
  • eksportowanie obiektów z nałożonym UV layout
  • tworzenie i eksportowanie color textur utworzonej na bazie Polypaint
  • tworzenie innych map w ZBrushu – wykorzystanie pluginu Multi Map Exporter
  • vector displacement, displacement map, normal map
  • Wykorzystanie zewnętrznych aplikacji 2D typu Photoshop do malowania modela (Polypaint)
  • ZappLink
  • GoZ – wykorzystanie możliwości Photoshop Extended
  • wykorzystanie funckji Stroke > Lazy Mouse > Backtrack

Tworzenie złożonych faktur na powierzchni modela

  • wykorzystanie Surface Noise Maker
  • wykorzystanie systemu warstw (Layers)

MultiMap Exporter

  • generowanie map w ZBrushu
  • export map

Hard Surface – praca z twardymi powierzchniami w ZBrushu

  • czym jest praca z hard surface – specyfika pracy z hard surface w ZB
  • przydatne techniki i narzędzia – omówienie

Brushes – omówienie pędzli dedykowanych do pracy z hard surface

  • praca z pędzlami typu Clip
  • planar brushes – kontrolowanie ustawień
  • TrimDynamic vs hPolish
  • wykorzystanie transpose mode (move) do  tworzenia twardych krawędzi (hard edges)
  • wykorzystanie primitives i deformation panel z floor grid do tworzenia base mesh
  • połączenie ShadowBox i clip brushes do tworzenia base mesh
  • wykorzystanie Subtools
  • tworzenie własnych stamps

Zaawansowane techniki oświetlania

  • LigthCap
  • wykorzystanie panoram .hdri do oświetlania sceny
  • AO pass

BPR render

  • wykorzystanie panoram fotograficznych jako tła renderu
  • eksportowanie passes
  • compositing w Photoshopie na bazie wyeksportowanych passes

SKAN – wykorzystanie skanów 3D w ZBrushu

  • import skanów 3D (plików w formacie .stl) do ZBrusha
  • przygotowywanie siatki pod projekcję detalu skanu (omówienie różnych  strategii)
  • projekcja skanu
  • problem symetrii w pracy ze skanami

Druk 3D

  • czym jest druk 3D; rodzaje druku 3D  (technologie, formaty plików, przygotowanie plików na potrzeby danej technologii) – omówienie
  • rozdzielczość modela a rozdzielczość potrzebna do druku 3D w danej technologii
  • tworzenie grubości ścianki oraz poles  przy pomocy Dynamesh
  • zmniejszanie rozdzielczości modela cyfrowego – użycie pluginu Decimation Master
  • przygotowanie modela do druku – użycie pluginu 3D Print Exporter
  • kolor w druku 3D
  • dzielenie modela na potrzeby różnych technologii druku

MICROMESH

Tworzenie prezentacji przy pomocy ZBrusha

  • tworzenie turntable
  • tworzenie filmów na podstawie Undo History

Zaawansowane techniki tworzenia materiałów

  • tworzenie złożonych materiałów w ZBrushu (multishaders)
  • tworzenie własnych materiałów typu matcap (2 metody)
  • tworzenie materiałów typu SSS w ZBrushu
  • bakowanie render passes w ZBrushu

Nasi trenerzy

Jerzy Drozda

Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy
Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Opinie z ankiet po szkoleniu

Kurs przebiegł super. Uzyskałem taką wiedzę na jaką liczyłem. Wykładowca potrafi przekazać wiedzę i zarazić pasją do programu.

- Mateusz H.

Przytulnie, dobra kawa, rewelacyjny wykładowca. Obszary wiedzy i niewiedzy znacznie się poszerzyły.

- Michał L.

Przystępnie, profesjonalnie, miło.

-

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

22 678 38 87

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Profesjonalista

Co otrzymuję jako Profesjonalista:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media
  • Komplet filmów tutorialowych na Start (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects)
  • Kubek Kreatywności

dowiedz się więcej