Szkolenie Design przekazu dla marketerów – media społecznościowe, banery, www, ulotki

cena 1400 zł (netto)

16h (2 dni)

Ścieżka: Digital Marketing

Najbliższy termin:


Pozostaje do ustalenia.

Sprawdź inne terminy zapisz się

Szkolenie Design przekazu dla marketerów – media społecznościowe, banery, www, ulotki

Szkolenie Design przekazu dla marketerów – media społecznościowe, banery, www, ulotki

Szkolenie Design przekazu dla marketerów – media społecznościowe, banery, www, ulotki pomoże marketerom i innym „ludziom słowa” zrozumieć wzajemną zależność między treścią i formą graficzną we współczesnym komunikowaniu się. Ta wiedza pozwala lepiej panować nad przekazem w mediach drukowanych i cyfrowych, który już od dawna nie ogranicza się wyłącznie do napisanego tekstu.

Nauka „języka designu” publikacji drukowanych (np. ulotki, afisze, broszury), banerów internetowych, wizualnych wpisów w serwisach społecznościowych, czy grafiki informacyjnej jest kluczem do porozumiewania się w przesyconym obrazami świecie mediów.

Podczas zajęć przedstawimy uczestnikom zasady wykorzystania potencjału graficznego „ukrytego” w tekście oraz techniki kreowania pomysłów na prezentację wizualną (layoutu). W czasie szkolenia można będzie zobaczyć przykłady rozwiązań typograficznych oraz poznać aktualne trendy i mody designu przekazu, a także spróbować samodzielnego projektowania graficznego.

Prezentacje i ćwiczenia przygotowano z myślą o tych, którzy jedynie współpracują z grafikami przy tworzeniu wizualnej strony publikacji, ale… dzięki coraz większej liczbie darmowych aplikacji sieciowych autor przekazu też może się stać twórcą formy graficznej. Przedstawimy narzędzia, adresowane do nieprofesjonalistów, które podpowiadają dobór ilustracji, krojów liter, układów graficznych i kolorów. Pokażemy wady i zalety tych alikacji, a dzięki ćwiczenoim każdy będzia miał okazję sam sprawdzić ich praktyczną przydatność.

„Design przekazu” dedykujemy tym, którzy kiedykolwiek próbowali, albo chcieliby samodzielnie projektować graficznie choćby tylko newslettery, posty na blogu, wpisy na Instagramie, czy Twitterze.

Czego się nauczysz

  • kreowania pomysłów wizualnych współgrających z treścią przekazu oraz zasad oceny i korekty gotowego layoutu,
  • zasad tworzenia tytułów, leadów, śródtytułów i innych elementów wyróżnionych typograficznie, by dobrze służyły formie graficznej,
  • oceny doboru kroju liter i ich wpływu na charakter publikacji,
  • prostych sposobów graficznej prezentacji liczb i znajdowania pomysłów na infografiki,
  • zasad doboru i używania zdjęć w publikacji,
  • podstaw samodzielnego projektowania graficznego przy użyciu wybranych darmowych aplikacji internetowych.

Ponadto przedstawimy przykłady designu przekazu z całego świata, trendy i mody projektowania wizualnego, wyniki konkursów, itp.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych marketerów, wydawców mediów, dziennikarzy, urzędników, pracowników PR, analityków rynku, sprzedawców, nauczycieli — każdej osoby zawodowo komunikującej się za pomocą mediów drukowanych i cyfrowych.

Czego oczekujemy?

Udział w szkoleniu nie wymaga umiejętności używania oprogramowania graficznego, jednak do aktywnego udziału w ćwiczeniach konieczna będzie pewna biegłość używania komputera oraz łatwość uczenia się nowych aplikacji. Przyda się też znajomość programów MS Office (np. Word i Power Point).

Program szczegółowy

Dobry i zły design przekazu

Kryteria oceny funkcjonalnej i estetycznej layoutu graficznego. Zróżnicowanie stylistyczne, modne rozwiązania. Nauka rozmowy o layoucie, dostrzegania cech istotnych dla komunikowania się z odbiorcą. Zasady projektowania typograficznego: kontrast, hierarchia i rytm layoutu – jak możemy na nie wpływać.

Prezentacja wizualna na co dzień

Stosowanie zasad typografii w prostych przekazach. Pokaz rozwiązań, ćwiczenie oceny i projektowania dokumentów Worda, prezentacji Power Pointa, wpisów na Facebooku, Instagramie , Twitterze, itp.

Zastosowania designu przekazu

Pokaz rozwiązań w gazetach i magazynach, stronach internetowych, aplikacjach mobilnych, mediach społecznościwych, ulotkach, banerach, broszurach, raportach… Prezentacja mód i trendów designu przekazu.

Design przekazu w infografice

Istota infografiki, rodzaje infografik, zastosowanie infografiki. Żródła inspiracji, zjawiska i osoby ważne w świecie infografiki. Kreowanie pomysłów i warunek powstawania dobrych infografik. Wizualna prezentacja danych a infografika. Ćwiczenia kreatywne.

Fotografia i ilustracja

Źródła zdjęć i liustracji, prawa autorskie, koszty, zdjęcia własne. Ocena przydatności ilustracji (co to jest dobre zdjęcie?). Kadrowanie, korekta techniczna — dostępne aplikacje. Zastosowanie zdjęć w layoucie.

Narzędzia dla nieprofesjonalistów

Żródła informacji o narzędziach do przygotowania prezentacji wizualnej przekazu. Przedstawienie listy wybranych narzędzi (np. Canva, Pictochart, Visme, Venngage, Easel.ly, Crello, itp.) wraz z oceną ich przydatności. Instruktaż pracy nad layoutem w niektórych aplikacjach sieciowych. Kompilacja narzędzi – poszerzenie możliwości projektowania

Praktyka designu

Ćwiczenia projektowania przy użyciu wybranego narzędzia. Publiczna prezentacja, ocena i omówienie przydatności narzędzia. Testowa publikacja prac w sieci.

Nasi trenerzy

Jacek Gałązka

Ekspert wizualnej prezentacji treści, trener edytorstwa i doradca wydawców prasy. Projektant graficzny gazet i serwisów internetowych. Organizator i trener szkoleń doskonalących dla dziennikarzy, grafików, fotografów oraz wydawców w Polsce, Europie Wschodniej i Azji Centralnej.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

22 678 38 87