Szkolenie Zbrush – moduł II

cena 2000 zł (netto)

24h (3 dni) 8:30-16:30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Termin szkolenia: 30.11-2.12.2020

Skontaktuj się, aby potwierdzić termin!

Praktyczny warsztat z trenerem w formie:

Szkolenia online | Na żywo
lub
Szkolenia stacjonarnego

zapisz się

Szkolenie Zbrush – moduł II

średnia ocen: 5.0

Szkolenie ZBrush – moduł II

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Szkolenie ZBrush Online – moduł II prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

 

Jak wygląda Szkolenie ZBrush Online – moduł II?

Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym

 Praktyczne ćwiczenia na żywo, wraz zadawaniem pytań trenerowi

Uczestnik łączy się zdalnie z wysokiej klasy komputerami w siedzibie IT Media i wykonuje swoje projekty

 Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc

 Bezpieczeństwo, oszczędność czasu i pieniędzy

 

Opanowałeś podstawy ZBrusha i zamierzasz postawić krok dalej? W takim razie zachęcamy Cię do wzięcia udziału w Szkoleniu ZBrush moduł II. Szkolenie ZBrush moduł II adresowane jest do wszystkich, którzy chcą wykorzystać niezwykłe możliwości programu ZBrush – rzeźbiarzy, ilustratorów, designerów, jubilerów, osób zajmujących się concept artem, czy tych, którzy chcą pracować w przemyśle gier komputerowych i przemysłach pokrewnych. Również dla tych, którzy chcą wykorzystać skany 3D czy druk 3D na potrzeby swoich projektów. Dzięki szkoleniu przejdziesz na kolejny poziom grafiki 3D.

Czego się nauczysz

  • optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
  • grupować narzędzia we własnych menusach i paletach by pracować wygodniej i szybciej
  • tworzyć unikalne narzędzia przy pomocy ZBrusha, Photoshopa czy importując siatki z innych aplikacji 3D  oraz kontrolować istniejące
  • łączyć zaawansowane techniki pracy z siatką – w tym strategii pracy z Subdivision Levels (poziomami podziału),  Dynamesh oraz ZRemesher
  • korzystać z najważniejszych pluginów ( SubTool Master, Transpose Master, UV Master, Decimation Master, Multi Map Exporter, 3D Print Hub)
  • strategii pracy przy tworzeniu modeli ludzi (humanoidów)
  • wykorzystywać narzędzia ZBrusha do zmiany pozy modela z licznymi Subtools w tym mniej znane funkcjonalności Transpose Mode  oraz ZSphere rig
  • wielu technik i narzędzi do tworzenia i pracy z twardymi powierzchniami w ZBrushu (hard surfaces)
  • tworzyć i eksportować tekstury (color texture) w ZBrushu na bazie Polypaint  (UV Master plugin)
  • tworzyć i eksportować mapy z ZBrusha (normal, displacement, ambient occlusion)
  • tworzyć złożone faktury powierzchni wykorzystując system warstw oraz Surface Noise Maker
  • zaawansowanych technik technik oświetlania modela w scenie i renderowania
  • wykorzystywać skany (.stl) w pracy z ZBrushem
  • przygotowywać projekty do różnych technologii druku 3D

Zobacz pełny program szkolenia >

 

Praca z siatką – wyższy poziom

Szkolenie ZBrush moduł II pozwoli Ci odkryć zaawansowane techniki pracy z siatką. W tym celu trener przybliży Ci zagadnienia związane z narzędziami Dynamesh ora ZRemesher.

Dynamesh zaprojektowano w celu tworzenia etapów rzeźbienia o niskiej i średniej rozdzielczości. Dlatego też jest to idealne rozwiązanie do tworzenia siatki bazowej, tuż przed głębszym zanurzeniem się w pozostałe potężne narzędzia do edycji i rzeźbienia w programie ZBrush.

Zaletą Dynamesh jest to, że uzyskujesz wrażenie rzeźbienia w prawdziwej glinie. W miarę zwiększania objętości materiału poprzez np. rozciąganie szczegółów, konsystencja gliny się nie zmienia. Tworząc z pomocą Dynamesh, Twój projekt zachowuje jednolitą rozdzielczość i rozkład wielokątów siatki, co jest zupełną odwrotnością do projektowania w realnym świecie. Dzięki tej funkcji w końcu przestaniesz się ograniczać.

Kolejnym rozwiązaniem, którego nauczysz się na zajęciach, jest funkcja ZRemesher. Narzędzie pozwala na w pełni automatyczne działanie, dzięki któremu stworzysz nową strukturę wielokąta dla danego obiektu. Nie musisz się martwić, że coś może nie spełnić Twoich oczekiwań, ponieważ nadal zachowujesz pełną kontrolę nad danym procesem. Dla przykładu, w trakcie korzystania z ZRemeshera możesz czuwać nad sterowaniem kierunkami wielokątów.

 

ZBrush Insert Mesh Brushes – zaawansowane funkcje

Szkolenie ZBrush moduł II pozwoli Ci zgłębić temat narzędzi. Prowadzący omówi szczegółowo sposoby tworzenia Insert Brushy, które wspierają dodawanie elementów do powierzchni projektowanego modelu. Dzięki użyciu InsertMesh brushes z krzywymi (curve mode), nauczysz się kontrolować dystrybucję elementów. Co więcej, zaczniesz tworzyć własne pędzle typu IM oraz IMM (multiresolution brushes), a także złożone InsertMesh Brushes przy pomocy polygroups.

 

UV Master – teksturowanie

Tworzenie modelu 3D nierozerwalnie łączy się z układem UV. Układ składa się ze współrzędnych 2D, które pokazują aplikacjom 3D, w jaki sposób nakładać teksturę na dany model. Prowadzący wskaże Ci pozytywne aspekty pluginu – UV Master. Zobaczysz, że jednym ruchem stworzysz bardzo wydajne układy UV dla Twoich modeli. Brak ograniczeń związanych z technicznymi przeszkodami zapewni Ci maksymalną swobodę twórczą. Podsumowując: ładujesz model 3D, klikasz Unwrap i voilà! Cieszysz się gotową mapą UV.

Jeżeli dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz większej kontroli nad działaniem UV Master, będziesz mógł skorzystać z trybu Control Painting. Dzięki temu ograniczysz powstawanie połączeń siatki w poszczególnych obszarach.

Co więcej, zapoznasz się z trybem gęstości, który umożliwia definiowanie obszarów, w których chciałbyś zastosować większą gęstość, a w których mniejszą. Możesz określać dowolnie objętość pixelowej płaszczyzny, która opisuje daną teksturę. Wszystkie te czynności oczywiście wykonujesz bez potrzeby miejscowego skalowania lub ręcznego rozciągania mapy UV. ZBrush to program, który zawiera milion intuicyjnych rozwiązań, których znajomość pomoże Ci wznieść się na wyżyny modelowania 3D.

 

Druk 3D – wydrukuj wyobraźnię

ZBrush jest narzędziem, dzięki któremu tworzy się modele o wysokim poziomie szczegółowości. Dlatego też, projekty powstałe w tym programie idealnie nadają się do wydruków 3D. Im większa szczegółowość, tym wyższa jakość wydruku.

W trakcie zajęć trener przybliży Ci temat druku 3D. Dowiesz się, czym charakteryzuje się pojęcie oraz jakie są jego rodzaje. Dowiesz się jak przygotować pliki na potrzeby danej technologii.

Czy jesteś zainteresowany projektowaniem obrazów, które będą miały przełożenie ze świata wirtualnego na świat realny? Postaw na zdobycie umiejętności, które mogą okazać się niezbędne w najbliższej przyszłości. Rzeczywistość 3D stoi przed Tobą otworem. Zapisz się na szkolenie ZBrush – moduł II!

 

Dofinansowanie na Szkolenie ZBrush – moduł II

Jesteś osobą bezrobotną lub poszukujesz pracy i chciałbyś uzyskać dofinansowanie na Szkolenie ZBrush – moduł II? W Akademii IT Media prowadzimy wiele projektów szkoleniowych z Powiatowymi Urzędami Pracy. Dysponując wpisem w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych WUP (2.14/00109/2005) oraz wieloletnim doświadczeniem, pomagamy uczestnikom uzyskać dofinansowanie, które umożliwi wzięcie udziału w wymarzonym kursie, bądź szkoleniu.

W zdobyciu dofinansowania pomagamy również osobom pracującym w firmie zatrudniającej co najmniej 1 osobę na umowę o pracę. Taką możliwość uzyskamy przy wsparciu Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Pozostałe osoby, które osiągnęły pełnoletność i mieszkają w Polsce mogą również skorzystać z nieoprocentowanych pożyczek w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”.

Dofinansowania na szkolenia – czytaj więcej >

 

Szkolenie ZBrush – opinie

Nasze kursy i szkolenia cieszą się bardzo dobrymi opiniami. Uczestnicy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Potwierdzamy, że staramy się stawiać na doświadczoną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Przychodząc na kurs, przekonasz się, że to prawda. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenia ZBrush – moduł II jest kontynuacją i rozwinięciem modułu I. Przeznaczony jest dla osób, które mają już doświadczenie w pracy z ZBrushem i gruntowną znajomość podstawowych funkcjonalności programu.

Czego oczekujemy?

Doświadczenia w pracy z ZBrushem, gruntownej znajomości podstawowych narzędzi programu.

Program szczegółowy

Szkolenie ZBrush – moduł II

Optymalizacja początkowych ustawień programu

  • RAM, Max Polygon per Mesh, Undo History, Startup Doc, Quick Save

Interfejs

  • optymalizacja środowiska pracy – tworzenie złożonych interfejsów
  • omówienie interfejsów dla różnego typu projektów
  • omówienie przydatnych zestawień narzędzi
  • tworzenie odrębnych menusów i subpalette – grupowanie narzędzi, szybkie wywoływanie menusów
  • najbardziej przydatne skróty klawiszowe – omówienie
  • wykorzystanie ikon interfejsu do szybkiego przełączania się między pędzlami (sculpting, select, mask brushes), typami stroke i alfami

Tworzenie własnych narzędzi

Brushes – pełna kontrola nad właściwościami pędzli (Brush, Stroke) – omówienie wybranych zagadnień brush i jego własności

Brush palette – omówienie podstawowych ustawień pędzli

  • Depth
  • Auto Masking (Mask by Polygroups, BackfaceMask, Topological)
  • Smooth Brush Modifiers

Stroke palette – aplikowanie pędzli

  • zaawansowane funkcje Stroke palette: praca z Lazy mouse, Lazy Mouse > Backtrack
  • nowe funkcjonalności curve mode (m.in. Frame Mesh)

Tworzenie własnych alf w ZBrushu i Photoshopie

  • ustawienia dokumentu
  • wykorzystanie primitieves i pędzli do tworzenia alf w ZBrushu
  • Alpha palette – modyfikowanie sposobu aplikowania alfy
  • tworzenie alf za pomocą aplikacji 2D na przykładzie programu Adobe Photoshop
  • tworzenie seamless alf w ZBrushu oraz Photoshopie

Zaawansowane funkcje InsertMesh brushes

  • InsertMesh brushes – wprowadzenie
  • wykorzystanie oraz tworzenie własych pędzli typu IM oraz IMM (multiresolution brushes)
  • użycie InsertMesh brushes z krzywymi (curve mode) – kontrola dystrybucji elementów
  • tworzenie złożonych InsertMesh brushes przy pomocy polygroups (tworzenie 3 – elementowych łańcuchów)

Zarządzanie narzędziami

  • zapisywanie własnych narzędzi, tworzenie ikon pędzli
  • wgrywanie własnych narzędzi: alf, pędzli, projektów do ZBrush LightBox, tworzenie własnych folderów w LightBox
  • wgrywanie własnych pędzli do okna dialogowego 3D Sculpting Brush (-b-)

Edycja siatki (symetria, world center, transpose mode)

  • osie w ZBrushu, grid floor
  • praca z symetrią w ZBrushu
  • Tool > Deformation > ReSym vs. Mirror and Weld
  • Tool > Deformation > Mirror
  • czym jest i jak działa local symmetry oraz Use Posable Symmetry
  • model względem początku układu odniesienia –  jak działają algorytmy subpalety Deformation
  • opcja set / clear pivot point

Transpose mode

  • zaawansowane transformacje siatki przy pomocy transpose line,
  • mało znane skróty klawiszowe i funkcjonalności
  • użycie pluginu TransposeMaster do pracy z licznymi SubTools

Praca z siatką – zaawansowane techniki

  • znaczenie właściwej topologii
  • strategia pracy z subdivision levels
  • tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher  (kontrola rozdzielczości, lokalnej gęstości siatki oraz przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project   [czyli jaką przyjąć strategię by maksymalnie wykorzystać detale oryginału](użycie ZRemesher w połączeniu z SubTools > Project )

Alternatywne narzędzia do pracy z siatką – Sculptris Pro

  • zalety i ograniczenia pracy z dynamiczną zmianą topologii podczas rzeźbienia
  • ustawienia globalne vs ustawienia lokalne dla pędzli pracujących w trybie Sculptris Pro

Dynamesh

  • szczegółowe omówienie możliwości DynaMesh (strategia pracy z DynaMesh i subDiv poziomami podziału)
  • ShadowBox w połączeniu z ClipCurve brush
  • topology brushe – tworzenie fragmentów siatki
  • wykorzystanie Zspheres do retopologii

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • stworzenie rigu / szkieletu  przy pomocy Zspheres
  • użycie rigu / szkieletu ZSphere z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtools
  • wykorzystanie Transpose Mode – łączenie technik

UV layout

  • przygotowanie UV layout w zewnętrznej aplikacji 3D na potrzeby ZBrusha
  • importowanie modeli z UV’s do ZBrusha; sprawdzenie poprawności działania UV’s (UV check)
  • tworzenie UV layout w ZBrushu przy pomocy pluginu UV Masters
  • eksportowanie obiektów z nałożonym UV layout
  • tworzenie i eksportowanie tekstury koloru (Albedo) utworzonej na bazie Polypaint
  • tworzenie innych map w ZBrushu – wykorzystanie pluginu Multi Map Exporter
  • vector displacement, displacement map, normal map
  • wykorzystanie funckji Stroke > Lazy Mouse > Backtrack

Tworzenie złożonych faktur na powierzchni modela

  • wykorzystanie Surface Noise Maker
  • wykorzystanie systemu warstw (Layers)

MultiMap Exporter

  • generowanie map w ZBrushu
  • export map

Hard Surface – praca z twardymi powierzchniami w ZBrushu

  • czym jest praca z hard surface – specyfika pracy z hard surface w ZB
  • przydatne techniki i narzędzia – omówienie

Brushes – omówienie pędzli oraz wybranych technik dedykowanych do pracy z twardymi powierzchninami (hard surface)

  • ZModeler brush – omówienie funkcjonalności i trybów działania
  • wykorzystanie pędzli maski w połączeniu z polygroups oraz Tool > Deformation
  • praca z pędzlami typu Clip, Trim oraz Slice w połączeniu z funkcjonalnościami Tool > Geometry > EdgeLoop
  • omówienie funkcjonalności pędzli TrimDynamic, hPolish, Planar
  • pędzle typu Chisel

Zaawansowane techniki oświetlania

  • LigthCap
  • wykorzystanie panoram .hdri do oświetlania sceny
  • AO pass

BPR render

  • wykorzystanie panoram fotograficznych jako tła renderu
  • eksportowanie passes
  • compositing w Photoshopie na bazie wyeksportowanych passes

SKAN – wykorzystanie skanów 3D w ZBrushu

  • import skanów 3D (plików w formacie .stl) do ZBrusha
  • przygotowywanie siatki pod projekcję detalu skanu (omówienie różnych  strategii)
  • projekcja skanu
  • problem symetrii w pracy ze skanami

Druk 3D

  • czym jest druk 3D; rodzaje druku 3D (technologie, formaty plików, przygotowanie plików na potrzeby danej technologii) – omówienie
  • rozdzielczość modelu 3D a rozdzielczość potrzebna do druku 3D w danej technologii
  • tworzenie i kontrola grubości ścianki oraz tzw. poles przy pomocy technik wykorzystujących Dynamesh, Zmodeler Brush, Transpose units, reprojektowania detalu
  • zmniejszanie i kontrola rozdzielczości modelu cyfrowego – użycie pluginu Decimation Master
  • przygotowanie modelu do druku przy jednoczesnej kontroli skali – użycie pluginu 3D Print Hub
  • kolor w druku 3D
  • dzielenie modelu na potrzeby różnych technologii druku przy jednoczesnej kontroli skali poszczególnych elementów

NanoMesh

  • czym jest NanoMesh i do czego służy
  • ustawienia, możliwości, przykładowe użycia NanoMesh

Live Booleans

  • czym są operacje boolowskie
  • działanie operacji boolowskich w Zbrushu
  • wykorzystanie ZRemesher 3.0 do automatycznego tworzenia poprawnej geometrii dla twardych powierzchni

Nasi trenerzy

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Opinie z ankiet po szkoleniu

Wszystko super i bardzo profesjonalnie.

- Wiktor

Wszystko super. Obiady pycha :)

- Kornelia

Bardzo przydatne i ciekawe zajęcia.

- Norbert

Zaloguj się, by móc dodawać opinie
IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Adept

Co otrzymuję jako Adept:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media

dowiedz się więcej

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne oraz online. Skontaktuj się, aby potwierdzić terminu wybranego szkolenia!