Kurs Blender

cena 4900 zł (netto)

48h (6 dni)
8:30-16:30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

I Etap: 29 września – 1 października

II Etap: 6-8 października 2021

Inne terminy >

Kurs stacjonarny | online na żywo

Praktyczny warsztat z trenerem

zapisz się

Kurs Blender

średnia ocen: 5,0

Kurs Blender

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Kurs Blender prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem. W ramach kursu uczestniczysz w dwóch szkoleniach:

Szkolenie Blender – moduł I 29 września – 1 października;
Szkolenie Blender – moduł II 6-8 października 2021.

Kurs stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.

Blender to narzędzie open source o imponującym zestawie nowoczesnych funkcji. Jego silną stroną jest również dobrze rozbudowana społeczność, dzięki której można rozwiązać wiele problemów podczas pracy przy projekcie. Osoby z nieco bardziej ograniczonym budżetem mogą być bardzo zadowolone z programu Blender. To bezpłatne oprogramowanie służące do animacji, renderowania, teksturowania i modelowania 3D.

Blender to bezpłatny program, z którego z oczywistych względów chętnie korzystają nauczyciele, osoby stawiające pierwsze kroki w projektowaniu 3D, entuzjaści grafiki trójwymiarowej itp. Jeżeli jesteś zainteresowany pogłębieniem swojej wiedzy sam na sam z trenerem, to istnieje możliwość dostosowania programu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestnika oraz czasu trwania szkolenia. Do zapoznania się ze szczegółami prosimy o kliknięcie tutaj. Blender to chyba jedyna prawdziwa alternatywa dla funkcjonujących w branży płatnych narzędzi graficznych. Każdy, kto chciałby sprawdzić, czy projektowanie 3D może być jego nową ścieżką rozwoju – powinien najpierw sprawdzić Blendera. Osoby zaawansowane, za pomocą tego narzędzia mogą wykonać pracę na podobnym poziomie, co wykonana innym, płatnym programem do 3D.

Zobacz film o Kursie Blender

Czego się nauczysz?

W ramach szkolenia Blender – moduł I – moduł I nauczysz się:

  • podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
  • zarządzania obiektami w scenie
  • optymalnego używania materiałów referencyjnych
  • tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
  • podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
  • używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
  • komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
  • renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles 

W ramach szkolenia Blender – moduł II:

  • efektywnych i precyzyjnych technik modelowania 3D
  • tworzenia złożonych materiałów
  • fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen
  • tworzenia i renderowania animacji w Blenderze

Dla kogo jest to szkolenie?

Kurs Blender adresowane jest do wszystkich:

  • Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
  • Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
  • Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
  • innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.

Jak wygląda kurs?

Szkolenie stacjonarne

  • Praktyczne warsztaty w realu.
  • Możliwość pełnej koncentracji na nauce w Certyfikowanym Ośrodku Szkoleniowym.
  • Możliwość pracy z dodatkowymi narzędziami – udostępniamy np. tablet graficzny, kalibrator, kamerę.
  • Sposób na wymianę doświadczeń wśród uczestników z różnych branż, wydziałów czy organizacji.
  • Pełny komfort i bezpieczeństwo: przepisowe odległości, dostępne dozowniki płynu dezynfekującego, regularna dezynfekcja pomieszczeń, udostępniamy kreatywne przyłbice.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wręczone na zakończenie szkolenia.

Szkolenie online

  • Praktyczne warsztaty online | na żywo.
  • Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym.
  • Nauka z dowolnego miejsca w Polsce.
  • Praktyczne ćwiczenia na żywo wraz zadawaniem pytań trenerowi.
  • Zdalna praca na wysokiej klasy komputerach udostępnionych w siedzibie IT Media.
  • Praca niezależna od mocy własnego komputera.
  • Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc.
  • Możliwość korzystania ze stanowisk IT Media w dowolnych godzinach w terminie szkolenia.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wysłane kurierem po zakończonym szkoleniu.

Szkolenia otwarte i zamknięte

W Akademii IT Media prowadzimy kompleksowe kursy oraz pojedyncze szkolenia zarówno dla osób indywidualnych, firm jak i instytucji publicznych. Oferujemy szkolenia otwarte, zamknięte oraz indywidualne konsultacje na różnym poziomie zaawansowania.

Zaletą szkoleń otwartych jest możliwość wymiany doświadczeń z osobami z innych firm. Natomiast przy szkoleniach zamkniętych dostosujemy do Twoich potrzeb termin zajęć oraz ich lokalizację.

Zapytaj o szczegóły: +48 22 678 38 87

Jak wygląda kurs online?

 

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Nasi prowadzący

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

NIE CZEKAJ AŻ ZABRAKNIE MIEJSC!

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Program szczegółowy

Szkolenie Blender – moduł I

Wstęp do grafiki 3D (krótki)

Interfejs, nawigacja, scena

  • konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
  • instalacja dodatkowych pluginów
  • omówienie interfejsów dedykowanych
  • nawigacja
  • praca ze skrótami klawiszowymi
  • tworzenie własnego interfejsu
  • kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze

Tworzenie obiektów 3D

  • modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
  • modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
  • import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
  • import modeli 3D z plików natywnych .blend
  • zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
  • wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny

UV mapping

  • wstęp do mapowania obiektów (krótki)
  • przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)

Oświetlanie sceny

  • ustawianie tła dla sceny i dla kamery
  • omówienie różnych typów świateł
  • niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
  • kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów

Materiały

  • wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
  • omówienie typów materiałów i ich specyfiki
  • tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)

Kamera

  • omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
  • ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
  • animowanie kamery po punktach kluczowych
  • animowanie ruchu kamery po ścieżce
  • tworzenie target camera constraint

Systemy cząstek

  • tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)

 Renderowanie

  • dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
  • tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
  • wykorzystanie render passes w Compositing editor
  • tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
  • optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
  • eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node

Szkolenie Blender – moduł II

Modelowanie 3D i UV mapping

  • modelowanie 3D w Blenderze – krótkie omówienie kluczowych pojęć i rozwiazań specyficznych dla Blendera
  • precyzyjne modelowanie w Blenderze: omówienie typów narzędzi oraz przydatnych funkcjonalności do precyzyjnego modelowania (ćwiczenie)
  • omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania; zbudowanie modelu przy pomocy jednego z nich (ćwiczenie)
  • UV mapping – rozłożenie koordynatów UV dla utworzonych modeli z wykorzystaniem różnych technik (ćwiczenie)

Budowanie materiałów i teksturowanie

  • wstęp do teksturowania – tekstury rastrowe vs tekstury proceduralne
  • wstęp do materiałów w Blenderze w tym praca z nodami w Shader Editor
  • budowanie materiałów opartych na mapach PBR (ćwiczenie)
  • budowanie materiałów opartych na teksturach proceduralnych (ćwiczenie)
  • texture painting – wstęp
  • wykorzystanie textur painting przy tworzeniu materiałów (użycie texture painting jako maski, użycie stencil) (ćwiczenia)
  • tworzenie złożonych materiałów w Blenderze z wykorzystaniem w/w

Oświetlanie wirtualnej sceny

  • panoramy HDR i rodzaje świateł – wszystko co ważne
  • tworzenie lighting studio – różne strategie (ćwiczenia)
  • tworzenie oświetlenia scen na zewnątrz z kontrolą tła i odbić
  • specyfika oświetlania scen wewnątrz w tym wykorzystanie bibliotek IES
  • Cycles vs Evee – przygotowanie ustawień dla obu silników

Animacja w Blenderze

  • wstęp do animacji; podstawowe pojęcia
  • omówienie funkcjonalności i specyfiki, Dope Sheet oraz Graph Editor
  • praca z Timeline i kluczowanie wartości (wstępne ćwiczenia)

Animacja w kontekście kamery

  • animowanie kamery po ścieżce – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie turntable – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie efektu drgania kamery / handheld camera shake effect
  • animowanie DOF
  • renderowanie sceny z użyciem wielu kamer
  • opcjonalnie: blur w animacji

Animacja w kontekście oświetlenia

  • animowanie świateł w scenie – różne techniki (w tym z użyciem modifiers i drivers) (ćwiczenia)

Animacja obiektów

  • animowanie całych obiektów za pomocą kluczy animacyjnych
  • animowanie obiektów bez deformacji vs z deformacją za pomocą szkieletu animacyjnego (wstęp)
  • czym jest rigging – szkielet i kości animacyjne – podstawowe pojęcia (forward kinematics, invers kinematics, deforming bones i control bones, weight painting)
  • kości animacyjne w Blenderze – budowa i tworzenie
  • praca z Armature modifiers – animowanie z jednoczesną deformacją siatki i bez deformacji (ćwiczenie)

Animacja – renderowanie

  • ustawienia do renderowania animacji – wszystko co najważniejsze
  • opcjonalnie – edycja animacji wewnątrz Blendera

Jak zdobyć dofinansowanie na Kurs Blender?

Chciałbyś opłacić kurs, ale brakuje Ci funduszy? Możesz skorzystać z dofinansowań, które mogą rozwiązać Twój problem. My, jako Akademia IT Media istniejemy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych (WUP (2.14/00109/2005). Jeżeli jesteś osobą bezrobotną/poszukującą pracy, możesz złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy o wsparcie finansowe na konkretny kurs lub szkolenie.

O dofinansowanie można również się starać w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie dostępnych możliwości uzyskania wsparcia finansowego, możemy zagwarantować Ci pomoc w wyborze opcji najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb. Czytaj więcej >

Kurs Blender – opinie na temat kursu

Nasze kursy i szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród uczestników, którzy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Przychodząc na szkolenie, przekonasz się, że stawiamy na wykwalifikowaną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

 

Opinie z ankiet po szkoleniu

Świetne szkolenie!

- Michał G.

Polecam szkolenie w 100%

- Agata P.

Fantastyczna atmosfera i prowadzący, który dostosowuje się do oczekiwań uczestników szkolenia.

- Edyta W.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

Czym jest Blender?

Blender to darmowa, wszechstronna aplikacja 3D pozwalająca realizować zaawansowane projekty graficzne m.in. z zakresu modelowania 3D, animacji 3D (oraz 2D), animacji szkieletowej, symulacji z użyciem systemów cząstek, wizualizacji fotorealistycznych, motion tracking, edycji wideo.

Posiada dwa zintegrowane silniki renderujące: Cycles (PBR) do wizualizacji fotorealistycznych oraz Evee – silnik czasu rzeczywistego.

Jest wyposażona w zaawansowane narzędzia do modelowania 3D, w tym modyfikatory pozwalające na modelowanie parametryczne, operacje boolowskie, pracy z tekstem 3D czy krzywymi.

Obecnie Blender wykorzystywany jest przede wszystkim do modelowania 3D, tworzenia wizualizacji architektonicznych czy produktowych, animacji 3D, dodawania efektów specjalnych, montażu i postprodukcji filmów oraz przy tworzeniu gier (tworzenie assetów do gier).

Program do pobrania tutaj:

https://www.blender.org/download/

 

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Specjalista

Co otrzymuję jako Specjalista:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media
  • Komplet filmów tutorialowych na Start (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects)

dowiedz się więcej