Szkolenie Blender – moduł I

cena 2400 zł (netto)

24h (3 dni)
8:30-16:30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Termin: do ustalenia

Inne terminy >

Kurs stacjonarny | online na żywo

Praktyczny warsztat z trenerem

zapisz się

Szkolenie Blender - moduł I

Szkolenie Blender – moduł I

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Szkolenie Blender Online – moduł I prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji.  Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy pracy z programem Blender 2.8+ począwszy od budowy interfejsu, tworzenia i teksturowania obiektów 3D, tworzenia fotorealistycznych materiałów, oświetlania wirtualnej sceny przy pomocy panoram HDR, animacji wirtualnej kamery po renderowanie przygotowanej podczas zajęć sceny.

Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom nie tylko zapoznać się ze wszystkimi bazowymi aspektami pracy w przestrzeni 3D ale również swobodnie poruszać się w jednym najciekawszych programów 3D jakim jest Blender.

Szkolenie stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.

Czego się nauczysz?

W ramach szkolenia Blender – moduł I – moduł I nauczysz się:

  • podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
  • zarządzania obiektami w scenie
  • optymalnego używania materiałów referencyjnych
  • tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
  • podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
  • używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
  • komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
  • renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles 

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Blender adresowane jest do wszystkich:

  • Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
  • Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
  • Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
  • innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.

Czego oczekujemy?

Szkolenie Blender – moduł I przeznaczone jest dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z Blender, jak również dla tych, którzy chcą zasadniczo pogłębić znajomość programu.

Jak wygląda szkolenie?

Szkolenie stacjonarne

  • Praktyczne warsztaty w realu.
  • Możliwość pełnej koncentracji na nauce w Certyfikowanym Ośrodku Szkoleniowym.
  • Możliwość pracy z dodatkowymi narzędziami – udostępniamy np. tablet graficzny, kalibrator, kamerę.
  • Sposób na wymianę doświadczeń wśród uczestników z różnych branż, wydziałów czy organizacji.
  • Pełny komfort i bezpieczeństwo: przepisowe odległości, dostępne dozowniki płynu dezynfekującego, regularna dezynfekcja pomieszczeń, udostępniamy kreatywne przyłbice.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wręczone na zakończenie szkolenia.

Szkolenie online

  • Praktyczne warsztaty online | na żywo.
  • Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym.
  • Nauka z dowolnego miejsca w Polsce.
  • Praktyczne ćwiczenia na żywo wraz zadawaniem pytań trenerowi.
  • Zdalna praca na wysokiej klasy komputerach udostępnionych w siedzibie IT Media.
  • Praca niezależna od mocy własnego komputera.
  • Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc.
  • Możliwość korzystania ze stanowisk IT Media w dowolnych godzinach w terminie szkolenia.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wysłane kurierem po zakończonym szkoleniu.

Szkolenia otwarte i zamknięte

W Akademii IT Media prowadzimy kompleksowe kursy oraz pojedyncze szkolenia zarówno dla osób indywidualnych, firm jak i instytucji publicznych. Oferujemy szkolenia otwarte, zamknięte oraz indywidualne konsultacje na różnym poziomie zaawansowania.

Zaletą szkoleń otwartych jest możliwość wymiany doświadczeń z osobami z innych firm. Natomiast przy szkoleniach zamkniętych dostosujemy do Twoich potrzeb termin zajęć oraz ich lokalizację.

Zapytaj o szczegóły: +48 513 086 588

Jak wygląda szkolenie online?

 

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Nasi prowadzący

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

NIE CZEKAJ AŻ ZABRAKNIE MIEJSC!

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Program szczegółowy

Szkolenie Blender – moduł I

 

Wstęp do grafiki 3D (krótki)

Interfejs, nawigacja, scena

  • konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
  • instalacja dodatkowych pluginów
  • omówienie interfejsów dedykowanych
  • nawigacja
  • praca ze skrótami klawiszowymi
  • tworzenie własnego interfejsu
  • kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze

Tworzenie obiektów 3D

  • modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
  • modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
  • import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
  • import modeli 3D z plików natywnych .blend
  • zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
  • wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny

UV mapping

  • wstęp do mapowania obiektów (krótki)
  • przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)

Oświetlanie sceny

  • ustawianie tła dla sceny i dla kamery
  • omówienie różnych typów świateł
  • niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
  • kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów

Materiały

  • wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
  • omówienie typów materiałów i ich specyfiki
  • tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)

Kamera

  • omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
  • ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
  • animowanie kamery po punktach kluczowych
  • animowanie ruchu kamery po ścieżce
  • tworzenie target camera constraint

Systemy cząstek

  • tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)

 Renderowanie

  • dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
  • tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
  • wykorzystanie render passes w Compositing editor
  • tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
  • optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
  • eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node

Jak zdobyć dofinansowanie na Szkolenie Blender?

Chciałbyś opłacić szkolenie, ale brakuje Ci funduszy? Możesz skorzystać z dofinansowań, które mogą rozwiązać Twój problem. My, jako Akademia IT Media istniejemy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych (WUP (2.14/00109/2005). Jeżeli jesteś osobą bezrobotną/poszukującą pracy, możesz złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy o wsparcie finansowe na konkretny kurs lub szkolenie.

O dofinansowanie można również się starać w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie dostępnych możliwości uzyskania wsparcia finansowego, możemy zagwarantować Ci pomoc w wyborze opcji najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb. Czytaj więcej >

Szkolenie Blender – opinie na temat szkolenia

Nasze kursy i szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród uczestników, którzy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Przychodząc na szkolenie, przekonasz się, że stawiamy na wykwalifikowaną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

Czym jest Blender?

Blender to darmowa, wszechstronna aplikacja 3D pozwalająca realizować zaawansowane projekty graficzne m.in. z zakresu modelowania 3D, animacji 3D (oraz 2D), animacji szkieletowej, symulacji z użyciem systemów cząstek, wizualizacji fotorealistycznych, motion tracking, edycji wideo.

Posiada dwa zintegrowane silniki renderujące: Cycles (PBR) do wizualizacji fotorealistycznych oraz Evee – silnik czasu rzeczywistego.

Jest wyposażona w zaawansowane narzędzia do modelowania 3D, w tym modyfikatory pozwalające na modelowanie parametryczne, operacje boolowskie, pracy z tekstem 3D czy krzywymi.

Obecnie Blender wykorzystywany jest przede wszystkim do modelowania 3D, tworzenia wizualizacji architektonicznych czy produktowych, animacji 3D, dodawania efektów specjalnych, montażu i postprodukcji filmów oraz przy tworzeniu gier (tworzenie assetów do gier).

Program do pobrania tutaj:

https://www.blender.org/download/

 

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Adept

Co otrzymuję jako Adept:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media

dowiedz się więcej