Szkolenie Blender – moduł I

cena 2400 zł (netto)

24h (3 dni)
8:30-16:30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Termin szkolenia: 19-21 października 2020

Skontaktuj się, aby potwierdzić termin!

Praktyczny warsztat z trenerem w formie:

Szkolenia online | Na żywo
lub
Szkolenia stacjonarnego

zapisz się

Szkolenie Blender – moduł I

Szkolenie Blender – moduł I

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Szkolenie Blender Online – moduł I prowadzone jest w formie zdalnej pracy z domu lub dowolnej innej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

 

Jak wygląda Szkolenie Blender Online – moduł I?

Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym
 Praktyczne ćwiczenia na żywo, wraz zadawaniem pytań trenerowi
Uczestnik łączy się zdalnie z wysokiej klasy komputerami w siedzibie IT Media i wykonuje swoje projekty
 Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc
 Bezpieczeństwo, oszczędność czasu i pieniędzy

 

Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy pracy z programem Blender 2.8+ począwszy od budowy interfejsu, tworzenia i teksturowania obiektów 3D, tworzenia fotorealistycznych materiałów, oświetlania wirtualnej sceny przy pomocy panoram HDR, animacji wirtualnej kamery po renderowanie przygotowanej podczas zajęć sceny.

Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom nie tylko zapoznać się ze wszystkimi bazowymi aspektami pracy w przestrzeni 3D ale również swobodnie poruszać się w jednym najciekawszych programów 3D jakim jest Blender.

Szkolenie stworzono z myślą o m.in. Grafikach 2D i 3D, Motion Designerach oraz Twórcach video.

Czego się nauczysz

  • podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
  • zarządzania obiektami w scenie
  • optymalnego używania materiałów referencyjnych
  • tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
  • podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
  • używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
  • komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
  • renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles 

Zobacz pełny program szkolenia >

.

Czym jest Blender?

Blender to darmowa, wszechstronna aplikacja 3D pozwalająca realizować zaawansowane projekty graficzne m.in. z zakresu modelowania 3D, animacji 3D (oraz 2D), animacji szkieletowej, symulacji z użyciem systemów cząstek, wizualizacji fotorealistycznych, motion tracking, edycji wideo.

Posiada dwa zintegrowane silniki renderujące: Cycles (PBR) do wizualizacji fotorealistycznych oraz Evee – silnik czasu rzeczywistego.

Jest wyposażona w zaawansowane narzędzia do modelowania 3D, w tym modyfikatory pozwalające na modelowanie parametryczne, operacje boolowskie, pracy z tekstem 3D czy krzywymi.

Obecnie Blender wykorzystywany jest przede wszystkim do modelowania 3D, tworzenia wizualizacji architektonicznych czy produktowych, animacji 3D, dodawania efektów specjalnych, montażu i postprodukcji filmów oraz przy tworzeniu gier (tworzenie assetów do gier).

Program do pobrania tutaj:

https://www.blender.org/download/

 

Dofinansowanie na Szkolenie Blender – moduł I

Jesteś osobą bezrobotną lub poszukujesz pracy i chciałbyś uzyskać dofinansowanie na Szkolenie Blender – moduł I? W Akademii IT Media prowadzimy wiele projektów szkoleniowych z Powiatowymi Urzędami Pracy. Dysponując wpisem w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych WUP (2.14/00109/2005) oraz wieloletnim doświadczeniem, pomagamy uczestnikom uzyskać dofinansowanie, które umożliwi wzięcie udziału w wymarzonym kursie, bądź szkoleniu.

W zdobyciu dofinansowania pomagamy również osobom pracującym w firmie zatrudniającej co najmniej 1 osobę na umowę o pracę. Taką możliwość uzyskamy przy wsparciu Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Pozostałe osoby, które osiągnęły pełnoletność i mieszkają w Polsce mogą również skorzystać z nieoprocentowanych pożyczek w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”.

Dofinansowania na szkolenia – czytaj więcej >

 

Szkolenie Blender – opinie

Nasze kursy i szkolenia cieszą się bardzo dobrymi opiniami. Uczestnicy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Potwierdzamy, że staramy się stawiać na doświadczoną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Przychodząc na kurs, przekonasz się, że to prawda. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

 

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Blender adresowane jest do wszystkich:

  • Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;
  • Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;
  • Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;
  • innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.

Czego oczekujemy?

Szkolenie Blender – moduł I przeznaczone jest dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z Blender, jak również dla tych, którzy chcą zasadniczo pogłębić znajomość programu.

Program szczegółowy

Szkolenie Blender – moduł I

 

Wstęp do grafiki 3D (krótki)

Interfejs, nawigacja, scena

  • konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
  • instalacja dodatkowych pluginów
  • omówienie interfejsów dedykowanych
  • nawigacja
  • praca ze skrótami klawiszowymi
  • tworzenie własnego interfejsu
  • kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze

Tworzenie obiektów 3D

  • modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
  • modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
  • import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
  • import modeli 3D z plików natywnych .blend
  • zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
  • wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny

UV mapping

  • wstęp do mapowania obiektów (krótki)
  • przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)

Oświetlanie sceny

  • ustawianie tła dla sceny i dla kamery
  • omówienie różnych typów świateł
  • niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
  • kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów

Materiały

  • wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
  • omówienie typów materiałów i ich specyfiki
  • tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)

Kamera

  • omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
  • ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
  • animowanie kamery po punktach kluczowych
  • animowanie ruchu kamery po ścieżce
  • tworzenie target camera constraint

Systemy cząstek

  • tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)

 Renderowanie

  • dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
  • tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
  • wykorzystanie render passes w Compositing editor
  • tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
  • optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
  • eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node

Nasi trenerzy

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Zaloguj się, by móc dodawać opinie
IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 531 037 120

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne oraz online. Skontaktuj się, aby potwierdzić terminu wybranego szkolenia!