Szkolenie Blender – moduł I

cena 2400 zł (netto)

24h (3 dni)

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Najbliższy termin:

16-18 marca 2020

Sprawdź inne terminy zapisz się

Szkolenie Blender – moduł I

Szkolenie Blender – moduł I

Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy pracy z programem Blender 2.8+ począwszy od budowy interfejsu, tworzenia i teksturowania obiektów 3D, tworzenia fotorealistycznych materiałów, oświetlania wirtualnej sceny przy pomocy panoram HDR, animacji wirtualnej kamery po renderowanie przygotowanej podczas zajęć sceny.

Tak skonstruowany program zajęć pozwoli uczestnikom nie tylko zapoznać się ze wszystkimi bazowymi aspektami pracy w przestrzeni 3D ale również swobodnie poruszać się w jednym najciekawszych programów 3D jakim jest Blender.

Czym jest Blender?

Blender to darmowa, wszechstronna aplikacja 3D pozwalająca realizować zaawansowane projekty graficzne m.in. z zakresu modelowania 3D, animacji 3D (oraz 2D), animacji szkieletowej, symulacji z użyciem systemów cząstek, wizualizacji fotorealistycznych, motion tracking, edycji wideo.

Posiada dwa zintegrowane silniki renderujące: Cycles (PBR) do wizualizacji fotorealistycznych oraz Evee – silnik czasu rzeczywistego.

Jest wyposażona w zaawansowane narzędzia do modelowania 3D, w tym modyfikatory pozwalające na modelowanie parametryczne, operacje boolowskie, pracy z tekstem 3D czy krzywymi.

Obecnie Blender wykorzystywany jest przede wszystkim do modelowania 3D, tworzenia wizualizacji architektonicznych czy produktowych, animacji 3D, dodawania efektów specjalnych, montażu i postprodukcji filmów oraz przy tworzeniu gier (tworzenie assetów do gier).

Program do pobrania tutaj:

https://www.blender.org/download/

Czego się nauczysz

  • podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
  • zarządzania obiektami w scenie
  • optymalnego używania materiałów referencyjnych
  • tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
  • podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
  • używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
  • komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
  • renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie Blender adresowany jest do wszystkich, którzy chcą wykorzystać możliwości tego programu. Zapraszamy zarówno osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z 3D jak również te, które mając już doświadczenie w pracy z innymi aplikacjami 3D chciałyby zacząć pracę w Blenderze.

Czego oczekujemy?

Szkolenie Blender – moduł I przeznaczone jest dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z Blender, jak również dla tych, którzy chcą zasadniczo pogłębić znajomość programu.

Program szczegółowy

Szkolenie Blender – moduł I

 

Wstęp do grafiki 3D (krótki)

Interfejs, nawigacja, scena

  • konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
  • instalacja dodatkowych pluginów
  • omówienie interfejsów dedykowanych
  • nawigacja
  • praca ze skrótami klawiszowymi
  • tworzenie własnego interfejsu
  • kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze

Tworzenie obiektów 3D

  • modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
  • modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
  • import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
  • import modeli 3D z plików natywnych .blend
  • zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
  • wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny

UV mapping

  • wstęp do mapowania obiektów (krótki)
  • przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)

Oświetlanie sceny

  • ustawianie tła dla sceny i dla kamery
  • omówienie różnych typów świateł
  • niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
  • kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów

Materiały

  • wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
  • omówienie typów materiałów i ich specyfiki
  • tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)

Kamera

  • omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
  • ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
  • animowanie kamery po punktach kluczowych
  • animowanie ruchu kamery po ścieżce
  • tworzenie target camera constraint

Systemy cząstek

  • tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)

 Renderowanie

  • dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
  • tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
  • wykorzystanie render passes w Compositing editor
  • tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
  • optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
  • eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node

Nasi trenerzy

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

22 678 38 87

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Adept

Co otrzymuję jako Adept:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media

dowiedz się więcej