Szkolenie Zarządzanie marką
Szkolenie przygotował oraz prowadzi pan Paweł Tkaczyk – autor bestsellera „Zakamarki Marki”. Podczas zajęć podzieli się swoją wiedzą na temat marki.
Szkolenie Public Relations w praktyce
cena 1100 zł (netto)
8h (1 dzień)
8:30-16:30
Termin szkolenia: 7 grudnia 2020
Skontaktuj się, aby potwierdzić termin!
Praktyczny warsztat z trenerem w formie:
Szkolenia online lub Szkolenia stacjonarnego
Mamy zaszczyt zaprosić Cię na Szkolenie Public Relations w praktyce! Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.
Zobacz szczegółowy program szkolenia >
.
Jednodniowe szkolenie Public Relations w praktyce to kompleksowe zajęcia, dzięki którym nauczysz się podstaw PR-u i rozpoczniesz samodzielne działania. Szkolenie składa się z najważniejszych zagadnień dotyczących Public Relations, takich jak: relacje z mediami (media relations), zarządzanie sytuacją kryzysową (crisis management) czy wystąpienia publiczne (trening medialny).
Szkolenie zostało zaplanowane w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby uczestników, w zależności od ich poziomu wiedzy oraz doświadczenia. Zarówno osoby początkujące, jak i średnio zaawansowane uzyskają praktyczną wiedzę.
Szkolenie zaczniemy od podstaw PR-u, by w kolejnych etapach poruszyć zagadnienia bardziej zaawansowane, niezbędne w pracy specjalisty Public Relations.
Ukończenie szkolenia Public Relations w praktyce daje solidne i praktyczne podstawy do inicjowania kontaktu z dziennikarzem oraz do podjęcia działań prewencyjnych w sytuacji kryzysu. Oswoi również uczestnika z trudnym tematem, jakim są wystąpienia publiczne.
Szkolenie jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących lub ubiegających się o pracę na stanowisko Specjalisty ds. PR, Specjalisty ds. Marketingu, Kierownika, Marketera itp.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą pracować na komputerach – wymagana jest podstawowa znajomość programów MS Word oraz MS Excel. Poznamy także programy i narzędzia on-line, które wspierają i ułatwiają pracę współczesnego PR-owca.
Szkolenie Public relations w praktyce rozpoczniemy od poruszenia zagadnień dotyczących tego, czym jest współczesny public relations i jaką pełni rolę w komunikacji organizacji z otoczeniem. Zastanowimy się czy public relations można utożsamiać z reklamą i marketingiem.
W dalszej części porozmawiamy o etyce, kodeksie branżowym oraz standardach pracy. Ta wiedza będzie szczególnie przydatna dla osób, które zlecają działania Public Relations zewnętrznym podmiotom i chcą przygotować się np. do napisania briefu dla agencji lub chcą zweryfikować pracę agencji PR. W tej części szkolenia pomówimy także o tym, dlaczego “czarny PR” nie istnieje i dlaczego to pojęcie jest nadużywane w mediach i przez polityków.
Ta część szkolenia będzie wstępem do ważnego elementu pracy PR-owca, czyli do zagadnienia media relations (relacji z mediami). Współczesne dziennikarstwo i zmiany na styku mediów off i on-line narzucają pewne standardy pracy, które wymagają od PR-owca elastyczności oraz umiejętności reagowania na potrzeby dziennikarzy i tzw. media worker – czyli ludzi “produkujących” treści.
Budowanie relacji z mediami można podzielić na działania proaktywne i reaktywne. Działania proaktywne koncentrują się przede wszystkim na inicjowaniu kontaktu z dziennikarzem, tworzeniu baz mediów adekwatnych do zagadnienia oraz bieżącej komunikacji.
Budowanie relacji z mediami to także działania reaktywne, tj. udzielanie wypowiedzi eksperckich, wywiadów i komentarzy oraz odpowiadanie na zapytania ze strony dziennikarzy. Tę funkcję w organizacjach pełnią rzecznicy prasowi, gotowi do kontaktów z mediami i posiadający specjalistyczną wiedzę. Dzięki szkoleniu, uzyskasz podstawową wiedzę, w jaki sposób komunikować się z mediami oraz jak przygotować się do wystąpienia publicznego.
W tej części szkolenia poruszymy także temat tworzenia i zarządzania biurem prasowym, czyli wirtualną przestrzenią, zawierającą wszystkie bieżące i archiwalne komunikaty prasowe organizacji. Szczegółowo omówimy narzędzia do monitoringu Internetu oraz wspierające pracę specjalisty Public Relations.
Informacja prasowa to podstawowy komunikat, z którym utożsamiana jest praca PR-owca. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają techniki “budowy” informacji prasowej oraz elementy, które należy wykorzystać w tworzeniu tego typu komunikatów. Dobra informacja prasowa to taka, która wyczerpuje temat i odpowiada na wszystkie pytania dziennikarzy. Uczestnicy szkolenia poznają sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady (teksty wprowadzające), które są najważniejszym elementem informacji prasowej. Tytuł i lead to często pierwsze szczegóły, które decydują o zainteresowaniu dziennikarza – umiejętność ich tworzenia to podstawa!
Poza informacją prasową, porozmawiamy także o innych rodzajach tekstów, które pisze PR-owiec, np. komentarze, wypowiedzi eksperckie, oświadczenia. Porozmawiamy o kwestiach związanych z dystrybucją i wysyłką informacji oraz monitoringiem publikacji.
Gdy poznamy już podstawy, takie jak tworzenie bazy mediów czy podstawy “budowania” informacji prasowej, przejdziemy do warsztatu praktycznego w trakcie, którego uczestnicy sami napiszą i zaplanują dystrybucję informacji prasowej. Ta część warsztatu będzie wymagała od uczestników podstawowej znajomości programów takich jak MS Word oraz MS Excel. Warsztat będzie przeprowadzony z użyciem komputera.
Duże pieniądze lubią spokój, wielkie ciszę – w tym powiedzeniu kryje się wiele prawdy. Kryzysy wizerunkowe mogą kosztować firmę utratę nie tylko reputacji, ale także finansów czy nieść za sobą realne konsekwencje prawne. Podstawą zarządzania kryzysowego jest przede wszystkim prewencja czyli umiejętność przewidywania i przygotowania się na najgorsze. Kurs Public Relations w praktyce pokaże Ci jakimi kryteriami kierują się media w poszukiwaniu newsów i sensacji oraz w jaki sposób “nakręcają” kryzys.
W dzisiejszych czasach, nie sposób mówić o kryzysach, pomijając media społecznościowe. To właśnie social media i Internet są głównym źródłem kryzysów dla marek. Niepochlebne opinie, złośliwe komentarze czy ataki personalne to coś, co może przytrafić się każdej firmie lub osobie. Na szkoleniu uczestnicy poznają sprawdzone sposoby przygotowania się na “atak” w sieci oraz podstawowe mechanizmy obrony. Omówimy także spektakularne “wpadki” marek oraz nauczymy się jak rozróżnić kryzys od sytuacji kryzysowej.
Wystąpienia publiczne, to coś co przyprawia ludzi o szybsze tętno, utratę oddechu i ogólny paraliż ciała. Boimy się oceny, a w głowie tworzymy same czarne scenariusze, traktując wystąpienie nie jako okazję, ale przykry obowiązek. Wystąpienie publiczne to umiejętność, której można się nauczyć przez praktykę oraz trening. W trakcie szkolenia uczestnicy odbędą mikro trening medialny, w trakcie którego poznają techniki radzenia sobie ze stresem, podstawowe ćwiczenia na pracę z głosem oraz poprawę dykcji. Omówimy także przykłady trudnych sytuacji, które mogą pojawić się w trakcie szkolenia/wystąpienia wraz ze sposobami radzenia sobie z nimi.
Jesteś osobą bezrobotną lub poszukujesz pracy i chciałbyś uzyskać dofinansowanie na Szkolenie Public Relations w praktyce? W Akademii IT Media prowadzimy wiele projektów szkoleniowych z Powiatowymi Urzędami Pracy. Dysponując wpisem w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych WUP (2.14/00109/2005) oraz wieloletnim doświadczeniem, pomagamy uczestnikom uzyskać dofinansowanie, które umożliwi wzięcie udziału w wymarzonym kursie, bądź szkoleniu.
W zdobyciu dofinansowania pomagamy również osobom pracującym w firmie zatrudniającej co najmniej 1 osobę na umowę o pracę. Taką możliwość uzyskamy przy wsparciu Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Pozostałe osoby, które osiągnęły pełnoletność i mieszkają w Polsce mogą również skorzystać z nieoprocentowanych pożyczek w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”.
Dofinansowania na szkolenia – czytaj więcej >
Nasze kursy i szkolenia cieszą się bardzo dobrymi opiniami. Uczestnicy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Potwierdzamy, że staramy się stawiać na doświadczoną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Przychodząc na kurs, przekonasz się, że to prawda. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku.
Szkolenie Public Relations w praktyce przeznaczone jest dla osób, które chciałyby poznać kulisy pracy w branży Public Relations lub odpowiadają za tego typu działania w swojej firmie. Polecam je również tym, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności i zainicjować swój pierwszy kontakt z dziennikarzem.
Szkolenie Public Relations w praktyce skierowane jest głównie do:
Znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem podstaw MS Word oraz Excel.
Czym jest Public Relations?
Kontakt z dziennikarzem – od czego zacząć?
Informacja prasowa – podstawowe narzędzie pracy w branży PR
Praktyczny warsztat z pisania i redagowania tekstów – warsztat z użyciem komputera
Kryzysy wizerunkowe – co robić by nie stracić głowy?
Relacje z mediami – jak przygotować się do wystąpienia publicznego?
Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon
Certyfikowani wykładowcy - praktycy
Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC
Certyfikat i materiały szkoleniowe
Małe, kameralne grupy szkoleniowe
Pyszny obiad i kawa
Wykładowca praktycznie i z własnego doświadczenia tłumaczył zagadnienia w sposób przyjazny i wyczerpujący.
Szkolenie idealne dla osób pragnących rozpocząć przygodę z zagadnieniem public relations.
Byłem niedawno na szkoleniu i jestem pod wielkim wrażeniem. Konkretna dawka wiedzy. Wszystko podane w przejrzysty i zrozumiały sposób. Całość zamykają ćwiczenia, które świetnie się uzupełniają z częścią teoretyczną szkolenia. Serdecznie polecam!
Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl
lub zadzwoń pod numer
Co otrzymuję jako Adept: