Szkolenie UX – User Experience w projektowaniu interfejsów użytkownika i interakcji

cena 950 zł (netto)

16h (2 dni)

Ścieżka: Tworzenie stron www i aplikacji

Najbliższy termin:


28-29 listopada 2019
30-31 stycznia 2020
5-6 marca 2020

Sprawdź inne terminy zapisz się

Szkolenie UX – User Experience w projektowaniu interfejsów użytkownika i interakcji

średnia ocen: 5.0

Szkolenie UX – User Experience w projektowaniu interfejsów użytkownika i interakcji

Zastanawiałeś się co sprawia, że niektóre firmy potrafią rozwijać się, przetrwać trudne czasy i cieszyć się niemijającym uznaniem i popularnością, a inne, z pozoru niewiele się od nich różniące, muszą zamknąć  działalność? Dobry produkt czy usługa nie gwarantują sukcesu. W dzisiejszych czasach niezbędne jest pamiętanie o tym, że to klient jest najważniejszy. Przyjdź na szkolenie UX – User Experience w projektowaniu interfejsów użytkownika i interakcji i przekonaj się sam! Szkolenie UX odbywa się w ramach ścieżki Tworzenie stron www i aplikacji.

Niezwykle szybki rozwój technologii informatycznych ma niewątpliwy wpływ na ewolucję i ekspansję nowych systemów interaktywnych. W szczególności mobilnych, które są wykorzystywane w coraz większej liczbie dziedzin współczesnego życia. Rosnące zaawansowanie techniczne oraz liczba funkcji, które oferują takie systemy pociąga za sobą konieczność odpowiedniego analizowania, badania oraz projektowania interakcji zachodzących pomiędzy użytkownikiem a systemem komputerowym. Zadania te są podstawą dyscypliny Human-Computer Interaction. Systemy zbudowane zgodnie z metodykami HCI pozwalają na wydajną, efektywną i przyjemną pracę. A także pozwalają osiągać wysoką jakość ergonomiczno-użytkową projektowanych rozwiązań. Ma to niewątpliwy wpływ na kształtowanie pozytywnych opinii odbiorców i przekłada się na sukces rynkowy danego projektu.

Podczas szkolenia poznasz podstawy projektowania zorientowanego na użytkownika. User-centered design opiera się na zdobyciu gruntowego rozeznania dotyczącego docelowego odbiorcy produktu czy usługi i uwzględnianie jego potrzeb i preferencji na każdym etapie projektowania. Podczas kursu dowiesz się jak projektować stronę internetową, aby spełniała ona swój cel. Poznasz zasady, o których nie wolno zapomnieć, jeśli zależy Ci na tym, aby użytkownicy dostali to, czego poszukują odwiedzając Twoją stronę WWW. Nauczysz się tworzyć efektywne formularze, dowiesz się jak udoskonalić wersję responsywną. Dzięki zdobytej wiedzy podniesiesz efektywność serwisu, który tworzysz. Nabierzesz pewności w podejmowaniu decyzji dotyczącej projektu, jego layoutu, kolorystyki czy typografii.

Wytyczne i zasady projektowania interfejsów użytkownika

Odkryjesz jak stworzyć przyjazny interfejs, który będzie intuicyjny, atrakcyjny wizualnie i przynoszącym użytkownikom same pozytywne doświadczenia związanie z korzystaniem z niego. Trener nauczy Cię tworzyć czytelny system, dzięki któremu użytkownik będzie miał świadomość wykonywanych operacji i będzie o nich na bieżąco informowany. Dzięki temu, użytkownik łatwo odnajdzie się na stronie i zamierzone zadania zostaną przeprowadzone z sukcesem. Polecenia i komunikaty jakie zamieścisz na stronie będą odzwierciedleniem świata realnego, formułowane w języku, który użytkownik zna i lubi. Zapewnisz użytkownikom poczucie bezpieczeństwa dając mu możliwość chociażby cofnięcia raz wykonanej operacji. Pomożesz mu w korzystaniu ze strony dbając o czytelność i jednoznaczność funkcji. Stworzysz interfejs, który nie będzie obciążał użytkownika, np. nie będzie zmuszał go do zapamiętywania dużej ilości informacji, da mu możliwość dokonywania wyborów, ale nie zasypie go wachlarzem opcji, który może zniechęcić nawet najbardziej wytrwałego człowieka. Dowiesz się jak operować schematami dającymi poczucie bezpieczeństwa tak, aby użytkownik czuł się komfortowo.

Analiza współczesnych trendów w projektowaniu interfejsów użytkownika na przykładach

Oprócz omówienia aktualnych trendów w projektowaniu interfejsów użytkownika przyjrzysz się przykładom stron, które świetnie je ilustrują oraz tym które zdecydowanie wymagają udoskonalenia. Przeanalizujesz strony pod wieloma kątami. Wraz z trenerem przyjrzysz się m.in. zastosowaniu nagłówków i temu czy treść zaprezentowana jest w sposób logiczny. Co więcej, dowiesz się dlaczego minimalizm i porządek jest tak istotny i jaki związek ma to z responsywnością stron internetowych. Analizując wybrane przykłady nauczysz się jak zadbać o funkcjonalność i co ma na nią wpływ. Ikony mogą wpłynąć korzystnie na komunikację, należy jednak zachować umiar w ich stosowaniu. Zdobędziesz rozeznanie w tym, ile elementów jest niezbędnych na stronie, aby spełnić oczekiwania internautów, ale nie przytłoczyć go nadmiarem informacji. Inaczej mówiąc dowiesz się, jak rozplanować przestrzeń jaką masz do dyspozycji. Przeanalizujesz animacje stosowane na stronach, sposoby uzyskania głębi, typografię, materiały wideo, strony umieszczające tzw. hero image i wiele innych trendów w projektowaniu interfejsów użytkownika.

Tworzenie prototypów interfejsów użytkownika o różnym poziomie dokładności za pomocą wybranych technik i narzędzi

Tworzenie prototypów jest procesem. Celem jest upewnienie się, że prawidłowa architektura informacji i odpowiednie funkcjonalności cechują nasz projekt. Weźmiemy pod uwagę wszystkie niezbędne kroki jakie należy wykonać. Dodatkowo dowiesz się jak planować cały proces, weryfikować wymagania. Istotne jest określenie założeń projektu, w tym wytycznych projektowych, analiza celów, specyfikacja branży. Zamienimy projekt graficzny w realny szablon XTML i ocenimy poprawność kodu oraz optymalizację interfejsu. Poznasz również metody ewaluacji, w tym testy użyteczności.

Metody testowania użyteczności

Podczas kursu omówione zostaną metody badania użyteczności, takie jak grupy fokusowe, analizy eksperckie, card storting czy zdalne badania z użytkownikami.  Dzięki badaniom możemy poznać emocje, opinie użytkowników. Badania zdalne pozwalają nam na zaobserwowanie zachowań użytkowników wykonujących zadania na stronie. Analizy eksperckie pozwalają nam na poznanie opinii osoby z dużą wiedzą na temat User Experience. Ekspert może dostrzec potrzebę ulepszenia niektórych elementów. Metoda card storting pozwala zrozumieć, jak hierarchię elementów na stronie widzą użytkownicy. Jest to pomocne zarówno na etapie budowania strony, jak i podczas optymalizacji struktury informacji. Grupy fokusowe zaś są źródłem wiedzy na temat wrażeń, opinii i emocji użytkowników. Podczas kursu podsumujemy metody i przyjrzymy się narzędziom do przeprowadzania testów użyteczności.

Szkolenie UX – Podsumowanie

Szkolenie UX – User Experience zakończy się podsumowaniem i wskazaniem źródeł wiedzy, z których możesz skorzystać we własnym zakresie. Ponadto, szkolenie ma charakter warsztatowy i jest adresowane do osób pragnących poznać zasady projektowania użytecznych interfejsów użytkownika. Finalnym efektem szkolenia jest przygotowany w formie cyfrowej interaktywny prototyp strony/aplikacji mobilnej. Projekt będzie ukształtowany w oparciu o przeprowadzone w trakcie warsztatu ćwiczenia pozwalające zbadać potrzeby i wymagania przyszłych użytkowników.

Czego się nauczysz

  • Zagadnień z dziedziny Human-Computer Interaction związanych z projektowaniem interfejsów użytkownika stron i aplikacji mobilnych
  • Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design) i zapewnienia wysokiego poziomu User Experience
  • Wytycznych dotyczących projektowania użytecznych interfejsów użytkownika.
  • Rozumienia i analizowania potrzeb przyszłych użytkowników
  • Tworzenia struktury i architektury informacji
  • Projektowania nawigacji, interakcji i metod dialogu z użytkownikami
  • Zasad i narzędzi do tworzenia prototypów aplikacji mobilnych o różnym poziomie dokładności
  • Metod testowania użyteczności, tworzenia raportów i ewaluacji stworzonych rozwiązań interaktywnych

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest adresowane do osób pragnących poznać zasady projektowania użytecznych interfejsów użytkownika i stosować w praktyce metody pozwalające zapewnić wysoki poziom User Experience tworzonych rozwiązań interaktywnych.

Czego oczekujemy?

Podstaw znajomości działania graficznych interfejsów użytkownika.

Program szczegółowy

  • Wprowadzenie do zagadnień z dziedziny Interakcji Człowiek-Komputer (Human-Computer Interaction).
  • Podstawy projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design).
  • Wytyczne i zasady projektowania interfejsów użytkownika dla rozwiązań internetowych i mobilnych.
  • Analiza współczesnych trendów w projektowaniu interfejsów użytkownika na przykładach.
  • Proces koncepcyjny i analiza wymagań projektowych.
  • Badanie potrzeb użytkowników w procesie projektowania rozwiązań interaktywnych.
  • Podstawy tworzenia architektury informacji.
  • Tworzenie prototypów interfejsów użytkownika o różnym poziomie dokładności za pomocą wybranych technik i narzędzi.
  • Metody testowania użyteczności i przegląd narzędzi do ich przeprowadzania.
  • Analiza danych i tworzenie raportów użyteczności.
  • Podsumowanie szkolenia i omówienie źródeł rozszerzających poznane zagadnienia.

Nasi trenerzy

Marcin Wichrowski

Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Augmented Reality oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Opinie z ankiet po szkoleniu

Wykładowca w 100% profesjonalny. Podaje rzeczywiste i ciekawe przykłady dotyczące tematu. Podoba mi się również kameralna forma szkoleń.

- Sonia W.

Sympatyczny wykładowca chętnie odpowiadał na wszystkie pytania.

- Katarzyna T.

Szkolenia prowadzone są na wysokim poziomie, łączą teorię z praktyką. Bardzo dużo ciekawych przykładów i ćwiczeń.

- Katarzyna W.

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

22 678 38 87