Bootcamp Blender – Modelowanie 3D do gier

cena 1800 zł (netto)

30h (10 dni)
17:00-21:00

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

Termin: 16 listopada – 16 grudnia 2021

Układ dni: wtorek i czwartek

Inne terminy >

Kurs stacjonarny | online na żywo

Praktyczny warsztat z trenerem

zapisz się

Bootcamp Blender - Modelowanie 3D do gier

średnia ocen: 5,0

Bootcamp Blender – Modelowanie 3D do gier

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Jako jedyny w Polsce Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe mamy zaszczyt zaprosić Cię na Bootcamp Blender – Modelowanie 3D do gier z certyfikatem Adobe Training Center!

Dlaczego Blender?

Blender jest bardzo dojrzałym i rozwiniętym narzędziem do grafiki 3D. Jest rozwijany od bardzo wielu lat przez społeczność OpenSource, dzięki czemu jest darmowy także do wykorzystania w projektach komercyjnych. Z kolei dzięki przystępności ma ogromnie rozwinięta społeczność użytkowników wspierającą się na całym świecie.

Z tych właśnie powodów warto zwrócić uwagę na program Blender już na początku swojej kariery
w grafice 3D niezależnie czy szukamy narzędzia aby wykonać modele do gier, wizualizacje wnętrz czy wydruk 3D.

Czym jest Bootcamp Blender

Bootcampu Blender – Modelowanie 3D do gier to praktyczne warsztaty online na  żywo  dwa razy w tygodniu (wtorek i czwartek) w godzinach 17:00-21:00 przez pięć kolejnych tygodni. Pomiędzy spotkaniami uczestnik ma czas na przyswojenie i przetrenowanie materiału, zatem po 3 godzinach przyswajania wiedzy uczestnik może odpocząć, przećwiczyć i powtórzyć materiał oraz zregenerowany przystąpić do kolejnego etapu.

Program Bootcamp Blender został przygotowany w ramach Kursu „Tworzenie gier” dla osób zupełnie początkujących, które aspirują na stanowisko grafik 3D lub modeler 3D w branży gier i aplikacji interaktywnych. Jak również dla osób chcących spróbować samodzielnie stworzyć własną grę 3D. Drugą część Kursu „Tworzenia gier”  stanowi nauka Unity.

 

 

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Adobe

Akademia IT Media jest Autoryzowanym Ośrodkiem Szkoleniowym Adobe.
Mamy zaszczyt posiadać tę akredytację nieprzerwanie od 2005 roku.
Gwarantujemy najwyższą jakość prowadzonych przez nas szkoleń.

Czego się nauczysz?

Pierwszych narzędzi
do Mesh Modeling’u
Zarządzania modelami
w scenie
Modelowania
z wykorzystaniem modyfikatorów
Tworzenia materiałów PBRModelowania bardziej organicznych obiektówRozkładania tekstury
na modele – tworzenie UV’ek

Dlaczego warto?

  • Poznasz podstawy obsługi programu Blender i konfigurowania go do pracy
  • Zaczniesz używać podstawowe narzędzia do modelowania 3D
  • Nauczysz się Specyfiki tworzenia modeli do gier
  • Nadawać materiały i teksturować swoje modele
  • Tworzyć optymalne mapy UV dla swoich modeli
  • Naprawiać modele pobrane z internetu oraz dostosowywać je do twoich potrzeb
  • Tworzyć efektowne materiały PBR
  • Wykorzystywać modyfikatory
  • Dobrych praktyk i optymalnej pracy jako modeler 3D

Dla kogo jest bootcamp?

Chcą stworzyć własną grę 3D i wtedy zdecydować czy wybiorą drogę zawodowa jako 3D Artist

Szukają pracy jako modeler 3D w branży gamedev i chcą poznać lepiej jej specyfikę

Programistów gier, którzy chcą szybciej prototypować swoje gry i chcą nauczyć się szybko wykonywać proste modele.

Pasjonatów grafiki 3D, którzy chcą rozpocząć przygodę z jej tworzeniem.

Niezbędne do tego szkolenia:

  • Posiadanie klawiatury oraz myszki z trzema przyciskami
  • Płynne obsługiwanie programu Microsoft Teams z udostępnianiem ekranu włącznie
  • Posiadanie na swoim komputerze zainstalowany program Blender 2.9x

 

Nasi prowadzący

Arkadiusz Brzegowy

Prawie całe życie zawodowe spędził w grach
i aplikacjach interaktywnych 3D.
Zarówno od strony tworzenia grafiki 3D, jak i programowania.
W IT Media także jako trener Unity. Programista o zacięciu graficznym
lub grafik o zacięciu programistycznym.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Program szczegółowy

Bootcamp Blender – Modelowanie 3D do gier

I. Zapoznanie z interfejsem Blender’a

  • Konfiguracja wstępna
  • Resetowanie ustawień fabrycznych
  • Zapisywanie konfiguracji użytkownika

II. Nawigacja widoku sceny 3D

  • Ustawianie punktu widzenia
  • Perspektywa vs Izometria
  • Rzuty prostokątne
  • Widok z kamery

III. Transformacje pierwszego obiektu Cube

  • Selekcja
  • Przesuwanie
  • Obracanie
  • Skalowanie
  • Oraz jak to wszystko robić szybciej
  • Więcej Cube’ów i innych podstawowych brył – Primitive Modeling

IV.Kursor 3D w Blender

  • Co to w ogóle
  • Do czego to?
  • Kilka ćwiczeń praktycznych – jak Kursor 3D usprawnia pracę

V.Budowa modelu 3D i jego struktura „informacji”

  • Tryby Object Mode / Edit Mode
  • Wierzchołki (Vertex)
  • Krawędzie (Edge)
  • Ścianki (Face)
  • Podstawowe narzędzia do modyfikacji modelu
  • Wstęp do Mesh Modeling

VI. Pierwsze narzędzia do Mesh Modeling’u

  • Extrude
  • Inset
  • Bevel
  • Loop Cut
  • Knife
  • Ćwiczenia z modelowania pierwszych obiektów

VII. Nadawanie koloru obiektom za pomocą jednokolorowych materiałów

  • Tworzenie materiałów
  • Przypisywanie do obiektów
  • Przypisywanie wielu materiałów do jednego obiektu
  • Modyfikacja parametrów materiału

VIII. Modelowanie bardziej precyzyjne (na wymiar: meble, mechanizmy, inne)

  • Nowe metody wykorzystania narzędzi
  • Konfiguracja jednostek w projekcie
  • Włączanie pokazywania wymiarów
  • Ćwiczenia z modelowanie elementów precyzyjnych

IX. Zarządzanie modelami w scenie

  • Analiza wykorzystania modeli w grze
  • Praca na kolekcjach
  • Operowanie Instancjami obiektów w scenie
  • Rozdzielanie i Scalanie obiektów
  • Rozdzielanie i scalanie siatek modeli

X. Modelowanie z wykorzystaniem modyfikatorów

  • Nauka obsługi modyfikatorów
  • Wykorzystanie pierwszych modyfikatorów
  • Praca z wykorzystaniem stosu modyfikatorów
  • Ćwiczenia – modelowanie z zastosowaniem poznanych narzędzi i technik

XI.Wstęp do teksturowania

  • Rodzaje tekstur i ich znaczenie dla efektu końcowego
  • Pozyskiwanie i przypisywanie tekstur
  • Dodatkowa konfiguracja
  • Informacje nt. eksportowania teksturowanych modeli do gier

XII.Rozkładanie tekstury na modelu – tworzenie UV’ek

  • Wyjaśnienie czym dokładnie jest UV Map i jak przechowywana jest ta informacja w modelu.
  • Projekcja płaska tekstury na model i analiza parametrów UV
  • Rozkładanie UV po sześcianie, cylindrze, sferze…
  • Ręczne poprawianie parametrów UV

XIII. Tworzenie materiałów PBR

  • Wyjaśnienie czym jest materiał PBR
  • Różnica pomiędzy teksturami rastrowymi a proceduralnymi
  • Ćwiczenia z poszczególnymi mapami materiału
  • Podstawowe zasady tworzenia map dla Unity
  • Podstawy Texture Paintingu
  • Tryby podglądu materiałów w Blenderze
  • Ćwiczenia – tworzymy materiały dla naszych modeli

XIV. Eksportowanie modeli do Untiy

  • Informacje o możliwych formatach
  • Metody pracy nad modelem i testowania w Unity
  • Parametry eksportera
  • Różnice w scenie 3D Blender i Unity
  • Ćwiczenia w eksportowaniu pojedynczych modeli oraz całych bibliotek

XV. O renderowaniu i wydajności modeli w grach oraz optymalizacji

  • Informacja w jakim cyklu karty graficzne renderują scenę 3D
  • Renderowanie jednostronne i Backface culling
  • Co wpływa na przyspieszenie renderowania
  • Metody optymalizacji modeli, tekstur i materiałów
  • Wykorzystanie metody z jednym materiałem dla kilku modeli wielokolorowych
  • Ćwiczenia praktyczne – mini biblioteka modeli low-poly

XVI.Modelowanie bardziej efektywne – nieoczywiste parametry podstawowych narzędzi

  • Intensywne ćwiczenia praktyczne – poprawiamy produktywność

XVII. Selekcja (vertex, Edge, face) na million sposobów

  • Intensywne ćwiczenia praktyczne – poprawa skuteczności pracy

XVIII. Modelowanie bardziej organicznych obiektów

  • Modelowanie roślin
  • Modelowanie skał i kamieni
  • Zagęszczanie siatki modelu
  • Redukcja siatki modelu
  • Modyfikowanie proporcjonalne

XIX. Popularne błędy i metody naprawiania

  • Poodwracane face’y
  • Podwójne wierzchołki
  • Podwójne face’y
  • Z-Fighting
  • Brak UV’ek w modelu
  • Niepoprawnie rozłożona mapa UV
  • Płaszczyzny nie do końca płaskie
  • „Rozmyte” krawędzie
  • Ćwiczenia praktyczne w naprawianiu modeli

XX. Więcej o modyfikatorach

  • Poznawanie modyfikatorów i ich ustawień
  • Popularne zastosowania przykładowych modyfikatorów
  • Ćwiczenia praktyczne

XXI. Dodatki w Blenderze

  • Jak włączać, konfigurować, instalować
  • Kilka przykładowych użytecznych dodatków

XXII. Kariera

  • Jak się przygotować do zawodu modelera 3D
  • Gdzie szukać zleceń jako freelancer
  • Gdzie prezentować prace i budować portfolio
  • Jak można sprzedawać własne zbiory modeli
  • Możliwe dalsze kierunki rozwoju

 

Jak wygląda Bootcamp?

Bootcamp

  • Intensywne szkolenie w formie regularnych wieczorowych warsztatów na żywo
  • Dobre nawyki dzięki cyklicznej pracy
  • Nauka niezależna od zobowiązań zawodowych i szkolnych
  • Praca zdalna z własnym komputerem w zaciszu domowym
  • Wykonywanie samodzielnych projektów w dogodnym czasie
  • Stały kontakt z grupą poprzez Microsoft Teams
  • Możliwość udostępnienia ekranu z projektem trenerowi
  • Stałe połączenie video z treneremw czasie rzeczywistym.
  • Nauka z dowolnego miejsca w Polsce.
  • Praktyczne ćwiczenia na żywowraz z zadawaniem pytań trenerowi.
  • Bogate i przydatne materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • Imienny certyfikat Akademii IT Media wysyłany kurierem

Szkolenia otwarte i zamknięte

W Akademii IT Media prowadzimy kompleksowe kursy oraz pojedyncze szkolenia zarówno dla osób indywidualnych, firm jak i instytucji publicznych. Oferujemy szkolenia otwarte, zamknięte oraz indywidualne konsultacje na różnym poziomie zaawansowania.

Zaletą szkoleń otwartych jest możliwość wymiany doświadczeń z osobami z innych firm. Natomiast przy szkoleniach zamkniętych dostosujemy do Twoich potrzeb termin zajęć oraz ich lokalizację.

Zapytaj o szczegóły: +48 22 678 38 87

Jak zdobyć dofinansowanie na Bootcamp Blender?

Chciałbyś opłacić szkolenie, ale brakuje Ci funduszy? Możesz skorzystać z dofinansowań, które mogą rozwiązać Twój problem. My, jako Akademia IT Media istniejemy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych (WUP (2.14/00109/2005). Jeżeli jesteś osobą bezrobotną/poszukującą pracy, możesz złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy o wsparcie finansowe na konkretny kurs lub szkolenie.

O dofinansowanie można również się starać w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie dostępnych możliwości uzyskania wsparcia finansowego, możemy zagwarantować Ci pomoc w wyborze opcji najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb. Czytaj więcej >

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

NIE CZEKAJ AŻ ZABRAKNIE MIEJSC!

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Bootcamp Blender – opinie

Nasze kursy i szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród uczestników, którzy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Przychodząc na szkolenie, przekonasz się, że stawiamy na wykwalifikowaną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

Opinie z ankiet po szkoleniu

Świetne szkolenie!

- Michał G.

Polecam szkolenie w 100%

- Agata P.

Fantastyczna atmosfera i prowadzący, który dostosowuje się do oczekiwań uczestników szkolenia.

- Edyta W.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Adept

Co otrzymuję jako Adept:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media

dowiedz się więcej