Jak działa Facebook Ads?
Reklamy na Facebooku, nazywane też Facebook Ads, to system reklamowy stworzony z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych należących do Facebooka.
Do prowadzenia kampanii powstało specjalne narzędzie: Manager Reklam (Facebook Ads Manager). To narzędzie pozwala na precyzyjne profilowanie odbiorców, zarządzanie budżetem oraz tworzenie wielu rodzajów kreacji reklamowych. Reklamy stworzone w tym narzędziu mogą wyświetlać się w serwisach należących do Facebooka: samym Facebooku, Instagramie czy Messengerze. Sam system reklamowy działa na zasadzie aukcji reklamowych – jest to element algorytmu reklamowego, dzięki któremu odbiorcy widzą reklamy, za które ich nadawcy są skłonni zapłacić najwięcej.
Jednak nie tylko cena się liczy – algorytm ocenia również prawdopodobieństwo wejścia tej konkretnej osoby w interakcję z reklamą (i osiągnięcie celu założonego przez reklamodawcę) oraz jakość reklamy (w tym – dostosowanie jej do potrzeb i preferencji konkretnego odbiorcy). Między innymi dlatego ważna jest optymalizacja jakości reklam na Facebooku – jest ona jednym z elementów, które pozwalają zmniejszyć koszt osiąganego celu.
Same reklamy mogą wyświetlać się w serwisach w sieci reklamowej Facebooka w różny sposób: posty, grafiki, filmy, „karuzele” (kilka kafelków), itp.
Wszystko zależy od tego, jaką reklamę chcesz stworzyć i do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć.