Kurs ZBrush – Podstawowy

Kurs ZBrush – Podstawowy

2 200,00 

Czas trwania: 24h | 3 dni (8.30-16.30)

Wyczyść

Kurs ZBrush z certyfikatem Akademii IT Media

Kurs stacjonarnie w Warszawie lub online na żywo

Jako ośrodek szkoleniowy z ponad 20-sto letnim doświadczeniem mamy zaszczyt zaprosić Cię na Kurs ZBrush! Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub online na żywo. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych i obszernych wykładów z trenerem – wieloletnim praktykiem. Szkolenie ZBrush jest skierowane do ilustratorów, rysowników, rzeźbiarzy, twórców grafiki 3D, pasjonatów druku 3D i figurek, artystów wizualnych czy też twórców gier wideo. Podczas zajęć nauczysz się od podstaw interfejsu programu ZBrush, wyrzeźbisz pierwszą cyfrową twarz, oświetlisz ją i wykonasz render, przygotujesz swój projekt do druku 3D czy post-produkcji w Photoshop. Efektem zajęć będzie wysokiej jakości rzeźba cyfrowa stworzona na bazie zebranych referencji. Maxon ZBrush to tzw. industry standard jeśli chodzi o wysokiej jakości postaci 3D, rzeźby cyfrowe, figurki do gier planszowych, zabawki, charakteryzację filmową czy projekty jubilerskie. Pozwala na tworzenie niezwykle skomplikowanych kształtów przy wykorzystaniu narzędzi mających imitować pracę z (cyfrową) gliną. Dodatkowo dodaje pełną swobodę wirtualnej przestrzeni 3D i zaawansowane narzędzia symulacji tkanin, mazi, a także generację włosów i wirtualne czesanie (grooming).

Wybierz pojedyncze szkolenie lub pakiet kursów ZBrush

Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?

Praktyczne doświadczenie w pracy z programem
Porcję solidnej wiedzy teoretycznej z zakresu rzeźby cyfrowej
Znajomość najważniejszych narzędzi dostępnych w programie
Wiedzę jak poprawnie stworzyć i eksportować swój projekt
Feedback od praktyka z wieloletnim doświadczeniem
Komfort nauki w kameralnej grupie szkoleniowej
Projekty ćwiczeniowe, gotowe presety i zasoby
Wysokiej jakości projekt do osobistego portfolio

Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem

Nie, nasz kurs ZBrush jest zaprojektowany zarówno dla początkujących, jak i dla osób z pewnym doświadczeniem w grafice 3D. Rozpoczniemy od podstaw, a następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych technik, aby każdy mógł rozwijać umiejętności w swoim tempie.

Kurs ZBrush jest zaprojektowany dla uczestników o różnych poziomach zaawansowania. Bez względu na to, czy jesteś początkującym, czy masz już pewne doświadczenie, trener dostosowuje program i ćwiczenia do Twojego poziomu, aby maksymalizować efektywność nauki.

Tak, kurs zapewnia materiały szkoleniowe, takie jak notatki, przewodniki i ćwiczenia, które możesz zabrać ze sobą po zakończeniu zajęć. Dodatkowo, otrzymasz dostęp do zasobów online, które pomogą Ci w dalszej nauce i praktyce.

Po ukończeniu kursu ZBrush będziesz w stanie tworzyć szczegółowe modele 3D, takie jak postacie, obiekty i sceny, oraz przygotować je do różnych zastosowań, w tym do druku 3D, gier czy wizualizacji. Kurs nauczy Cię zaawansowanych technik modelowania i teksturowania, które wykorzystasz w swoich projektach.

W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.

Zobacz jakie projekty powstają w ZBrush:

Program Kursu ZBrush

Kurs składa się z 3 dni warsztatowych 8.30-16.30:

Dzień 1

  • Pixol – zapis informacji o materiale, kolorze, light setup dla każdego wierzchołka siatki
  • Camera w ZBrushu
  • ZBrush tools – wprowadzenie
  • Różnice między zbrush document, zbrush project, zbrush tool – jakie rodzaje danych zapisują
  • Przywracanie ustawień fabrycznych / wyjściowych programu
  • Zarządzanie dostępem do pamięci RAM
  • Ustawienia Max Polygon per Mesh
  • Ustawienia Undo History
  • Omówienie budowy interfejsu
  • Tworzenie własnych ustawień kolorystycznych, import ustawień kolorystycznych
  • Tworzenie własnych ustawień interfejsu, import ustawień interfejsu
  • Tworzenie i zapisywanie własnych skrótów klawiszowych
  • Zapisywanie własnych ustawień
  • LightBox – wprowadzenie
  • Wykorzystanie predefiniowanych narzędzi
  • Dokumenty i przestrzenie robocze
  • Nawigacja w zbrush document vs praca z zbrush tool
  • Widok perspektywiczny / widok ortograficzny
  • Czym jest dokument w ZBrushu – rozdzielczość dokumentu – optymalizacja ustawień pod kątem maksymalnego wykorzystania zasobów komputera
  • Rozdzielczość dokumentu a rozdzielczość narzędzia (praca nad ilustracją a praca z obiektami)
  • Document > Export
  • Tworzenie Startup document
  • Czym jest narzędzie (tool) w ZBrushu
  • Wgrywanie narzędzia – draw mode
  • Rodzaje tools w ZBrushu
  • Omówienie palety Tool – najważniejsze subpalettes
  • Zapisywanie tool, zapisywanie projektu (zbrush project) vs zapisywanie dokumentu (zbrush document)
  •  

Dzień 2

  • Czym jest polygonal modeling / sculpting – wprowadzenie podstawowych pojęć dot. wirtualnego rzeźbienia
  • Czworokąty vs trójkąty – rodzaje siatek
  • Dystrybucja poligonów; rola poziomów podziału (subdivision levels)
  • Czym są pędzle (brushes) w ZBrushu – podstawowe własności pędzli
  • Omówienie rodzajów pędzli
  • Podstawowe parametry pędzli – size, intensity, focal shift
  • Czym jest opcja dynamic brush
  • Brush panel – ‘b’
  • Tryby pracy z pędzlami (Zadd, Zsub, RGB, MRGB, M mode)
  • Smooth brushe
  • Stroke type
  • Alfy (alphas)
  • Tworzenie i zapisywanie własnych pędzli
  • Zarządzanie pędzlami – wgrywanie własnych pędzli do początkowych ustawień programu
  • Czym jest Gizmo 3D – omówienie sposobu działania oraz dodatkowych funkcjonalności
  • Podstawowe transformacje siatki przy pomocy Gizmo 3D (move, scale, rotate)
  • Praca z obiektami parametrycznymi w trybie Gizmo 3D
  • Praca z najczęściej używanymi deformatorami trybu Gizmo 3D
  • Czym jest transpose mode, jak jest zbudowana i jak działa transpose line
  • Podstawowe transformacje siatki przy pomocy transpose line (move, rotate, scale)
  • Użycie maski z transpose line

Dzień 3

  • Primitives – obiekty parametryczne
  • Rysowanie Zspheres
  • Kontrola Adaptive skin
  • Tworzenie siatki przy pomocy ShadowBox – specyfika tworzonej siatki
  • Użycie Clip brushes vs Trim brushes
  • Przykłady zaawansowanego wykorzystania ShadowBox
  • Wykorzystanie predefiniowanych narzędzi do speed sculpting
  • Ustawienia własności funkcji Dynamesh w Preferences palette
  • Użycie Dynamesh z primitives
  • Tworzenie base mesh: głowy oraz popiersia w wykorzystaniem Dynamesh w połączeniu z innymi technikami
  • Znaczenie właściwej topologii
  • Strategia pracy z subdivision levels
  • Tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher (kontrola rozdzielczości oraz gęstości siatki, kontrola przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
  • Projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project
  • Tworzenie SubTools
  • Podstawowe funkcje SubTool subpalette – omówienie
  • Skróty klawiszowe do pracy z SubTool
  • Transparency, Ghost, Solo mode
  • Importowanie obiektów z zewnętrznych aplikacji
  • Funkcja mesh extract – Tool > SubTool > Extract
  • Wykorzystanie pluginu SubTool Master
  • Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
  • Wykorzystanie transpose mode z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtoools
  • Polypaint / Tool > Colorize mesh – wprowadzenie
  • Funkcja fill object (color, material)
  • Kolor w Zbrushu (Color palette)
  • Wykorzystanie zdjęć referencyjnych do malowania tekstur na przykładzie teksturowania twarzy (SpotLight)
  • Tworzenie własnych alf przy pomocy ZBrusha (Alpha palette)
  • Wykorzystanie darmowych zasobów ZBrush Central
  • Wykorzystanie zdjęć referencyjnych – projekcja faktury za pomocą SpotLight
  • Wykorzystanie maski z alfami i funkcji inflate
  • Standard material vs matcap material – omówienie rodzajów materiałów w ZBrushu
  • Wykorzystanie interaktywnego światła ze standard materials
  • Omówienie podstawowych własności materiałów (Material > Modifiers)
  • Tworzenie i zapisywanie własnych materiałów na bazie już istniejących
  • Importowanie gotowych materiałów typu matcap do ZBrusha
  • Wykorzystywanie wielu materiałów obrębie jednego modela
  • Podstawowe własności światła w ZBrushu
  • Tworzenie light setup (key light – fill light – rim light) dla sceny
  • Interactive light w ZBrushu
  • Renderowanie sceny / obiektu w ZBrushu – podstawowe ustawienia Render palette
  • Kontrola cienia w BPR render

Nasi trenerzy:

Ryszard Zimek

Ryszard Zimek

Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych. Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D ze szczególnym uwzględnieniem skanowania 3D, rzeźby wirtualnej oraz fotorealistycznych wizualizacji.

Na codzień pracuje z programami 2D: Adobe Photoshop, Camera Raw, Illustrator, InDesign, Sampler oraz 3D: ZBrush, Blender, Reality Capture, Marmoset Toolbag, Adobe Substance 3D Painter.

Dla kogo jest ten kurs?

Początkujący artyści 3D
Kurs uczy od podstaw, wprowadzając w świat rzeźbienia cyfrowego. Nauczysz się tworzyć złożone modele, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grafiką 3D.
Graficy komputerowi
Zbrush pozwala na tworzenie realistycznych modeli i detali, które wzbogacą Twoje portfolio. Dzięki zaawansowanym narzędziom rozwiniesz swoje umiejętności w tworzeniu wysokiej jakości grafiki.
Projektanci postaci
Kurs oferuje narzędzia do szczegółowego modelowania postaci, od koncepcji po finalny model 3D. ZBrush pomoże Ci ożywić każdą postać z niesamowitymi detalami.
Twórcy gier
Nauczysz się tworzyć modele 3D i siatki zoptymalizowane do gier. Zbrush umożliwia tworzenie szczegółowych postaci i elementów, które można łatwo zaimplementować w produkcjach gier wideo.
Rzeźbiarze cyfrowi
ZBrush to narzędzie stworzone dla osób, które chcą przenieść swoje umiejętności rzeźbienia do świata cyfrowego. Dzięki kursowi opanujesz zaawansowane techniki modelowania i teksturowania.
Jubilerzy
Kurs pozwala na tworzenie precyzyjnych modeli biżuterii w 3D, które można później wykorzystać w produkcji lub do tworzenia unikalnych koncepcji. ZBrush umożliwia pracę z mikroszczegółami, co jest kluczowe w jubilerstwie.
Concept Artyści
ZBrush umożliwia szybkie tworzenie złożonych modeli 3D jako bazy do concept artu. Dzięki zaawansowanym narzędziom przyspieszysz proces twórczy, co pozwoli Ci łatwo eksplorować różne koncepcje.
Pasjonaci figurek i druku 3D
Zbrush jest idealny do tworzenia szczegółowych modeli figurek, które możesz wydrukować na drukarce 3D. Dzięki kursowi nauczysz się, jak tworzyć modele gotowe do druku z zachowaniem precyzyjnych detali.

Stacjonarnie czy online?

Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!

Szkolenie stacjonarnie
Szkolenie online na żywo

Opinie z ankiet po szkoleniu

Małgorzata
Małgorzata
Czytaj więcej
Organizacja szkolenia b.dobra. Począwszy od informacji jak trafić do IT Media, aż do dyplomów. Prowadzący -> bardzo duża wiedza, która została adekwatnie przekazana.
Sebastian
Sebastian
Czytaj więcej
Bardzo dobre podejście do uczestników. Zajęcia prowadzone w sposób prosty i zrozumiały dla odbiorców.
Anastazja
Anastazja
Czytaj więcej
Bardzo fajnie i pracowicie spędzony czas.
Poprzedni
Następny

Opinie z Google

Miriamus M.
Miriamus M.
2023-12-29
Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.
Michał Feliks
Michał Feliks
2023-08-22
5 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznego
Dawid Kowalski
Dawid Kowalski
2023-07-03
Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.
Marcin Izdebski
Marcin Izdebski
2023-05-29
Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.
Agnieszka Nowicka
Agnieszka Nowicka
2023-05-23
Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!
Roman Biesiadecki
Roman Biesiadecki
2023-05-18
Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂
Arek Brzegowy
Arek Brzegowy
2023-04-29
Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.

Projekty jakie wykonasz po kursie

Dzięki Kursowi ZBrush będziesz w stanie samodzielnie tworzyć wysokiej rozdzielczości rzeźby 3D.

Figurki do druku 3D
Figurki do druku 3D
Czytaj więcej
Obiekty do gier i reklam
Obiekty do gier i reklam
Czytaj więcej
Projekt jubilerski
Projekt jubilerski
Czytaj więcej
Pełne detali rzeźby cyfrowe
Pełne detali rzeźby cyfrowe
Czytaj więcej

Nasze szkolenia - Akademia IT Media

Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.

Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Czytaj więcej
Ośrodek Szkoleniowy Akademia IT Media mieści się przy ulicy Elektronowej w Warszawie. Stworzony został w nowoczesnym i przytulnym, loftowym stylu. Składa się z 6 sal szkoleniowych, przestronnej przestrzeni do odpoczynku i spożywania posiłków, trzech łazienek oraz studia do warsztatów filmowych i fotograficznych.
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
Czytaj więcej
Posiadamy 6 w pełni wyposażonych, klimatyzowanych sal szkoleniowych. Nasi kursanci uczą się wykorzystując wydajne komputery PC/MAC, najnowsze wersje oprogramowania a także o ile wymaga tego temat, nowoczesne tablety graficzne, narzędzia do streamingu czy postprodukcji.
Profesjonalne studio filmowe
Profesjonalne studio filmowe
Czytaj więcej
Nasze przestronne studio filmowe wyposażone jest w nowoczesne kamery, aparaty cyfrowe, podwieszane i mobilne lampy LED, green screen, mikrofony, gimbale, zestawy do fotogrametrii, fotografii produktowej oraz dziesiątki innych narzędzi przy pomocy, których uczymy sztuki flmowej i fotograficznej.
Certyfikat Akademii IT Media
Certyfikat Akademii IT Media
Czytaj więcej
Certyfikat ukończenia szkolenia w renomowanej Akademii IT Media jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy. Najważniejszą jednak zaletą certyfikatu są realne umiejętności i wiedza, które on poświadcza. To one dają możliwość pełnego rozwinięcia zawodowych skrzydeł w branży kreatywnej.
Adobe Education Elite Partner
Adobe Education Elite Partner
Czytaj więcej
Jako jedyny w Polsce Ośrodek Szkoleniowy mamy zaszczyt posiadać odznakę Adobe Education Elite Partner oraz nieprzerwanie od 2005 roku jesteśmy Centrum Szkoleniowym Adobe. Gwarantujemy najwyższą jakość prowadzonych przez nas szkoleń.
Black Magic Training Partner
Black Magic Training Partner
Czytaj więcej
Każdy uczestnik naszych szkoleń związanych z Davinci Resolve otrzymuje certyfikat sygnowany logiem Blackmagic Design. Certyfikat ukończenia szkolenia lub szerzej kursu w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Blackmagic Design jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy.

Kurs ZBrush - dowiedz się więcej

Rozpocznij swoją przygodę z ZBrush – Kurs Podstawowy

Chcesz nauczyć się podstaw grafiki 3D i opanować jedno z najpotężniejszych narzędzi w branży? Nasze szkolenie ZBrush Moduł I jest idealnym wprowadzeniem do świata zaawansowanego modelowania 3D. Kurs jest stworzony z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ZBrush i pragną zdobyć solidne fundamenty w pracy z tym programem.

Co oferujemy w ramach szkolenia ZBrush od podstaw?

  • Podstawy modelowania 3D – Nauczysz się korzystać z kluczowych narzędzi ZBrush, takich jak Dynamesh i ZSpheres, które umożliwiają tworzenie i manipulowanie modelami 3D od podstaw. Poznasz zasady pracy z Subtools, co pozwoli Ci na efektywne zarządzanie różnymi elementami w jednym projekcie.
  • Techniki rzeźbienia – Opanujesz podstawowe techniki rzeźbienia przy użyciu pędzli ZBrush, takich jak Standard, Clay Buildup i Move. Dowiesz się, jak pracować z detalami za pomocą narzędzi do modelowania w ZBrush, w tym jak używać Smooth i Pinch do precyzyjnego kształtowania powierzchni.
  • Praca z maskami i polygroups – Nauczysz się korzystać z maskowania i Polygroups do precyzyjnego modelowania i rzeźbienia. Poznasz techniki pozwalające na efektywne izolowanie obszarów i zarządzanie różnymi częściami modelu w ZBrush.
  • Teksturowanie podstawowe – Dowiesz się, jak stosować podstawowe techniki malowania w ZBrush, w tym jak używać polygroups i maskowania do nanoszenia podstawowych tekstur. Poznasz narzędzia do pracy z kolorami i prostymi materiałami, które umożliwią Ci dodanie detali do Twoich modeli.
  • Renderowanie wstępne – Nauczysz się podstaw renderowania w ZBrush, korzystając z narzędzi takich jak BPR (Best Preview Render). Poznasz techniki ustawiania oświetlenia i kamery, które pomogą Ci uzyskać wstępne renderingi swoich modeli.
  • Zarządzanie projektami – Poznasz podstawowe metody organizacji projektów w ZBrush, takie jak używanie LightBox i ZBrush Project Files. Dowiesz się, jak efektywnie zarządzać swoimi pracami i utrzymywać porządek w projektach.
  • Materiały edukacyjne i społeczność – Kurs obejmuje również wprowadzenie do dostępnych zasobów edukacyjnych, takich jak tutoriale wideo oraz fora społeczności ZBrush. Dowiesz się, gdzie szukać dodatkowych materiałów i jak korzystać z nich, aby rozwijać swoje umiejętności.

Dlaczego warto wybrać nasz kurs Zbrush?

  • Praktyczna nauka: Kurs skupia się na praktycznych umiejętnościach, które pozwolą Ci szybko zacząć tworzyć własne modele 3D.
  • Ekspert w dziedzinie: Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych specjalistów w dziedzinie grafiki komputerowej, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
  • Elastyczność: Kurs jest dostępny online, co pozwala na naukę w dogodnym dla Ciebie czasie i tempie.

Zapisz się już dziś!

Nie czekaj – zainwestuj w swoją przyszłość i rozpocznij naukę grafiki 3D z ZBrush. Twórz zachwycające projekty i rozwijaj swoją kreatywność z Akademią IT Media!

Informacje dodatkowe

Miejsce szkolenia

Warszawa, Online na żywo

Data szkolenia

Niebawem

Miesiąc
Czas

24h | 3 dni (8.30-16.30)

Kursy i szkolenia

Kurs ZBrush - Podstawowy

2 200,00 

Dodaj do koszyka

Produkt dodany do koszyka

×