Kurs ZBrush – Zaawansowany
- SKU: N/A
Kurs ZBrush – Zaawansowany
2 200,00 zł
Kurs ZBrush Zaawansowany z certyfikatem Akademii IT Media
Kurs stacjonarnie w Warszawie lub online | na żywo
Opanowałeś podstawy ZBrusha i zamierzasz postawić krok dalej? W takim razie zachęcamy Cię do wzięcia udziału w Szkoleniu ZBrush dla zaawansowanych. Szkolenie ZBrush Zaawansowany adresowane jest do wszystkich, którzy chcą wykorzystać niezwykłe możliwości programu ZBrush – rzeźbiarzy, ilustratorów, designerów, jubilerów, osób zajmujących się concept artem, czy tych, którzy chcą pracować w przemyśle gier komputerowych i przemysłach pokrewnych. Również dla tych, którzy chcą wykorzystać skany 3D czy druk 3D na potrzeby swoich projektów. Dzięki szkoleniu przejdziesz na kolejny poziom grafiki 3D.
W ramach Szkolenia ZBrush Zaawansowany nauczysz się:
- Optymalizować ustawienia programu by maksymalnie wykorzystać zasoby komputera
- Grupować narzędzia we własnych menusach i paletach by pracować wygodniej i szybciej
- Tworzyć unikalne narzędzia przy pomocy ZBrusha, Photoshopa czy importując siatki z innych aplikacji 3D oraz kontrolować istniejące
- Łączyć zaawansowane techniki pracy z siatką – w tym strategii pracy z Subdivision Levels (poziomami podziału), Dynamesh oraz ZRemesher
- Korzystać z najważniejszych pluginów ( SubTool Master, Transpose Master, UV Master, Decimation Master, Multi Map Exporter, 3D Print Hub)
- Strategii pracy przy tworzeniu modeli ludzi (humanoidów)
- Wykorzystywać narzędzia ZBrusha do zmiany pozy modela z licznymi Subtools w tym mniej znane funkcjonalności Transpose Mode oraz ZSphere rig
- Wielu technik i narzędzi do tworzenia i pracy z twardymi powierzchniami w ZBrushu (hard surfaces)
- Tworzyć i eksportować tekstury (color texture) w ZBrushu na bazie Polypaint (UV Master plugin)
- Tworzyć i eksportować mapy z ZBrusha (normal, displacement, ambient occlusion)
- Tworzyć złożone faktury powierzchni wykorzystując system warstw oraz Surface Noise Maker
- Zaawansowanych technik oświetlania modela w scenie i renderowania
- Wykorzystywać skany (.stl) w pracy z ZBrushem
- Przygotowywać projekty do różnych technologii druku 3D
Wybierz pojedyncze szkolenie lub pakiet kursów ZBrush
Kurs ZBrush Pro - Pakiet
Cena: 4200 zł (netto)
48 h (6 dni)
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem
Czy muszę mieć doświadczenie w grafice 3D, aby wziąć udział w kursie ZBrush?
Nie, nasz kurs ZBrush jest zaprojektowany zarówno dla początkujących, jak i dla osób z pewnym doświadczeniem w grafice 3D. Rozpoczniemy od podstaw, a następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych technik, aby każdy mógł rozwijać umiejętności w swoim tempie.
Czy kurs ZBrush obejmuje materiał dla różnych poziomów zaawansowania, czy jest dostosowany tylko do początkujących?
Kurs ZBrush jest zaprojektowany dla uczestników o różnych poziomach zaawansowania. Bez względu na to, czy jesteś początkującym, czy masz już pewne doświadczenie, trener dostosowuje program i ćwiczenia do Twojego poziomu, aby maksymalizować efektywność nauki.
Czy kurs zapewnia materiały szkoleniowe, które mogę zabrać ze sobą po zakończeniu zajęć?
Tak, kurs zapewnia materiały szkoleniowe, takie jak notatki, przewodniki i ćwiczenia, które możesz zabrać ze sobą po zakończeniu zajęć. Dodatkowo, otrzymasz dostęp do zasobów online, które pomogą Ci w dalszej nauce i praktyce.
Jakie umiejętności i projekty będę w stanie zrealizować po ukończeniu kursu ZBrush?
Po ukończeniu kursu ZBrush będziesz w stanie tworzyć szczegółowe modele 3D, takie jak postacie, obiekty i sceny, oraz przygotować je do różnych zastosowań, w tym do druku 3D, gier czy wizualizacji. Kurs nauczy Cię zaawansowanych technik modelowania i teksturowania, które wykorzystasz w swoich projektach.
Chciałbym rozwiązać indywidualne problemy, na które nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi
W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.
Zobacz film o naszym szkoleniu
Program Kurs Zbrush Zaawansowany
Kurs składa się z 3 dni warsztatowych 8.30-16.30.
Wymagamy doświadczenia w pracy z ZBrushem, gruntownej znajomości podstawowych narzędzi programu.
Dzień 1
- RAM, Max Polygon per Mesh, Undo History, Startup Doc, Quick Save
- optymalizacja środowiska pracy – tworzenie złożonych interfejsów
- omówienie interfejsów dla różnego typu projektów
- omówienie przydatnych zestawień narzędzi
- tworzenie odrębnych menusów i subpalette – grupowanie narzędzi, szybkie wywoływanie menusów
- Najbardziej przydatne skróty klawiszowe – omówienie
- Wykorzystanie ikon interfejsu do szybkiego przełączania się między pędzlami (sculpting, select, mask brushes), typami stroke i alfami
- Brushes – pełna kontrola nad właściwościami pędzli (Brush, Stroke) – omówienie wybranych zagadnień brush i jego własności
- Brush palette – omówienie podstawowych ustawień pędzli
- Depth
- Auto Masking (Mask by Polygroups, BackfaceMask, Topological)
- Smooth Brush Modifiers
- Zaawansowane funkcje Stroke palette: praca z Lazy mouse, Lazy Mouse > Backtrack
- Nowe funkcjonalności curve mode (m.in. Frame Mesh)
- Zapisywanie własnych narzędzi, tworzenie ikon pędzli
- Wgrywanie własnych narzędzi: alf, pędzli, projektów do ZBrush LightBox, tworzenie własnych folderów w LightBox
- Wgrywanie własnych pędzli do okna dialogowego 3D Sculpting Brush (-b-)
- Ustawienia dokumentu
- Wykorzystanie primitieves i pędzli do tworzenia alf w ZBrushu
- Alpha palette – modyfikowanie sposobu aplikowania alfy
- Tworzenie alf za pomocą aplikacji 2D na przykładzie programu Adobe Photoshop
- Tworzenie seamless alf w ZBrushu oraz Photoshopie
- InsertMesh brushes – wprowadzenie
- Wykorzystanie oraz tworzenie własych pędzli typu IM oraz IMM (multiresolution brushes)
- Użycie InsertMesh brushes z krzywymi (curve mode) – kontrola dystrybucji elementów
- Tworzenie złożonych InsertMesh brushes przy pomocy polygroups (tworzenie 3 – elementowych łańcuchów)
- Osie w ZBrushu, grid floor
- Praca z symetrią w ZBrushu
- Tool > Deformation > ReSym vs. Mirror and Weld
- Tool > Deformation > Mirror
- Czym jest i jak działa local symmetry oraz Use Posable Symmetry
- Model względem początku układu odniesienia – jak działają algorytmy subpalety Deformation
- Opcja set / clear pivot point
- Zaawansowane transformacje siatki przy pomocy transpose line
- Mało znane skróty klawiszowe i funkcjonalności
- Użycie pluginu TransposeMaster do pracy z licznymi SubTools
Dzień 2
- Znaczenie właściwej topologii
- Strategia pracy z subdivision levels
- Tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher (kontrola rozdzielczości, lokalnej gęstości siatki oraz przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
- Projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project [czyli jaką przyjąć strategię by maksymalnie wykorzystać detale oryginału] (użycie ZRemesher w połączeniu z SubTools > Project)
- Zalety i ograniczenia pracy z dynamiczną zmianą topologii podczas rzeźbienia
- Ustawienia globalne vs ustawienia lokalne dla pędzli pracujących w trybie Sculptris Pro
- Szczegółowe omówienie możliwości DynaMesh (strategia pracy z DynaMesh i subDiv poziomami podziału)
- ShadowBox w połączeniu z ClipCurve brush
- Topology brushe – tworzenie fragmentów siatki
- Wykorzystanie Zspheres do retopologii
- Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
- Stworzenie rigu / szkieletu przy pomocy Zspheres
- Użycie rigu / szkieletu ZSphere z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtools
- Wykorzystanie Transpose Mode – łączenie technik
- Generowanie map w ZBrushu
- Export map
- Przygotowanie UV layout w zewnętrznej aplikacji 3D na potrzeby ZBrusha
- Importowanie modeli z UV’s do ZBrusha; sprawdzenie poprawności działania UV’s (UV check)
- Tworzenie UV layout w ZBrushu przy pomocy pluginu UV Masters
- Eksportowanie obiektów z nałożonym UV layout
- Tworzenie i eksportowanie tekstury koloru (Albedo) utworzonej na bazie Polypaint
- Tworzenie innych map w ZBrushu – wykorzystanie pluginu Multi Map Exporter
- Vector displacement, displacement map, normal map
- Wykorzystanie funckji Stroke > Lazy Mouse > Backtrack
- Wykorzystanie Surface Noise Maker
- Wykorzystanie systemu warstw (Layers)
- Czym jest NanoMesh i do czego służy
- Ustawienia, możliwości, przykładowe użycia NanoMesh
- Czym jest praca z hard surface – specyfika pracy z hard surface w ZB
- Przydatne techniki i narzędzia – omówienie
- ZModeler brush – omówienie funkcjonalności i trybów działania
- Wykorzystanie pędzli maski w połączeniu z polygroups oraz Tool > Deformation
- Praca z pędzlami typu Clip, Trim oraz Slice w połączeniu z funkcjonalnościami Tool > Geometry > EdgeLoop
- Omówienie funkcjonalności pędzli TrimDynamic, hPolish, Planar
- Pędzle typu Chisel
Dzień 3
- LigthCap
- Wykorzystanie panoram .hdri do oświetlania sceny
- AO pass
- Wykorzystanie panoram fotograficznych jako tła renderu
- Eksportowanie passes
- Compositing w Photoshopie na bazie wyeksportowanych passes
- Import skanów 3D (plików w formacie .stl) do ZBrusha
- Przygotowywanie siatki pod projekcję detalu skanu (omówienie różnych strategii)
- Projekcja skanu
- Problem symetrii w pracy ze skanami
- Czym jest druk 3D; rodzaje druku 3D (technologie, formaty plików, przygotowanie plików na potrzeby danej technologii) – omówienie
- Rozdzielczość modelu 3D a rozdzielczość potrzebna do druku 3D w danej technologii
- Tworzenie i kontrola grubości ścianki oraz tzw. poles przy pomocy technik wykorzystujących Dynamesh, Zmodeler Brush, Transpose units, reprojektowania detalu
- Zmniejszanie i kontrola rozdzielczości modelu cyfrowego – użycie pluginu Decimation Master
- Przygotowanie modelu do druku przy jednoczesnej kontroli skali – użycie pluginu 3D Print Hub
- Kolor w druku 3D
- Dzielenie modelu na potrzeby różnych technologii druku przy jednoczesnej kontroli skali poszczególnych elementów
- Czym jest praca z hard surface – specyfika pracy z hard surface w ZB
- Przydatne techniki i narzędzia – omówienie
- ZModeler brush – omówienie funkcjonalności i trybów działania
- Wykorzystanie pędzli maski w połączeniu z polygroups oraz Tool > Deformation
- Praca z pędzlami typu Clip, Trim oraz Slice w połączeniu z funkcjonalnościami Tool > Geometry > EdgeLoop
- Omówienie funkcjonalności pędzli TrimDynamic, hPolish, Planar
- Pędzle typu Chisel
- Czym są operacje boolowskie
- Działanie operacji boolowskich w ZBrushu
- Wykorzystanie ZRemesher 3.0 do automatycznego tworzenia poprawnej geometrii dla twardych powierzchni
Nasi trenerzy:
Ryszard Zimek
Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych. Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D ze szczególnym uwzględnieniem skanowania 3D, rzeźby wirtualnej oraz fotorealistycznych wizualizacji.
Na codzień pracuje z programami 2D: Adobe Photoshop, Camera Raw, Illustrator, InDesign, Sampler oraz 3D: ZBrush, Blender, Reality Capture, Marmoset Toolbag, Adobe Substance 3D Painter.
Dla kogo jest ten kurs?
Stacjonarnie czy online?
Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!
Szkolenie stacjonarnie
- Pełna koncentracja na nauce
- Networking
- Wizyta w Ośrodku Szkoleniowym IT Media
- Możliwość konsultacji z Zespołem IT Media
Szkolenie online na żywo
- Nauka z dowolnego miejsca na świecie
- Stałe połączenie z trenerem w czasie rzeczywistym
- Zdalna praca z Team Viewer na wysokiej klasy komputerach IT Media
- Wygodne szkolenie w zaciszu domowym
- Trener widzi prace uczestników i może pomóc zdalnie jednym kliknięciem
Opinie z ankiet po szkoleniu
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.Michał Feliks2023-08-225 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznegoDawid Kowalski2023-07-03Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.Marcin Izdebski2023-05-29Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.Agnieszka Nowicka2023-05-23Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!Roman Biesiadecki2023-05-18Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂Arek Brzegowy2023-04-29Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Projekty jakie wykonasz po kursie
Dzięki Kursowi Zbrush Zaawansowany będziesz w stanie samodzielnie tworzyć wysokiej rozdzielczości rzeźby 3D.
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Kurs Zbrush Zaawansowany - dowiedz się więcej
Rozwiń swoje umiejętności w ZBrush – Kurs Zaawansowany
Jeśli ukończyłeś kurs ZBrush i chcesz podnieść swoje umiejętności do poziomu zaawansowanego, nasz kurs ZBrush Zaawansowany jest idealnym krokiem w Twojej edukacji. Ten zaawansowany kurs jest zaprojektowany, aby pogłębić Twoją wiedzę o ZBrush i wprowadzić Cię w bardziej skomplikowane techniki modelowania 3D.
Jakie tematy poruszamy w Kursie ZBrush dla zaawansowanych?
- Zaawansowane techniki rzeźbienia – Nauczysz się korzystać z narzędzi takich jak NanoMesh i ZModeler, które umożliwiają tworzenie skomplikowanych detali i wzorów na powierzchniach modeli. Poznasz techniki rzeźbienia, które pozwalają na pracę z wysokim poziomem detali oraz na tworzenie skomplikowanych struktur
- Udoskonalanie teksturingu – Dowiesz się, jak pracować z zaawansowanymi technikami malowania, w tym korzystać z narzędzi takich jak Spotlight i UV Master. Nauczysz się tworzyć zaawansowane tekstury i mapy, które dodadzą Twoim modelom wyjątkowego realizmu i detalu.
- Techniki subtoolów i ZBrush clipping – Opanujesz zaawansowane metody pracy z Subtoolami i narzędziami do przycinania, co pozwala na precyzyjne tworzenie złożonych modeli. Poznasz techniki, które umożliwiają integrację różnych elementów w jeden spójny projekt.
- Zaawansowane renderowanie – Nauczysz się korzystać z zaawansowanych ustawień renderowania w ZBrush, w tym jak optymalizować oświetlenie i materiały, aby uzyskać profesjonalne efekty wizualne. Poznasz techniki zaawansowanego renderowania, które pomogą Ci w uzyskaniu wysokiej jakości renderów.
- Tworzenie i używanie brushy – Poznasz techniki tworzenia własnych pędzli (Brushes) oraz ich używania do zaawansowanego modelowania. Nauczysz się, jak tworzyć pędzle, które idealnie pasują do Twoich potrzeb i projektów.
- Praca z detalami i wykończeniem – Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi takich jak Decimation Master i ZBrush’s Surface Noise do tworzenia zaawansowanych detali i wykończeń. Nauczysz się, jak efektywnie przygotować modele do końcowego etapu produkcji.
- Optymalizacja i przygotowanie modeli do użytku – Opanujesz techniki optymalizacji modeli, aby były gotowe do użycia w różnych aplikacjach, takich jak silniki gier czy animacje. Nauczysz się przygotowywać modele w sposób, który zapewni ich najwyższą jakość w finalnych projektach.
- Praktyczne projekty – Kurs zawiera zaawansowane projekty, które pozwolą Ci zastosować zdobytą wiedzę w realnych scenariuszach, takich jak tworzenie złożonych postaci i modeli do gier i filmów animowanych.
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenie?
- Zaawansowane umiejętności: Kurs zapewnia pogłębioną wiedzę na temat zaawansowanych technik modelowania i teksturowania w ZBrush.
- Eksperci w dziedzinie: Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami.
- Elastyczność: Kurs jest dostępny online, co pozwala na naukę w dogodnym dla Ciebie miejscu.
Zapisz się na nasz kurs ZBrush Zaawansowany już dziś!
Rozwijaj swoje umiejętności w grafice 3D i opanuj zaawansowane techniki w ZBrush.Twórz zachwycające projekty i rozwijaj swoją kreatywność z Akademią IT Media!
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa, Online na żywo |
---|---|
Data szkolenia | Wkrótce |
Miesiąc | Gru |
Czas | 24h | 3 dni (8.30-16.30) |