Szkolenie Adobe Substance 3D Painter
- SKU: N/A
Szkolenie Adobe Substance 3D Painter
2 600,00 zł netto
Szkolenie Adobe Substance 3D Painter z certyfikatem Akademii IT Media
Szkolenie stacjonarnie Warszawa lub online | na żywo
Jako jedyny w Polsce Elitarny Edukacyjny Partner Adobe mamy zaszczyt zaprosić Cię na Szkolenie Adobe Substance 3D Painter! Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub online na żywo. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.
Szkolenie Adobe Substance 3D Painter skierowane jest do grafików 3D chcących rozwinąć umiejętności w teksturowaniu, twórców postaci 3D, artystów wizualnych, projektantów odzieży czy obuwia, a także twórców gier. Podczas zajęć nauczysz się od podstaw interfejsu programu Substance 3D Painter, pomalujesz wirtualne obiekty wykorzystując parametryczne materiały i generatory, nauczysz się rozkładania map UV i wypalania detali wysokiej rozdzielczości na uproszczonych obiektach (highpoly to lowpoly workflow). Efektem zajęć będzie umiejętność tworzenia wysokiej jakości materiałów i tekstur 3D oraz wykorzystania ich w narzędziach takich jak Blender czy Unreal Engine.
Adobe Substance 3D Painter jest najpopularniejszym i najwygodniejszym w obsłudze programem do teksturowania obiektów 3D. Niezależnie, czy tworzysz modele do gier, filmów, reklam, interfejsów graficznych, stron internetowych, doświadczeń VR i AR – Substance Painter powinien znaleźć się w arsenale Twoich narzędzi do grafiki 3D!
Dlaczego warto?
- Nauczysz się swobodnie posługiwać się programem
- Będziesz wykorzystywać i świadomie modyfikować dostępne zasoby (m.in. materiały, maski, generatory, pędzle)
- Nauczysz się optymalizować modele 3D przed zaimportowaniem siatek do programu Substance 3D Painter
- Nauczysz się poprawnie wypalać mapy niezbędne do efektywnej pracy z programem
- Będziesz tworzyć własne, niepowtarzalne tekstury wykorzystując szerokie spektrum narzędzi i funkcjonalności
- Nauczysz się tworzyć fotorealistyczne tekstury oparte o standard renderowania PBR (Physically Based Rendering)
- Będziesz potrafić efektywnie eksportować gotowe tekstury do aplikacji zewnętrznych
- Nauczysz się renderować obiekty przy pomocy zaimplementowanego silnika Iray
Sprawdź nasze pozostałe szkolenia z 3D
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem
Substance Painter ma wiele zaawansowanych funkcji, które mogą być trudne do opanowania. Kurs prowadzi krok po kroku przez najważniejsze narzędzia i techniki, zapewniając praktyczne przykłady i wsparcie, które ułatwią Ci naukę.
Importowanie plików 2D z innych programów może sprawiać trudności. Nasz kurs nauczy Cię, jak efektywnie integrować i wykorzystać pliki z Illustratora w Substance Painterze, aby maksymalizować swoje możliwości twórcze.
Zarządzanie teksturami i detalami w dużych projektach może być wyzwaniem. Kurs nauczy Cię, jak efektywnie organizować swoje prace i optymalizować tekstury, aby utrzymać przejrzystość i efektywność pracy.
Integracja Substance Painter z programami 3D może być wyzwaniem, zwłaszcza przy importowaniu modeli i eksportowaniu tekstur. Kurs nauczy Cię, jak prawidłowo eksportować modele z programów takich jak Blender czy Maya do Substance Painter, a następnie jak importować tekstury z powrotem do tych programów, aby zapewnić spójność i wysoką jakość projektów.
Optymalizacja tekstur do różnych platform wymaga znajomości specyficznych wymagań, takich jak rozdzielczość czy formaty plików. Kurs nauczy Cię, jak dostosować tekstury do różnych mediów, np. jak przygotować tekstury o wysokiej rozdzielczości dla filmów lub zoptymalizowane tekstury dla gier w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepszą jakość wizualną i wydajność.
Zobacz film o naszym szkoleniu
Program Szkolenia Adobe Substance 3D Painter
Szkolenie składa się z 3 dni warsztatowych (8.30-16.30):
Dzień 1
- Specyfika i możliwości programu Adobe Substance 3D Painter na tle innych aplikacji 2D / 3D
- Czym są tekstury w środowisku 3D
- Czym jest PBR (Physically Based Rendering)
- Omówienie budowy interfejsu programu
- Nawigacja i skróty klawiszowe
- Omówienie najważniejszych funkcjonalności programu w kontekście odpowiadających im palet
- Optymalizacja siatki 3D przed exportem do Substance 3D Painter
- Przygotowanie wersji obiektów o małej i dużej gęstości punktów
- Tworzenie material ID
- Rola koordynatów UV i pojęcie texel density
- UDIMs – czym są i kiedy warto je stosować
- Automatyczne tworzenie UVs w Substance Painter
- Dostosowywanie ustawień projektu
- PBR Metallic – Roughness vs PBR Specular – Glossiness
- Importowanie modeli 3D low res i high res
- Importowanie zasobów z zewnętrznych bibliotek; zarządzanie zasobami
- Dostosowanie oświetlenia sceny 3D
- Czym jest Texture Set – jak powstaje i do czego służy
- Texture Set settings
- Ustawianie kanałów i rozdzielczości
- Wypalanie map – omówienie najważniejszych ustawień okna dialogowego Baking
- Wypalanie map z użyciem wariantu siatki o dużej gęstości (high res)
- Layers Panel – rodzaje warstw, zarządzanie warstwami; fill layer vs paint layer
- Czym są kanały – praca z kanałami (color, roughness, metallic)
- Praca z trybami przenikania
- Maski – różne narzędzia i techniki kontrolowania masek; tworzenie masek inteligentych
Dzień 2
- Używanie filtrów i generatorów bezpośrednio na warstwach
- Używanie filtrów i generatorów z maskami – dodatkowa kontrola
- Tworzenie własnych filtrów
- Tworzenie materiałów z użyciem warstw typu fill i funkcjonalności panelu Properties
- Wykorzystanie masek i generatorów do tworzenia złożonych efektów wizualnych
- Tworzenie własnych smart materials
- Brush tool – omówienie
- Importowania predefiniowanych pędzli z programu Photoshop (.abr)
- Omówienie funkcjonalności panelu Properties – Paint
- Dynamiczne pędzle – jak je tworzyć i modyfikować
- Tworzenie normal stamp brushes – do szybkiego dodawania detalu
- Clone tool
- Poligon Fill tool
Dzień 3
- Kontrola mapy AO
- Naprawianie błędów mapy typu normal
- Nieliniowe cofanie i edytowanie zmian
- Okno dialogowe Display Settings – kontrola środowiska, kamery, efektów postprodukcyjncych
- Dostosowywanie parametrów silnika Iray
- Tworzenie własnych ustawień eksportu
- Modyfikowanie ustawień output maps
- Każdy z kursantów będzie miał okazję wybrać jeden obiekt przygotowany przez prowadzącego i stworzyć własną teksturę pod okiem Trenera.
Nasi trenerzy:
Ryszard Zimek
Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych. Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D ze szczególnym uwzględnieniem skanowania 3D, rzeźby wirtualnej oraz fotorealistycznych wizualizacji.
Na codzień pracuje z programami 2D: Adobe Photoshop, Camera Raw, Illustrator, InDesign, Sampler oraz 3D: Zbrush, Blender, Reality Capture, Marmoset Toolbag, Adobe Substance 3D Painter.
Dla kogo jest ten kurs?
Stacjonarnie czy online?
Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!
Szkolenie stacjonarnie
- Pełna koncentracja na nauce
- Networking
- Wizyta w Ośrodku Szkoleniowym IT Media
- Możliwość konsultacji z Zespołem IT Media
Szkolenie online na żywo
- Nauka z dowolnego miejsca na świecie
- Stałe połączenie z trenerem w czasie rzeczywistym
- Zdalna praca z Team Viewer na wysokiej klasy komputerach IT Media
- Wygodne szkolenie w zaciszu domowym
- Trener widzi prace uczestników i może pomóc zdalnie jednym kliknięciem
Opinie z ankiet po szkoleniu
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29 Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko. Michał Feliks2023-08-22 5 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznego Dawid Kowalski2023-07-03 Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media. Marcin Izdebski2023-05-29 Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy. Agnieszka Nowicka2023-05-23 Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam! Roman Biesiadecki2023-05-18 Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂 Arek Brzegowy2023-04-29 Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Projekty jakie wykonasz po szkoleniu Adobe Substance 3D Painter:
Dzięki Szkoleniu Adobe Substance 3D Painter będziesz w stanie samodzielnie tworzyć złożone tekstury dla różnych obiektów 3D.
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Szkolenie Adobe Substance 3D Painter - dowiedz się więcej
Odkryj potencjał Substance 3D Painter – Kurs dla Profesjonalistów i Pasjonatów
Chcesz wzbogacić swoje umiejętności w zakresie teksturowania i tworzenia materiałów 3D? Nasze szkolenie z Adobe Substance 3D Painter to idealna okazja, aby zdobyć zaawansowane umiejętności w jednym z najpotężniejszych narzędzi do teksturowania. Ten kurs dostarczy Ci nie tylko wiedzy teoretycznej, ale również praktycznych umiejętności niezbędnych do tworzenia realistycznych i zaawansowanych tekstur dla projektów 3D.
Co oferujemy w szkoleniu Adobe Substance 3D Painter?
- Wprowadzenie do Substance 3D Painter – Rozpoczniesz naukę od podstaw, poznając interfejs i kluczowe funkcje Substance 3D Painter. Nauczysz się, jak przygotować swoje modele 3D do teksturowania, jak importować i organizować tekstury oraz jak korzystać z podstawowych narzędzi programu.
- Teksturowanie i malowanie – Opanujesz techniki malowania tekstur bezpośrednio na modelu 3D. Nauczysz się korzystać z różnych narzędzi malarskich, takich jak pędzle i maski, aby uzyskać szczegółowe i realistyczne efekty. Dowiesz się, jak tworzyć i edytować tekstury, takie jak diffuse, specular i normal maps.
- Proceduralne tekstury i materiały – Poznasz zaawansowane techniki tworzenia proceduralnych materiałów i tekstur. Nauczysz się korzystać z node’ów do tworzenia skomplikowanych materiałów oraz jak używać maskowania, aby uzyskać zaawansowane efekty wizualne. Dowiesz się, jak tworzyć materiały, które można łatwo dostosować i modyfikować w zależności od potrzeb projektu.
- Integracja z silnikami 3D – Dowiesz się, jak eksportować tekstury z Substance 3D Painter i integrować je z popularnymi silnikami 3D, takimi jak Unreal Engine i Unity. Nauczysz się, jak przygotować tekstury do użycia w różnych środowiskach i jak zoptymalizować je dla najlepszej wydajności i jakości.
- Optymalizacja procesu tworzenia tekstur – Poznasz techniki optymalizacji procesu teksturowania, aby przyspieszyć swoją pracę i zwiększyć efektywność. Dowiesz się, jak korzystać z predefiniowanych szablonów, jak automatyzować rutynowe zadania oraz jak zarządzać biblioteką materiałów i tekstur.
- Praktyczne projekty i studia przypadków – Kurs obejmuje szereg praktycznych projektów i studiów przypadków, które pozwolą Ci zastosować zdobytą wiedzę w rzeczywistych scenariuszach. Nauczysz się, jak podejść do różnych typów projektów, od modeli postaci po środowiska, i jak dostosować techniki teksturowania do specyficznych wymagań.
- Materiały edukacyjne i społeczność – Zyskasz dostęp do dodatkowych materiałów edukacyjnych, takich jak tutoriale wideo, przewodniki krok po kroku i fora społecznościowe, które pomogą Ci rozwijać umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenie?
- Zaawansowane umiejętności: Kurs oferuje szczegółowe szkolenie w zakresie zaawansowanego teksturowania i tworzenia materiałów, które pozwolą Ci na osiągnięcie wysokiego poziomu realizmu w projektach 3D.
- Eksperci w dziedzinie: Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami, dostosowanymi do najnowszych trendów w branży.
- Elastyczność: Kurs jest dostępny online, co pozwala na naukę w dogodnym dla Ciebie miejscu i tempie.
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa, Online na żywo |
---|---|
Data szkolenia | Niebawem |
Miesiąc | Lis |
Czas | 24h | 3 dni (8.30-16.30) |