Szkolenie Adobe Substance 3D Painter

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter

2 600,00  netto

Czas trwania: 24h | 3 dni (8.30-16.30)

Wyczyść

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter z certyfikatem Akademii IT Media

Szkolenie stacjonarnie Warszawa lub online | na żywo

Jako jedyny w Polsce Elitarny Edukacyjny Partner Adobe mamy zaszczyt zaprosić Cię na Szkolenie Adobe Substance 3D Painter! Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub online na żywo. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter skierowane jest do grafików 3D chcących rozwinąć umiejętności w teksturowaniu, twórców postaci 3D, artystów wizualnych, projektantów odzieży czy obuwia, a także twórców gier. Podczas zajęć nauczysz się od podstaw interfejsu programu Substance 3D Painter, pomalujesz wirtualne obiekty wykorzystując parametryczne materiały i generatory, nauczysz się rozkładania map UV i wypalania detali wysokiej rozdzielczości na uproszczonych obiektach (highpoly to lowpoly workflow). Efektem zajęć będzie umiejętność tworzenia wysokiej jakości materiałów i tekstur 3D oraz wykorzystania ich w narzędziach takich jak Blender czy Unreal Engine.

Adobe Substance 3D Painter jest najpopularniejszym i najwygodniejszym w obsłudze programem do teksturowania obiektów 3D. Niezależnie, czy tworzysz modele do gier, filmów, reklam, interfejsów graficznych, stron internetowych, doświadczeń VR i AR – Substance Painter powinien znaleźć się w arsenale Twoich narzędzi do grafiki 3D!

Dlaczego warto?

  • Nauczysz się swobodnie posługiwać się programem
  • Będziesz wykorzystywać i świadomie modyfikować dostępne zasoby (m.in. materiały, maski, generatory, pędzle)
  • Nauczysz się optymalizować modele 3D przed zaimportowaniem siatek do programu Substance 3D Painter
  • Nauczysz się poprawnie wypalać mapy niezbędne do efektywnej pracy z programem
  • Będziesz tworzyć własne, niepowtarzalne tekstury wykorzystując szerokie spektrum narzędzi i funkcjonalności
  • Nauczysz się tworzyć fotorealistyczne tekstury oparte o standard renderowania PBR (Physically Based Rendering)
  • Będziesz potrafić efektywnie eksportować gotowe tekstury do aplikacji zewnętrznych
  • Nauczysz się renderować obiekty przy pomocy zaimplementowanego silnika Iray

Sprawdź nasze pozostałe szkolenia z 3D

Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?

Praktyczne doświadczenie w pracy z programem
Pigułkę wiedzy teoretycznej o tworzeniu tekstur
Solidne podstawy tworzenia materiałów i tekstur
Wiedzę jak poprawnie stworzyć i eksportować swój projekt
Feedback od praktyka z wieloletnim doświadczeniem
Komfort nauki w kameralnej grupie szkoleniowej
Projekty ćwiczeniowe, gotowe presety i zasoby
Wysokiej jakości projekt do osobistego portfolio

Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem

Substance Painter ma wiele zaawansowanych funkcji, które mogą być trudne do opanowania. Kurs prowadzi krok po kroku przez najważniejsze narzędzia i techniki, zapewniając praktyczne przykłady i wsparcie, które ułatwią Ci naukę.

Importowanie plików 2D z innych programów może sprawiać trudności. Nasz kurs nauczy Cię, jak efektywnie integrować i wykorzystać pliki z Illustratora w Substance Painterze, aby maksymalizować swoje możliwości twórcze.

Zarządzanie teksturami i detalami w dużych projektach może być wyzwaniem. Kurs nauczy Cię, jak efektywnie organizować swoje prace i optymalizować tekstury, aby utrzymać przejrzystość i efektywność pracy.

Integracja Substance Painter z programami 3D może być wyzwaniem, zwłaszcza przy importowaniu modeli i eksportowaniu tekstur. Kurs nauczy Cię, jak prawidłowo eksportować modele z programów takich jak Blender czy Maya do Substance Painter, a następnie jak importować tekstury z powrotem do tych programów, aby zapewnić spójność i wysoką jakość projektów.

Optymalizacja tekstur do różnych platform wymaga znajomości specyficznych wymagań, takich jak rozdzielczość czy formaty plików. Kurs nauczy Cię, jak dostosować tekstury do różnych mediów, np. jak przygotować tekstury o wysokiej rozdzielczości dla filmów lub zoptymalizowane tekstury dla gier w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepszą jakość wizualną i wydajność.

Zobacz film o naszym szkoleniu

Program Szkolenia Adobe Substance 3D Painter

Szkolenie składa się z 3 dni warsztatowych (8.30-16.30):

Dzień 1

  • Specyfika i możliwości programu Adobe Substance 3D Painter na tle innych aplikacji 2D / 3D
  • Czym są tekstury w środowisku 3D
  • Czym jest PBR (Physically Based Rendering)
  • Omówienie budowy interfejsu  programu
  • Nawigacja i skróty klawiszowe
  • Omówienie najważniejszych funkcjonalności programu w kontekście odpowiadających im palet
  • Optymalizacja siatki 3D przed exportem do Substance 3D Painter
  • Przygotowanie wersji obiektów o małej i dużej gęstości punktów
  • Tworzenie material ID
  • Rola koordynatów UV i pojęcie texel density
  • UDIMs – czym są i kiedy warto je stosować
  • Automatyczne tworzenie UVs w Substance Painter
  • Dostosowywanie ustawień projektu
  • PBR Metallic – Roughness vs PBR Specular – Glossiness
  • Importowanie modeli 3D low res i high res
  • Importowanie zasobów z zewnętrznych bibliotek; zarządzanie zasobami
  • Dostosowanie oświetlenia sceny 3D
  • Czym jest Texture Set – jak powstaje i do czego służy
  • Texture Set settings
  • Ustawianie kanałów i  rozdzielczości
  • Wypalanie map – omówienie najważniejszych ustawień okna dialogowego Baking
  • Wypalanie map z użyciem wariantu siatki o dużej gęstości (high res)
  • Layers Panel – rodzaje warstw, zarządzanie warstwami; fill layer vs paint layer
  • Czym są kanały – praca z kanałami (color, roughness, metallic)
  • Praca z trybami przenikania
  • Maski – różne narzędzia i techniki kontrolowania masek; tworzenie masek inteligentych

Dzień 2

  • Używanie filtrów i generatorów bezpośrednio na warstwach
  • Używanie filtrów i generatorów z maskami – dodatkowa kontrola
  • Tworzenie własnych filtrów
  • Tworzenie materiałów z użyciem warstw typu fill i funkcjonalności panelu Properties
  • Wykorzystanie masek i generatorów do tworzenia złożonych efektów wizualnych
  • Tworzenie własnych smart materials
  • Brush tool  – omówienie
  • Importowania predefiniowanych pędzli z programu Photoshop (.abr)
  • Omówienie funkcjonalności panelu Properties – Paint
  • Dynamiczne pędzle – jak je tworzyć i modyfikować
  • Tworzenie normal stamp brushes  – do szybkiego dodawania detalu
  • Clone tool
  • Poligon Fill tool

Dzień 3

  • Kontrola mapy AO
  • Naprawianie błędów mapy typu normal
  • Nieliniowe cofanie i edytowanie zmian
  • Okno dialogowe Display Settings – kontrola środowiska, kamery, efektów postprodukcyjncych
  • Dostosowywanie parametrów silnika Iray
  • Tworzenie własnych ustawień eksportu
  • Modyfikowanie ustawień output maps
  • Każdy z kursantów będzie miał okazję wybrać jeden obiekt przygotowany przez prowadzącego i stworzyć własną teksturę pod okiem Trenera.

Nasi trenerzy:

Ryszard Zimek

Ryszard Zimek

Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych. Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D ze szczególnym uwzględnieniem skanowania 3D, rzeźby wirtualnej oraz fotorealistycznych wizualizacji.

Na codzień pracuje z programami 2D: Adobe Photoshop, Camera Raw, Illustrator, InDesign, Sampler oraz 3D: Zbrush, Blender, Reality Capture, Marmoset Toolbag, Adobe Substance 3D Painter.

Dla kogo jest ten kurs?

Grafik 3D na dowolnym poziomie zaawansowania
Kurs Substance Painter wzbogaci Twoje umiejętności w teksturowaniu 3D, oferując zaawansowane techniki, które poprawią jakość Twoich projektów niezależnie od poziomu doświadczenia.
Twórca postaci 3D
Opanuj precyzyjne techniki malowania tekstur i dodawania detali do modeli postaci. Substance Painter pomoże Ci stworzyć realistyczne i szczegółowe postacie 3D.
Projektant odzieży i obuwia
Naucz się tworzyć realistyczne tekstury i materiały dla odzieży i obuwia. Kurs pomoże Ci projektować skomplikowane wzory i detale, które ożywią Twoje modele.
Grafik 2D
Substance Painter nazywany jest Photoshopem w 3D, a nasz kurs nauczy Cię też, jak importować pliki z Illustratora i przekształcać projekty 2D w tekstury 3D.
Projektanci gier
Zdobądź umiejętności w tworzeniu realistycznych tekstur dla obiektów i postaci w grach. Substance Painter umożliwia efektywne zarządzanie i aplikowanie tekstur.
Twórcy filmów i animacji 3D
Kurs pomoże Ci tworzyć szczegółowe tekstury, które wzbogacą Twoje projekty filmowe i animacyjne o realistyczne efekty wizualne.
Studenci kierunków artystycznych
Zdobądź solidne podstawy w pracy z teksturami 3D, co pomoże Ci rozwijać projekty i wyróżniać się na rynku pracy w dziedzinach sztuki i designu.
Twórcy wizualizacji architektonicznych
Naucz się tworzyć realistyczne tekstury dla materiałów budowlanych, co sprawi, że Twoje wizualizacje architektoniczne będą bardziej przekonujące i profesjonalne.

Stacjonarnie czy online?

Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!

Szkolenie stacjonarnie
Szkolenie online na żywo

Opinie z ankiet po szkoleniu

Edyta W.
Edyta W.
Czytaj więcej
Fantastyczna atmosfera i prowadzący, który dostosowuje się do oczekiwań uczestników szkolenia.
Agata P.
Agata P.
Czytaj więcej
Polecam szkolenie w 100%
Michał G.
Michał G.
Czytaj więcej
Świetne szkolenie!
Poprzedni
Następny

Opinie z Google

Projekty jakie wykonasz po szkoleniu Adobe Substance 3D Painter:

Dzięki Szkoleniu Adobe Substance 3D Painter będziesz w stanie samodzielnie tworzyć złożone tekstury dla różnych obiektów 3D.

Wysokiej jakości tekstury do obiektów mechanicznych
Wysokiej jakości tekstury do obiektów mechanicznych
Czytaj więcej
Tkaniny, wzory i logotypy na obiektach 3D
Tkaniny, wzory i logotypy na obiektach 3D
Czytaj więcej
Wykorzystanie tekstur do optymalizacji modeli
Wykorzystanie tekstur do optymalizacji modeli
Czytaj więcej
Stylizowane i realistyczne tekstury do gier
Stylizowane i realistyczne tekstury do gier
Czytaj więcej

Nasze szkolenia - Akademia IT Media

Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.

Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Czytaj więcej
Ośrodek Szkoleniowy Akademia IT Media mieści się przy ulicy Elektronowej w Warszawie. Stworzony został w nowoczesnym i przytulnym, loftowym stylu. Składa się z 6 sal szkoleniowych, przestronnej przestrzeni do odpoczynku i spożywania posiłków, trzech łazienek oraz studia do warsztatów filmowych i fotograficznych.
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
Czytaj więcej
Posiadamy 6 w pełni wyposażonych, klimatyzowanych sal szkoleniowych. Nasi kursanci uczą się wykorzystując wydajne komputery PC/MAC, najnowsze wersje oprogramowania a także o ile wymaga tego temat, nowoczesne tablety graficzne, narzędzia do streamingu czy postprodukcji.
Profesjonalne studio filmowe
Profesjonalne studio filmowe
Czytaj więcej
Nasze przestronne studio filmowe wyposażone jest w nowoczesne kamery, aparaty cyfrowe, podwieszane i mobilne lampy LED, green screen, mikrofony, gimbale, zestawy do fotogrametrii, fotografii produktowej oraz dziesiątki innych narzędzi przy pomocy, których uczymy sztuki flmowej i fotograficznej.
Certyfikat Akademii IT Media
Certyfikat Akademii IT Media
Czytaj więcej
Certyfikat ukończenia szkolenia w renomowanej Akademii IT Media jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy. Najważniejszą jednak zaletą certyfikatu są realne umiejętności i wiedza, które on poświadcza. To one dają możliwość pełnego rozwinięcia zawodowych skrzydeł w branży kreatywnej.
Adobe Education Elite Partner
Adobe Education Elite Partner
Czytaj więcej
Jako jedyny w Polsce Ośrodek Szkoleniowy mamy zaszczyt posiadać odznakę Adobe Education Elite Partner oraz nieprzerwanie od 2005 roku jesteśmy Centrum Szkoleniowym Adobe. Gwarantujemy najwyższą jakość prowadzonych przez nas szkoleń.
Black Magic Training Partner
Black Magic Training Partner
Czytaj więcej
Każdy uczestnik naszych szkoleń związanych z Davinci Resolve otrzymuje certyfikat sygnowany logiem Blackmagic Design. Certyfikat ukończenia szkolenia lub szerzej kursu w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Blackmagic Design jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy.

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter - dowiedz się więcej

Odkryj potencjał Substance 3D Painter – Kurs dla Profesjonalistów i Pasjonatów

Chcesz wzbogacić swoje umiejętności w zakresie teksturowania i tworzenia materiałów 3D? Nasze szkolenie z Adobe Substance 3D Painter to idealna okazja, aby zdobyć zaawansowane umiejętności w jednym z najpotężniejszych narzędzi do teksturowania. Ten kurs dostarczy Ci nie tylko wiedzy teoretycznej, ale również praktycznych umiejętności niezbędnych do tworzenia realistycznych i zaawansowanych tekstur dla projektów 3D.

Co oferujemy w szkoleniu Adobe Substance 3D Painter?

  • Wprowadzenie do Substance 3D Painter – Rozpoczniesz naukę od podstaw, poznając interfejs i kluczowe funkcje Substance 3D Painter. Nauczysz się, jak przygotować swoje modele 3D do teksturowania, jak importować i organizować tekstury oraz jak korzystać z podstawowych narzędzi programu.
  • Teksturowanie i malowanie – Opanujesz techniki malowania tekstur bezpośrednio na modelu 3D. Nauczysz się korzystać z różnych narzędzi malarskich, takich jak pędzle i maski, aby uzyskać szczegółowe i realistyczne efekty. Dowiesz się, jak tworzyć i edytować tekstury, takie jak diffuse, specular i normal maps.
  • Proceduralne tekstury i materiały – Poznasz zaawansowane techniki tworzenia proceduralnych materiałów i tekstur. Nauczysz się korzystać z node’ów do tworzenia skomplikowanych materiałów oraz jak używać maskowania, aby uzyskać zaawansowane efekty wizualne. Dowiesz się, jak tworzyć materiały, które można łatwo dostosować i modyfikować w zależności od potrzeb projektu.
  • Integracja z silnikami 3D – Dowiesz się, jak eksportować tekstury z Substance 3D Painter i integrować je z popularnymi silnikami 3D, takimi jak Unreal Engine i Unity. Nauczysz się, jak przygotować tekstury do użycia w różnych środowiskach i jak zoptymalizować je dla najlepszej wydajności i jakości.
  • Optymalizacja procesu tworzenia tekstur – Poznasz techniki optymalizacji procesu teksturowania, aby przyspieszyć swoją pracę i zwiększyć efektywność. Dowiesz się, jak korzystać z predefiniowanych szablonów, jak automatyzować rutynowe zadania oraz jak zarządzać biblioteką materiałów i tekstur.
  • Praktyczne projekty i studia przypadków – Kurs obejmuje szereg praktycznych projektów i studiów przypadków, które pozwolą Ci zastosować zdobytą wiedzę w rzeczywistych scenariuszach. Nauczysz się, jak podejść do różnych typów projektów, od modeli postaci po środowiska, i jak dostosować techniki teksturowania do specyficznych wymagań.
  • Materiały edukacyjne i społeczność – Zyskasz dostęp do dodatkowych materiałów edukacyjnych, takich jak tutoriale wideo, przewodniki krok po kroku i fora społecznościowe, które pomogą Ci rozwijać umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu.

Dlaczego warto wybrać nasze szkolenie?

  • Zaawansowane umiejętności: Kurs oferuje szczegółowe szkolenie w zakresie zaawansowanego teksturowania i tworzenia materiałów, które pozwolą Ci na osiągnięcie wysokiego poziomu realizmu w projektach 3D.
  • Eksperci w dziedzinie: Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami, dostosowanymi do najnowszych trendów w branży.
  • Elastyczność: Kurs jest dostępny online, co pozwala na naukę w dogodnym dla Ciebie miejscu i tempie.

Informacje dodatkowe

Miejsce szkolenia

Warszawa, Online na żywo

Data szkolenia

Niebawem

Miesiąc

Lis

Czas

24h | 3 dni (8.30-16.30)

Kursy i szkolenia

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter

2 600,00  netto

Dodaj do koszyka

Produkt dodany do koszyka

×