Kurs Filmowania i montażu w DaVinci Resolve – Pakiet
- SKU: N/A
Kurs Filmowania i montażu w DaVinci Resolve – Pakiet
3 800,00 zł
Kurs Filmowania i montażu w Premiere Pro - Pakiet
Warsztat z certyfikatem Akademii IT Media
Stacjonarnie Warszawa
Jako Partner Szkoleniowy Blackmagic Design, mamy przyjemność zaprosić Cię na profesjonalny kurs filmowania i montażu w DaVinci Resolve z certyfikatem. Kurs skupia się na praktycznych warsztatach z doświadczonymi trenerami. Zdobądź umiejętności, które otworzą przed Tobą nowe możliwości w świecie profesjonalnego filmowania i montażu.
Program naszego kursu obejmuje dwa kompleksowe moduły szkoleniowe, dostosowane do najnowszych trendów i technologii w branży filmowej:
Kurs Filmowania Warszawa
Kurs DaVinci Resolve – montaż, postprodukcja filmu
Ten Kurs składa się z dwóch dostępnych osobno szkoleń
Kurs Filmowania i montażu w DaVinci Resolve - Pakiet
Cena: 3800 zł (netto)
40 h (5 dni)
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem
W trakcie kursu nauczymy Cię jak montować atrakcyjne filmy i unikać błędów amatorów.
W trakcie szkolenia nauczymy Cię jak sprawnie operować kamerą oraz dobierać najszybsze i najefektywniejsze funkcje do Twoich potrzeb.
W trakcie szkolenia będziesz uczył się w praktyce pod okiem doświadczonego specjalisty. W krótkim czasie otrzymasz przemyślaną i wyselekcjonowaną wiedzę tak, abyś mógł samodzielnie tworzyć profesjonalne filmy.
W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.
Program szczegółowy
Kurs składa się z 5 dni warsztatów (8.30-16.30)
Kurs Filmowania Warszawa
Teoria (praca z prezentacją + podgląd aparatu + prezentacja narzędzi)
- Pomysł na film – czyli co i gdzie chcemy zrobić? Trendy i konwencje
- Jak wygląda prosty scenariusz/treatment?
- Preprodukcja i organizacja – czyli co do przygotowania przed dniem zdjęciowym (shootlista, ukompletowanie sprzętu)
- Wizja lokalna i kompozycja kadru (rodzaje planów filmowych, wyodrębnianie postaci, głębia ostrości, trójpodział kadru, scenografia i kolory)
- Praca ze światłem (dzienne vs sztuczne, światło główne, wypełniające, rysujące, światło tła, światło miękkie vs twarde, rodzaje lamp, miecze led, softboxy, kąt padania światła)
- Aparat cyfrowy (wady i zalety, pełna klatka vs DSLR)
- Poprawne ustawienia aparatu (jakie nastawy i dlaczego): rozdzielczość, kodek, klatki na sekundę, prędkość migawki, przysłona, ISO, profil kolorostyczny, praca z profilem logarytmicznym, integracja z mikrofonem
- Dobór i rodzaje obiektywów (stało vs zmiennoogniskowe, szerokokątne vs długoogniskowe, filtry)
- Praca z focusem (autofokus vs fokus manualny)
- Złote zasady pracy z dźwiękiem oraz rodzaje mikrofonów
- Dobór i rodzaje stabilizacji (praca z ręki, statyw, gimbal, monopod, glidecam)
- Rodzaje ruchów kamery
- Dobór sprzętu, jaki sprzęt wybrać i do czego – (skąd kupować, partnerzy?) – ergonomia pracy
- Dlaczego i jak się post produkuje materiał z danego sprzętu
Praktyka (praca uczestników ze sprzętem pod okiem trenera)
Plan zdjęciowy nr 1 – Webinar / kanał YT
- Techniki pracy w studiu – praca z lampami LED i mieczami świetlnymi
- Samodzielna kompozycja kadru przez uczestników
- Samodzielna konfiguracja ustawień aparatu przez uczestników
- Monitorowanie nagrywanego filmu
- Nagranie B-Roll w slowmotion i z gimbalem (wyważenie i rodzaje ruchów kamery)
- Nagranie i odsłuch dźwięku
Plan zdjęciowy nr 2 – Wywiad w plenerze
- Techniki pracy ze światłem dziennym w plenerze – blendy, flagi i ramki rozpraszające
- Samodzielna kompozycja kadru przez uczestników
- Samodzielna konfiguracja ustawień aparatu przez uczestników
- Monitorowanie nagrywanego filmu
- Nagranie i odsłuch dźwięku
Podgląd nagranego materiału w Premiere Pro i Davinci Resolve
- Zakładanie nowego projektu i import plików
- Ustawienia profilu kolorystycznego zgodnego z nagranym materiałem
Kurs DaVinci Resolve – Montaż filmowy i postprodukcja
Dzień 1
- Krótkie omówienie programu szkolenia oraz jego celów
- Omówienie zadań w pierwszym dniu szkolenia
- Pytania, dyskusja
- Wprowadzenie do programu DaVinci Resolve różnice w stosunku do innych popularnych programów do montażu filmów
- Omówienie interfejsu oraz preferencji na poziomie systemu jak i użytkownika
- Konfiguracja programu oraz wskazówki związane z budowaniem maszyny do montażu
- Tworzenie własnych presetów
- Optymalizowanie pracy programu
- Omówienie podstawowych zagadnień
- Praca z materiałem wideo – ćwiczenia
- Omówienie baz danych charakterystycznych dla DaVinci Resolve
- Tworzenie kopii zapasowych baz danych
- Omówienie kart (Media Page, Cut Page, Edit Page, Fusion Page, Color Page, Fairlight Page, Delivery Page)
- Poznanie skrótów klawiszowych
- Tworzenie własnych skrótów
- Wyszukiwanie skrótów klawiszowych
- Importowanie i zarządzanie materiałem za pomocą Media Page
- Bezpieczny import danych z kamery przy użyciu narzędzi wbudowanych w DaVinci Resolve
- Narzędzie Clone Tool
- Korzystanie z etykiet, kolorów ułatwiających segregowanie materiału
- Tworzenie projektu
- Omówienie atrybutów projektu
- Import materiału filmowego do dalszej pracy
- Import materiału filmowego z wykorzystaniem Media Page
- Cut Page jako okna do szybkiej, prostej edycji oraz jako narzędzie do szybkiego przeglądu długich materiałów i wstępnego sortowania oraz cięcia materiału
- Skróty klawiszowe, praca z Source Type
- Cięcie, montaż materiału
- Narzędzia przyspieszające montaż oraz przeglądanie materiału
- Zapoznanie ze skrótami klawiszowymi – edycja materiału w Cut Page
- Omówienie zalet pracy w tym oknie edycyjnym
- Montaż materiału według założeń przedstawionych przez prowadzącego
- Dodawanie efektów przejścia, napisów
- Dodawanie dźwięku
- Wykorzystanie narzędzia Render Quick
- Przegląd presetów na poszczególne platformy min. YouTube, Vimeo i inne
- Renderowanie materiału na potrzeby publikacji w serwisie YouTube
- Przegląd filmów stworzonych przez uczestników szkolenia
- Główna karta do dokładnej i wnikliwej pracy z materiałem
- Ogólne omówienie okna Edit Page
- Łączenie pracy, wykonywanie pewnych działań montażowych w Cut Page i kontynuacja pracy z tym samym materiałem, timeline’em w Edit Page
- Praca uczestników z materiałem filmowym – ćwiczenia
- Omówienie podstawowych kodeków
- Praca z materiałami nagranymi smartfonem lub z materiałem wysoko skompresowanym oraz z materiałem wysokiej jakości
- Import materiału filmowego nagranego smartfonem
- Praca z zaimportowanym materiałem
- Dyskusja, wnioski
- Omówienie plików Proxy: Proxy media resolution, Proxy media format
- Zarządzanie plikami proxy (Proxy generation location) oraz metody ich wdrożenia
- Praca w Media Page, praca z metadanymi
- Usuwanie (odlinkowywanie) plików Proxy
- Renderowanie materiału, w którym używane są pliki Proxy
- Na co zwracać uwagę
- Standardy FPS
- Proporcje
- Wymagania najpopularniejszych mediów społecznościowych
- Proporcje, jak montować i nagrywać
- Jak najmniejszym kosztem czasu przeprowadzić montaż i wyrenderować materiał o różnych proporcjach, dla różnych mediów społecznościowych
- Narzędzie Timeline Resolution w Cat Page
- Omówienie zrealizowanego materiału, pytania, dyskusja
Dzień 2
- Omówienie programu oraz celów do zrealizowania
- Przypomnienie głównych tematów z dnia poprzedniego
- Pytania, dyskusja
- Import materiału filmowego z wykorzystaniem Media Page
- Omówienie specyficznego narzędzia jakim jest Smart Bins
- Podanie przykładów zastosowania
- Omówienie tworzenia oraz wykorzystywania tego narzędzia
- Ćwiczenia
- Omówienie metod segregacji materiału w sytuacji gdzie trzeba przejrzeć dużą ilość plików
- Praca z folderami w oknie Media Pool
- Okno podglądu stosowanie In & Out Points
- Poznanie technik montażowych
- Poznanie skrótów klawiszowych stosowanych przy montażu
- Narzędzia ułatwiające cięcie, nadpisywanie materiału
- Zaawansowane narzędzia – Smart Insert, Ripple Overwrite, Source Overwrite
- Skróty klawiszowe ułatwiające montaż
- Narzędzie Trim Mode
- Okno Effects
- Modyfikowanie efektów, efekty przejścia, wygładzanie materiału
- Stabilizacja obrazu
- Stosowanie Dynamic Zoom itp.
- Stosowanie klatek kluczowych
- Ustawienia metody renderowania w czasie rzeczywistym tekstów, animacji w celu uzyskania płynnego podglądu
- Jak pracować z tekstem pod względem optycznym
- Odległość między znakami i wierszami
- Zmiana prędkości
- Stosowanie klatek kluczowych
- Odwracanie prędkości
- Praca w edytorze krzywych (Curve Editor)
- Tworzenie i edycja tzw. Speed Ramp
- Edycja i montaż dźwięku
- Efekty audio, przejścia audio
- Montaż, efekty dźwiękowe, redukcja szumów, synchronizacja, dobre praktyki, waveform
- Zarządzanie ścieżkami dźwięku, używanie korektora – equalizer’a
- Window, podgląd głośności dźwięku, animacja głośności dźwięku
- Używanie klatek kluczowych na warstwie audio
- Montaż materiału według założeń przedstawionych przez prowadzącego
- Dodawanie efektów przejścia i napisów
- Dodawanie dźwięku
- Import materiału wielokamerowego
- Omówienie kolejności, etapów pracy z plikiem wielokamerowym
- Omówienie metod synchronizacji materiału
- Tworzenie Kompozycji Multicam
- Montaż materiału wielokamerowego
- Praca w widoku Multicama
- Praca z materiałem wielokamerowym uczestników szklenia – ćwiczenia
- Przegląd materiałów stworzonych przez uczestników, renederowanie materiału
- Co to jest B-roll
- Jak tworzyć B-roll
- Metody na wyszukiwanie i oznaczanie beat’u w audio (rytm)
- Gdzie szukać materiałów filmowych oraz audio – propozycje baz materiałów (praca z materiałami ze Stock’a)
- Import materiałów
- Tworzenie własnego B-roll’a
- Omówienie zrealizowanego materiału, pytania, dyskusja
- Omówienie programu oraz celów do zrealizowania
- Przypomnienie głównych tematów omówionych w dniu poprzednim
- Pytania, dyskusja
Dzień 3
- Omówienie programu oraz celów do zrealizowania
- Przypomnienie głównych tematów omówionych w dniu poprzednim
- Pytania, dyskusja
- Kończenie prac uczestników nad własnym materiałem
- Przegląd, omówienie wykonanych filmów
- Dynamic Trim Mode
- Skróty klawiszowe ułatwiające montaż
- Trzypunktowa technika montażu JKL
- Prace uczestników z materiałem filmowym
- Metody na jak najszybsze przeglądanie i segregację dużej ilości materiału
- Kolejność prac, wskazówki
- Import materiału filmowego przez uczestników
- Montaż według wskazówek prowadzącego ćwiczenia
- Omówienie interfejsu
- Omówienie teorii związanej z barwami oraz korekcją barwną
- Różnice między colorcorection and color grading
- Wykresy – jak interpretować oraz jak wykorzystywać wykresy w korekcji barwnej (Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram), jak je czytać, rozumieć
- Omówienie narzędzi Primaries – Color Wheels & Color Bars
- Omówienie dobrych praktyk korekcji kolorów, przeprowadzanie korekcji kolorów
- Import materiału filmowego z wykorzystaniem Media Page, przeprowadzenie korekcji barwnej
- Praca z węzłami (Nodes), rodzaje, jak zastosować, przykłady oraz ćwiczenia
- Praca z kołami kolorów, Curves
- Tworzenie masek – Power Windows
- Edytor klatek kluczowych w Color Page – Keyframes – animowanie masek
- Secondary Color Correction – co to znaczy, teoria oraz praktyka
- Omówienie narzędzi: Qualifier, Tracker oraz pozostałych
- Track’kowanie materiału
- Omówienie zagadnień związanych ze stosowaniem LUT’ów oraz LOG’ów
- Prace z materiałem z profesjonalnych kamer
- Import materiału filmowego z wykorzystaniem Media Page, prace z materiałem w Color Page
- Jak nagrywać materiał z wykorzystaniem green screen’a: studio, światło, ustawienia itp.
- Kluczowanie materiału, metody, narzędzie oraz teoria
- Import materiału filmowego z wykorzystaniem Media Page, prace z materiałem nagranym na green screen, kluczowanie
- Przegląd filmów zmontowanych przez uczestników szkolenia
- Omówienie interfejsu
- Delivery Page – eksportowanie materiału, informacje o kodekach, renderowanie materiału dla WEB
- Ustawienia w Delivery Page do renderowania materiału o wysokiej jakości
- Eksportowanie projektu do pracy w innych programach na przykład Adobe Premiere Pro
- Archiwizacja projektu
- Omówienie zrealizowanego materiału, pytania, dyskusja
- Zakończenie szkolenia
Nasi trenerzy:
Marcin Pawlik
Certyfikowany Trener Blackmagic Resolve
Oprócz bogatego doświadczenia jako wykładowca Pan Marcin w swojej pracy zawodowej zajmuje się postprodukcją, montażem filmów również postprodukcją materiałów pokonferencyjnych, jak i materiałów nagranych przez innych twórców. Dostosowuje je między innymi do publikacji w serwisie YouTube.
Prowadzi szkolenia z edycji, montażu filmu głównie w Adobe Premiere Pro, ale również w Blackmagic Design DaVinci Resolve, z nagrywania i montażu wideo za pomocą smartfonów, tabletów itp.
Organizuje, oraz prowadzi streamingi, transmisje online, webinary. Tworzy filmy edukacyjne, tutoriale, spoty i proste animacje (głównie w After Effects). Streamuje konferencje. W realizacji transmisji online głównie korzysta z rozwiązań firmy Blackmagic Design, mikserów z rodziny ATEM Blackmagic Design oraz oprogramowania ATEM Software Control. Często też korzysta z innych rozwiązań wykorzystując w pracy choćby takie oprogramowanie jak OBS Studio.
Jest trenerem oraz praktykiem. Dysponuje bogatą wiedzą na temat tego jak stworzyć studio, tak zwanej “kablologii”, jak prowadzić nagrania wykładów, konferencji w jaki sposób komunikować się z osobami nagrywanymi i na co zwrócić uwagę podczas nagrywania aby montaż materiału był mniej czasochłonny.
Poza pracą z filmem oraz innymi działalnościami związanymi z pracą w obrębie filmu, Pan Marcin jest pasjonatem wykorzystywania usług chmurowych w edukacji. Zarówno Microsoft Office 365 jak i Google Workspace (dawniej Google G Suite). Jest nauczycielem konsultantem w OEIiZK w Warszawie. Podczas prowadzenia szkoleń wykorzystuje w swojej pracy takie narzędzia jak Microsoft Teams, Google Meet, Zoom. Wdraża rozwiązania chmurowe w placówkach edukacyjnych.
Jest Autorem i współautorem projektów, programów i kursów blended learningowych, online (synchronicznych) jak i stacjonarnych.
Cezary Kazimierowski
Reżyser, autor zdjęć i fotograf. Praktyk od kilkunastu lat pracujący w branży. Początkowo związany z fotografią, obecnie dzieli tę pasję z pracą operatora i reżopa. Autor wielu reklam digitalowych, filmów modowych, kampani społecznych i zdjęć reklamowych. Współpracuje z największymi agencjami reklamowymi takimi jak: BBDO, Red8, VML, Publicis, K2, GONG, Isobar, Cut The Mustard, EVG. Na liście jego klientów znajdują się między innymi: Costa Coffee, Santander, Pizza Hut, Pepsi, Esotiq, Sprite, Johny Walker, Jameson, Łomża, Ceneo, Uber, Wojas, Sinsay, Smyk, Audi, Wyborowa, mBank, Loxon, Spotify, Biedronka, Danone.
Mikołaj Jaroszewicz
Mikołaj Jaroszewicz – Operator Obrazu
Mikolaj Jaroszewicz ukończył wydział operatorski Łódzkiej PWSTViT w 1991 roku. W pierwszym okresie swojej pracy w filmie był operatorem kamery przy wielu polskich filmach fabularnych takich jak „Młode Wilki” czy „Qua Vadis”, równolegle pracując jako scenarzysta w projektach serialowych oraz własnych projektach autorskich.
Jako samodzielny operator obrazu zaczynał od filmów lalkowych, jeden z nich „Piotruś i wilk” był nominowany do brytyjskiej BAFTY, w 2006, zdobył Cristal Du Court Metrages w Anessy oraz w 2007 roku Oskara – Nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej. Po tym sukcesie, Mikołaj Jaroszewicz rozpoczął pracę w Wielkiej Brytanii uczestnicząc w wielu projektach fabularnych jako operator obrazu jak również reżyser i scenarzysta.
W 2012r. wyreżyserował pełnometrażowy film oparty na powieści Tonyego Hawksa „Playing the Moldovans at Tennis” który był międzynarodową produkcja kręcona w Anglii, Irlandii, Mołdawii i Izraelu. W 2013 r. opcja na jego scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego pod tytułem „Winter” została wykupiona przez amerykańskiego, oskarowego producenta Michaela Phillipsa, znanego z filmów „Żądło”, „Taksówkarz” i „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”.
Wybór filmów:
2005- „Ichtys”- animacja 30 min, reż. Marek Skrobecki. (film zdobył wróżnienia na festiwalach we Krakwie i Ottawie)
2006- „Peter and the Wolf”- animacja 30 min, reż. Susie Templeton. (film był nominowany do Bafty, zdobył kryształ Annesy oraz Oskara)
2011- „The Power of Three”- fabuła, reż. Yvonne Deutchman (film był prezentowany na festiwalu w Toronto)
2012- „Playing the Moldovans at Tennis”- fabuła, reż. Mikołaj Jaroszewicz, Tony Hawks.
2013- „Traveller”- fabuła, reż. Benjamin Jones. (film był prezentowany na Urban London Film festiwal.
Dla kogo jest ten kurs?
Stacjonarnie czy online?
Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!
Szkolenie stacjonarnie
- Pełna koncentracja na nauce
- Networking
- Wizyta w Ośrodku Szkoleniowym IT Media
- Możliwość konsultacji z Zespołem IT Media
Szkolenie online na żywo
- Nauka z dowolnego miejsca na świecie
- Stałe połączenie z trenerem w czasie rzeczywistym
- Zdalna praca z Team Viewer na wysokiej klasy komputerach IT Media
- Wygodne szkolenie w zaciszu domowym
- Trener widzi prace uczestników i może pomóc zdalnie jednym kliknięciem
Opinie z ankiet po szkoleniu
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.Michał Feliks2023-08-225 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznegoDawid Kowalski2023-07-03Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.Marcin Izdebski2023-05-29Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.Agnieszka Nowicka2023-05-23Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!Roman Biesiadecki2023-05-18Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂Arek Brzegowy2023-04-29Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Projekty jakie wykonasz po Kursie filmowania i montażu
Dzięki Warsztatom Filmowym w Warszawie będziesz w stanie stworzyć najróżniejsze formy filmowe.
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa |
---|---|
Kurs Filmowania | 27.02.2025-28.02.2025 |
Kurs DaVinci Resolve | 22.01.2025-24.01.2025 |
Czas | 40h (5 dni) |
Miesiąc | Sty, Lut |