Kurs Blender Pro – Pakiet
- SKU: N/A
Kurs Blender Pro – Pakiet
5 100,00 zł
Kurs Blender Pro z certyfikatem Akademii IT Media
Kurs stacjonarnie w Warszawie lub online | na żywo
Jako ośrodek szkoleniowy z ponad 20-sto letnim doświadczeniem mamy zaszczyt zaprosić Cię na Kurs Blender Pro! Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub online na żywo. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem. W ramach kursu uczestniczysz w dwóch szkoleniach z Blendera.
Kurs Blender Pro jest skierowany do wszystkich pasjonatów grafiki 3D, druku 3D, gier, twórców reklam, filmów lub innych treści multimedialnych. Podczas zajęć nauczysz się od podstaw interfejsu programu Blender, zbudujesz pierwsze własne modele 3D, nauczysz się jak tworzyć dla nich materiały i tekstury, poznasz najlepsze praktyki w oświetlaniu scen 3D i animowaniu wirtualnych kamer. Efektem zajęć będzie wysokiej jakości animacja 3D.
Ten kurs składa się z dwóch dostępnych osobno szkoleń
Kurs Blender Pro
Cena: 5100 zł (netto)
48 h (6 dni)
Co zyskasz dzięki naszym szkoleniom?
Najczęstsze wyzwania przed naszymi kursami
Czy muszę znać podstawy Blendera, żeby rozpocząć kurs?
Nie, kurs jest skierowany do osób bez wcześniejszego doświadczenia. Zaczynasz od podstawowych funkcji Blendera, takich jak interfejs użytkownika, modelowanie obiektów 3D, oraz nawigacja w przestrzeni roboczej. Dzięki temu każdy uczestnik, niezależnie od poziomu, może płynnie wejść w świat grafiki 3D.
Jakie umiejętności zdobędę, przechodząc od poziomu początkującego do zaawansowanego?
Kurs prowadzi od podstawowych technik modelowania 3D, poprzez tworzenie materiałów i oświetlenia, aż do prostych animacji. Nauczysz się pracy z teksturami, ustawiania scen, a także podstaw riggingu, co pozwoli Ci tworzyć bardziej złożone projekty, jednak kurs skupia się na solidnym opanowaniu fundamentów.
Czy kurs obejmuje naukę animacji i renderingu?
Tak, obejmuje wprowadzenie do animacji, gdzie poznasz podstawy kluczowania oraz animacji prostych obiektów. Dodatkowo kurs wprowadza techniki renderowania w silnikach Cycles i Eevee, ucząc, jak uzyskać realistyczne lub stylizowane wyniki przy optymalnej wydajności.
Jakie projekty będę w stanie zrealizować po ukończeniu kursu?
Po ukończeniu kursu będziesz w stanie stworzyć realistyczne modele, z teksturami i oświetleniem, a także krótkie animacje. Zrozumiesz również, jak przygotować gotowe projekty do renderowania i eksportu, co może służyć jako świetny punkt startowy dla dalszej pracy w Blenderze.
Chciałbym rozwiązać indywidualne problemy, na które nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi
W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.
Zobacz film o naszych szkoleniach
Program Kursu Blender Pro - Pakiet
Kurs składa się z 6 dni warsztatowych (8.30-16.30):
Kurs Blender - Podstawowy
Dzień 1
Podstawowa wiedza o 3D oraz interfejs Blendera
- Omówienie podstawowych zagadnień na temat 3D, potrzebnych do zaczęcia pracy z Blenderem
- Przejście przez cały potrzebny interfejs programu, podstawowe skróty klawiszowe, rodzaje obiektów w Blenderze, jak dodawać obiekty do sceny i jak nimi manipulować
- Tworzenie własnego miejsca roboczego
Tworzenie obiektów 3D
- Manipulacje poligonowe na bazie materiałów referencyjnych – ćwiczenie
- Modelowanie oparte na modyfikatorach (tkz. non-destructive) – ćwiczenie
- Wykorzystywanie prymitywnych figur do tworzenia kompozycji sceny
Materiały
- Wyjaśnienie działania materiałów, jak je dodawać do obiektów
- Tworzenie swoich własnych, prostych materiałów na podstawie gotowych tekstur
Dzień 2
UV mapping
- Wstęp do mapowania obiektów (krótki)
- Przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping – ćwiczenie
Oświetlanie sceny
- Ustawianie tła dla sceny i dla kamery
- Omówienie różnych typów świateł
- Wykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
- Kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów
Kamera
- Omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
- Ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
- Animowanie kamery po punktach kluczowych
- Animowanie ruchu kamery po ścieżce
- Tworzenie target camera constraint
Dzień 3
Renderowanie
- Dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
- Przygotowanie sceny (w tym materiałów) do pracy z silnikiem renderującym czasu rzeczywistego Eevee
- Eksportowanie renderów do różnych formatów przy pomocy nodów Compositing Editor
Systemy cząstek
- Tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)
Kurs Blender - Zaawansowany
Dzień 1
Modelowanie 3D
- Modelowanie 3D w Blenderze – krótkie omówienie kluczowych pojęć i rozwiazań specyficznych dla Blendera
- Precyzyjne modelowanie w Blenderze: omówienie typów narzędzi oraz przydatnych funkcjonalności do precyzyjnego modelowania – ćwiczenie
- Zaawansowane techniki modelowania typu non – destructive – ćwiczenie
- Omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania; zbudowanie modelu przy pomocy jednego z nich – ćwiczenie
UV mapping
- UV mapping – rozłożenie koordynatów UV dla utworzonych modeli z wykorzystaniem różnych technik – ćwiczenie
Addons
Omówienie najważniejszych addons ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu szeroko rozumianego modelowania, tworzenia materiałów / pracy z teksturami oraz oświetlania wirtualnej sceny
Dzień 2
Budowanie materiałów i teksturowanie
- Wstęp do teksturowania – tekstury rastrowe vs tekstury proceduralne
- Omówienie dostępnych online bibliotek tekstur (darmowych / płatnych) w kontekście ich przydatności i wygody pracy w Blenderze
- Wstęp do materiałów w Blenderze w tym praca z nodami w Shader Editor
- Budowanie materiałów opartych na mapach PBR – ćwiczenie
- Budowanie materiałów opartych na teksturach proceduralnych – ćwiczenie
- Wykorzystanie alternatywnych UV map do kontroli dodatkowych map na jednym obiekcie
- Wykorzystanie texture painting przy tworzeniu materiałów (użycie texture painting jako maski)
- Tworzenie złożonych materiałów w Blenderze z wykorzystaniem w/w
Oświetlanie wirtualnej sceny
- Panoramy HDR i rodzaje świateł – wszystko co ważne
- Tworzenie lighting studio – różne strategie – ćwiczenie
- Tworzenie oświetlenia scen na zewnątrz z kontrolą tła i odbić
- Specyfika oświetlania scen wewnątrz w tym wykorzystanie bibliotek IES
- Cycles vs Eevee – przygotowanie ustawień dla obu silników
- Tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
- Wykorzystanie render passes w Compositing editor
- Łączenie zdjęć 2D środowiska i zasobów 3D (shadow catcher, camera mapping, compositing) – ćwiczenie
Dzień 3
Animacja w Blenderze
- Wstęp do animacji; podstawowe pojęcia
- Omówienie funkcjonalności i specyfiki, Dope Sheet oraz Graph Editor
- Praca z timeline i kluczowanie wartości – wstępne ćwiczenia
- Animacja w kontekście kamery
- Animowanie kamery po ścieżce – różne techniki – ćwiczenie
- Tworzenie turntable – różne techniki – ćwiczenie
- Tworzenie efektu drgania kamery / handheld camera shake effect
- Animowanie DOF
- Renderowanie sceny z użyciem wielu kamer
- Opcjonalnie: blur w animacji
- Animacja w kontekście oświetlenia
Animacja obiektów
- Animowanie całych obiektów za pomocą kluczy animacyjnych
- Animowanie obiektów bez deformacji vs z deformacją za pomocą szkieletu animacyjnego (wstęp)
- Czym jest rigging – szkielet i kości animacyjne – podstawowe pojęcia (forward kinematics, inverse kinematics, deforming bones i control bones, weight painting)
- Kości animacyjne w Blenderze – budowa i tworzenie
- Praca z Armature modifiers – animowanie z jednoczesną deformacją siatki i bez deformacji – ćwiczenie
Animacja – renderowanie
- Ustawienia do renderowania animacji – wszystko co najważniejsze
- Opcjonalnie – edycja animacji wewnątrz Blendera
Nasi trenerzy:
Ryszard Zimek
Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w mediach cyfrowych. Specjalizuje się w technologiach cyfrowych 2D oraz 3D ze szczególnym uwzględnieniem skanowania 3D, rzeźby wirtualnej oraz fotorealistycznych wizualizacji.
Na codzień pracuje z programami 2D: Adobe Photoshop, Camera Raw, Illustrator, InDesign, Sampler oraz 3D: Zbrush, Blender, Reality Capture, Marmoset Toolbag, Adobe Substance 3D Painter.
Dla kogo są te kursy?
Stacjonarnie czy online?
Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!
Szkolenie stacjonarnie
- Pełna koncentracja na nauce
- Networking
- Wizyta w Ośrodku Szkoleniowym IT Media
- Możliwość konsultacji z Zespołem IT Media
Szkolenie online na żywo
- Nauka z dowolnego miejsca na świecie
- Stałe połączenie z trenerem w czasie rzeczywistym
- Zdalna praca z Team Viewer na wysokiej klasy komputerach IT Media
- Wygodne szkolenie w zaciszu domowym
- Trener widzi prace uczestników i może pomóc zdalnie jednym kliknięciem
Opinie z ankiet po szkoleniach
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.Michał Feliks2023-08-225 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznegoDawid Kowalski2023-07-03Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.Marcin Izdebski2023-05-29Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.Agnieszka Nowicka2023-05-23Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!Roman Biesiadecki2023-05-18Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂Arek Brzegowy2023-04-29Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Projekty jakie wykonasz po szkoleniach
Dzięki Kursowi Blender Pro będziesz w stanie samodzielnie tworzyć animowane sceny 3D.
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Kurs Blender - dowiedz się więcej
Opanuj Blender – Od podstaw po zaawansowane techniki Grafiki 3D
Marzysz o stworzeniu imponujących projektów 3D za pomocą jednego z najpotężniejszych narzędzi graficznych? Nasz pełny kurs Blender, obejmujący zarówno poziom od podstaw, jak i poziom zaawansowany, jest idealnym rozwiązaniem. Ten kompleksowy kurs prowadzi Cię przez wszystkie etapy nauki Blendera – od podstawowych umiejętności po zaawansowane techniki, które pozwolą Ci tworzyć profesjonalne projekty 3D.
Pakiet wiedzy i umiejętności po kursie Blender PRO
Poziom I – Podstawy grafiki 3D
- Podstawy modelowania 3D: nauczysz się korzystać z podstawowych narzędzi Blendera do tworzenia i edytowania obiektów 3D. Poznasz techniki modelowania, takie jak Extrude, Bevel i Subdivision Surface, oraz nauczysz się optymalizować siatki 3D.
- Teksturowanie i materiały: opanujesz podstawowe techniki tworzenia i aplikowania materiałów oraz tekstur, używając narzędzi takich jak UV Unwrapping i Shader Editor. Dowiesz się, jak tworzyć realistyczne materiały i efekty.
- Oświetlenie i kamera: dowiesz się, jak ustawiać źródła światła i kamery dla uzyskania optymalnych efektów wizualnych, poznając różne typy oświetlenia i konfigurację kamery.
- Podstawy animacji: poznasz techniki animacji, w tym tworzenie i zarządzanie kluczowymi klatkami. Nauczysz się animować obiekty, wprowadzać ruch i tworzyć płynne przejścia.
- Renderowanie podstawowe: nauczysz się podstaw renderowania w Blenderze, korzystając z narzędzi takich jak Eevee i Cycles, aby uzyskać wysokiej jakości obrazy i animacje.
- Zarządzanie projektami: poznasz techniki organizacji projektów w Blenderze, zarządzanie plikami i strukturą projektu, aby efektywnie zarządzać swoimi pracami.
Poziom II – Zaawansowane techniki grafiki 3D
- Zaawansowane techniki modelowania: nauczysz się korzystać z zaawansowanych narzędzi Blendera, takich jak Sculpting, Retopology i Modifiers, do tworzenia skomplikowanych modeli 3D. Dowiesz się, jak używać narzędzi takich jak Multiresolution i Dynamic Topology do precyzyjnego modelowania detali.
- Proceduralne teksturowanie i materiały: opanujesz zaawansowane techniki tworzenia materiałów i tekstur w Blenderze, korzystając z Shader Editor i Node-based Texturing. Nauczysz się, jak tworzyć zaawansowane materiały proceduralne oraz efektywnie zarządzać teksturami.
- Zaawansowane oświetlenie i renderowanie: dowiesz się, jak korzystać z zaawansowanych ustawień renderowania, takich jak Global Illumination, Ambient Occlusion i HDRI, aby uzyskać najwyższej jakości obrazy.
- Animacja i rigging: poznasz zaawansowane techniki animacji i rigowania postaci, używając narzędzi takich jak Armature, Shape Keys i Rigify. Nauczysz się, jak zarządzać złożonymi ruchami postaci oraz tworzyć realistyczne animacje.
- Symulacje i efekty specjalne: opanujesz techniki tworzenia realistycznych symulacji, takich jak cieczy, dymu i włosów, oraz efekty specjalne, które wzbogacą Twoje projekty o dodatkowe warstwy realizmu.
- Kompozycja i postprodukcja: nauczysz się korzystać z narzędzi kompozycji w Blenderze, takich jak Compositor i Video Sequencer, aby tworzyć profesjonalne efekty końcowe.
- Integracja z innymi aplikacjami: dowiesz się, jak integrować Blender z innymi aplikacjami i narzędziami, takimi jak Adobe Photoshop i Unity, dla kompleksowej produkcji.
Dlaczego warto wybrać nasze kursy?
- Kompleksowa nauka: kurs oferuje pełne wprowadzenie do Blendera, obejmując zarówno podstawowe, jak i zaawansowane techniki modelowania, animacji i renderowania.
- Eksperci w dziedzinie: zajęcia prowadzone są przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami.
- Elastyczność: kurs jest dostępny online, co pozwala na naukę w dogodnym dla Ciebie miejscu, czasie i tempie.
Rozpocznij swoją naukę Blendera z nami!
Nie przegap okazji, aby zdobyć kompleksową wiedzę i umiejętności w Blenderze. Dołącz do naszego kursu i rozwijaj swoje umiejętności w zakresie grafiki 3D, tworząc projekty, które zachwycą każdego!
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa, Online na żywo |
---|---|
Kurs Blender Podstawowy | 17.03.2025-19.03.2025 |
Kurs Blender Zaawansowany | 07.04.2025-09.04.2025 |
Miesiąc | Mar, Kwi |
Czas | 48h (6 dni) |