Warsztaty Filmowe Warszawa – Pakiet
- SKU: N/A
Warsztaty Filmowe Warszawa – Pakiet
5 500,00 zł
Warsztaty Filmowe Warszawa
Warsztaty filmowe w Warszawie – naucz się robić filmy jak profesjonalista!
Zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu filmowania, oświetlenia i montażu.
Zapraszamy do udziału w warsztatach filmowych w Warszawie. Pod okiem doświadczonych trenerów poznasz podstawy filmowania, oświetlenia i montażu. Nauczysz się, jak tworzyć profesjonalne filmy, zarówno fabularne, jak i dokumentalne.
Warsztaty prowadzone są w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie. Mają charakter praktycznych ćwiczeń z trenerem. W ramach warsztatów uczestniczysz w dwóch kursach:
Kurs Filmowania Warszawa
Kurs operatora kamery i realizatora oświetlenia
Wybierz wariant szkolenia
Warsztaty Filmowe Warszawa - Pakiet
Cena: 5500 zł (netto)
40 h (5 dni)
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem
W trakcie kursu nauczymy Cię jak montować atrakcyjne filmy i unikać błędów amatorów.
W trakcie szkolenia nauczymy Cię jak sprawnie operować kamerą oraz dobierać najszybsze i najefektywniejsze funkcje do Twoich potrzeb.
W trakcie szkolenia będziesz uczył się w praktyce pod okiem doświadczonego specjalisty. W krótkim czasie otrzymasz przemyślaną i wyselekcjonowaną wiedzę tak, abyś mógł samodzielnie tworzyć profesjonalne filmy.
W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.
Zobacz film o naszym szkoleniu
Program szczegółowy
Kurs składa się z 3 dni warsztatów (8.30-16.30)
Od uczestników wymagamy podstawowej wiedzy dotyczącej fotografii oraz umiejętności konfiguracji ustawień aparatu / kamery.
Kurs Filmowania Warszawa
Teoria (praca z prezentacją + podgląd aparatu + prezentacja narzędzi)
- Pomysł na film – czyli co i gdzie chcemy zrobić? Trendy i konwencje
- Jak wygląda prosty scenariusz/treatment?
- Preprodukcja i organizacja – czyli co do przygotowania przed dniem zdjęciowym (shootlista, ukompletowanie sprzętu)
- Wizja lokalna i kompozycja kadru (rodzaje planów filmowych, wyodrębnianie postaci, głębia ostrości, trójpodział kadru, scenografia i kolory)
- Praca ze światłem (dzienne vs sztuczne, światło główne, wypełniające, rysujące, światło tła, światło miękkie vs twarde, rodzaje lamp, miecze led, softboxy, kąt padania światła)
- Aparat cyfrowy (wady i zalety, pełna klatka vs DSLR)
- Poprawne ustawienia aparatu (jakie nastawy i dlaczego): rozdzielczość, kodek, klatki na sekundę, prędkość migawki, przysłona, ISO, profil kolorostyczny, praca z profilem logarytmicznym, integracja z mikrofonem
- Dobór i rodzaje obiektywów (stało vs zmiennoogniskowe, szerokokątne vs długoogniskowe, filtry)
- Praca z focusem (autofokus vs fokus manualny)
- Złote zasady pracy z dźwiękiem oraz rodzaje mikrofonów
- Dobór i rodzaje stabilizacji (praca z ręki, statyw, gimbal, monopod, glidecam)
- Rodzaje ruchów kamery
- Dobór sprzętu, jaki sprzęt wybrać i do czego – (skąd kupować, partnerzy?) – ergonomia pracy
- Dlaczego i jak się post produkuje materiał z danego sprzętu
Plan zdjęciowy nr 1 – Webinar / kanał YT
- Techniki pracy w studiu – praca z lampami LED i mieczami świetlnymi
- Samodzielna kompozycja kadru przez uczestników
- Samodzielna konfiguracja ustawień aparatu przez uczestników
- Monitorowanie nagrywanego filmu
- Nagranie B-Roll w slowmotion i z gimbalem (wyważenie i rodzaje ruchów kamery)
- Nagranie i odsłuch dźwięku
Plan zdjęciowy nr 2 – Wywiad w plenerze
- Techniki pracy ze światłem dziennym w plenerze – blendy, flagi i ramki rozpraszające
- Samodzielna kompozycja kadru przez uczestników
- Samodzielna konfiguracja ustawień aparatu przez uczestników
- Monitorowanie nagrywanego filmu
- Nagranie i odsłuch dźwięku
Podgląd nagranego materiału w Premiere Pro i Davinci Resolve
- Zakładanie nowego projektu i import plików
- Ustawienia profilu kolorystycznego zgodnego z nagranym materiałem
Kurs operatora kamery i realizatora oświetlenia
Kadrowanie i kompozycja i oświetlenie portretu – Youtube i wywiad (studio i plener)
- Cechy kompozycji kadru
- Plany filmowe
- Podstawy kompozycji w portrecie
- Relacja pierwszego planu z tłem
- Elementy oświetlenia portretu – rodzaje światła dla postaci i światła w tle w obydwu planach
- Oświetlenie ekspresyjne (teatralne, film noir, fotografia czarno-biała)
- Oświetlenie upiększające (reklama, telewizja, film)
- Oświetlenie pobrzydzające (wywiad)
Techniczne aspekty pracy z kamerą i trudniejsze rodzaje oświetleń
- Teoria ekspozycji (trójkąt ekspozycji)
- Pojęcia wysokiego i niskiego klucza
- Głębia bitowa i rozpiętość dynamiczna
- Głębia barw
- Sposób uzyskiwania koloru przy użyciu matrycy Bayera
- Proste zasady kompresji (kompresja matematycznie bezstratna, kompresja wizualnie bezstratna, kompresja stratna pod próbkowanie 4:4:2. 4:4:4, 4:2:0
- Oświetlenie plener w dzień
- Oświetlenie wnętrze w nocy
- Oświetlenie plener w nocy
- Oświetlenie filmowe w konwencji dramatu realistycznego
- Oświetlenie filmowe w konwencji fantasy/science fiction/futurystyka
- Samodzielne tworzenie portretu – warsztaty
Praca kamery i światło jako narzędzie opowiadania fabularnego w reklamie, filmie i dokumencie
- Analiza scenariusza
- Wpływ oświetlenia na nastrój
- Analiza inscenizacji oraz pracy kamery w kontekście planów i języka filmowego
- Realizacje przez uczestników krótkich scen fabularnych – warsztaty
- Prosta scena fabularna – warsztaty
Nasi trenerzy:
Cezary Kazimierowski
Reżyser, autor zdjęć i fotograf. Praktyk od kilkunastu lat pracujący w branży. Początkowo związany z fotografią, obecnie dzieli tę pasję z pracą operatora i reżopa. Autor wielu reklam digitalowych, filmów modowych, kampani społecznych i zdjęć reklamowych. Współpracuje z największymi agencjami reklamowymi takimi jak: BBDO, Red8, VML, Publicis, K2, GONG, Isobar, Cut The Mustard, EVG. Na liście jego klientów znajdują się między innymi: Costa Coffee, Santander, Pizza Hut, Pepsi, Esotiq, Sprite, Johny Walker, Jameson, Łomża, Ceneo, Uber, Wojas, Sinsay, Smyk, Audi, Wyborowa, mBank, Loxon, Spotify, Biedronka, Danone.
Mikołaj Jaroszewicz
Mikołaj Jaroszewicz – Operator Obrazu
Mikolaj Jaroszewicz ukończył wydział operatorski Łódzkiej PWSTViT w 1991 roku. W pierwszym okresie swojej pracy w filmie był operatorem kamery przy wielu polskich filmach fabularnych takich jak „Młode Wilki” czy „Qua Vadis”, równolegle pracując jako scenarzysta w projektach serialowych oraz własnych projektach autorskich.
Jako samodzielny operator obrazu zaczynał od filmów lalkowych, jeden z nich „Piotruś i wilk” był nominowany do brytyjskiej BAFTY, w 2006, zdobył Cristal Du Court Metrages w Anessy oraz w 2007 roku Oskara – Nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej. Po tym sukcesie, Mikołaj Jaroszewicz rozpoczął pracę w Wielkiej Brytanii uczestnicząc w wielu projektach fabularnych jako operator obrazu jak również reżyser i scenarzysta.
W 2012r. wyreżyserował pełnometrażowy film oparty na powieści Tonyego Hawksa „Playing the Moldovans at Tennis” który był międzynarodową produkcja kręcona w Anglii, Irlandii, Mołdawii i Izraelu. W 2013 r. opcja na jego scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego pod tytułem „Winter” została wykupiona przez amerykańskiego, oskarowego producenta Michaela Phillipsa, znanego z filmów „Żądło”, „Taksówkarz” i „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”.
Wybór filmów:
2005- „Ichtys”- animacja 30 min, reż. Marek Skrobecki. (film zdobył wróżnienia na festiwalach we Krakwie i Ottawie)
2006- „Peter and the Wolf”- animacja 30 min, reż. Susie Templeton. (film był nominowany do Bafty, zdobył kryształ Annesy oraz Oskara)
2011- „The Power of Three”- fabuła, reż. Yvonne Deutchman (film był prezentowany na festiwalu w Toronto)
2012- „Playing the Moldovans at Tennis”- fabuła, reż. Mikołaj Jaroszewicz, Tony Hawks.
2013- „Traveller”- fabuła, reż. Benjamin Jones. (film był prezentowany na Urban London Film festiwal.
Dla kogo jest ten kurs?
Opinie z ankiet po szkoleniu
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.Michał Feliks2023-08-225 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznegoDawid Kowalski2023-07-03Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.Marcin Izdebski2023-05-29Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.Agnieszka Nowicka2023-05-23Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!Roman Biesiadecki2023-05-18Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂Arek Brzegowy2023-04-29Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Projekty jakie wykonasz po warsztatach filmowych
Dzięki Warsztatom Filmowym w Warszawie będziesz w stanie stworzyć najróżniejsze formy filmowe.
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa |
---|---|
Kurs Filmowania | 12.06.2025-13.06.2025 |
Kurs Operatora kamery | 24.03.2025-26.03.2025 |
Miesiąc | Lut, Mar, Cze |
Czas | 40h (5 dni) |