Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR
- SKU: N/A
Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR
2 600,00 zł
Kurs Unity 3D - Tworzenie Wizualizacji i XR z certyfikatem Akademii IT Media
Kurs stacjonarnie w Warszawie lub online | na żywo
Warsztat Unity dla Zastosowań Przemysłowych prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter intensywnych ćwiczeń praktycznych pod okiem doświadczonego instruktora.
Na szkoleniu poznasz profesjonalne techniki wizualizacji produktów i przestrzeni przemysłowych w Unity. Nauczysz się tworzyć interaktywne prezentacje produktów, konfigurowalne modele 3D oraz realistyczne wizualizacje przestrzeni przemysłowych. Zdobyta wiedza pozwoli Ci na tworzenie własnych, profesjonalnych prezentacji produktów i przestrzeni.
W ramach Kursu Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR nauczysz się:
- Obsługi edytora Unity i konfiguracji środowiska do zastosowań przemysłowych.
- Importowania i przygotowywania modeli 3D do wizualizacji.
- Tworzenia realistycznych materiałów i tekstur dla produktów.
- Profesjonalnego oświetlania scen i produktów.
- Budowania interaktywnych prezentacji produktów z gotowych komponentów.
- Tworzenia intuicyjnych interfejsów użytkownika.
- Przygotowywania projektów do prezentacji w XR.
- Optymalizacji i eksportu gotowych projektów.
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem
Chcę nauczyć się przygotowania Unity do pracy.
Nasz kurs Unity 3D krok po kroku przeprowadzi Cię przez procesy takie jak:
- Instalacja i konfiguracja środowiska
- Dostosowanie interfejsu do pracy z wizualizacjami
- Podstawowa konfiguracja projektu
Chcę efektywnie pracować z modelami 3D w Unity.
Podczas kursu Unity 3D dowiesz się, jak ważny jest:
- Import modeli produktów i przestrzeni
- Optymalizacja modeli pod kątem wydajności
- Organizacja elementów w scenie
Chcę poznać materiały i tekstury w Unity.
Nasz kurs Unity został pomyślany tak, aby przejść przez zagadnienia takie jak:
- Tworzenie realistycznych materiałów
- Praca z mapami PBR
- Biblioteki gotowych materiałów
Chcę tworzyć oświetlenie sceny w Unity.
Na naszym kursie Unity nauczysz się:
- Podstawowych typów świateł
- Oświetlenia HDRI
- Technik mapowania światła
- Odbicia i efekty specjalne
Chcę poznać sposoby interaktywności w Unity.
Razem z trenerem w praktyce przećwiczysz:
- Korzystanie z gotowych komponentów do konfiguracji produktów
- Budowę interfejsu użytkownika z przygotowanych elementów
- Dostosowywania gotowych szablonów interakcji
- Ustawień kamery i nawigacji
Chcę umieć przygotować się do prezentacji.
Nasz kurs Unity to idealny sposób, aby w komfortowych warunkach wykonać:
- Eksport na różne platformy
- Optymalizację wydajności
- Podstawy XR
- Publikacja projektu
Chciałbym rozwiązać indywidualne problemy, na które nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi.
W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.
Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR - program szczegółowy
Kurs składa się z 3 dni warsztatowych (8.30-16.30):
Dzień 1: Podstawy i tworzenie podstawowej sceny
- Nawigowanie w interfejsie Unity i zrozumienie jego zastosowań przemysłowych.
- Importowanie i optymalizacja modeli CAD/FBX.
- Ustawienie sceny z odpowiednim oświetleniem i materiałami.
- Stworzenie realistycznej sceny przemysłowej.
- Komputery z zainstalowanym Unity (najnowsza wersja LTS 6)
- Dostęp do Substance Assets
- NVidia Omniverse
- Instruktor: Trzy przygotowane sceny: model produktu (np. kosmetyk, but), wnętrze pomieszczenia, scena zewnętrzna (fabryka/zabudowania)
- Osobna scena może być potrzebna pod XR (serwis drukarki)
- Instruktor: Przykładowe pliki CAD (np. elementy fabryczne, części pojazdów)
- Opcjonalnie materiały pomocnicze dotyczące Unity (skróty, semantyka)
- Powitanie i przegląd kursu, rozgrzewka (15 minut)
- Przedstawienie prowadzącego i kursu.
- Krótkie omówienie struktury 3-dniowego kursu.
- Ustalenie oczekiwań dotyczących praktycznego charakteru kursu.
- Wprowadzenie do Unity dla zastosowań przemysłowych (45 minut)
- Krótkie omówienie czym są Digital Twins i jakie są ich zastosowania.
- Przykłady zastosowań Unity w wizualizacji przemysłowej: automotive, architektura, reklama.
- Prezentacja gotowych projektów przemysłowych w Unity Inspiration and Case Studies
- Dyskusja: Jak Unity może usprawnić procesy w firmach/projektach uczestników?
- Omówienie korzyści: renderowanie w czasie rzeczywistym, interaktywność, XR (VR/MR/AR).
- Przegląd interfejsu i narzędzi Unity (Ćwiczenia praktyczne)
- Uruchomienie Unity i stworzenie nowego projektu 3D.
- Omówienie głównych okien: Scene, Game, Hierarchy, Project, Inspector.
- Demonstracja podstawowej nawigacji w widoku sceny.
- Konfiguracja Unity dla projektów przemysłowych (wstęp)
- Importowanie assets (1,5 godziny)
- Zrozumienie formatów plików CAD (15 minut)
- Dyskusja na temat popularnych formatów: STEP, IGES, STL.
- Wyjaśnienie różnic między CAD a FBX:
- CAD jest zoptymalizowany do inżynieryjnych i projektowych danych, zachowując parametry geometryczne i detale, które są istotne w produkcji.
- FBX jest bardziej odpowiedni dla animacji i grafiki, ale może tracić szczegóły techniczne modeli CAD.
- Jak importować i optymalizować modele CAD/FBX pod Unity (prezentacja 30 minut)
- Blender: demonstracja przygotowania plików CAD/FBX (wideo lub prezentacja)
- Opcjonalnie – Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy zaimportują dostarczone modele CAD/FBX, przeprowadzą redukcję polygonów i zoptymalizują model do użytku w scenie.
- Blender: demonstracja przygotowania plików CAD/FBX (wideo lub prezentacja)
- Opcjonalnie Pixyz: krótka prezentacja i ćwiczenie z importem pliku CAD (15 minut)– Wprowadzenie do wtyczki Pixyz.
– Demonstracja importu pliku STEP przy użyciu Pixyz.
– Praktyczne ćwiczenie: uczestnicy importują złożony plik CAD.
– Dyskusja na temat opcji optymalizacji w Pixyz. - Podstawowa konfiguracja sceny (30 minut)
- Tworzenie nowej sceny
- Ćwiczenie praktyczne: Importowanie zasobów z repozytoriów (NVidia Omniverse, Substance Assets, FAB, GrabCAD, ArchiUp):
- NVidia Omniverse:
- Instalacja + Komponenty:
- Exchange – Apps – Omniverse USD Composer
- Exchange – Connectors – Unity Omniverse Connector
- Import zasobów
- Instalacja + Komponenty:
- NVidia Omniverse:
- Umieszczanie zaimportowanych modeli
- Pokazanie, jak dodawać zaimportowane modele do sceny.
- Omówienie skalowania i pozycjonowania w Unity.
- Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy dodają swoje modele do nowej sceny i ustawiają materiały.
- Przegląd systemu oświetlenia Unity
- Wyjaśnienie różnych typów świateł: kierunkowe, punktowe, reflektory.
- Omówienie pojęć globalnego oświetlenia.
- Podstawowa konfiguracja oświetlenia
- Zrozumienie formatów plików CAD (15 minut)
- Zaawansowane oświetlenie scen (1,5 godziny)
- Wykorzystanie HDRI do realistycznego oświetlenia
- Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy stosują oświetlenie HDRI do swoich scen.
- Konfiguracja reflection probes
- Wyjaśnienie celu stosowania reflection probes.
- Pokazanie, jak umieścić i skonfigurować reflection probes.
- Ćwiczenie praktyczne: dodanie reflection probes do sceny.
- Baking lightmaps dla poprawy wydajności
- Wprowadzenie do koncepcji baking lights.
- Demonstracja procesu wypalania (texels).
- Dyskusja na temat korzyści wydajnościowych.
- Praktyczne ćwiczenia z oświetleniem dla każdej ze scen
- Wykorzystanie HDRI do realistycznego oświetlenia
- Materiały i teksturowanie modeli (1,5 godziny)
- Wstęp do materiałów PBR w Unity (15 minut)
- Tworzenie i aplikowanie materiałów do modeli (30 minut)
- Pokazanie, jak używać gotowych materiałów z katalogu Substance Assets i NVidia Omniverse.
- Wskazówki, jak dostosować materiały do modeli.
- Praktyczne Zastosowanie Materiałów (45 minut)
- Uczestnicy stosują gotowe materiały do swoich modeli.
- Dostosowanie właściwości materiałów w Unity.
- Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy pracują nad swoimi modelami
- Projekt praktyczny: Stworzenie podstawowej sceny (1 godzina)
- Zarys projektu (10 minut)
- Wyjaśnienie projektu: stworzenie prostej sceny wnętrza, zewnętrza lub wystawowej produktu.
- Kursanci wybierają jedną z trzech scen: produkt, interior, exterior
- Wymagania: musi zawierać zaimportowany model CAD/FBX, odpowiednie oświetlenie i materiały.
- Sesja pracy pod przewodnictwem (40 minut)
- Uczestnicy tworzą prostą scenę zabudowań/fabryki/wnętrza lub prezentacji produktu
- Zastosowanie poznanych technik oświetlenia i materiałów
- Instruktor krąży, aby udzielić pomocy i feedbacku.
- Podsumowanie i zapowiedź Dnia 2 (10 minut)
- Krótkie dzielenie się postępami i wyzwaniami.
- Zapowiedź kolejnego dnia skoncentrowanego na konfiguratorze produktów Industry Product Configurator.
- Zarys projektu (10 minut)
Dzień 2: Interaktywność i Industry Product Configurator
- Zrozumienie i zastosowanie Industry Product Configurator.
- Praca z przygotowanym skryptem do konfiguracji UI.
- Stworzenie interaktywnego konfiguratora dla wybranej sceny.
- Wprowadzenie do Industry Product Configurator (1 godzina)
- Przegląd narzędzia i jego możliwości
- Przykłady zastosowań: automotive, architektura, reklama
- Import Industry Product Configurator do projektu
- Tworzenie zestawów wariantów (2 godziny)
- Zrozumienie różnych typów wariantów (materials, game objects/prefabs, itp.)
- Tworzenie i zarządzanie zestawami wariantów dla modeli przemysłowych
- Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie wariantów dla produktu lub sceny
- Skrypt do Konfiguracji UI i Projektowanie Interfejsu (2 godziny)
- Wprowadzenie do systemu UI Unity lub UI Toolkit
- Prezentacja gotowego skryptu (template) do konfiguracji UI
- Omówienie kluczowych elementów skryptu z komentarzami ułatwiającymi edycję
- Tworzenie prostego UI do interakcji z konfiguracją (zmiana opcji, wyglądu)
- Tworzenie przycisków, suwaków i menu rozwijanych
- Łączenie elementów UI z zestawami wariantów
- Praktyczne zastosowanie: edycja UI z wykorzystaniem skryptu
- Kontrola kamery i nawigacja po scenie (1 godzina)
- Konfiguracja wielu kątów kamery za pomocą Cinemachine
- Tworzenie mechanizmów przełączania kamer
- Projekt praktyczny: Opracowanie interaktywnego konfiguratora produktu (2 godziny)
- Uczestnicy rozwijają swoje sceny, dodając interaktywny konfigurator
- Uczestnicy tworzą konfigurator dla produktu przemysłowego
- Implementacja kontrolek UI i przełączania kamer
- Dostosowywanie skryptu do własnych potrzeb (z pomocą instruktora)
Dzień 3: Zaawansowane techniki i finalizacja projektu
- Budowa projektu XR w Unity
- Optymalizacja projektu pod kątem wydajności.
- Wprowadzenie do XR (MR) z użyciem Unity (+pipeline)
- Finalizacja i prezentacja projektów.
- Optymalizacja dużych scen (1,5 godziny)
- Różnice między URP a HDRP w kontekście wydajności
- Wykorzystanie systemów Level of Detail (LOD)
- Implementacja occlusion culling
- Profilowanie wydajności i optymalizacja
- Wprowadzenie do XR dla zastosowań przemysłowych (1,5 godziny)
- Przegląd zastosowań XR (VR/MR/AR) w kontekście przemysłowym
- Konfiguracja projektu Unity dla XR (VR/MR/AR)
- Podstawowe interakcje XR (VR/MR/AR) dla wizualizacji produktów
- Demonstracja użycia jednego rozwiązania (ARCore/inny) do prezentacji modeli i/lub konfiguratora
- Ćwiczenie praktyczne: wstępne przygotowanie modelu/sceny
- Budowa nowej sceny/przeniesienie projektu z dnia 2 do XR (1,5 godziny)
- Eksportowanie i wdrażanie projektów Unity (1 godzina)
- Budowanie dla różnych platform (PC, mobile, WebGL)
- Przegląd opcji wdrażania dla klientów przemysłowych
- Praca nad projektem końcowym i prezentacje (2,5 godziny)
- Uczestnicy finalizują swoje projekty wizualizacji przemysłowej
- Krótkie prezentacje projektów dla grupy
- Omówienie najlepszych praktyk i potencjalnych dalszych kroków
- Sesja pytań i odpowiedzi oraz feedbacku
Nasi trenerzy:
Mariusz Kłosowski
Jestem artystą generalistą 3D i trenerem specjalizującym się w tworzeniu assetów oraz ich integracji w silnikach Unity i Unreal Engine. Od 2022 roku prowadzę szkolenia dla dzieci, ucząc je podstaw projektowania i programowania gier w Roblox Studio i Unity. Przygotowuję również trenerów do pracy dydaktycznej, wspierając ich w nauce i doskonaleniu umiejętności. Współpracuję z IT Media, prowadząc kursy związane z wykorzystaniem Unity w przemyśle i prezentacji produktów.
Dla kogo polecamy nasz kurs Unity?
Kurs Unity 3D stacjonarnie czy online?
Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!
Szkolenie online na żywo
- Nauka z dowolnego miejsca na świecie
- Stałe połączenie z trenerem w czasie rzeczywistym
- Wygodne szkolenie w zaciszu domowym
- Trener widzi prace uczestników i może pomóc zdalnie jednym kliknięciem
Szkolenie stacjonarnie
- Pełna koncentracja na nauce
- Networking
- Zdalna praca z Team Viewer na wysokiej klasy komputerach IT Media
- Wizyta w Ośrodku Szkoleniowym IT Media
- Możliwość konsultacji z Zespołem IT Media
Opinie z ankiet po szkoleniu
Opinie z Google
Miriamus M.2023-12-29Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.Michał Feliks2023-08-225 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznegoDawid Kowalski2023-07-03Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.Marcin Izdebski2023-05-29Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.Agnieszka Nowicka2023-05-23Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!Roman Biesiadecki2023-05-18Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂Arek Brzegowy2023-04-29Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 73 opinii
Nasze szkolenia - Akademia IT Media
Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.
Kurs Unity 3D - dowiedz się więcej
Wizualizacje produktowe
Nauczysz się tworzyć profesjonalne prezentacje produktów z możliwością interaktywnej zmiany kolorów, materiałów i wariantów. Poznasz techniki oświetlenia i materiałów, które sprawią, że Twoje wizualizacje będą wyglądać realistycznie i profesjonalnie.
Wizualizacje przestrzeni
Poznasz techniki tworzenia przekonujących wizualizacji różnorodnych przestrzeni – od pojedynczych pomieszczeń po rozległe kompleksy zewnętrzne. Nauczysz się efektywnie prezentować zarówno wnętrza (showroomy, mieszkania pokazowe, biura) jak i przestrzenie zewnętrzne (osiedla mieszkaniowe, kompleksy przemysłowe). Zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie realistycznych wizualizacji w każdej skali – od pojedynczego pokoju po rozległe tereny.
Interaktywne konfiguratory
Wykorzystasz gotowe komponenty do tworzenia interaktywnych prezentacji produktów. Dzięki przygotowanym szablonom, nawet bez znajomości programowania, będziesz w stanie stworzyć zaawansowane konfiguratory z intuicyjnym interfejsem użytkownika.
Przygotowanie pod XR
Poznasz podstawy przygotowania projektów do prezentacji w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dowiesz się, jak przygotować swoje wizualizacje do prezentacji w nowoczesnych technologiach immersyjnych.
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia | Warszawa, Online na żywo |
---|---|
Data szkolenia | 02.04.2025-04.04.2025 |
Miesiąc | Kwi |
Czas | 24h | 3 dni (8.30-16.30) |