Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR

Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR

2 600,00 

Czas trwania: 24h | 3 dni (8.30-16.30)

Wyczyść

Kurs Unity 3D - Tworzenie Wizualizacji i XR z certyfikatem Akademii IT Media

Kurs stacjonarnie w Warszawie lub online | na żywo

Warsztat Unity dla Zastosowań Przemysłowych prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter intensywnych ćwiczeń praktycznych pod okiem doświadczonego instruktora.

Na szkoleniu poznasz profesjonalne techniki wizualizacji produktów i przestrzeni przemysłowych w Unity. Nauczysz się tworzyć interaktywne prezentacje produktów, konfigurowalne modele 3D oraz realistyczne wizualizacje przestrzeni przemysłowych. Zdobyta wiedza pozwoli Ci na tworzenie własnych, profesjonalnych prezentacji produktów i przestrzeni.

W ramach Kursu Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR nauczysz się:

  • Obsługi edytora Unity i konfiguracji środowiska do zastosowań przemysłowych.
  • Importowania i przygotowywania modeli 3D do wizualizacji.
  • Tworzenia realistycznych materiałów i tekstur dla produktów.
  • Profesjonalnego oświetlania scen i produktów.
  • Budowania interaktywnych prezentacji produktów z gotowych komponentów.
  • Tworzenia intuicyjnych interfejsów użytkownika.
  • Przygotowywania projektów do prezentacji w XR.
  • Optymalizacji i eksportu gotowych projektów.

Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?

Efektywna praca w Unity
Umiejętność tworzenia wizualizacji
Podstawy XR
Certyfikat
Feedback od praktyka z wieloletnim doświadczeniem
Komfort nauki w kameralnej grupie szkoleniowej
Projekty ćwiczeniowe, gotowe presety i zasoby
Wysokiej jakości projekt do osobistego portfolio

Najczęstsze wyzwania przed naszym kursem

Nasz kurs Unity 3D krok po kroku przeprowadzi Cię przez procesy takie jak:

  • Instalacja i konfiguracja środowiska
  • Dostosowanie interfejsu do pracy z wizualizacjami
  • Podstawowa konfiguracja projektu

Podczas kursu Unity 3D dowiesz się, jak ważny jest:

  • Import modeli produktów i przestrzeni
  • Optymalizacja modeli pod kątem wydajności
  • Organizacja elementów w scenie

Nasz kurs Unity został pomyślany tak, aby przejść przez zagadnienia takie jak:

  • Tworzenie realistycznych materiałów
  • Praca z mapami PBR
  • Biblioteki gotowych materiałów

Na naszym kursie Unity nauczysz się:

  • Podstawowych typów świateł
  • Oświetlenia HDRI
  • Technik mapowania światła
  • Odbicia i efekty specjalne

Razem z trenerem w praktyce przećwiczysz:

  • Korzystanie z gotowych komponentów do konfiguracji produktów
  • Budowę interfejsu użytkownika z przygotowanych elementów
  • Dostosowywania gotowych szablonów interakcji
  • Ustawień kamery i nawigacji

Nasz kurs Unity to idealny sposób, aby w komfortowych warunkach  wykonać:

  • Eksport na różne platformy
  • Optymalizację wydajności
  • Podstawy XR
  • Publikacja projektu

W trakcie kursu Trener odpowie na Twoje pytania i pokaże jak najefektywniej rozwiązać problem lub osiągnąć dany rezultat.

Kurs Unity 3D – Tworzenie Wizualizacji i XR - program szczegółowy

Kurs składa się z 3 dni warsztatowych (8.30-16.30):

Dzień 1: Podstawy i tworzenie podstawowej sceny

  • Nawigowanie w interfejsie Unity i zrozumienie jego zastosowań przemysłowych.
  • Importowanie i optymalizacja modeli CAD/FBX.
  • Ustawienie sceny z odpowiednim oświetleniem i materiałami.
  • Stworzenie realistycznej sceny przemysłowej.
  • Komputery z zainstalowanym Unity (najnowsza wersja LTS 6)
  • Dostęp do Substance Assets
  • NVidia Omniverse
  • Instruktor: Trzy przygotowane sceny: model produktu (np. kosmetyk, but), wnętrze pomieszczenia, scena zewnętrzna (fabryka/zabudowania)
    • Osobna scena może być potrzebna pod XR (serwis drukarki)
  • Instruktor: Przykładowe pliki CAD (np. elementy fabryczne, części pojazdów)
  • Opcjonalnie materiały pomocnicze dotyczące Unity (skróty, semantyka)
  • Powitanie i przegląd kursu, rozgrzewka (15 minut)
    • Przedstawienie prowadzącego i kursu.
    • Krótkie omówienie struktury 3-dniowego kursu.
    • Ustalenie oczekiwań dotyczących praktycznego charakteru kursu.
  • Wprowadzenie do Unity dla zastosowań przemysłowych (45 minut)
    • Krótkie omówienie czym są Digital Twins i jakie są ich zastosowania.
    • Przykłady zastosowań Unity w wizualizacji przemysłowej: automotive, architektura, reklama.
      • Prezentacja gotowych projektów przemysłowych w Unity Inspiration and Case Studies
      • Dyskusja: Jak Unity może usprawnić procesy w firmach/projektach uczestników?
        • Omówienie korzyści: renderowanie w czasie rzeczywistym, interaktywność, XR (VR/MR/AR).
    • Przegląd interfejsu i narzędzi Unity (Ćwiczenia praktyczne)
      • Uruchomienie Unity i stworzenie nowego projektu 3D.
      • Omówienie głównych okien: Scene, Game, Hierarchy, Project, Inspector.
      • Demonstracja podstawowej nawigacji w widoku sceny.
    • Konfiguracja Unity dla projektów przemysłowych (wstęp)
  • Importowanie assets (1,5 godziny)
    • Zrozumienie formatów plików CAD (15 minut)
      • Dyskusja na temat popularnych formatów: STEP, IGES, STL.
      • Wyjaśnienie różnic między CAD a FBX:
        • CAD jest zoptymalizowany do inżynieryjnych i projektowych danych, zachowując parametry geometryczne i detale, które są istotne w produkcji.
        • FBX jest bardziej odpowiedni dla animacji i grafiki, ale może tracić szczegóły techniczne modeli CAD.
    • Jak importować i optymalizować modele CAD/FBX pod Unity (prezentacja 30 minut)
      • Blender: demonstracja przygotowania plików CAD/FBX (wideo lub prezentacja)
        • Opcjonalnie – Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy zaimportują dostarczone modele CAD/FBX, przeprowadzą redukcję polygonów i zoptymalizują model do użytku w scenie.
    • Opcjonalnie Pixyz: krótka prezentacja i ćwiczenie z importem pliku CAD (15 minut)– Wprowadzenie do wtyczki Pixyz.
      – Demonstracja importu pliku STEP przy użyciu Pixyz.
      – Praktyczne ćwiczenie: uczestnicy importują złożony plik CAD.
      – Dyskusja na temat opcji optymalizacji w Pixyz.
    • Podstawowa konfiguracja sceny (30 minut)
      • Tworzenie nowej sceny
      • Ćwiczenie praktyczne: Importowanie zasobów z repozytoriów (NVidia Omniverse, Substance Assets, FAB, GrabCAD, ArchiUp):
        • NVidia Omniverse:
          • Instalacja + Komponenty:
            • Exchange – Apps – Omniverse USD Composer
            • Exchange – Connectors – Unity Omniverse Connector
            • Import zasobów
      • Umieszczanie zaimportowanych modeli
        • Pokazanie, jak dodawać zaimportowane modele do sceny.
        • Omówienie skalowania i pozycjonowania w Unity.
        • Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy dodają swoje modele do nowej sceny i ustawiają materiały.
      • Przegląd systemu oświetlenia Unity
        • Wyjaśnienie różnych typów świateł: kierunkowe, punktowe, reflektory.
        • Omówienie pojęć globalnego oświetlenia.
        • Podstawowa konfiguracja oświetlenia
  • Zaawansowane oświetlenie scen (1,5 godziny)
    • Wykorzystanie HDRI do realistycznego oświetlenia
      • Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy stosują oświetlenie HDRI do swoich scen.
    • Konfiguracja reflection probes
      • Wyjaśnienie celu stosowania reflection probes.
      • Pokazanie, jak umieścić i skonfigurować reflection probes.
      • Ćwiczenie praktyczne: dodanie reflection probes do sceny.
    • Baking lightmaps dla poprawy wydajności
      • Wprowadzenie do koncepcji baking lights.
      • Demonstracja procesu wypalania (texels).
      • Dyskusja na temat korzyści wydajnościowych.
    • Praktyczne ćwiczenia z oświetleniem dla każdej ze scen
  • Materiały i teksturowanie modeli (1,5 godziny)
    • Wstęp do materiałów PBR w Unity (15 minut)
    • Tworzenie i aplikowanie materiałów do modeli (30 minut)
      • Pokazanie, jak używać gotowych materiałów z katalogu Substance Assets i NVidia Omniverse.
      • Wskazówki, jak dostosować materiały do modeli.
    • Praktyczne Zastosowanie Materiałów (45 minut)
      • Uczestnicy stosują gotowe materiały do swoich modeli.
      • Dostosowanie właściwości materiałów w Unity.
      • Ćwiczenie praktyczne: uczestnicy pracują nad swoimi modelami
  • Projekt praktyczny: Stworzenie podstawowej sceny (1 godzina)
    • Zarys projektu (10 minut)
      • Wyjaśnienie projektu: stworzenie prostej sceny wnętrza, zewnętrza lub wystawowej produktu.
      • Kursanci wybierają jedną z trzech scen: produkt, interior, exterior
      • Wymagania: musi zawierać zaimportowany model CAD/FBX, odpowiednie oświetlenie i materiały.
    • Sesja pracy pod przewodnictwem (40 minut)
      • Uczestnicy tworzą prostą scenę zabudowań/fabryki/wnętrza lub prezentacji produktu
      • Zastosowanie poznanych technik oświetlenia i materiałów
      • Instruktor krąży, aby udzielić pomocy i feedbacku.
    • Podsumowanie i zapowiedź Dnia 2 (10 minut)
      • Krótkie dzielenie się postępami i wyzwaniami.
      • Zapowiedź kolejnego dnia skoncentrowanego na konfiguratorze produktów Industry Product Configurator.

Dzień 2: Interaktywność i Industry Product Configurator

  • Zrozumienie i zastosowanie Industry Product Configurator.
  • Praca z przygotowanym skryptem do konfiguracji UI.
  • Stworzenie interaktywnego konfiguratora dla wybranej sceny.
  • Wprowadzenie do Industry Product Configurator (1 godzina)
    • Przegląd narzędzia i jego możliwości
    • Przykłady zastosowań: automotive, architektura, reklama
    • Import Industry Product Configurator do projektu
  • Tworzenie zestawów wariantów (2 godziny)
    • Zrozumienie różnych typów wariantów (materials, game objects/prefabs, itp.)
    • Tworzenie i zarządzanie zestawami wariantów dla modeli przemysłowych
    • Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie wariantów dla produktu lub sceny
  • Skrypt do Konfiguracji UI i Projektowanie Interfejsu (2 godziny)
    • Wprowadzenie do systemu UI Unity lub UI Toolkit
    • Prezentacja gotowego skryptu (template) do konfiguracji UI
    • Omówienie kluczowych elementów skryptu z komentarzami ułatwiającymi edycję
    • Tworzenie prostego UI do interakcji z konfiguracją (zmiana opcji, wyglądu)
    • Tworzenie przycisków, suwaków i menu rozwijanych
    • Łączenie elementów UI z zestawami wariantów
      • Praktyczne zastosowanie: edycja UI z wykorzystaniem skryptu
  • Kontrola kamery i nawigacja po scenie (1 godzina)
    • Konfiguracja wielu kątów kamery za pomocą Cinemachine
    • Tworzenie mechanizmów przełączania kamer
  • Projekt praktyczny: Opracowanie interaktywnego konfiguratora produktu (2 godziny)
    • Uczestnicy rozwijają swoje sceny, dodając interaktywny konfigurator
    • Uczestnicy tworzą konfigurator dla produktu przemysłowego
    • Implementacja kontrolek UI i przełączania kamer
    • Dostosowywanie skryptu do własnych potrzeb (z pomocą instruktora)

Dzień 3: Zaawansowane techniki i finalizacja projektu

  • Budowa projektu XR w Unity
  • Optymalizacja projektu pod kątem wydajności.
  • Wprowadzenie do XR (MR) z użyciem Unity (+pipeline)
  • Finalizacja i prezentacja projektów.
  • Optymalizacja dużych scen (1,5 godziny)
    • Różnice między URP a HDRP w kontekście wydajności
    • Wykorzystanie systemów Level of Detail (LOD)
    • Implementacja occlusion culling
    • Profilowanie wydajności i optymalizacja
  • Wprowadzenie do XR dla zastosowań przemysłowych (1,5 godziny)
    • Przegląd zastosowań XR (VR/MR/AR) w kontekście przemysłowym
    • Konfiguracja projektu Unity dla XR (VR/MR/AR)
    • Podstawowe interakcje XR (VR/MR/AR) dla wizualizacji produktów
    • Demonstracja użycia jednego rozwiązania (ARCore/inny) do prezentacji modeli i/lub konfiguratora
    • Ćwiczenie praktyczne: wstępne przygotowanie modelu/sceny
  • Budowa nowej sceny/przeniesienie projektu z dnia 2 do XR (1,5 godziny)
  • Eksportowanie i wdrażanie projektów Unity (1 godzina)
    • Budowanie dla różnych platform (PC, mobile, WebGL)
    • Przegląd opcji wdrażania dla klientów przemysłowych
  • Praca nad projektem końcowym i prezentacje (2,5 godziny)
    • Uczestnicy finalizują swoje projekty wizualizacji przemysłowej
    • Krótkie prezentacje projektów dla grupy
    • Omówienie najlepszych praktyk i potencjalnych dalszych kroków
    • Sesja pytań i odpowiedzi oraz feedbacku

Nasi trenerzy:

Mariusz Kłosowski

Mariusz Kłosowski

Jestem artystą generalistą 3D i trenerem specjalizującym się w tworzeniu assetów oraz ich integracji w silnikach Unity i Unreal Engine. Od 2022 roku prowadzę szkolenia dla dzieci, ucząc je podstaw projektowania i programowania gier w Roblox Studio i Unity. Przygotowuję również trenerów do pracy dydaktycznej, wspierając ich w nauce i doskonaleniu umiejętności. Współpracuję z IT Media, prowadząc kursy związane z wykorzystaniem Unity w przemyśle i prezentacji produktów.

Dla kogo polecamy nasz kurs Unity?​

Graficy 3D
Programiści aplikacji przemysłowych
Projektanci XR (VR/AR)
Projektanci i konstruktorzy
Inżynierowie wizualizacji przemysłowych
Menedżerowie wdrożeń technologii

Kurs Unity 3D stacjonarnie czy online?​

Wybierz formę szkolenia najdogodniejszą dla siebie!

Szkolenie online na żywo
Szkolenie stacjonarnie

Opinie z ankiet po szkoleniu

Sergiusz
SergiuszFreelancer
Czytaj więcej
Bardzo ładny ośrodek, wykładowca bardzo miły i dobrze tłumaczący, kurs przerósł moje oczekiwania 10/10.
Krzysztof Gontarski
Krzysztof Gontarski
Czytaj więcej
Wiedza, wiedza, wiedza, dobry przekaz, dużo przykładów, szybko i zrozumiale.
Roman Okulowski
Roman OkulowskiEko-Okna S.A.
Czytaj więcej
Bardzo merytoryczne, zajęcia z ogromem przekazanych informacji.
Poprzedni
Następny

Opinie z Google

Miriamus M.
Miriamus M.
2023-12-29
Profesjonalne szkolenia z zakresu grafiki i nie tylko.
Michał Feliks
Michał Feliks
2023-08-22
5 gwiadek. Jedyne sensowne miejsce do szkoleń w zakresie oprogramowania graficznego
Dawid Kowalski
Dawid Kowalski
2023-07-03
Świetna jakość szkoleń, doskonali prowadzący, obsługa, ilość informacji bardziej niż satysfakcjonująca. Gorąco polecam skorzystanie z oferty szkoleniowej oferowanej przez firmę IT Media.
Marcin Izdebski
Marcin Izdebski
2023-05-29
Polecam szkolenia, sa naprawdę profesjonalne i dają ogromną dawkę wiedzy.
Agnieszka Nowicka
Agnieszka Nowicka
2023-05-23
Świetna atmosfera, ogromna dawka wiedzy podana w przystępny sposób i pozwalająca od razu wejść w praktykę. Wzięłam udział w szkoleniu Zbrush moduł I. Zajęcia trwały 3 dni. Teraz potrafię wykonać rzeźbę 3d, przygotować ją do druku i wiem nawet gdzie taki druk wykonać. Prócz wiedzy o samym programie prowadzący podzielił się z nami "życiową wiedzą" odnośnie używania Zbrush. Ogromnie polecam!
Roman Biesiadecki
Roman Biesiadecki
2023-05-18
Świetne miejsce na pozyskanie nowych teoretycznych i praktycznych umiejętności. Luźna, przyjacielska atmosfera połączona z dużą dawką solidnych informacji. Możliwość wykonania praktycznych ćwiczeń pod okiem doświadczonego trenera. Polecam. 🙂
Arek Brzegowy
Arek Brzegowy
2023-04-29
Przyjazna atmosfera na profesjonalnych i. rzeczowych szkoleniach. W przerwie szkolenia pyszny katering. Bardzo polecam.

Nasze szkolenia - Akademia IT Media

Od ponad 20 lat mamy zaszczyt szkolić pracowników branży kreatywnej. Jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych ośrodków szkoleniowych w Polsce. Jesteśmy jedynym w kraju Elitarnym Edukacyjnym Partnerem Adobe oraz Edukacyjnym Partnerem Blackmagic Design. Stawiamy na praktyczne umiejętności naszych kursantów, profesjonalne know how i naukę pod okiem doświadczonych trenerów.

Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Nowoczesny ośrodek szkoleniowy
Czytaj więcej
Ośrodek Szkoleniowy Akademia IT Media mieści się przy ulicy Elektronowej w Warszawie. Stworzony został w nowoczesnym i przytulnym, loftowym stylu. Składa się z 6 sal szkoleniowych, przestronnej przestrzeni do odpoczynku i spożywania posiłków, trzech łazienek oraz studia do warsztatów filmowych i fotograficznych.
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
6 w pełni wyposażonych sal szkoleniowych
Czytaj więcej
Posiadamy 6 w pełni wyposażonych, klimatyzowanych sal szkoleniowych. Nasi kursanci uczą się wykorzystując wydajne komputery PC/MAC, najnowsze wersje oprogramowania a także o ile wymaga tego temat, nowoczesne tablety graficzne, narzędzia do streamingu czy postprodukcji.
Profesjonalne studio filmowe
Profesjonalne studio filmowe
Czytaj więcej
Nasze przestronne studio filmowe wyposażone jest w nowoczesne kamery, aparaty cyfrowe, podwieszane i mobilne lampy LED, green screen, mikrofony, gimbale, zestawy do fotogrametrii, fotografii produktowej oraz dziesiątki innych narzędzi przy pomocy, których uczymy sztuki flmowej i fotograficznej.
Certyfikat Akademii IT Media
Certyfikat Akademii IT Media
Czytaj więcej
Certyfikat ukończenia szkolenia w renomowanej Akademii IT Media jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy. Najważniejszą jednak zaletą certyfikatu są realne umiejętności i wiedza, które on poświadcza. To one dają możliwość pełnego rozwinięcia zawodowych skrzydeł w branży kreatywnej.
Adobe Education Elite Partner
Adobe Education Elite Partner
Czytaj więcej
Jako jedyny w Polsce Ośrodek Szkoleniowy mamy zaszczyt posiadać odznakę Adobe Education Elite Partner oraz nieprzerwanie od 2005 roku jesteśmy Centrum Szkoleniowym Adobe. Gwarantujemy najwyższą jakość prowadzonych przez nas szkoleń.
Black Magic Training Partner
Black Magic Training Partner
Czytaj więcej
Każdy uczestnik naszych szkoleń związanych z Davinci Resolve otrzymuje certyfikat sygnowany logiem Blackmagic Design. Certyfikat ukończenia szkolenia lub szerzej kursu w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Blackmagic Design jest świetną referencją dla aktualnego lub przyszłego pracodawcy.

Kurs Unity 3D - dowiedz się więcej

Wizualizacje produktowe

Nauczysz się tworzyć profesjonalne prezentacje produktów z możliwością interaktywnej zmiany kolorów, materiałów i wariantów. Poznasz techniki oświetlenia i materiałów, które sprawią, że Twoje wizualizacje będą wyglądać realistycznie i profesjonalnie.

Wizualizacje przestrzeni

Poznasz techniki tworzenia przekonujących wizualizacji różnorodnych przestrzeni – od pojedynczych pomieszczeń po rozległe kompleksy zewnętrzne. Nauczysz się efektywnie prezentować zarówno wnętrza (showroomy, mieszkania pokazowe, biura) jak i przestrzenie zewnętrzne (osiedla mieszkaniowe, kompleksy przemysłowe). Zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie realistycznych wizualizacji w każdej skali – od pojedynczego pokoju po rozległe tereny.

Interaktywne konfiguratory

Wykorzystasz gotowe komponenty do tworzenia interaktywnych prezentacji produktów. Dzięki przygotowanym szablonom, nawet bez znajomości programowania, będziesz w stanie stworzyć zaawansowane konfiguratory z intuicyjnym interfejsem użytkownika.

Przygotowanie pod XR

Poznasz podstawy przygotowania projektów do prezentacji w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Dowiesz się, jak przygotować swoje wizualizacje do prezentacji w nowoczesnych technologiach immersyjnych.

Informacje dodatkowe

Miejsce szkolenia

Warszawa, Online na żywo

Data szkolenia

02.04.2025-04.04.2025

Miesiąc

Kwi

Czas

24h | 3 dni (8.30-16.30)

Kursy i szkolenia

kurs unity 3d industry

Kurs Unity 3D - Tworzenie Wizualizacji i XR

2 600,00 

Dodaj do koszyka

Produkt dodany do koszyka

×