Substance jest oprogramowaniem do tworzenia materiałów i tekstur 3D. Składa się z aplikacji Painter, Designer, Alchemist oraz Source dostępnych w pakiecie Substance Suite.
.
.
– Nowa subskrypcja (12 miesięcy)
– Dla komercji (COM)
– Wersja elektroniczna
– Wersja anglojęzyczna (ENG)
– W skład pakietu wchodzą: Painter, Designer, Alchemist i Source
Narzędzie do tworzenia kolekcji materiałów poprzez modyfikację istniejących zasobów.
Historia Substance by Adobe zaczęła się ponad dwadzieścia lat temu.
W 1998 roku Sébastien Deguy rozpoczął pracę doktorską na kierunku informatyki, a konkretnie z proceduralnej syntezy tekstur. Praca została opublikowana w 2001 roku, algorytmy Deguy’a byłyby podstawą dla pierwszych prototypowych narzędzi Substance.
W 2003 roku Deguy założył Allegorithmic w środkowej Francji mieście Clermont-Ferrand a firma zatrudniła pierwszego pracownika (pracuje w firmie do dziś).
W kolejnych latach firma rozrastała się i zyskiwała na znaczeniu. Allegorithmic, wydało szereg narzędzi takich jak MapZone, ProFX, Redux i Substance Air. W 2010 r. Allegorithmic wydało pierwszą wersję Substance Designer.
Od tego czasu, Substance Designer i Substance Painter stały się sztandarowymi narzędziami i referencyjnymi rozwiązaniami do teksturowania w wielu branżach. Powstały biura w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Korei, Chinach, Indiach i Australii. W 2017 r. Adobe stał się wiodącym interesariuszem w Allegorithmic, w tym samym roku firma osiągnęła zatrudnienie na poziomie 100 pracowników.
W 2019 roku Allegorithmic stał się częścią rodziny Adobe. W nadchodzących miesiącach i latach firma planuje poszerzyć granice możliwości w dziedzinie 3D.