Cinema 4D

Tworzenie kreatywnych wizualizacji i animacji 3D

Kup teraz

Cinema 4D

Włącz kategorie/filtry

Kategorie

Cinema 4D – tworzenie kreatywnych wizualizacji i animacji 3D

Maxon Cinema 4D to nie jest zwykły program. To rozbudowane narzędzie do tworzenia profesjonalnych projektów w świecie grafiki trójwymiarowej, wykraczające daleko poza sferę filmów, seriali, nadawania, gier komputerowych i szeroko pojętego wykorzystania efektów wizualnych, m.in. przez artystów. Cinema 4D z powodzeniem wykorzystasz w branży projektowej, stworzysz w nim wspaniałe ilustracje, wizualizacje produktów oraz wizualizacje architektoniczne. Z możliwości tego programu korzystają inżynierowie i naukowcy na całym świecie, ma on również zastosowanie w medycynie. W sklepie IT Media kupisz Cinema 4D w konkurencyjnej cenie!

Licencje/subskrypcje Cinema 4D >>

cinema 4d

Dbałość o detale oraz precyzja tworzenia

Cinema 4D to nie tylko pakiet dający oszałamiające możliwości w tak kreatywnym obszarze, jakim jest grafika 3D. Animacje 3D, które w nim stworzysz, zachwycają detalami i precyzyjnym ruchem. Jeśli szukasz programu, który odda dynamikę ruchu, w którym możesz przeprowadzić symulacje wykorzystując własności różnych materiałów, w którym możesz dodać realizmu stworzonej w 3D postaci, włącznie z precyzją takich detali jak włosy czy futro – właśnie udało Ci się znaleźć narzędzie idealne.

Cinema 4D to najszybszy i najłatwiejszy w obsłudze program do animacji 3D. Jego wszechstronność i ilość dostępnych funkcji nie przytłacza użytkownika – pakiet jest intuicyjny w obsłudze i daje nieskończone możliwości rozwojowe. Jeśli znasz język Python – w tworzeniu potrzebnych pluginów ogranicza Cię tylko wyobraźnia. C4D został zaprojektowany w taki sposób, że bez problemu zintegrujesz go z Adobe After Effects, Adobe Illustrator oraz aplikacjami CAD.

Dynamics – fizyka w cyfrowym świecie

Przed laty w reklamie Sony Bravia widzieliśmy 250 tysięcy kolorowych piłeczek skaczących po ulicach San Francisco. Jej autorzy kręcąc reklamę pobili rekord Guinessa. Podobnie oszałamiający efekt można stworzyć w programie Cinema 4D. Tworzenie animacji w C4D to nowy wszechświat możliwości!

Moduł ten i zawarte w nim funkcje pozwalają na szybkie tworzenie realistycznych animacji w oparciu o prawa fizyki. W zależności od przyjętych ustawień wybrane obiekty poruszają się tak, jak w realnym świecie. Spadająca twarda piłka odbija się a sześcian przewraca. W programie stworzysz animacje obiektów o dowolnym kształcie oraz własnościach. Możesz sprawdzić, jak zachowują się w akcji obiekty twarde, miękkie, obiekty „duchy” lub wykonane z materiału o konkretnych właściwościach. Możesz stworzyć jeden lub wiele obiektów, które poruszać się będą zgodnie z prawem grawitacji, odpowiednio odbijać lub zderzać, zgodnie z ustawieniami, m.in. z prędkością wyjściową, masą etc..

Jeśli potrzebujesz wykorzystać w reklamie, symulacji, filmie obiekty z ich fizycznymi własnościami sprecyzowanymi w każdym aspekcie, to z pewnością Cinema 4D będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby!

Modeling – obiekty i postacie ze snów

Maxon Cinema 4D oferuje nieograniczone możliwości w kwestii tworzenia obiektów i postaci. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz stworzyć mebel do wizualizacji wnętrza, produkt do wykorzystania w reklamie czy postać do filmu. Wykorzystasz do tego trzy funkcje: Polygonal Modeling, Parametric Modeling oraz Sculpting.

Polygon Modeling pozwoli Ci stworzyć obiekt z klocków 3D. Korzystając z funkcji Sculpting dopracujesz go w szczegółach, korzystając z licznych narzędzi rozciągniesz, spłaszczysz, wyrzeźbisz potrzebne elementy. Z kolei dzięki opcjom BodyPaint 3D i Projection Man, szybko nałożysz na stworzony obiekt odpowiednią, dopracowaną co do piksela teksturę. Kilkoma kliknięciami myszki zmienisz postać starszego pana w kosmitę rodem z Gwiezdnych Wojen, nadasz karoserii stworzonego samochodu połysku jak po woskowaniu, a stworzony dinozaur będzie zachwycał detalami zielonej, wytrzymałej skóry. Twoja grafika 3D stworzona w Cinema 4D zachwyci niejednego odbiorcę dbałością o szczegóły!

Dzięki funkcji Parametric Modeling będziesz w stanie szybko wprowadzić poprawki. Zapomnij o budowaniu postaci czy obiektu od nowa. Oszczędność czasu i satysfakcja klienta gwarantowana!

Animacje 3D – dosięgnij gwiazd!

Mając gotowy obiekt lub postać pójdź krok dalej, wprawiając w ruch stworzone dzieło. Cinema 4D pozwala na stworzenie realistycznej animacji ruchu, niezależnie od tego, czy chcesz wprawić w ruch samochód na potrzeby reklamy czy humanoidalną postać do filmu science-fiction.

Tworzenie animacji wykracza poza jeden, animowany obiekt. Jeśli chcesz wykorzystać interakcję wielu obiektów lub wystawić je na działanie czynników atmosferycznych sięgnij po opcję Simulation. Pozwoli ona na stworzenie potrzebnej interakcji elementów – piłeczki będą spadać w dół, kula snajpera sięgnie celu z uwzględnieniem wietrznej pogody, a stworzona przez Ciebie armia swoim zorganizowaniem i synchronizacją podczas ataku zadziwi niejednego odbiorcę.

Mniej pracy, więcej efektów

Cinema 4D szanuje czas użytkownika. Nie musisz tworzyć obiektów od zera, możesz skorzystać z obszernej biblioteki kształtów, tekstur, materiałów i scen. Opcja Take System pozwala na stworzenie licznych wariacji stworzonej przez Ciebie animacji. Dzięki temu Twój klient będzie mógł wybrać najbardziej mu odpowiadające ujęcie, a Ty nie spędzisz wielu godzin nad tworzeniem wersji alternatywnych.

Tworzenie animacji to niezwykle żmudna praca wymagająca wiele kreatywności. Te i inne funkcje programu pozwolą na ograniczenie do minimum trudności związanych z przelewaniem do wirtualnego świata pomysłów zrodzonych w Twojej głowie.

Rendering – osadź animacje 3D i obiekty w realistycznym świecie

Stworzone obiekty oraz grafika 3D wymaga czasem osadzenia w rzeczywistości przypominającej świat realny. Aby uważny obserwator w połyskującej kulce zobaczył odbicie okna i mebli, potrzeba dodać głębi obiektom 3D. Do tego przyda się opcja Rendering.

Dzięki niej nie tylko osadzisz obiekt w stworzonym przez siebie świecie z zachowaniem praw fizyki. Realności obrazowi dodasz przez wykorzystanie parametrów, które posiada prawdziwa kamera – winietowanie, dystorsję soczewki bądź aberracje chromatyczne.

Dodatkowo C4D oferuje całą gamę środków potrzebnych do pracy ze światłem. Potrzebujesz zmienić oświetlenie, barwę ujęcia, załamanie światła? Chcesz zmienić oświetlenie elektryczne na ciepłe światło dawane przez świece? Nic prostszego!

Tworzenie animacji i dopracowanie ich w najmniejszych szczegółach jest w zasięgu Twojej ręki. Sprawdź, jak działa Cinema 4D i zobacz, czy Twój odbiorca odróżni świat realny od tego, który stworzyłeś?

Nowości w Cinema 4D

Ogólne

1. Tylko jedna wersja Cinema 4D:
– Nie ma już wydania Prime / Visualize / Broadcast / Studio / BodyPaint.
– Cała funkcjonalność jest w jednej wersji, bez osobnych edycji.
– Wersje demonstracyjna i edukacyjna nie są już oddzielnymi plikami do pobrania.
– Wersje demonstracyjną i edukacyjną można uaktualnić do wersji komercyjnej.

2. Nowe rozwiązania licencyjne:
Konto MyMaxon:
– Umożliwia logowanie / wylogowywanie – uprawnienia można przenosić między urządzeniami.
– Podczas tworzenia konta MyMaxon automatycznie tworzona jest 14-dniowa licencja próbna.
– Licencjonowanie w czasie rzeczywistym, kup i używaj natychmiast.
– Zdalne odzyskiwanie licencji – zwolnij licencję zdalnie za pośrednictwem portalu MyMaxon.
Nowy serwer licencji Maxon:
– Działa jako usługa w systemie Windows i demon w OSX / Linux.
– Interfejs przeglądarki internetowej.
– Różne konta Maxon mogą łączyć swoje licencje na jednym serwerze.
– Większa kontrola nad licencjami (dla klienta i serwerową).
– Graficzny widok bieżącego i przeszłego wykorzystania licencji.
– Szczegółowy widok właściciela i ważności licencji.
– Rozszerzone przesyłanie logów i informacji.
Licencjonowanie RLM:
– Większa elastyczność w wyborze licencji.

3. Ulepszona instalacja:
– Szybsza i bezproblemowa instalacja za pomocą instalatora online.
– Szybsza instalacja, obsługa większej ilości języków i mniejsze pliki instalacyjne do pobrania za pomocą instalatora offline.

4. Zmiany:
– Scalaj sceny poprzez przeciągnięcie i upuszczenie.
– Wyświetl preferencje okna dialogowego importu / eksportu (opcja domyślnie pokazuje / ukrywa okno dialogowe, alt-klik odwraca domyślne zachowanie).
– Selektor plików pojawia się teraz po ustawieniach eksportu (lepiej niż wcześniej).
Aktualizacja obsługiwanych formatów CAD:
– Nowa, ulepszona obsługa formatów Solidworks, STEP, Catia, IGES i JT.
– Możliwość importu instancji jako Regular bądź Render.
– Import ukrytych obiektów z przyrostkiem “_hidden” w nazwie.

Modelowanie

1. Caps i Bevels:
– Ulepszono constrained / internal bevels za pomocą algorytmu Straight Skeleton.
– Definiowane przez użytkownika Bevel Shape za pośrednictwem Spline UI.
– Opcja łączenia Start/End Caps.
– Delaunay Cap Skinning.
– Biblioteka presetów Bevel.
– Dodatkowe i bardziej oczywiste zestawy automatycznych zaznaczeń dla Shells i Edges.
– Caps i bevels są tworzone jako oddzielne obiekty.

2. Volume Builder i Volume Mesher:
– Vector Volumes.
– Ulepszony interfejs użytkownika dla Volume Filters.
– Cache Layer.
– Spline interfejs do definiowania skali wzdłuż klinu.
– Curvature Vertex Map na Volume Mesher.

3. Rdzeń modelowania:
– Dramatyczne przyśpieszenie podczas użycia komend migrujących takich jak Extrude, Extrude Inner, Split, Polygon Group to Object.
– Migrated Tools (Point Extrude, Weld) zachowują atrybuty powierzchni, takie jak UV i Vertex Colors.
– Copy / Paste Components (punkty i wielokąty).
– Primitive Caps (Cone, Cylinder, Capsule, Oil Tank, Torus, Tube i Figure) są teraz złączone.
– Pivot-y obiektów krajobrazu pozostają na dole generowanych obiektów.
– Ulepszono komendę Grow Selection.
– Poprawiono wydajność Isoparm Display.
– Zaznaczenia Region-based obsługują wybijanie tła.

4. Ulepszenia edytora UV:
Texture View migruje do OpenGL:
– Obsługuje wygładzanie linii UV.
– Poprawiono prędkość przerysowywania.
– Podświetlanie elementów UV.
– UV przekształca Gizmo.
– Wyświetlenie linijki UV.
– Skwantyzowane transformacje UV.
– Krawędzie i punkty UV obsługują przyciąganie.
– Zaznaczenie Viewport automatycznie aktualizuje zaznaczenie komponentów UV.

5. Connect Objects + Delete centruje teraz osie w środku obwoluty zaznaczonego obiektu (Alt ustawia na ostatniego zaznaczonego rodzica).

Materiały i rendering:

1. Denoiser (Intel otwiera Image Denoiser)
– Akceptuje Albedo.

2. Ulepszenia interfejsu węzłów:
– Node Spaces i API innych firm.
– Interaktywne przeciąganie i upuszczanie (Ctrl-przeciągnij aby skopiować węzły).
– Poprawione Node Ports.
– Wejścia / wyjścia węzłów.
– Edycja trybu zasobu.
– Ochrona zasobów.

3. Węzły fizycznego renderowania:
– Niestandardowe AOV (wiele przejść).
– Węzeł liniowy.
– Węzeł Spline Mapper.
– Węzeł Multi-Trace Ray.
– Węzeł komórek.
Węzły 2D:
– Average Area
– 2D Blur
– Cache
– Kernel
Funkcja Get Context Node wyświetla pozycje wierzchołków próbkowanego wielokąta.

4. ProRender:
– Obsługa materiału węzła.
– Renderowanie woluminów.
– HDRI Out of Core.
– Animacja kamery dodana w Linear Motion Blur.
– Nowe tryby renderowania Diffuse, Direct Illumination i Wireframe.
Nowe Multipass:
– Ambient Occlusion
– Direct Illumination
– Indirect Illumination
– Direct Reflection
– Indirect Reflection
– Indirect Diffuse
– Refraction
– Volume
– Albedo

5. Interaktywny Tone Mapping poprzez zakładkę Picture Viewer Filter

6. Render Queue – opcja wyłączenia automatycznej zmiany nazwy

Przepływ pracy / interfejs użytkownika

1. Ulepszenia interfejsu:
– Obsługa monitorów HiDPI pod systemem Windows.
HiDPI Viewport pod Windows i Retina Viewport pod macOS.
– Poprawiona prędkość interfejsu (w szczególności na osi czasu).
– Zmodernizowane jasne i ciemne schematy.
– Ulepszone menu i drobne zmiany domyślnego layout-u.
– Obsługa Menu Bar pod macOS.
– Obsługa ciemnego schematu pod macOS.
– Opcja resetu schamtu kolorów.
Nowe skóty:
– Save Incremental: Ctrl+Alt+S
– Texture View Fit to Screen: H
– UV Transform: Ctrl+T
– Normal Scale: M~-
– Melt: Alt+Backspace
– Dissolve: Ctrl+Backspace
Poprawione wartości domyślne.
Poprawiona bazująca na OLE metodą przeciągnij i upuść wymiana plików.

2. Project Asset Inspector:
– Obsługuje zdjęcia, wideo, pliki dźwiekowe, pliki zewnętrzne, światła IES, pamięć podręczną GI, pamięć podręczną MoGraph, substancje, wolumeny.
– Obsługuje obiekty, tagi, okna podglądu, efekty renderowania, materiały i Shadery.
– Polecenie Consolidate gromadzi wszystekie zasoby związane z projektem.
– Grupowanie po Asset Name, Type, Element Type, Layer, Take, Node Space, Format.
– Info Area wyświetla informację o wybranym zasobie.

3. Okno dialogowe Quickstart

4. Ulepszony ekran powitalny

5. Domyślne preferencje materiału (wybierz typ materiału, który ma być stworzony po dwukrotnym kliknięciu w Menedżerze materiałów).

6. Preferencje Asset Linking (zawsze kopiuj tekstury, zawsze używaj ścieżki bezwzględnej).

7. Udoskonalenia Color Chooser:
– Zamiana kolorów.
– Próbki w Color Chip Context Menu.
– Można zmienić rozmiar palety z próbkami kolorów.

8. Udoskonalenia Spline UI:
– Double – skaluj i kopiuj istniejącą krzywą.
– Symmetrize – skaluj i odbijaj lustrzanie istniejącą krzywą.

9. Commander zapamiętuje teraz ostatnie wprowadzenie

10. Niestandardowe obiekty do pokolorowania i znaczniki

11. Tagi User Data

12. User Data Manager – zapisywanie i wczytywanie ustawień wstępnych

13. Attribute Manager teraz wskazuje, kiedy liczba wybranych obiektów przekroczy limit AM Edit

14. Podświetlanie funkcji specyficznych dla danego systemu operacyjnego

MoGraph i Animacja

1. Obiekt Field Force:
– Dynamics i Particle Advection (wpływają na szybkość cząsteczek i dynamikę obiektów z polami).

2. Ulepszenia Field Interface:
– Podpola pojawiają się jako dzieci na liście pól.
– Pola mogą być uzyte jako maski dla innych pól.
– Channel Convert Field Layer – konwertuje pomiędzy vartością, kolorem i kierunkiem.
– Normal Tags mogą być teraz używane jako pola i mają listę pól (do użycia Target Effector, Field Force itp.).

3. Animacja postaci:
– Ulepszony Auto-Weighting Algorithms (Bone Glow).
– Ulepszenia Weighting Workflow.
– Mixamo Control Rig.
– Connect Objects + Delete może łączyć Weight tags poszczególnych obiektów w pojedyncze Weight tags.

4. Repeat, Offset Repeat i Oscillate in Track Before / After dmyślmnie jest ustawione na 0 / nielimitowaną ilość powtórzeń.

5. Wartość tagu Align to Spline może być teraz rozszerzona ponad zakres 0-100%, umożliwiając łatwe powtarzanie i animację parametryczną.

6. Thinking Particles wspiera wszystkie siły cząsteczek (za pomocą PForceObject).

SDK

– Przeorganizowano Extensions Menu aby ułatwić dostęp do skryptów i narzędzi deweloperskich.
– Nowe narzędzia licencyjne.
– Python: Tag UserData przechowuje parametry danych użytkownika.
– C++: Skrypty Pythona mogą być wykonywane z ciągu kodu C++.
– C++: Nowy render_filter.framework umożliwia zaimplementowanie niestandardowych filtrów renderowania.
– C++: AutoWeightInterface umożliwia programistom definiowanie niestandardowych algorytmów automatycznego ważenia.
– C++: Nowe funkcje Geometry Utility.
– C++: Nowe funkcje do wypiekania dwuwymiarowej reprezentacji BaseShader – BaseShader.BakeShaderIntoBaseBitmap()
– C++: Nowa flaga w rejestracji Material Plugin pozwala na ustawienie materiałów innych firm jako materiału domyślnego.
– C++: Nowa funkcja Color Utility.
– C++: Nowa funkcja Volume Utility.
– C++: Nowa funkcja Debug Utility DiagnosticVarOutput()
– C++: Nowa funkcja użyteczności pozwalająca tworzyć salt i hash do przechowywania zaszyfrowanych haseł.
– C++: Nowe właściwości Tension w SplineData.
– C++: GeUserArea ulepszono w celu wsparcia rysowania linii za pomocą elipsy, krzywej beziera i polygonu oraz dodatkowych linii styli i nieprzezroczystości.
– C++/Python: Nowa flaga do definiowania stylu obramowania statycznego tekstu w GeDialog,
– C++: Programiści mogą teraz definiować BubbleHelp / Tooltips w TreeViews.
– C++: Funkcje wirtualne CommandData zawierają argument GeDialog Parent manager-a.
– C++/Python: AOV multipasses można tworzyć za pośrednictwem RenderData.InsertMultipass()
– C++/Python: Nowa metoda GetRecentDocumentList() zwraca ostatnio otwarte dokumenty.
– C++/Python: Nowe opcje SceneFilter przeznaczone do użytku z LoadDocument.
– C++/Python: Funkcjonalność pozwalająca definiować niestandardowe obiekty, tagi i kolory ikon (NodeData.Init() / MSG_GETCUSTOMICONS)

Wymagania systemowe Cinema 4D:

Minimalne wymagania systemowe Cinema 4D

– Windows 10 64-bit na platformie Intel lub AMD 64-bit CPU z obsługą SSE3, MacOS 10.12.6+ z 64-bit CPU pracujący na Apple Macintosh z procesorem Intela.
– 4GB pamięci RAM (rekomendowane 8GB lub więcej), karta graficzna OpenGL obsługująca OpenGL w wersji 4.1 (rekomendowane dedykowane GPU).
– Renderowanie z wykorzystaniem GPU wymaga karty graficznej NVIDIA lub AMD (dla platformy Windows) i karty AMD (dla platformy MacOS) obsługującej OpenCL w wersji 1.2 lub nowszej. Obsługa trybu Metal wymaga MacOS w wersji 10.14.6 lub nowszej. Dla renderowania z wykorzystaniem GPU rekomendowane jest minimum 4GB pamięci na karcie graficznej.
– Rejestracja jest wymagana.

Karty graficzne

Pomimo, że Cinema 4D obsługuje wszystkie karty graficzne zgodne z OpenGL 4.1, sugerujemy używać dedykowanych kart graficznych z chipsetami AMD lub NVIDIA.

Maxon nie ponosi odpowiedzialności za zgodność poszczególnych kart graficznych z OpenGL, OpenCL lub trybem Metal.

Ze względu na dużą liczbę i typy dostępnych zestawów układów, systemów operacyjnych i wersji sterowników nie możemy zagwarantować kompatybilności wszystkich systemów.

Upewnij się, że zawsze używasz najnowszych oficjalnych sterowników do karty graficznej (nie wersji beta).

Ważne uwagi

Testujemy zgodność naszych produktów ze sterownikami i systemami operacyjnymi dostępnymi w momencie ogłoszenia nowej wersji Cinema 4D. Koncentrujemy się na typowych systemach od klasy średniej do wyższej oraz niższej spełniających wymagania minimalne. Ponadto staramy się nadążać za aktualizacjami sprzętu, sterowników i systemów operacyjnych, tak szybko jak tylko zostaną wydane.

Należy jednak pamiętać, że nie możemy zagwarantować obsługi nowego sprzętu i systemów operacyjnych wprowadzonych na rynek po ogłoszeniu danej wersji Cinema 4D.

Specyfikacje techniczne produktów Maxon stale się zmieniają. Skorzystaj z najnowszej wersji demonstracyjnej oprogramowania, aby sprawdzić kompatybilność ze swoim sprzętem (zwłaszcza w przypadku rozbudowanych konfiguracji).

Odnośnie NVIDIA 3D Vision

Do korzystania z okularów NVIDIA 3D Vision Shutter do oglądania obrazu stereoskopowego w Cinema 4D wymagana jest karta graficzna obsługująca quad-buffered.