Cinema 4D

Tworzenie kreatywnych wizualizacji i animacji 3D

Kup teraz

Cinema 4D

Włącz kategorie/filtry

Kategorie

Cinema 4D – wizualizacje i animacje 3D, które budzą zachwyt

Maxon Cinema 4D to wyjątkowo rozbudowane narzędzie, które służy do pracy nad nawet najbardziej zaawansowanymi projektami z obszaru wizualizacji oraz animacji 3D. Doskonale sprawdzi się w rękach twórców filmów, gier komputerowych i artystów, którzy wykorzystują efekty wizualne oparte o grafikę trójwymiarową. Oprogramowanie możesz wykorzystać także w architekturze, wizualizując budynki lub wnętrza, w branży projektowej, medycznej oraz do tworzenia ilustracji i modeli produktów. Choć z funkcjonalności Cinema 4D korzystają inżynierowie i naukowcy z całego globu, nic nie stoi na przeszkodzie, by po oprogramowanie sięgnęły również osoby początkujące. Narzędzie jest bardzo intuicyjne, więc poradzisz sobie z jego obsługą, nawet gdy stawiasz dopiero pierwsze kroki w świecie wizualizacji i animacji. Uwolnij swoją kreatywność – nasz sklep oferuje pakiet Cinema 4D w bardzo atrakcyjnej cenie.

NOWOŚCI Cinema 4D S24

Z Cinema 4D zadbaj o każdy szczegół

Oprogramowanie marki Maxon umożliwia bardzo wygodne tworzenie zachwycających animacji 3D. Każdy Twój projekt będzie wyróżniał się niezwykle płynnym ruchem i bogactwem najdrobniejszych szczegółów. Cinema 4D pozwala przeprowadzać symulacje z wykorzystaniem właściwości wielu materiałów. Dzięki temu sprawdzisz, jak zachowują się np. włosy stworzonej przez Ciebie postaci. Narzędzie dokładnie odwzorowuje dynamikę ruchu i zapewnia maksymalny realizm.

Jeśli szukasz oprogramowania do wizualizacji i animacji 3D, które wyróżnia się łatwą obsługą i bardzo szybkim renderingiem, Cinema 4D będzie najlepszym wyborem. Wielofunkcyjność, która nie przytłacza, ale otwiera setki możliwości, to olbrzymi atut. Pakiet można również rozwijać, wykorzystując np. dodatkowe pluginy oraz integrując go z tak popularnymi narzędziami, jak Adobe After Effects, Adobe Illustrator czy przeróżne aplikacje CAD.

Cinema 4D niezwykłe postacie i przedmioty

Eksperymentuj z fizyką w cyfrowej rzeczywistości Cinema 4D

Pamiętasz reklamę znanej marki telewizorów, w której ze szczytu ulicy zrzucono tysiące kolorowych piłeczek? Akcja ta trafiła do Księgi Rekordów Guinnessa. Taki sam, a może i nawet o wiele bardziej zaawansowany efekt osiągniesz w programie Cinema 4D dzięki modułowi dynamics. Funkcje, które zawiera, umożliwiają projektowanie niezwykle realistycznych i wykorzystujących prawa fizyki animacji 3D.
Wszystkie stworzone obiekty będą poruszać się dokładnie tak, jak w rzeczywistym świecie. Nie ma znaczenia ich forma czy wielkość. Każdy element można przetestować, zmieniając masę, materiał, z którego jest wykonany lub eksperymentując z jego twardością. Nie musisz skupiać się na jednym obiekcie – w ruch wprawisz dziesiątki, setki, a nawet tysiące dowolnych elementów. Narzędzie marki Maxon nie ogranicza Twojej kreatywności. Wszystkie projekty, w których wykorzystasz dowolne prawa fizyki, będą niezwykle realistyczne i dopracowane. Cinema 4D spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Modeluj w Cinema 4D niezwykłe postacie i przedmioty

Wybierając trzy proste w obsłudze funkcje: Polygonal Modeling, Parametric Modeling oraz Sculpting, możesz projektować produkty lub postacie, które następnie wykorzystane zostaną w spotach reklamowych, filmach, grach komputerowych czy wizualizacjach wnętrz. Maxon Cinema 4D umożliwia tworzenie oraz rendering zarówno bardzo realistycznych, jak i zupełnie wyimaginowanych obiektów.
Co konkretnie kryje się za wspomnianymi funkcjami? Budowanie postaci lub przedmiotów z gotowych klocków 3D, rzeźbienie w zaprojektowanych modelach, dopracowywanie detali każdego elementu czy wyjątkowo wygodne nakładanie na obiekty przygotowanych tekstur. W Cinema 4D możesz również błyskawicznie wprowadzać poprawki bez konieczności zaczynania całej pracy od początku. Wystarczy zaledwie kilkanaście sekund, by ze standardowego modelu człowieka stworzyć bohatera filmu fantasy z charakterystycznym ubiorem i wyposażeniem lub obcego przybysza z zupełnie innego świata. Łatwo dopracowuje się nawet najdrobniejsze szczegóły obiektów, takie jak odcień skóry, połysk powierzchni czy rzucany cień. W przypadku Cinema 4D atrakcyjna cena, funkcjonalność i intuicyjna obsługa to nie wszystko. Oszczędzasz również czas w trakcie pracy i podczas samego renderingu.

Cinema 4D Wykorzystaj zaawansowane techniki

Maxon Cinema 4D – animuj wszystko, co stworzysz

Zaprojektowane przedmioty oraz postacie możesz bez wysiłku wprawić w ruch. Dzięki Cinema 4D wygodnie animujesz stworzone obiekty, zachowując realizm i wiernie odwzorowując prawa fizyki. Nie musisz skupiać się wyłącznie na jednym elemencie. Animuj grupy obiektów, twórz interakcje, oddziałuj różnorodnymi siłami i efektami. Wszystko to w łatwy sposób umożliwi Ci funkcja Simulation.
Innowacyjne rozwiązanie, które znajdziesz w oprogramowaniu Maxon, pozwala symulować zachowania postaci oraz obiektów w wygenerowanym otoczeniu. Odbijająca się piłka, lot strzały, marsz tłumu, cios pięścią czy poślizg samochodu na ostrym zakręcie – w Cinema 4D możesz animować dowolny ruch, zachowując niezwykły realizm i dynamikę akcji.

Cinema 4D animuj wszystko, co stworzysz

Z Cinema 4D szybciej zrealizujesz nawet najbardziej zaawansowane prace

Wspominaliśmy już, że oprogramowanie Maxon pozwala wyraźnie zaoszczędzić czas związany z projektowaniem, realizacją i renderingiem wizualizacji lub animacji 3D. Wszelkie prace przyspiesza szereg przemyślanych rozwiązań. Możesz m.in. za pomocą paru kliknięć stworzyć kilka wariacji zaprojektowanej animacji, by sprawdzić, które ujęcie wygląda najlepiej. Z bogatej biblioteki tekstur, materiałów, kształtów czy scen wybierzesz obiekty bez konieczności modelowania ich od podstaw.
Dzięki funkcjonalności Cinema 4D praca z klientem stanie się łatwiejsza. Zaproponujesz kilka alternatywnych wersji wizualizacji lub animacji, nie spędzając nad nimi dodatkowych godzin. Szybko dobierzesz odpowiedni, gotowy element do opracowywanego projektu. Każdy pomysł błyskawicznie zrealizujesz w cyfrowej rzeczywistości, a dzięki znakomitej optymalizacji, sam rendering również nie będzie trwał w nieskończoność.

Cinema 4D render

Wykorzystaj zaawansowane techniki, by dopracować swoje dzieło w Cinema 4D

Wiele z zaprojektowanych obiektów będzie pewnie umieszczanych w cyfrowym otoczeniu, które musi wyróżniać się wyjątkowym realizmem. To niezwykle ważne m.in. w wizualizacjach deweloperskich. W Cinema 4D dzięki renderingowi i takim rozwiązaniom, jak aberracja chromatyczna, winietowanie czy dystorsja soczewki, nadasz modelom zachwycającą głębię. Nie będziesz miał również problemów z dopasowaniem cieni i wyborem odpowiedniego światła.
Oprogramowanie firmy Maxon zaskoczy Cię swoją funkcjonalnością, wydajnością, komfortem pracy oraz niezawodnością. W porównaniu do możliwości Cinema 4D cena programu jest bardzo atrakcyjna. Wybierz sprawdzone narzędzie, dzięki któremu stworzysz oryginalny świat pełen wyjątkowej jakości.

Wybrane funkcje Cinema 4D

Ogólne

1. Tylko jedna wersja Cinema 4D:
– Nie ma już wydania Prime / Visualize / Broadcast / Studio / BodyPaint.
– Cała funkcjonalność jest w jednej wersji, bez osobnych edycji.
– Wersje demonstracyjna i edukacyjna nie są już oddzielnymi plikami do pobrania.
– Wersje demonstracyjną i edukacyjną można uaktualnić do wersji komercyjnej.

2. Nowe rozwiązania licencyjne:
Konto MyMaxon:
– Umożliwia logowanie / wylogowywanie – uprawnienia można przenosić między urządzeniami.
– Podczas tworzenia konta MyMaxon automatycznie tworzona jest 14-dniowa licencja próbna.
– Licencjonowanie w czasie rzeczywistym, kup i używaj natychmiast.
– Zdalne odzyskiwanie licencji – zwolnij licencję zdalnie za pośrednictwem portalu MyMaxon.
Nowy serwer licencji Maxon:
– Działa jako usługa w systemie Windows i demon w OSX / Linux.
– Interfejs przeglądarki internetowej.
– Różne konta Maxon mogą łączyć swoje licencje na jednym serwerze.
– Większa kontrola nad licencjami (dla klienta i serwerową).
– Graficzny widok bieżącego i przeszłego wykorzystania licencji.
– Szczegółowy widok właściciela i ważności licencji.
– Rozszerzone przesyłanie logów i informacji.
Licencjonowanie RLM:
– Większa elastyczność w wyborze licencji.

3. Ulepszona instalacja:
– Szybsza i bezproblemowa instalacja za pomocą instalatora online.
– Szybsza instalacja, obsługa większej ilości języków i mniejsze pliki instalacyjne do pobrania za pomocą instalatora offline.

4. Zmiany:
– Scalaj sceny poprzez przeciągnięcie i upuszczenie.
– Wyświetl preferencje okna dialogowego importu / eksportu (opcja domyślnie pokazuje / ukrywa okno dialogowe, alt-klik odwraca domyślne zachowanie).
– Selektor plików pojawia się teraz po ustawieniach eksportu (lepiej niż wcześniej).
Aktualizacja obsługiwanych formatów CAD:
– Nowa, ulepszona obsługa formatów Solidworks, STEP, Catia, IGES i JT.
– Możliwość importu instancji jako Regular bądź Render.
– Import ukrytych obiektów z przyrostkiem “_hidden” w nazwie.

Modelowanie

1. Caps i Bevels:
– Ulepszono constrained / internal bevels za pomocą algorytmu Straight Skeleton.
– Definiowane przez użytkownika Bevel Shape za pośrednictwem Spline UI.
– Opcja łączenia Start/End Caps.
– Delaunay Cap Skinning.
– Biblioteka presetów Bevel.
– Dodatkowe i bardziej oczywiste zestawy automatycznych zaznaczeń dla Shells i Edges.
– Caps i bevels są tworzone jako oddzielne obiekty.

2. Volume Builder i Volume Mesher:
– Vector Volumes.
– Ulepszony interfejs użytkownika dla Volume Filters.
– Cache Layer.
– Spline interfejs do definiowania skali wzdłuż klinu.
– Curvature Vertex Map na Volume Mesher.

3. Rdzeń modelowania:
– Dramatyczne przyśpieszenie podczas użycia komend migrujących takich jak Extrude, Extrude Inner, Split, Polygon Group to Object.
– Migrated Tools (Point Extrude, Weld) zachowują atrybuty powierzchni, takie jak UV i Vertex Colors.
– Copy / Paste Components (punkty i wielokąty).
– Primitive Caps (Cone, Cylinder, Capsule, Oil Tank, Torus, Tube i Figure) są teraz złączone.
– Pivot-y obiektów krajobrazu pozostają na dole generowanych obiektów.
– Ulepszono komendę Grow Selection.
– Poprawiono wydajność Isoparm Display.
– Zaznaczenia Region-based obsługują wybijanie tła.

4. Ulepszenia edytora UV:
Texture View migruje do OpenGL:
– Obsługuje wygładzanie linii UV.
– Poprawiono prędkość przerysowywania.
– Podświetlanie elementów UV.
– UV przekształca Gizmo.
– Wyświetlenie linijki UV.
– Skwantyzowane transformacje UV.
– Krawędzie i punkty UV obsługują przyciąganie.
– Zaznaczenie Viewport automatycznie aktualizuje zaznaczenie komponentów UV.

5. Connect Objects + Delete centruje teraz osie w środku obwoluty zaznaczonego obiektu (Alt ustawia na ostatniego zaznaczonego rodzica).

Materiały i rendering:

1. Denoiser (Intel otwiera Image Denoiser)
– Akceptuje Albedo.

2. Ulepszenia interfejsu węzłów:
– Node Spaces i API innych firm.
– Interaktywne przeciąganie i upuszczanie (Ctrl-przeciągnij aby skopiować węzły).
– Poprawione Node Ports.
– Wejścia / wyjścia węzłów.
– Edycja trybu zasobu.
– Ochrona zasobów.

3. Węzły fizycznego renderowania:
– Niestandardowe AOV (wiele przejść).
– Węzeł liniowy.
– Węzeł Spline Mapper.
– Węzeł Multi-Trace Ray.
– Węzeł komórek.
Węzły 2D:
– Average Area
– 2D Blur
– Cache
– Kernel
Funkcja Get Context Node wyświetla pozycje wierzchołków próbkowanego wielokąta.

4. ProRender:
– Obsługa materiału węzła.
– Renderowanie woluminów.
– HDRI Out of Core.
– Animacja kamery dodana w Linear Motion Blur.
– Nowe tryby renderowania Diffuse, Direct Illumination i Wireframe.
Nowe Multipass:
– Ambient Occlusion
– Direct Illumination
– Indirect Illumination
– Direct Reflection
– Indirect Reflection
– Indirect Diffuse
– Refraction
– Volume
– Albedo

5. Interaktywny Tone Mapping poprzez zakładkę Picture Viewer Filter

6. Render Queue – opcja wyłączenia automatycznej zmiany nazwy

Przepływ pracy / interfejs użytkownika

1. Ulepszenia interfejsu:
– Obsługa monitorów HiDPI pod systemem Windows.
HiDPI Viewport pod Windows i Retina Viewport pod macOS.
– Poprawiona prędkość interfejsu (w szczególności na osi czasu).
– Zmodernizowane jasne i ciemne schematy.
– Ulepszone menu i drobne zmiany domyślnego layout-u.
– Obsługa Menu Bar pod macOS.
– Obsługa ciemnego schematu pod macOS.
– Opcja resetu schamtu kolorów.
Nowe skóty:
– Save Incremental: Ctrl+Alt+S
– Texture View Fit to Screen: H
– UV Transform: Ctrl+T
– Normal Scale: M~-
– Melt: Alt+Backspace
– Dissolve: Ctrl+Backspace
Poprawione wartości domyślne.
Poprawiona bazująca na OLE metodą przeciągnij i upuść wymiana plików.

2. Project Asset Inspector:
– Obsługuje zdjęcia, wideo, pliki dźwiekowe, pliki zewnętrzne, światła IES, pamięć podręczną GI, pamięć podręczną MoGraph, substancje, wolumeny.
– Obsługuje obiekty, tagi, okna podglądu, efekty renderowania, materiały i Shadery.
– Polecenie Consolidate gromadzi wszystekie zasoby związane z projektem.
– Grupowanie po Asset Name, Type, Element Type, Layer, Take, Node Space, Format.
– Info Area wyświetla informację o wybranym zasobie.

3. Okno dialogowe Quickstart

4. Ulepszony ekran powitalny

5. Domyślne preferencje materiału (wybierz typ materiału, który ma być stworzony po dwukrotnym kliknięciu w Menedżerze materiałów).

6. Preferencje Asset Linking (zawsze kopiuj tekstury, zawsze używaj ścieżki bezwzględnej).

7. Udoskonalenia Color Chooser:
– Zamiana kolorów.
– Próbki w Color Chip Context Menu.
– Można zmienić rozmiar palety z próbkami kolorów.

8. Udoskonalenia Spline UI:
– Double – skaluj i kopiuj istniejącą krzywą.
– Symmetrize – skaluj i odbijaj lustrzanie istniejącą krzywą.

9. Commander zapamiętuje teraz ostatnie wprowadzenie

10. Niestandardowe obiekty do pokolorowania i znaczniki

11. Tagi User Data

12. User Data Manager – zapisywanie i wczytywanie ustawień wstępnych

13. Attribute Manager teraz wskazuje, kiedy liczba wybranych obiektów przekroczy limit AM Edit

14. Podświetlanie funkcji specyficznych dla danego systemu operacyjnego

MoGraph i Animacja

1. Obiekt Field Force:
– Dynamics i Particle Advection (wpływają na szybkość cząsteczek i dynamikę obiektów z polami).

2. Ulepszenia Field Interface:
– Podpola pojawiają się jako dzieci na liście pól.
– Pola mogą być uzyte jako maski dla innych pól.
– Channel Convert Field Layer – konwertuje pomiędzy vartością, kolorem i kierunkiem.
– Normal Tags mogą być teraz używane jako pola i mają listę pól (do użycia Target Effector, Field Force itp.).

3. Animacja postaci:
– Ulepszony Auto-Weighting Algorithms (Bone Glow).
– Ulepszenia Weighting Workflow.
– Mixamo Control Rig.
– Connect Objects + Delete może łączyć Weight tags poszczególnych obiektów w pojedyncze Weight tags.

4. Repeat, Offset Repeat i Oscillate in Track Before / After dmyślmnie jest ustawione na 0 / nielimitowaną ilość powtórzeń.

5. Wartość tagu Align to Spline może być teraz rozszerzona ponad zakres 0-100%, umożliwiając łatwe powtarzanie i animację parametryczną.

6. Thinking Particles wspiera wszystkie siły cząsteczek (za pomocą PForceObject).

SDK

– Przeorganizowano Extensions Menu aby ułatwić dostęp do skryptów i narzędzi deweloperskich.
– Nowe narzędzia licencyjne.
– Python: Tag UserData przechowuje parametry danych użytkownika.
– C++: Skrypty Pythona mogą być wykonywane z ciągu kodu C++.
– C++: Nowy render_filter.framework umożliwia zaimplementowanie niestandardowych filtrów renderowania.
– C++: AutoWeightInterface umożliwia programistom definiowanie niestandardowych algorytmów automatycznego ważenia.
– C++: Nowe funkcje Geometry Utility.
– C++: Nowe funkcje do wypiekania dwuwymiarowej reprezentacji BaseShader – BaseShader.BakeShaderIntoBaseBitmap()
– C++: Nowa flaga w rejestracji Material Plugin pozwala na ustawienie materiałów innych firm jako materiału domyślnego.
– C++: Nowa funkcja Color Utility.
– C++: Nowa funkcja Volume Utility.
– C++: Nowa funkcja Debug Utility DiagnosticVarOutput()
– C++: Nowa funkcja użyteczności pozwalająca tworzyć salt i hash do przechowywania zaszyfrowanych haseł.
– C++: Nowe właściwości Tension w SplineData.
– C++: GeUserArea ulepszono w celu wsparcia rysowania linii za pomocą elipsy, krzywej beziera i polygonu oraz dodatkowych linii styli i nieprzezroczystości.
– C++/Python: Nowa flaga do definiowania stylu obramowania statycznego tekstu w GeDialog,
– C++: Programiści mogą teraz definiować BubbleHelp / Tooltips w TreeViews.
– C++: Funkcje wirtualne CommandData zawierają argument GeDialog Parent manager-a.
– C++/Python: AOV multipasses można tworzyć za pośrednictwem RenderData.InsertMultipass()
– C++/Python: Nowa metoda GetRecentDocumentList() zwraca ostatnio otwarte dokumenty.
– C++/Python: Nowe opcje SceneFilter przeznaczone do użytku z LoadDocument.
– C++/Python: Funkcjonalność pozwalająca definiować niestandardowe obiekty, tagi i kolory ikon (NodeData.Init() / MSG_GETCUSTOMICONS)

Wymagania systemowe Cinema 4D:

Minimalne wymagania systemowe Cinema 4D

– Windows 10 64-bit na platformie Intel lub AMD 64-bit CPU z obsługą SSE3, MacOS 10.12.6+ z 64-bit CPU pracujący na Apple Macintosh z procesorem Intela.
– 4GB pamięci RAM (rekomendowane 8GB lub więcej), karta graficzna OpenGL obsługująca OpenGL w wersji 4.1 (rekomendowane dedykowane GPU).
– Renderowanie z wykorzystaniem GPU wymaga karty graficznej NVIDIA lub AMD (dla platformy Windows) i karty AMD (dla platformy MacOS) obsługującej OpenCL w wersji 1.2 lub nowszej. Obsługa trybu Metal wymaga MacOS w wersji 10.14.6 lub nowszej. Dla renderowania z wykorzystaniem GPU rekomendowane jest minimum 4GB pamięci na karcie graficznej.
– Rejestracja jest wymagana.

Karty graficzne

Pomimo, że Cinema 4D obsługuje wszystkie karty graficzne zgodne z OpenGL 4.1, sugerujemy używać dedykowanych kart graficznych z chipsetami AMD lub NVIDIA.

Maxon nie ponosi odpowiedzialności za zgodność poszczególnych kart graficznych z OpenGL, OpenCL lub trybem Metal.

Ze względu na dużą liczbę i typy dostępnych zestawów układów, systemów operacyjnych i wersji sterowników nie możemy zagwarantować kompatybilności wszystkich systemów.

Upewnij się, że zawsze używasz najnowszych oficjalnych sterowników do karty graficznej (nie wersji beta).

Ważne uwagi

Testujemy zgodność naszych produktów ze sterownikami i systemami operacyjnymi dostępnymi w momencie ogłoszenia nowej wersji Cinema 4D. Koncentrujemy się na typowych systemach od klasy średniej do wyższej oraz niższej spełniających wymagania minimalne. Ponadto staramy się nadążać za aktualizacjami sprzętu, sterowników i systemów operacyjnych, tak szybko jak tylko zostaną wydane.

Należy jednak pamiętać, że nie możemy zagwarantować obsługi nowego sprzętu i systemów operacyjnych wprowadzonych na rynek po ogłoszeniu danej wersji Cinema 4D.

Specyfikacje techniczne produktów Maxon stale się zmieniają. Skorzystaj z najnowszej wersji demonstracyjnej oprogramowania, aby sprawdzić kompatybilność ze swoim sprzętem (zwłaszcza w przypadku rozbudowanych konfiguracji).

Odnośnie NVIDIA 3D Vision

Do korzystania z okularów NVIDIA 3D Vision Shutter do oglądania obrazu stereoskopowego w Cinema 4D wymagana jest karta graficzna obsługująca quad-buffered.

Kurs Cinema 4D

Kurs Cinema 4D

Kurs Cinema 4D

Kurs Cinema 4D ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem. Kurs Cinema 4D – pakiet – to 5-dniowy kompleksowy kurs, skierowany przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową. Kurs prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie.