Cinema 4D

Tworzenie kreatywnych wizualizacji i animacji 3D

Kup teraz

Cinema 4D

Włącz kategorie/filtry

Kategorie

Cinema 4D – wizualizacje i animacje 3D, które budzą zachwyt

Maxon Cinema 4D to wyjątkowo rozbudowane narzędzie, które służy do pracy nad nawet najbardziej zaawansowanymi projektami z obszaru wizualizacji oraz animacji 3D. Doskonale sprawdzi się w rękach twórców filmów, gier komputerowych i artystów, którzy wykorzystują efekty wizualne oparte o grafikę trójwymiarową. Oprogramowanie możesz wykorzystać także w architekturze, wizualizując budynki lub wnętrza, w branży projektowej, medycznej oraz do tworzenia ilustracji i modeli produktów. Choć z funkcjonalności Cinema 4D korzystają inżynierowie i naukowcy z całego globu, nic nie stoi na przeszkodzie, by po oprogramowanie sięgnęły również osoby początkujące. Narzędzie jest bardzo intuicyjne, więc poradzisz sobie z jego obsługą, nawet gdy stawiasz dopiero pierwsze kroki w świecie wizualizacji i animacji. Uwolnij swoją kreatywność – nasz sklep oferuje pakiet Cinema 4D w bardzo atrakcyjnej cenie.

Licencje/subskrypcje Cinema 4D >>

cinema 4d

Z Cinema 4D zadbaj o każdy szczegół

Oprogramowanie marki Maxon umożliwia bardzo wygodne tworzenie zachwycających animacji 3D. Każdy Twój projekt będzie wyróżniał się niezwykle płynnym ruchem i bogactwem najdrobniejszych szczegółów. Cinema 4D pozwala przeprowadzać symulacje z wykorzystaniem właściwości wielu materiałów. Dzięki temu sprawdzisz, jak zachowują się np. włosy stworzonej przez Ciebie postaci. Narzędzie dokładnie odwzorowuje dynamikę ruchu i zapewnia maksymalny realizm.

Jeśli szukasz oprogramowania do wizualizacji i animacji 3D, które wyróżnia się łatwą obsługą i bardzo szybkim renderingiem, Cinema 4D będzie najlepszym wyborem. Wielofunkcyjność, która nie przytłacza, ale otwiera setki możliwości, to olbrzymi atut. Pakiet można również rozwijać, wykorzystując np. dodatkowe pluginy oraz integrując go z tak popularnymi narzędziami, jak Adobe After Effects, Adobe Illustrator czy przeróżne aplikacje CAD.

Eksperymentuj z fizyką w cyfrowej rzeczywistości Cinema 4D

Pamiętasz reklamę znanej marki telewizorów, w której ze szczytu ulicy zrzucono tysiące kolorowych piłeczek? Akcja ta trafiła do Księgi Rekordów Guinnessa. Taki sam, a może i nawet o wiele bardziej zaawansowany efekt osiągniesz w programie Cinema 4D dzięki modułowi dynamics. Funkcje, które zawiera, umożliwiają projektowanie niezwykle realistycznych i wykorzystujących prawa fizyki animacji 3D.
Wszystkie stworzone obiekty będą poruszać się dokładnie tak, jak w rzeczywistym świecie. Nie ma znaczenia ich forma czy wielkość. Każdy element można przetestować, zmieniając masę, materiał, z którego jest wykonany lub eksperymentując z jego twardością. Nie musisz skupiać się na jednym obiekcie – w ruch wprawisz dziesiątki, setki, a nawet tysiące dowolnych elementów. Narzędzie marki Maxon nie ogranicza Twojej kreatywności. Wszystkie projekty, w których wykorzystasz dowolne prawa fizyki, będą niezwykle realistyczne i dopracowane. Cinema 4D spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Modeluj w Cinema 4D niezwykłe postacie i przedmioty

Wybierając trzy proste w obsłudze funkcje: Polygonal Modeling, Parametric Modeling oraz Sculpting, możesz projektować produkty lub postacie, które następnie wykorzystane zostaną w spotach reklamowych, filmach, grach komputerowych czy wizualizacjach wnętrz. Maxon Cinema 4D umożliwia tworzenie oraz rendering zarówno bardzo realistycznych, jak i zupełnie wyimaginowanych obiektów.
Co konkretnie kryje się za wspomnianymi funkcjami? Budowanie postaci lub przedmiotów z gotowych klocków 3D, rzeźbienie w zaprojektowanych modelach, dopracowywanie detali każdego elementu czy wyjątkowo wygodne nakładanie na obiekty przygotowanych tekstur. W Cinema 4D możesz również błyskawicznie wprowadzać poprawki bez konieczności zaczynania całej pracy od początku. Wystarczy zaledwie kilkanaście sekund, by ze standardowego modelu człowieka stworzyć bohatera filmu fantasy z charakterystycznym ubiorem i wyposażeniem lub obcego przybysza z zupełnie innego świata. Łatwo dopracowuje się nawet najdrobniejsze szczegóły obiektów, takie jak odcień skóry, połysk powierzchni czy rzucany cień. W przypadku Cinema 4D atrakcyjna cena, funkcjonalność i intuicyjna obsługa to nie wszystko. Oszczędzasz również czas w trakcie pracy i podczas samego renderingu.

Maxon Cinema 4D – animuj wszystko, co stworzysz

Zaprojektowane przedmioty oraz postacie możesz bez wysiłku wprawić w ruch. Dzięki Cinema 4D wygodnie animujesz stworzone obiekty, zachowując realizm i wiernie odwzorowując prawa fizyki. Nie musisz skupiać się wyłącznie na jednym elemencie. Animuj grupy obiektów, twórz interakcje, oddziałuj różnorodnymi siłami i efektami. Wszystko to w łatwy sposób umożliwi Ci funkcja Simulation.
Innowacyjne rozwiązanie, które znajdziesz w oprogramowaniu Maxon, pozwala symulować zachowania postaci oraz obiektów w wygenerowanym otoczeniu. Odbijająca się piłka, lot strzały, marsz tłumu, cios pięścią czy poślizg samochodu na ostrym zakręcie – w Cinema 4D możesz animować dowolny ruch, zachowując niezwykły realizm i dynamikę akcji.

Z Cinema 4D szybciej zrealizujesz nawet najbardziej zaawansowane prace

Wspominaliśmy już, że oprogramowanie Maxon pozwala wyraźnie zaoszczędzić czas związany z projektowaniem, realizacją i renderingiem wizualizacji lub animacji 3D. Wszelkie prace przyspiesza szereg przemyślanych rozwiązań. Możesz m.in. za pomocą paru kliknięć stworzyć kilka wariacji zaprojektowanej animacji, by sprawdzić, które ujęcie wygląda najlepiej. Z bogatej biblioteki tekstur, materiałów, kształtów czy scen wybierzesz obiekty bez konieczności modelowania ich od podstaw.
Dzięki funkcjonalności Cinema 4D praca z klientem stanie się łatwiejsza. Zaproponujesz kilka alternatywnych wersji wizualizacji lub animacji, nie spędzając nad nimi dodatkowych godzin. Szybko dobierzesz odpowiedni, gotowy element do opracowywanego projektu. Każdy pomysł błyskawicznie zrealizujesz w cyfrowej rzeczywistości, a dzięki znakomitej optymalizacji, sam rendering również nie będzie trwał w nieskończoność.

Wykorzystaj zaawansowane techniki, by dopracować swoje dzieło w Cinema 4D

Wiele z zaprojektowanych obiektów będzie pewnie umieszczanych w cyfrowym otoczeniu, które musi wyróżniać się wyjątkowym realizmem. To niezwykle ważne m.in. w wizualizacjach deweloperskich. W Cinema 4D dzięki renderingowi i takim rozwiązaniom, jak aberracja chromatyczna, winietowanie czy dystorsja soczewki, nadasz modelom zachwycającą głębię. Nie będziesz miał również problemów z dopasowaniem cieni i wyborem odpowiedniego światła.
Oprogramowanie firmy Maxon zaskoczy Cię swoją funkcjonalnością, wydajnością, komfortem pracy oraz niezawodnością. W porównaniu do możliwości Cinema 4D cena programu jest bardzo atrakcyjna. Wybierz sprawdzone narzędzie, dzięki któremu stworzysz oryginalny świat pełen wyjątkowej jakości.

Nowości w Cinema 4D

Ogólne

1. Tylko jedna wersja Cinema 4D:
– Nie ma już wydania Prime / Visualize / Broadcast / Studio / BodyPaint.
– Cała funkcjonalność jest w jednej wersji, bez osobnych edycji.
– Wersje demonstracyjna i edukacyjna nie są już oddzielnymi plikami do pobrania.
– Wersje demonstracyjną i edukacyjną można uaktualnić do wersji komercyjnej.

2. Nowe rozwiązania licencyjne:
Konto MyMaxon:
– Umożliwia logowanie / wylogowywanie – uprawnienia można przenosić między urządzeniami.
– Podczas tworzenia konta MyMaxon automatycznie tworzona jest 14-dniowa licencja próbna.
– Licencjonowanie w czasie rzeczywistym, kup i używaj natychmiast.
– Zdalne odzyskiwanie licencji – zwolnij licencję zdalnie za pośrednictwem portalu MyMaxon.
Nowy serwer licencji Maxon:
– Działa jako usługa w systemie Windows i demon w OSX / Linux.
– Interfejs przeglądarki internetowej.
– Różne konta Maxon mogą łączyć swoje licencje na jednym serwerze.
– Większa kontrola nad licencjami (dla klienta i serwerową).
– Graficzny widok bieżącego i przeszłego wykorzystania licencji.
– Szczegółowy widok właściciela i ważności licencji.
– Rozszerzone przesyłanie logów i informacji.
Licencjonowanie RLM:
– Większa elastyczność w wyborze licencji.

3. Ulepszona instalacja:
– Szybsza i bezproblemowa instalacja za pomocą instalatora online.
– Szybsza instalacja, obsługa większej ilości języków i mniejsze pliki instalacyjne do pobrania za pomocą instalatora offline.

4. Zmiany:
– Scalaj sceny poprzez przeciągnięcie i upuszczenie.
– Wyświetl preferencje okna dialogowego importu / eksportu (opcja domyślnie pokazuje / ukrywa okno dialogowe, alt-klik odwraca domyślne zachowanie).
– Selektor plików pojawia się teraz po ustawieniach eksportu (lepiej niż wcześniej).
Aktualizacja obsługiwanych formatów CAD:
– Nowa, ulepszona obsługa formatów Solidworks, STEP, Catia, IGES i JT.
– Możliwość importu instancji jako Regular bądź Render.
– Import ukrytych obiektów z przyrostkiem “_hidden” w nazwie.

Modelowanie

1. Caps i Bevels:
– Ulepszono constrained / internal bevels za pomocą algorytmu Straight Skeleton.
– Definiowane przez użytkownika Bevel Shape za pośrednictwem Spline UI.
– Opcja łączenia Start/End Caps.
– Delaunay Cap Skinning.
– Biblioteka presetów Bevel.
– Dodatkowe i bardziej oczywiste zestawy automatycznych zaznaczeń dla Shells i Edges.
– Caps i bevels są tworzone jako oddzielne obiekty.

2. Volume Builder i Volume Mesher:
– Vector Volumes.
– Ulepszony interfejs użytkownika dla Volume Filters.
– Cache Layer.
– Spline interfejs do definiowania skali wzdłuż klinu.
– Curvature Vertex Map na Volume Mesher.

3. Rdzeń modelowania:
– Dramatyczne przyśpieszenie podczas użycia komend migrujących takich jak Extrude, Extrude Inner, Split, Polygon Group to Object.
– Migrated Tools (Point Extrude, Weld) zachowują atrybuty powierzchni, takie jak UV i Vertex Colors.
– Copy / Paste Components (punkty i wielokąty).
– Primitive Caps (Cone, Cylinder, Capsule, Oil Tank, Torus, Tube i Figure) są teraz złączone.
– Pivot-y obiektów krajobrazu pozostają na dole generowanych obiektów.
– Ulepszono komendę Grow Selection.
– Poprawiono wydajność Isoparm Display.
– Zaznaczenia Region-based obsługują wybijanie tła.

4. Ulepszenia edytora UV:
Texture View migruje do OpenGL:
– Obsługuje wygładzanie linii UV.
– Poprawiono prędkość przerysowywania.
– Podświetlanie elementów UV.
– UV przekształca Gizmo.
– Wyświetlenie linijki UV.
– Skwantyzowane transformacje UV.
– Krawędzie i punkty UV obsługują przyciąganie.
– Zaznaczenie Viewport automatycznie aktualizuje zaznaczenie komponentów UV.

5. Connect Objects + Delete centruje teraz osie w środku obwoluty zaznaczonego obiektu (Alt ustawia na ostatniego zaznaczonego rodzica).

Materiały i rendering:

1. Denoiser (Intel otwiera Image Denoiser)
– Akceptuje Albedo.

2. Ulepszenia interfejsu węzłów:
– Node Spaces i API innych firm.
– Interaktywne przeciąganie i upuszczanie (Ctrl-przeciągnij aby skopiować węzły).
– Poprawione Node Ports.
– Wejścia / wyjścia węzłów.
– Edycja trybu zasobu.
– Ochrona zasobów.

3. Węzły fizycznego renderowania:
– Niestandardowe AOV (wiele przejść).
– Węzeł liniowy.
– Węzeł Spline Mapper.
– Węzeł Multi-Trace Ray.
– Węzeł komórek.
Węzły 2D:
– Average Area
– 2D Blur
– Cache
– Kernel
Funkcja Get Context Node wyświetla pozycje wierzchołków próbkowanego wielokąta.

4. ProRender:
– Obsługa materiału węzła.
– Renderowanie woluminów.
– HDRI Out of Core.
– Animacja kamery dodana w Linear Motion Blur.
– Nowe tryby renderowania Diffuse, Direct Illumination i Wireframe.
Nowe Multipass:
– Ambient Occlusion
– Direct Illumination
– Indirect Illumination
– Direct Reflection
– Indirect Reflection
– Indirect Diffuse
– Refraction
– Volume
– Albedo

5. Interaktywny Tone Mapping poprzez zakładkę Picture Viewer Filter

6. Render Queue – opcja wyłączenia automatycznej zmiany nazwy

Przepływ pracy / interfejs użytkownika

1. Ulepszenia interfejsu:
– Obsługa monitorów HiDPI pod systemem Windows.
HiDPI Viewport pod Windows i Retina Viewport pod macOS.
– Poprawiona prędkość interfejsu (w szczególności na osi czasu).
– Zmodernizowane jasne i ciemne schematy.
– Ulepszone menu i drobne zmiany domyślnego layout-u.
– Obsługa Menu Bar pod macOS.
– Obsługa ciemnego schematu pod macOS.
– Opcja resetu schamtu kolorów.
Nowe skóty:
– Save Incremental: Ctrl+Alt+S
– Texture View Fit to Screen: H
– UV Transform: Ctrl+T
– Normal Scale: M~-
– Melt: Alt+Backspace
– Dissolve: Ctrl+Backspace
Poprawione wartości domyślne.
Poprawiona bazująca na OLE metodą przeciągnij i upuść wymiana plików.

2. Project Asset Inspector:
– Obsługuje zdjęcia, wideo, pliki dźwiekowe, pliki zewnętrzne, światła IES, pamięć podręczną GI, pamięć podręczną MoGraph, substancje, wolumeny.
– Obsługuje obiekty, tagi, okna podglądu, efekty renderowania, materiały i Shadery.
– Polecenie Consolidate gromadzi wszystekie zasoby związane z projektem.
– Grupowanie po Asset Name, Type, Element Type, Layer, Take, Node Space, Format.
– Info Area wyświetla informację o wybranym zasobie.

3. Okno dialogowe Quickstart

4. Ulepszony ekran powitalny

5. Domyślne preferencje materiału (wybierz typ materiału, który ma być stworzony po dwukrotnym kliknięciu w Menedżerze materiałów).

6. Preferencje Asset Linking (zawsze kopiuj tekstury, zawsze używaj ścieżki bezwzględnej).

7. Udoskonalenia Color Chooser:
– Zamiana kolorów.
– Próbki w Color Chip Context Menu.
– Można zmienić rozmiar palety z próbkami kolorów.

8. Udoskonalenia Spline UI:
– Double – skaluj i kopiuj istniejącą krzywą.
– Symmetrize – skaluj i odbijaj lustrzanie istniejącą krzywą.

9. Commander zapamiętuje teraz ostatnie wprowadzenie

10. Niestandardowe obiekty do pokolorowania i znaczniki

11. Tagi User Data

12. User Data Manager – zapisywanie i wczytywanie ustawień wstępnych

13. Attribute Manager teraz wskazuje, kiedy liczba wybranych obiektów przekroczy limit AM Edit

14. Podświetlanie funkcji specyficznych dla danego systemu operacyjnego

MoGraph i Animacja

1. Obiekt Field Force:
– Dynamics i Particle Advection (wpływają na szybkość cząsteczek i dynamikę obiektów z polami).

2. Ulepszenia Field Interface:
– Podpola pojawiają się jako dzieci na liście pól.
– Pola mogą być uzyte jako maski dla innych pól.
– Channel Convert Field Layer – konwertuje pomiędzy vartością, kolorem i kierunkiem.
– Normal Tags mogą być teraz używane jako pola i mają listę pól (do użycia Target Effector, Field Force itp.).

3. Animacja postaci:
– Ulepszony Auto-Weighting Algorithms (Bone Glow).
– Ulepszenia Weighting Workflow.
– Mixamo Control Rig.
– Connect Objects + Delete może łączyć Weight tags poszczególnych obiektów w pojedyncze Weight tags.

4. Repeat, Offset Repeat i Oscillate in Track Before / After dmyślmnie jest ustawione na 0 / nielimitowaną ilość powtórzeń.

5. Wartość tagu Align to Spline może być teraz rozszerzona ponad zakres 0-100%, umożliwiając łatwe powtarzanie i animację parametryczną.

6. Thinking Particles wspiera wszystkie siły cząsteczek (za pomocą PForceObject).

SDK

– Przeorganizowano Extensions Menu aby ułatwić dostęp do skryptów i narzędzi deweloperskich.
– Nowe narzędzia licencyjne.
– Python: Tag UserData przechowuje parametry danych użytkownika.
– C++: Skrypty Pythona mogą być wykonywane z ciągu kodu C++.
– C++: Nowy render_filter.framework umożliwia zaimplementowanie niestandardowych filtrów renderowania.
– C++: AutoWeightInterface umożliwia programistom definiowanie niestandardowych algorytmów automatycznego ważenia.
– C++: Nowe funkcje Geometry Utility.
– C++: Nowe funkcje do wypiekania dwuwymiarowej reprezentacji BaseShader – BaseShader.BakeShaderIntoBaseBitmap()
– C++: Nowa flaga w rejestracji Material Plugin pozwala na ustawienie materiałów innych firm jako materiału domyślnego.
– C++: Nowa funkcja Color Utility.
– C++: Nowa funkcja Volume Utility.
– C++: Nowa funkcja Debug Utility DiagnosticVarOutput()
– C++: Nowa funkcja użyteczności pozwalająca tworzyć salt i hash do przechowywania zaszyfrowanych haseł.
– C++: Nowe właściwości Tension w SplineData.
– C++: GeUserArea ulepszono w celu wsparcia rysowania linii za pomocą elipsy, krzywej beziera i polygonu oraz dodatkowych linii styli i nieprzezroczystości.
– C++/Python: Nowa flaga do definiowania stylu obramowania statycznego tekstu w GeDialog,
– C++: Programiści mogą teraz definiować BubbleHelp / Tooltips w TreeViews.
– C++: Funkcje wirtualne CommandData zawierają argument GeDialog Parent manager-a.
– C++/Python: AOV multipasses można tworzyć za pośrednictwem RenderData.InsertMultipass()
– C++/Python: Nowa metoda GetRecentDocumentList() zwraca ostatnio otwarte dokumenty.
– C++/Python: Nowe opcje SceneFilter przeznaczone do użytku z LoadDocument.
– C++/Python: Funkcjonalność pozwalająca definiować niestandardowe obiekty, tagi i kolory ikon (NodeData.Init() / MSG_GETCUSTOMICONS)

Wymagania systemowe Cinema 4D:

Minimalne wymagania systemowe Cinema 4D

– Windows 10 64-bit na platformie Intel lub AMD 64-bit CPU z obsługą SSE3, MacOS 10.12.6+ z 64-bit CPU pracujący na Apple Macintosh z procesorem Intela.
– 4GB pamięci RAM (rekomendowane 8GB lub więcej), karta graficzna OpenGL obsługująca OpenGL w wersji 4.1 (rekomendowane dedykowane GPU).
– Renderowanie z wykorzystaniem GPU wymaga karty graficznej NVIDIA lub AMD (dla platformy Windows) i karty AMD (dla platformy MacOS) obsługującej OpenCL w wersji 1.2 lub nowszej. Obsługa trybu Metal wymaga MacOS w wersji 10.14.6 lub nowszej. Dla renderowania z wykorzystaniem GPU rekomendowane jest minimum 4GB pamięci na karcie graficznej.
– Rejestracja jest wymagana.

Karty graficzne

Pomimo, że Cinema 4D obsługuje wszystkie karty graficzne zgodne z OpenGL 4.1, sugerujemy używać dedykowanych kart graficznych z chipsetami AMD lub NVIDIA.

Maxon nie ponosi odpowiedzialności za zgodność poszczególnych kart graficznych z OpenGL, OpenCL lub trybem Metal.

Ze względu na dużą liczbę i typy dostępnych zestawów układów, systemów operacyjnych i wersji sterowników nie możemy zagwarantować kompatybilności wszystkich systemów.

Upewnij się, że zawsze używasz najnowszych oficjalnych sterowników do karty graficznej (nie wersji beta).

Ważne uwagi

Testujemy zgodność naszych produktów ze sterownikami i systemami operacyjnymi dostępnymi w momencie ogłoszenia nowej wersji Cinema 4D. Koncentrujemy się na typowych systemach od klasy średniej do wyższej oraz niższej spełniających wymagania minimalne. Ponadto staramy się nadążać za aktualizacjami sprzętu, sterowników i systemów operacyjnych, tak szybko jak tylko zostaną wydane.

Należy jednak pamiętać, że nie możemy zagwarantować obsługi nowego sprzętu i systemów operacyjnych wprowadzonych na rynek po ogłoszeniu danej wersji Cinema 4D.

Specyfikacje techniczne produktów Maxon stale się zmieniają. Skorzystaj z najnowszej wersji demonstracyjnej oprogramowania, aby sprawdzić kompatybilność ze swoim sprzętem (zwłaszcza w przypadku rozbudowanych konfiguracji).

Odnośnie NVIDIA 3D Vision

Do korzystania z okularów NVIDIA 3D Vision Shutter do oglądania obrazu stereoskopowego w Cinema 4D wymagana jest karta graficzna obsługująca quad-buffered.

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne oraz online. Skontaktuj się, aby potwierdzić terminu wybranego szkolenia!