Foundry Modo

3 768,31  3 063,67  netto

Foundry Modo to zaawansowane oprogramowanie do tworzenia grafiki 3D, które umożliwia modelowanie, renderowanie i animowanie obiektów oraz scen w trójwymiarze.

 

  • The Foundry MODO 17
  • Nowa subskrypcja 1 rok
  • Dla komercji
  • Wersja anglojęzyczna
    Kategorie ,

    3 768,31  3 063,67  netto

      Opis

      Foundry Modo – do czego służy?

      Foundry Modo to zaawansowane oprogramowanie do tworzenia grafiki 3D, które umożliwia modelowanie, renderowanie i animowanie obiektów oraz scen w trójwymiarze. Modo oferuje wiele narzędzi do modelowania, takich jak narzędzia do wycinania, przecinania, wygładzania i podziału siatki. Można także używać funkcji symetrii, narzędzi do kształtowania powierzchni i edycji punktów kontrolnych, aby uzyskać pożądany kształt obiektu.

      Jednym z najmocniejszych punktów programu Modo jest jego silnik renderowania. Można w nim stosować technologie ray-tracingu oraz global illumination, co pozwala uzyskać bardzo realistyczne obrazy. Można w nim definiować ścieżki ruchu, manipulować kluczowymi klatkami animacji, dodawać efekty dźwiękowe i wiele więcej. The Foundry Modo jest stosowany w wielu branżach, w tym w produkcji filmowej, wizualizacji architektonicznej, projektowaniu produktów oraz gier wideo. Jest stosowany w wielu branżach, w tym w produkcji filmowej, wizualizacji architektonicznej, projektowaniu produktów oraz gier wideo.

      Modelowanie w The Foundry Modo

      The Foundy Modo wyposażone jest w najszybszy i najbardziej zaawansowany istniejący mechanizm modelujący 3D metodą wielokątów oraz podziału powierzchni. Został zaprojektowany tak, by umożliwić wykonanie większej ilości pracy w jeszcze krótszym czasie niż dotąd. Nowe, zintegrowane narzędzia rzeźbiarskie w Modo, w jeszcze większym stopniu ułatwiają modyfikację siatek bazowych za pomocą kontroli organicznej lub po to, by dodać drobne szczegóły. Domyślne profile przyspieszają zadania zaokrąglania i kantowania, zaś narzędzia do przycinania pozwalają na precyzyjne modelowanie. Ponadto w Modo edycja UV nie następuje po fakcie, lecz jest rdzeniem pakietu. Narzędzia do modelowania i wybierania w Modo były dopieszczane latami doświadczeń, by działały tak, jak od nich oczekujesz. Doskonała obsługa i podgląd OpenGL sprawiają, że wizualne doświadczenia modelowania w Modo są równie bogate, jak zestaw narzędzi.

      the Foundry MODO 3

      Malowanie grafiki 3D

      Modo dzięki szerokiej palecie naturalnych narzędzi do malowania grafiki 3D jest istnym naśladowcą natury, jej form, barw i tekstur. Program oferuje szeroki wybór tekstur i materiałów, które można zastosować do modeli w celu uzyskania pożądanego efektu wizualnego. Wielowątkowe działanie, udoskonalone okno użytkownika, najwyższej klasy narzędzia, możliwość bezpośredniego nakładania kolorów na dowolny obraz w Shader Tree pozwala na błyskawiczne uzyskanie odpowiedniego efektu.

      the Foundry MODO 6

      Wydajne renderowanie

      Silnik oferuje wiele opcji renderowania, takich jak renderowanie w trybie przestrzeni barw HDR, renderowanie tła przezroczystego oraz renderowanie w wysokiej rozdzielczości. Oprogramowanie posiada światowej klasy moduł do renderowania, który tworzy zadziwiające obrazy oraz świetne równomierne animacje, z zastosowanym oświetleniem, co w rezultacie owocuje efektem realizmu. Jest niezwykle szybki w pełni wielowątkowy. Renderuje poprzez sieć Mac -ów i PC-etów z ultra wysoką rozdzielczością.

      the Foundry MODO 7

      Animacje produktów

      Modo jest świetny do tworzenia przeglądu elementów składowych, animacji montażu produktów czy grafiki ruchomej wszelkiego rodzaju. Umożliwia zmianę właściwości dowolnego elementu, tak aby zaczął się poruszać lub zmieniać wygląd w czasie. Pozwala importować animacje z innych programów 3D i renderować je w Modo. Program umożliwia również tworzenie animacji 3D. Posiada wiele narzędzi do pracy z oświetleniem i cieniowaniem, co umożliwia uzyskanie pożądanego efektu wizualnego w animacji.

      the Foundry MODO 9

      Tworzenie konstrukcji geometrycznych

      Modo pozwala precyzyjnie tworzyć konstrukcje geometryczne, umożliwiając przycinanie istniejącej geometrii bądź punktów na płaszczyźnie roboczej. Umożliwia również z łatwością dopasować płaszczyznę robocza do dowolnego wyboru. Podstawowe narzędzie rysownicze w Modo tj.: pióro, pozwala umieszczać wierzchołki, tak by tworzyć geometrię. Podczas rysowania, Modo wyświetla zarysy linii, dzięki którym można kreślić pod odpowiednim kątem. Można przesuwać lub obracać istniejące punkty modelu, aby przycinać do innego wierzchołka, krawędzi, środka krawędzi, wielokąta lub środka wielokąta. Modo można skonfigurować do obsługi dowolnych jednostek, można też wpisywać ciągi takie jak 4m+6in i program sam dokona obliczeń (4 metry plus 6 cali)!

      the Foundry MODO 4

      Rzeźbienie obiektów

      Modo udostępnia dwa rodzaje narzędzi rzeźbiarskich: oparte na siatce i na obrazie. Narzędzia oparte na siatce pozwalają modyfikować ogólny kształt obiektu i w ograniczonym stopniu działać na powierzchnię. Możesz użyć rzeźbienia w siatce, aby delikatnie zmienić kształt obiektu lub też zmodyfikować go radykalnie. Jeśli zaś chcesz wyryć na powierzchni zmarszczkę lub szczelinę, masz do dyspozycji narzędzia oparte na obrazie. Dzięki takiemu rodzajowi rzeźbienia tworzysz przemieszczenie na dowolnym poziomie podziału powierzchni. Narzędzia rzeźbiarskie działające równolegle z tradycyjnymi narzędziami do modelowania zapewniają niesłychaną swobodę.

      the Foundry MODO 8

      Modelowanie profilowe

      W Modo wprowadzono profilowanie modelowe, uzupełniające takie operacje, jak wyciąganie obiektu płaskiego czy wyciąganie obiektu po krzywej, dzięki wykorzystaniu profili 1D i 2D. Podczas modelowania możesz wybierać spośród rozmaitych profili, by z łatwością tworzyć takie elementy, jak poręcze czy listwy wieńczące. Możesz również konstruować własne profile z linii i krzywych, by wykorzystać je później.

      the Foundry MODO 1

      Replikatory geometrii

      Oprogramowanie w nowy sposób podchodzi do replikacji geometrii w dane scenerii i pozwala tworzyć w renderingach szczegóły na poziomie bilionów wielokątów. Dzięki temu można dodać formy życia na kadłubie statku lub stworzyć las drzew. Na powierzchni można zreplikować dowolną siatkę, kontrolując przy tym skalę i kierunek.

      the Foundry MODO 14

      Retopologia

      Modo ułatwia tworzenie nowych skutecznych siatek o idealnym przepływie danych, nałożonych na gęste zestawy danych CAD lub zeskanowanych. Gdy tworzysz lub transformujesz nową geometrię, można ją ograniczyć do gęstej siatki tła.

      the Foundry MODO 2

      Mistrzowska edycja UV

      Aby tworzyć idealnie oteksturowane modele, potrzebny jest łatwy dostęp do mistrzowskich narzędzi edycyjnych UV. Legendarny edytor UV z Modo jest idealnym środowiskiem do takiego zadania. W wielu przypadkach sprawa wygląda tak: Kliknięcie. Odwinięcie. Koniec. Ponadto dzięki Modo można skonstruować własną mapę UV, po czym tworzyć morphingi ze zmianami topologii, nie martwiąc się, że uszkodzeniu ulegnie UV. Interaktywne narzędzie zmniejszy napięcia siatki, minimalizując zakłócenia kątowe i obszarowe. W większości przypadków prawidłowo zostaną obsłużone nawet otwory w siatce (jak oczy). Jeśli coś się nakłada, łatwo wychwycić takie miejsca dzięki funkcji podświetlania.

      the Foundry MODO 11

      Przybornik (samodzielne tworzenie narzędzi)

      Przybornik Modo pozwala tworzyć nieskończoną ilość wyspecjalizowanych narzędzi do modelowania i wybierania, które można podporządkować skrótom klawiaturowym lub innym elementom interfejsu użytkownika. W Modo można wykorzystywać potężne narzędzia, by tworzyć nowe kombinacje, zmieniające sposób, w jaki dane narzędzie się obsługuje, jak wygląda i jak wpływa na geometrię.

      the Foundry MODO 12

       

      Nowe funkcje Modo 17:

      Przyspieszenie pracy dzięki wielowątkowości

      Największa zmiana w architekturze programu Modo od początku jego istnienia. Przepisany od nowa system rysowania obiektów w oknie roboczym pozwala optymalnie rozdzielać obliczenia między wątkami procesora. Przyszłe aktualizacje jeszcze lepiej wykorzystają naturę współczesnych, wielowątkowych systemów.

      Wykorzystanie mocy GPU dzięki OctaneRender

      Modo 17.0 wprowadza wersję Prime silnika OctaneRender, we współpracy z OTOY. Artyści dostają dzięki temu dostęp do najszybszego i najbardziej niezawodnego silnika renderującego z wykorzystaniem GPU. Wbudowano również wsparcie dla połączenia z farmami renderującymi OTOY.

      Przebudowane bezpośrednie i proceduralne narzędzia modelowania

      10 najważniejszych narzędzi do modelowania oraz MeshOps przyspieszyło od 3 do 30 razy pozwalając błyskawicznie testować nowe pomysły i budować zaawansowane modele znacznie wydajniej niż dotychczas.

      Ponad 50% szybciej na MAC

      Nowa, natywna wersja ARM w Modo 17.0 dla Apple silicon skutkuje ponad 50% przyspieszeniem pracy programu na komputerach Mac.

      Więcej czasu w zaawansowanym podglądzie PBR (Physically-Based Advanced Viewport)

      Pozwala na lepszą kontrolę świateł i tekstur w scenie, żeby móc być pewnym, że interakcja obiektów ze światłem zachowuje się zgodnie z rzeczywistością. Usprawniono też rysowanie podglądu siatki (wirefreme) wraz z widocznością manipulatorów MeshOp i zaznaczeń.

      Używaj decali jak nigdy wcześniej

      Modo 17.0 wprowadza ulepszoną projekcję decali, pozwalając na nakładanie płaskich obrazów na skomplikowane powierzchnie bez konieczności tworzenia map UV.

      Specyfikacja

      Informacje dodatkowe

      Rodzaj Licencji

      Subskrypcja

      Typ Licencji

      Individual, Teams floating

      Wersja

      Elektroniczna

      Menu główne

      Ikona Foundry Modo

      Foundry Modo

      3 768,31  3 063,67  netto

      Dodaj do koszyka

      Produkt dodany do koszyka

      ×