Szkolenie Wizualny potencjał
tekstu

cena 1400 zł (netto)

16h (2 dni)

Ścieżka: Grafika komputerowa i DTP

Najbliższy termin:


19-20 grudnia 2019

Sprawdź inne terminy zapisz się

Szkolenie Wizualny potencjał
tekstu

średnia ocen: 5.0

Szkolenie Wizualny potencjał tekstu

Współczesne media tradycyjne i cyfrowe komunikują się z odbiorcą za pomocą słów i obrazów połączonych w syntetyczny przekaz. Program szkolenia pomaga „ludziom słowa” zrozumieć wzajemne zależności treści i formy graficznej i uczy specyficznej składni „języka wizualnego redagowania”. Uczestnicy szkolenia poznają zasady poprawnego przygotowania tekstu i prawdziwe bogactwo typografii, ale też dobierania zdjęć, oraz infograficznej prezentacji danych. Dwudniowe zajęcia służą między innymi nauce rozmowy autora z grafikiem, by jak najlepiej wykorzystać wizualny potencjał tekstu. Szkolenie jest przygotowane dla tych, którzy współpracują z grafikami przy redagowaniu publikacji, ale…

Dzięki powszechnie dostępnym aplikacjom, autor tekstu coraz częściej staje się osobą tworzącą też graficzną formę przekazu, zarówno na papierze, jak w blogu i serwisie społecznościowym. Darmowe i profesjonalne narzędzia pozwalają dowolnie dobierać ilustracje, kroje liter, układy typograficzne i kolory. Nawet posługując się powszechnie używanym pakietem Office wiele osób staje przed nowymi wyborami w kompletnie nieznanej dziedzinie projektowania graficznego, a co dopiero jeśli używa się Visme, Canva, Pictochart, Power Point, InDesign, itd. Szkolenie więc przygotowane także dla tych, którzy samodzielnie nadają publikacjom formę graficzną, choćby newslettera, postu na blogu, wpisu na Facebooku.

Celem zajęć jest nauka budowania narracji będącej syntezą formy literackiej i graficznej, wykorzystującej doświadczenia współczesnego wizualnego edytorstwa. Poznanie zasad wspólnej pracy z grafikiem i samodzielnego przygotowania publikacji. Zajęcia są adresowane do osób nie związanych zawodowo z grafiką.

Czego się nauczysz

  • poprawnego przygotowania tekstu do prezentacji wizualnej
  • zasad stosowania tytułów, leadów, śródtytułów i innych elementów wyróżnionych typograficznie
  • kreowania pomysłów wizualnych współgrających z treścią przekazu
  • zasad współpracy redaktor-grafik w realizacji pomysłu wizualnego
  • doboru fontów i ich wpływu na charakter publikacji
  • sposobu prezentacji liczb, szukania pomysłów na infografiki
  • zasad doboru i używania zdjęć w prezentacji wizualnej
  • zasad oceny i korekty layoutu przed wysłaniem gazety do druku lub publikacji w sieci

Ponadto przedstawimy przykłady rozwiązań graficznych z całego świata, trendy i mody projektowania wizualnego, wyniki konkursów, itp.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do:

– Grafików
– Marketerów
– Twórców stron internetowych
– Twórców filmów i animacji
– Kierowników/Managerów

Program szczegółowy

  • Zasady wizualnego opowiadania

Podstawowe pojęcia typografii — graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu, dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między tytułami i innymi elementami wyróżnionymi a szpaltami tekstu, sprawowanie kontroli nad layoutem.

  • Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna. Praca redakcyjna nad tekstem i pomysły graficzne.

  • Udział autora tekstu w kreowaniu dobrego layoutu graficznego

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Szerokość tekstu i podział na szpalty.

  • Dobre zasady typograficzne

Wskazówki dla piszących, użycie znaków przestankowych, spacje, cudzysłowy, dywizy i półpauzy. Formatowanie typograficzne tekstu do wersji końcowej i do dalszej obróbki. Złe i dobre nawyki typograficzne.

  • Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ publikacji i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów; zalety powtarzalności i konstrukcji modularnej.

  • Fotoedycja (dobór i edycja zdjęć)

Źródła zdjęć, zadania redaktora a funkcja fotoedytora, zdjęcia amatorskie i agencje fotograficzne. Selekcja i obróbka techniczna zdjęć do druku (publikacji cyfrowej). Koszty, prawa autorskie i podpisy (credit).

  • Formy infograficzne w praktyce

Kto robi infografiki? Role grafika i redaktora w planowaniu przekazu infograficznego. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w publikacjach, proste formy i złożone kompozycje. Narzędzia do projektowania infografik i innych layoutĻw graficznych, w tym wybrane darmowe narzędzia w sieci.

  • Publikacja w mediach społecznościowych i blogach

Analogie i różnice miedzy stroną internetową, publikacją mobilną a gazetą papierową: kontrast, hierarchia, typografia, kolor, sposób pisania tekstów, funkcja zdjęć.

Nasi trenerzy

Jacek Gałązka

Ekspert wizualnej prezentacji treści, trener edytorstwa i doradca wydawców prasy. Projektant graficzny gazet i serwisów internetowych. Organizator i trener szkoleń doskonalących dla dziennikarzy, grafików, fotografów oraz wydawców w Polsce, Europie Wschodniej i Azji Centralnej.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Opinie z ankiet po szkoleniu

Wysoki poziom szkolenia.

-

Bardzo dobre szkolenie, wykładowca bardzo dobrze przekazuje wiedzę.

-

Przystępnie, profesjonalnie, miło.

-

Czcesz zapytać o coś przed zakupem?
Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

22 678 38 87