Kurs Modelowanie i teksturowanie 3D
– Blender & Substance w praktyce

cena 7200 zł (netto)

72h (8 dni)
8:30-16:30

Ścieżka: Grafika 3D i tworzenie gier

I Etap: 29 listopada -1 grudnia 2021

II Etap: 20-22 grudnia 2021

III Etap: 28-30 grudnia 2021

Inne terminy >

Kurs stacjonarny | online na żywo

Zamów szkolenie dedykowane:
22 678 38 87

zapisz się

Kurs Modelowanie i teksturowanie 3D |
Blender & Substance w praktyce

średnia ocen: 5,0

Kurs Modelowanie i teksturowanie 3D | Blender & Substance w praktyce

z certyfikatem Akademii IT Media | Warszawa | Online

Kurs Modelowanie i teksturowanie 3D – Blender i Substance w praktyce prowadzony jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem. W ramach kursu uczestniczysz w dwóch szkoleniach:

Etap I – Blender – moduł I – 29 listopada -1 grudnia 2021
Etap II – Adobe Substance – 20-22 grudnia 2021
Etap III – Blender – moduł II – 28-30 grudnia 2021

Pakiet warsztatów, który nauczy Cię samodzielnie tworzyć zasoby 3D zoptymalizowane pod kątem wizualizacji, animacji, VFX czy silników gier.

Tak skonstruowane warsztaty dają możliwość połączenia narzędzi i zaawansowanych technik tworzenia modeli w Blenderze z wyrafinowanym systemem teksturowania w Substance 3D Painter.

Część warsztatów poświęcona Blenderowi obejmuje zagadnienia dotyczące modelowania 3D w tym kontroli topologii, tworzenia koordynatów UV, prawidłowego przygotowywania modeli do eksportu do Substance 3D Painter, tworzenia materiałów na bazie tekstur powstałych w SP, tworzenia i oświetlania sceny oraz ustawień silników renderujących.

W części warsztatów poświęconej Substance 3D Painter nauczysz się tworzyć fotorealistyczne tekstury dla swoich modeli wykorzystując bogaty zestaw funkcjonalności i narzędzi takich jak warstwy, kanały, maski, filtry, generatory czy pędzle.

W ramach warsztatów przejdziemy całą drogę tworzenia modeli 3D, począwszy od materiałów referencyjnych, poprzez modelowanie, tworzenie koordynatów UV, właściwe przygotowanie modeli do eksportu, teksturowanie w Substance 3D Painterze po renderowanie stworzonych przez siebie modeli w Eevee i Cycles.

Zobacz film o Kursie Blender

Czego się nauczysz?

Modelowania 3D w tym kontroli topologiiTworzenia koordynatów UVTworzenia materiałów na bazie tekstur powstałych w SPNarzędzi takich jak warstwy, kanały, maski, filtry, generatory czy pędzleTworzyć fotorealistyczne tekstury dla swoich modeli wykorzystując bogaty zestaw funkcjonalnościTworzenia i oświetlania sceny oraz ustawień silników renderujących.

W ramach szkolenia Blender – moduł I – nauczysz się:

  • podstaw modelowania obiektów 3D z wykorzystaniem różnych technik
  • zarządzania obiektami w scenie
  • optymalnego używania materiałów referencyjnych
  • tworzenia i oświetlania sceny także z wykorzystaniem panoram HDR
  • podstaw tworzenia różnego typu materiałów nadawanych obiektom 3D
  • używania tekstur do tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych ze standardem PBR
  • komponowania sceny, pracy z kamerą i animacji ujęć
  • renderowania grafiki statycznej oraz animacji z wykorzystaniem silnika renderującego Cycles 

W ramach szkolenia Adobe Substance 3D Painter nauczysz się:

  • swobodnie posługiwać się programem
  • wykorzystywać i świadomie modyfikować dostępne zasoby (m.in. materiały, maski, generatory, pędzle)
  • optymalizować modele 3D przed zaimportowaniem siatek do programu Substance 3D Painter
  • poprawnie wypalać mapy niezbędne do efektywnej pracy z programem
  • tworzyć własne, niepowtarzalne tekstury wykorzystując szerokie spektrum narzędzi i funkcjonalności
  • tworzyć fotorealistyczne tekstury oparte o standard renderowania PBR (Physically Based Rendering)
  • efektywnie eksportować gotowe tekstury do aplikacji zewnętrznych
  • renderować obiekty przy pomocy zaimplementowanego silnika Iray

W ramach szkolenia Blender – moduł II nauczysz się:

  • efektywnych i precyzyjnych technik modelowania 3D
  • tworzenia złożonych materiałów
  • fotorealistycznego oświetlania różnych typów wirtualnych scen
  • tworzenia i renderowania animacji w Blenderze

Dla kogo jest ten kurs?

Grafików 2D, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie trójwymiarowej rzeczywistości i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów;Twórców video, którzy chcieliby dodać do swoich filmów efektowne elementy 3D;Motion Designerów, którzy chcieliby wprawiać w ruch samodzielnie przygotowane obiekty trójwymiarowe;Innych osób, które interesują się tworzeniem grafiki 3D i dysponują niewielkim budżetem.Do wszystkich, którzy chcą wykorzystać niezwykłe możliwości programu Adobe Substance 3D Painter w tworzeniu zaawansowanych tekstur.Dla twórców operujących w przestrzeni 3D – osób tworzących wizualizacje, projektantów produktów, odzieży czy architektury, osób tworzących zasoby 3D.

Jak wygląda kurs?

Szkolenie stacjonarne

  • Praktyczne warsztaty w realu.
  • Możliwość pełnej koncentracji na nauce w Certyfikowanym Ośrodku Szkoleniowym.
  • Możliwość pracy z dodatkowymi narzędziami – udostępniamy np. tablet graficzny, kalibrator, kamerę.
  • Sposób na wymianę doświadczeń wśród uczestników z różnych branż, wydziałów czy organizacji.
  • Pełny komfort i bezpieczeństwo: przepisowe odległości, dostępne dozowniki płynu dezynfekującego, regularna dezynfekcja pomieszczeń, udostępniamy kreatywne przyłbice.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wręczone na zakończenie szkolenia.

Szkolenie online

  • Praktyczne warsztaty online | na żywo.
  • Stałe połączenie video z trenerem w czasie rzeczywistym.
  • Nauka z dowolnego miejsca w Polsce.
  • Praktyczne ćwiczenia na żywo wraz zadawaniem pytań trenerowi.
  • Zdalna praca na wysokiej klasy komputerach udostępnionych w siedzibie IT Media.
  • Praca niezależna od mocy własnego komputera.
  • Trener widzi prace uczestników dzięki czemu może im w dowolnym momencie pomóc.
  • Możliwość korzystania ze stanowisk IT Media w dowolnych godzinach w terminie szkolenia.
  • Certyfikat oraz drukowane materiały szkoleniowe wysłane kurierem po zakończonym szkoleniu.

Szkolenia otwarte i zamknięte

W Akademii IT Media prowadzimy kompleksowe kursy oraz pojedyncze szkolenia zarówno dla osób indywidualnych, firm jak i instytucji publicznych. Oferujemy szkolenia otwarte, zamknięte oraz indywidualne konsultacje na różnym poziomie zaawansowania.

Zaletą szkoleń otwartych jest możliwość wymiany doświadczeń z osobami z innych firm. Natomiast przy szkoleniach zamkniętych dostosujemy do Twoich potrzeb termin zajęć oraz ich lokalizację.

Zapytaj o szczegóły: +48 22 678 38 87

Jak wygląda kurs online?

 

Standard szkolenia

Jedyny w Polsce
Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy
Adobe i Maxon

Certyfikowani wykładowcy - praktycy

Najnowsze oprogramowanie i samodzielne stanowisko komputerowe PC/MAC

Certyfikat i materiały szkoleniowe

Małe, kameralne grupy szkoleniowe

Pyszny obiad i kawa

Nasi prowadzący

Ryszard Zimek

Prowadzi m.in. zajęcia z podstaw technologii cyfrowych. Entuzjasta i propagator programu i rozwiązań ZBrush, twórca szkolenia m.in. Przygotowanie do druku 3D.

dowiedz się więcej
o tym wykładowcy

NIE CZEKAJ AŻ ZABRAKNIE MIEJSC!

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Program szczegółowy

Szkolenie Blender – moduł I

Wstęp do grafiki 3D (krótki)

Interfejs, nawigacja, scena

  • konfigurowanie i optymalizacja ustawień programu
  • instalacja dodatkowych pluginów
  • omówienie interfejsów dedykowanych
  • nawigacja
  • praca ze skrótami klawiszowymi
  • tworzenie własnego interfejsu
  • kalibrowanie sceny, praca z jednostkami w Blenderze

Tworzenie obiektów 3D

  • modelowanie poligonowe na bazie materiałów referencyjnych (ćwiczenia)
  • modelowanie oparte na modyfikatorach (tzw. non-destructive) (ćwiczenia)
  • import modeli 3D z plików zewnętrznych (.fbx, .obj)
  • import modeli 3D z plików natywnych .blend
  • zarządzania obiektami w scenie / praca z Collections
  • wykorzystanie figur prymitywnych do tworzenia kompozycji sceny

UV mapping

  • wstęp do mapowania obiektów (krótki)
  • przygotowanie obiektów do teksturowania / UV mapping (ćwiczenia)

Oświetlanie sceny

  • ustawianie tła dla sceny i dla kamery
  • omówienie różnych typów świateł
  • niewykorzystywanie panoram HDR do fotorealistycznego oświetlania sceny
  • kontrola odbić tła na obiektach z wykorzystaniem systemu nodów

Materiały

  • wstęp do PBR materials (krótki)/ tworzenia fotorealistycznych materiałów zgodnych z renderowaniem opartym na fizyce światła
  • omówienie typów materiałów i ich specyfiki
  • tworzenie podstawowych typów materiałów przy użyciu Principled BSDF node oraz tekstur (ćwiczenia)

Kamera

  • omówienie funkcjonalności kamer / kamera wirtualna vs kamera fizyczna (krótkie)
  • ustawienie kamer w scenie i dostosowanie ich parametrów
  • animowanie kamery po punktach kluczowych
  • animowanie ruchu kamery po ścieżce
  • tworzenie target camera constraint

Systemy cząstek

  • tworzenie dodatkowych randomowych obiektów / efektów wykorzystujących system cząstek (Dynamic Particles)

 Renderowanie

  • dostosowywanie i optymalizacja parametrów renderowania dla silnika renderującego Cycles
  • tworzenie przebiegów renderujących (render passes)
  • wykorzystanie render passes w Compositing editor
  • tworzenie dodatkowego warstwy renderującej (render layer / view layer) dla wydzielenia kanału cienia
  • optymalizowanie renderowania animacji (OpenEXR MultiLayer)
  • eksportowanie wyrenderowanych kanałów oraz kompozycji przy pomocy File Output Node

Szkolenie Adobe Substance 3D Painter

Wstęp

  • Specyfika i możliwości programu Adobe Substance 3D Painter na tle innych aplikacji 2D / 3D
  • Czym są tekstury w środowisku 3D
  • Czym jest PBR (Physically Based Rendering)

Przygotowywanie modeli 3D

  • Optymalizacja siatki 3D przed exportem do Substance 3D Painter
  • Przygotowanie wersji obiektów o małej i dużej gęstości punktów
  • Tworzenie material ID
  • Rola koordynatów UV i pojęcie texel density
  • UDIMs – czym są i kiedy warto je stosować
  • Automatyczne tworzenie UVs w Substance Painter

Interfejs

  • Omówienie budowy interfejsu  programu
  • Nawigacja i skróty klawiszowe
  • Omówienie najważniejszych funkcjonalności programu w kontekście odpowiadających im palet

Tworzenie Projektu  

  • Dostosowywanie ustawień projektu
  • PBR Metallic – Roughness vs PBR Specular – Glossiness
  • Importowanie modeli 3D low res i high res
  • Importowanie zasobów z zewnętrznych bibliotek; zarządzanie zasobami
  • Dostosowanie oświetlenia sceny 3D

Texture Set

  • Czym jest Texture Set – jak powstaje i do czego służy
  • Texture Set settings
  • Ustawianie kanałów i  rozdzielczości
  • Wypalanie map – omówienie najważniejszych ustawień okna dialogowego Baking
  • Wypalanie map z użyciem wariantu siatki o dużej gęstości (high res)

Warstwy (omówienie)

  • Layers Panel – rodzaje warstw, zarządzanie warstwami; fill layer vs paint layer
  • Czym są kanały – praca z kanałami (color, roughness, metallic)
  • Praca z trybami przenikania
  • Maski – różne narzędzia i techniki kontrolowania masek; tworzenie masek inteligentych

Praca z Effects – filtry i generatory

  • Używanie filtrów i generatorów bezpośrednio na warstwach
  • Używanie filtrów i generatorów z maskami – dodatkowa kontrola
  • Tworzenie własnych filtrów

Materiały

  • Tworzenie materiałów z użyciem warstw typu fill i funkcjonalności panelu Properties
  • Wykorzystanie masek i generatorów do tworzenia złożonych efektów wizualnych
  • Tworzenie własnych smart materials

Narzędzia do malowania

  • Brush tool  – omówienie
  • Importowania predefiniowanych pędzli z programu Photoshop (.abr)
  • Omówienie funkcjonalności panelu Properties – Paint
  • Dynamiczne pędzle – jak je tworzyć i modyfikować
  • Tworzenie normal stamp brushes  – do szybkiego dodawania detalu
  • Clone tool
  • Poligon Fill tool

Techniki dodatkowe – malowanie na kanałach AO, normal

  • Kontrola mapy AO
  • Naprawianie błędów mapy typu normal

Nieliniowe cofanie i edytowanie zmian

Renderowanie w silniku renderującym Iray

  • Okno dialogowe Display Settings – kontrola środowiska, kamery, efektów postprodukcyjncych
  • Dostosowywanie parametrów silnika Iray

Eksportowanie map

  • Tworzenie własnych ustawień eksportu
  • Modyfikowanie ustawień output maps

Szkolenie Blender – moduł II

Modelowanie 3D i UV mapping

  • modelowanie 3D w Blenderze – krótkie omówienie kluczowych pojęć i rozwiazań specyficznych dla Blendera
  • precyzyjne modelowanie w Blenderze: omówienie typów narzędzi oraz przydatnych funkcjonalności do precyzyjnego modelowania (ćwiczenie)
  • omówienie możliwości wyspecjalizowanych zewnętrznych pluginów (addons) do modelowania; zbudowanie modelu przy pomocy jednego z nich (ćwiczenie)
  • UV mapping – rozłożenie koordynatów UV dla utworzonych modeli z wykorzystaniem różnych technik (ćwiczenie)

Budowanie materiałów i teksturowanie

  • wstęp do teksturowania – tekstury rastrowe vs tekstury proceduralne
  • wstęp do materiałów w Blenderze w tym praca z nodami w Shader Editor
  • budowanie materiałów opartych na mapach PBR (ćwiczenie)
  • budowanie materiałów opartych na teksturach proceduralnych (ćwiczenie)
  • texture painting – wstęp
  • wykorzystanie textur painting przy tworzeniu materiałów (użycie texture painting jako maski, użycie stencil) (ćwiczenia)
  • tworzenie złożonych materiałów w Blenderze z wykorzystaniem w/w

Oświetlanie wirtualnej sceny

  • panoramy HDR i rodzaje świateł – wszystko co ważne
  • tworzenie lighting studio – różne strategie (ćwiczenia)
  • tworzenie oświetlenia scen na zewnątrz z kontrolą tła i odbić
  • specyfika oświetlania scen wewnątrz w tym wykorzystanie bibliotek IES
  • Cycles vs Evee – przygotowanie ustawień dla obu silników

Animacja w Blenderze

  • wstęp do animacji; podstawowe pojęcia
  • omówienie funkcjonalności i specyfiki, Dope Sheet oraz Graph Editor
  • praca z Timeline i kluczowanie wartości (wstępne ćwiczenia)

Animacja w kontekście kamery

  • animowanie kamery po ścieżce – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie turntable – różne techniki (ćwiczenie)
  • tworzenie efektu drgania kamery / handheld camera shake effect
  • animowanie DOF
  • renderowanie sceny z użyciem wielu kamer
  • opcjonalnie: blur w animacji

Animacja w kontekście oświetlenia

  • animowanie świateł w scenie – różne techniki (w tym z użyciem modifiers i drivers) (ćwiczenia)

Animacja obiektów

  • animowanie całych obiektów za pomocą kluczy animacyjnych
  • animowanie obiektów bez deformacji vs z deformacją za pomocą szkieletu animacyjnego (wstęp)
  • czym jest rigging – szkielet i kości animacyjne – podstawowe pojęcia (forward kinematics, invers kinematics, deforming bones i control bones, weight painting)
  • kości animacyjne w Blenderze – budowa i tworzenie
  • praca z Armature modifiers – animowanie z jednoczesną deformacją siatki i bez deformacji (ćwiczenie)

Animacja – renderowanie

  • ustawienia do renderowania animacji – wszystko co najważniejsze
  • opcjonalnie – edycja animacji wewnątrz Blendera

Jak zdobyć dofinansowanie na Kurs Modelowanie i teksturowanie 3D – Blender i Substance w praktyce

Chciałbyś opłacić kurs, ale brakuje Ci funduszy? Możesz skorzystać z dofinansowań, które mogą rozwiązać Twój problem. My, jako Akademia IT Media istniejemy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych (WUP (2.14/00109/2005). Jeżeli jesteś osobą bezrobotną/poszukującą pracy, możesz złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy o wsparcie finansowe na konkretny kurs lub szkolenie.

O dofinansowanie można również się starać w ramach programu Ministerstwa Rozwoju – „Pożyczki na kształcenie”oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie dostępnych możliwości uzyskania wsparcia finansowego, możemy zagwarantować Ci pomoc w wyborze opcji najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb. Czytaj więcej >

Kurs Blender – opinie na temat kursu

Nasze kursy i szkolenia cieszą się dużym uznaniem wśród uczestników, którzy najwyżej oceniają naszych wykładowców – ich przygotowanie, zaangażowanie i podejście do uczestników. Przychodząc na szkolenie, przekonasz się, że stawiamy na wykwalifikowaną kadrę, która z pasją podchodzi do prowadzenia zajęć. Średnia naszych ocen w Google to 4,9 oraz 5,0 na Facebooku

Sprawdź nasze opinie na Google >

 

Opinie z ankiet po szkoleniu

Świetne szkolenie!

- Michał G.

Polecam szkolenie w 100%

- Agata P.

Fantastyczna atmosfera i prowadzący, który dostosowuje się do oczekiwań uczestników szkolenia.

- Edyta W.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Chcesz zapytać o coś przed zakupem?

Napisz do nas na szkolenia@itmedia.pl

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87

System rozwoju w Akademii IT Media:

Kończąc to szkolenie
zyskujesz rangę
Specjalista

Co otrzymuję jako Specjalista:

  • Materiały szkoleniowe
  • Zniżki na oprogramowanie Adobe i tablety Wacom
  • Newsletter z materiałami rozwojowymi
  • Zaproszenia na bezpłatne
    Dni Otwarte w IT Media
  • Komplet filmów tutorialowych na Start (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects)

dowiedz się więcej