Oprogramowanie The Foundry Modo to produkt do profesjonalnej wizualizacji 3D. Jest kolejnym etapem w procesie rozwoju modelowania 3D, malowania, renderowania, który dostarczany jest w jednym zintegrowanym i przyspieszającym pracę pakiecie, zarówno na platformie iMac jak i PC. Teraz Modo jest prawdziwym kompleksowym rozwiązaniem zawierającym narzędzia do rzeźbienia 3D, animacji i sieciowego renderingu.
– The Foundry MODO 15.2
– 1 rok wsparcia dla lic. wieczystej
– Dla komercji (COM)
– Wersja anglojęzyczna (ENG)
– The Foundry MODO 15.2
– Nowa subskrypcja 1 rok
– Dla komercji (COM)
– Wersja anglojęzyczna (ENG)
The Foundy Modo wyposażone jest w najszybszy i najbardziej zaawansowany istniejący mechanizm modelujący 3D metodą wielokątów oraz podziału powierzchni. Został zaprojektowany tak, by umożliwić wykonanie większej ilości pracy w jeszcze krótszym czasie niż dotąd. Nowe, zintegrowane narzędzia rzeźbiarskie w Modo, w jeszcze większym stopniu ułatwiają modyfikację siatek bazowych za pomocą kontroli organicznej lub po to, by dodać drobne szczegóły. Domyślne profile przyspieszają zadania zaokrąglania i kantowania, zaś narzędzia do przycinania pozwalają na precyzyjne modelowanie. Ponadto w Modo edycja UV nie następuje po fakcie, lecz jest rdzeniem pakietu. Narzędzia do modelowania i wybierania w Modo były dopieszczane latami doświadczeń, by działały tak, jak od nich oczekujesz. Doskonała obsługa i podgląd OpenGL sprawiają, że wizualne doświadczenia modelowania w Modo są równie bogate, jak zestaw narzędzi.
Modo dzięki szerokiej palecie naturalnych narzędzi do malowania grafiki 3D jest istnym naśladowcą natury, jej form, barw i tekstur. Wielowątkowe działanie, udoskonalone okno użytkownika, najwyższej klasy narzędzia, możliwość bezpośredniego nakładania kolorów na dowolny obraz w Shader Tree pozwala na błyskawiczne uzyskanie odpowiedniego efektu.
Oprogramowanie posiada światowej klasy moduł do renderowania, który tworzy zadziwiające obrazy oraz świetne równomierne animacje, z zastosowanym oświetleniem, co w rezultacie owocuje efektem realizmu. Jest niezwykle szybki w pełni wielowątkowy. Renderuje poprzez sieć Mac -ów i PC-etów z ultra wysoką rozdzielczością.
Modo jest świetny do tworzenia przeglądu elementów składowych, animacji montażu produktów czy grafiki ruchomej wszelkiego rodzaju. Umożliwia zmianę właściwości dowolnego elementu, tak aby zaczął się poruszać lub zmieniać wygląd w czasie. Pozwala importować animacje z innych programów 3D i renderować je w Modo.
Modo pozwala precyzyjnie tworzyć konstrukcje geometryczne, umożliwiając przycinanie istniejącej geometrii bądź punktów na płaszczyźnie roboczej. Umożliwia również z łatwością dopasować płaszczyznę robocza do dowolnego wyboru. Podstawowe narzędzie rysownicze w Modo tj.: pióro, pozwala umieszczać wierzchołki, tak by tworzyć geometrię. Podczas rysowania, Modo wyświetla zarysy linii, dzięki którym można kreślić pod odpowiednim kątem. Można przesuwać lub obracać istniejące punkty modelu, aby przycinać do innego wierzchołka, krawędzi, środka krawędzi, wielokąta lub środka wielokąta. Modo można skonfigurować do obsługi dowolnych jednostek, można też wpisywać ciągi takie jak 4m+6in i program sam dokona obliczeń (4 metry plus 6 cali)!
Modo udostępnia dwa rodzaje narzędzi rzeźbiarskich: oparte na siatce i na obrazie. Narzędzia oparte na siatce pozwalają modyfikować ogólny kształt obiektu i w ograniczonym stopniu działać na powierzchnię. Możesz użyć rzeźbienia w siatce, aby delikatnie zmienić kształt obiektu lub też zmodyfikować go radykalnie. Jeśli zaś chcesz wyryć na powierzchni zmarszczkę lub szczelinę, masz do dyspozycji narzędzia oparte na obrazie. Dzięki takiemu rodzajowi rzeźbienia tworzysz przemieszczenie na dowolnym poziomie podziału powierzchni. Narzędzia rzeźbiarskie działające równolegle z tradycyjnymi narzędziami do modelowania zapewniają niesłychaną swobodę.
W Modo wprowadzono profilowanie modelowe, uzupełniające takie operacje, jak wyciąganie obiektu płaskiego czy wyciąganie obiektu po krzywej, dzięki wykorzystaniu profili 1D i 2D. Podczas modelowania możesz wybierać spośród rozmaitych profili, by z łatwością tworzyć takie elementy, jak poręcze czy listwy wieńczące. Możesz również konstruować własne profile z linii i krzywych, by wykorzystać je później.
Oprogramowanie w nowy sposób podchodzi do replikacji geometrii w dane scenerii i pozwala tworzyć w renderingach szczegóły na poziomie bilionów wielokątów. Dzięki temu można dodać formy życia na kadłubie statku lub stworzyć las drzew. Na powierzchni można zreplikować dowolną siatkę, kontrolując przy tym skalę i kierunek.
Modo ułatwia tworzenie nowych skutecznych siatek o idealnym przepływie danych, nałożonych na gęste zestawy danych CAD lub zeskanowanych. Gdy tworzysz lub transformujesz nową geometrię, można ją ograniczyć do gęstej siatki tła.
Aby tworzyć idealnie oteksturowane modele, potrzebny jest łatwy dostęp do mistrzowskich narzędzi edycyjnych UV. Legendarny edytor UV z Modo jest idealnym środowiskiem do takiego zadania. W wielu przypadkach sprawa wygląda tak: Kliknięcie. Odwinięcie. Koniec. Ponadto dzięki Modo można skonstruować własną mapę UV, po czym tworzyć morphingi ze zmianami topologii, nie martwiąc się, że uszkodzeniu ulegnie UV. Interaktywne narzędzie zmniejszy napięcia siatki, minimalizując zakłócenia kątowe i obszarowe. W większości przypadków prawidłowo zostaną obsłużone nawet otwory w siatce (jak oczy). Jeśli coś się nakłada, łatwo wychwycić takie miejsca dzięki funkcji podświetlania.
Przybornik Modo pozwala tworzyć nieskończoną ilość wyspecjalizowanych narzędzi do modelowania i wybierania, które można podporządkować skrótom klawiaturowym lub innym elementom interfejsu użytkownika. W Modo można wykorzystywać potężne narzędzia, by tworzyć nowe kombinacje, zmieniające sposób, w jaki dane narzędzie się obsługuje, jak wygląda i jak wpływa na geometrię.
Proste funkcje mogą mieć duży wpływ na przepływ pracy. Edge Subdivide po prostu dzieli każdą wybraną krawędź na wiele krawędzi, ułatwiając dodawanie wierzchołków wzdłuż krawędzi. Jest to niezwykle przydatne do szybkiego modyfikowania i poprawiania topologii.
Mesh Fusion został całkowicie zmieniony. W wersji 15.2 usunięto tryby zaznaczania Fusion. Teraz wystarczy wybrać element, który chcesz zmodyfikować, a Modo poda potrzebne informacje.
Proceduralne generowanie projektów 2D na powierzchniach 3D jest niezwykle cenne dla projektantów. Modyfikator odległości geodezyjnej można wykorzystać, aby znaleźć odległość między dwoma punktami i prześledzić ścieżkę między nimi na powierzchni. Umożliwia to generowanie złożonych wzorców, które mogą prowadzić do ekscytujących wyników modelowania proceduralnego.
System Order Of Operations Modo jest niezwykle potężny. Węzeł MeshOp Stack został dodany w 15.1. W 15.2 dodano tę możliwość dla operacji wyboru, lepiej informując artystów o tym, jak stos odnosi się do grafu węzłów.
mPath to nowy, potężny hybrydowy renderer pathtrace firmy Foundry. W 15.2 dodano wartości logiczne Render. Ułatwia to tworzenie przekrojów przekrojów dla wizualizacji produktów i wizualizacji graficznych.