Współczesny film idzie ręka w rękę z najnowszymi technologiami. W związku z tym każda osoba, która marzy o uczestniczeniu w produkcji materiałów audiowizualnych, powinna przede wszystkim skupić się na rozwijaniu umiejętności związanych z obsługą zaawansowanych edytorów video i programów do montowania filmów. Są one niezbędne również w marketingu. Coraz częściej to właśnie filmy i animacje decydują o sprzedaży produktów, sprawiają, że materiały reklamowe są nie tylko skuteczne, ale również bardzo efektowne. Sztuka filmowa nieubłaganie przenosi się do internetu, a jak wynika z badań marketerów wkrótce zdecydowana większość contentu przybierze audiowizualną formę. Tak rozwijający się rynek potrzebuje specjalistów zajmujących się nagrywaniem, obróbką, postprodukcją i montażem materiałów.
Każda z tych czynności wymaga poznania określonych narzędzi. Osoby, które są zainteresowane tworzeniem animacji i efektów do filmów, powinny przede wszystkim poznać możliwości Adobe After Effects, w przypadku animacji grafiki trójwymiarowej warto również rozpocząć pracę z programem Cinema 4D. Współcześni montażyści filmowi bardzo chętnie korzystają z kolei z profesjonalnego oprogramowania Adobe Premiere, w naturalny sposób powiązanego z całym środowiskiem Adobe, w tym z Adobe Audition, bez którego nie wyobrażają sobie swojej pracy dźwiękowcy. To samo narzędzie będzie także niezbędne w procesie postprodukcji czy tworzenia efektów specjalnych.