Pozycjonowanie
strony internetowej
- SEO od podstaw

Pozycjonowanie strony internetowej - SEO od podstaw

Mitów o pozycjonowaniu stron jest mnóstwo. Specjaliści od SEO, nazywani też Seowcami, niechętnie dzielą się konkretną wiedzą. Za to ceny firm świadczących usługi pozycjonowania mogą uginać kolana.

Z drugiej strony – coraz więcej szkoleń, kursów czy informacji o SEO zachęca do samodzielnego pozycjonowania stron. Często okazuje się, że z całkiem niezłymi efektami. A nawet: bardzo dobrymi. Rodzi to jednak dwa pytania. Po co i… jak? Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak ważne?

Czym jest SEO i jak działa pozycjonowanie strony internetowej

 

SEO, czyli search engine optimization (nazywane też pozycjonowaniem) to dostosowanie stron do tego, żeby jak najlepiej odpowiadały na zapytania wpisywane w wyszukiwarki internetowe, a w efekcie – pojawiały się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania (SERP-ach; ang. search engine result page).

Pozycjonowanie strony internetowej jest częścią marketingu w wynikach wyszukiwania – SEM (ang. search engine marketing) i obok kampanii PPC (ang. pay per click – opłata za kliknięcie; np. Google Ads). Stanowi trzon wielu działań w ramach marketingu internetowego, mających na celu pozyskiwanie klientów.

Głównym celem pozycjonowania jest pojawienie się konkretnej witryny na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania na jak największą liczbę wyszukań fraz powiązanych bezpośrednio z tematem konkretnej strony internetowej.

Opierając się na tym, co mówią i piszą przedstawiciele Google (największej wyszukiwarki internetowej świata) oraz opiniach specjalistów z branży SEO – kluczowe jest dostosowanie strony do odpowiedzi na konkretne zapytania lepiej niż robi to konkurencja.

Tylko dlaczego jest taka walka o to, kto odpowiada lepiej na te pytania?

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest takie ważne

Odpowiedź na to konkretne pytanie ma wiele elementów. Przede wszystkim – pojawienie się w TOP3 wyników wyszukiwania oznacza, że pierwsze wyniki są widoczne tuż pod linią reklam (niekiedy w SERP-ach pojawiają się reklamy i inne, uzupełniające wyniki wyszukiwania – grafiki, mapy, wskazówki dojazdu, tak zwane „rich snippety”, bezpośrednie odpowiedzi, itp.), a w wielu przypadkach – jeszcze w pierwszym ekranie wyników wyszukiwania.

Im wyższa pozycja strony na konkretne zapytanie, tym większa szansa na to, że użytkownik kliknie w ten konkretny link. W środowisku seowców jest taki żart: wiesz, gdzie schować trupa? – na drugiej stronie wyników wyszukiwania ;). Jeśli myślisz, że to niezbyt trafiony żart, to pomyśl – jak często zaglądasz na drugą stronę wyników wyszukiwania? Rzadko. Innymi słowy: im wyżej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania (od 10. pozycji w górę), tym lepiej.

Kolejną zaletą pozycjonowania jest ominięcie różnego rodzajów blokerów reklam w przeglądarkach – szacuje się, że około połowa użytkowników internetu korzysta z jakiegoś oprogramowania, które blokuje reklamy. Oznacza to, że sekcja reklam na górze wyników wyszukiwania jest ukryta i zostają wyłącznie organiczne wyszukania. Czyli próba dotarcia do konkretnych klientów za pomocą reklam – w wielu przypadkach – jest skazana na porażkę, a użytkownicy widzą tylko organiczne wyniki wyszukiwania. A w nich warto być jak najwyżej.

Kolejną zaletą pozycjonowania jest darmowa (o tyle o ile) widoczność w internecie na zapytania powiązane z konkretną stroną – niektóre programy do monitorowania pozycji szacują nawet wartość organicznej widoczności konkretnej strony na podstawie kampanii Google Ads (czyli koszt kliknięcia w reklamę).

Ta ostatnia informacja może też pomóc wskazać te frazy, na które warto się pozycjonować, bo skoro reklamodawcy są gotowi zapłacić więcej za kliknięcie w reklamę, to jest duże prawdopodobieństwo, że ruch organiczny z wyników wyszukiwania na tę konkretną frazę może dać dużo konwersji.

Podsumowując – pozycjonowanie strony internetowej pozwala na:

  • poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania;
  • dostarczenie użytkownikom lepszych odpowiedzi na zadawane pytania;
  • dotarcie do większej grupy odbiorców i potencjalnych klientów;
  • lepszą optymalizację budżetów marketingowych, a niekiedy – zmniejszenie nakładów na reklamy;
  • pozyskiwanie większej ilości danych o użytkownikach do prowadzenia remarketingu;
  • ominięcie różnego rodzaju narzędzi do blokowania reklam;
  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie;
  •  i wiele, wiele więcej.

Intencja wyszukiwania: podstawa zrozumienia SEO

Google od lat podkreśla, jak ważna jest intencja wyszukiwania. W kolejnych wersjach Quality Guidelines (czyli „podręcznika” do pozycjonowania, tworzonego przez Google), wymienia się trzy rodzaje intencji wyszukiwania:

  • wiedzowa (knowledge) – użytkownik oczekuje informacji na konkretny temat;
  • zakupowa (buy) – użytkownik ma intencję zakupu konkretnego produktu lub usługi;
  • nawigacyjna (go) – w dużym skrócie – to zapytania powiązane wprost z marką i polegają na podsuwaniu użytkownikowi informacji o konkretnej marce, o którą pyta.

 

Za każdym z tych rodzajów zapytań stoi inna intencja. Wyszukując na przykład „szkolenia z pozycjonowania” użytkownik najprawdopodobniej chce się nauczyć pozycjonowania – szuka szkolenia online lub stacjonarnego. Jest to zapytanie z intencją zakupową, jednak jest ona powiązana z intencją wiedzową (może szuka artykułu, który będzie dla niego wstępem do tego szkolenia).

Z kolei zapytania typu „ile kosztuje szkolenie z pozycjonowania” lub „szkolenie z pozycjonowania cena” charakteryzują się silną intencją zakupową. Zawierają kwalifikatory (wyrażenia wskazujące na konkretną intencję) zakupowe: cena, ile kosztuje.

A zapytania typu „IT Media” są zapytaniami typowo nawigacyjnymi i dotyczą konkretnej marki lub firmy.

Zwykłe SEO i local SEO

Zwykłe SEO

Zwykłe SEO nie jest takie zwykłe – polega na dotarciu do jak największego grona odbiorców korzystających z internetu i zadających pytania w konkretnym języku w konkretnym obszarze. Tak – wyniki wyszukiwania zawsze SĄ dostosowywane geograficznie. Możesz się o tym przekonać korzystając z narzędzi typu VPN, czyli łączących się z serwerami lokalnymi w różnych krajach, które „oszukują” wyszukiwarki sygnalizując, że to konkretne zapytanie pochodzi z innego kraju, niż w rzeczywistości.

Nie zmienia to faktu, że posługując się językiem polskim w polskim internecie – dostaniesz najlepsze wyniki wyszukiwania na zapytania według algorytmu wyszukiwarek. A przynajmniej takie, które są najlepiej dostosowane. Zwykłe SEO odpowiada na pytania o szerokim zakresie tematycznym lub niezwiązane z konkretnym obszarem. Pozwól, że posłużę się zegarkowym przykładem.

Na przykład wpisując „timex”, gdy szukasz zegarka, otrzymasz w wynikach wyszukiwania informacje o marce, sklepach internetowych, niewykluczone też, że mapę ze sklepami tej marki w okolicy, którą określił Google na podstawie Twojego aktualnego adresu IP. Jeśli wpiszesz to samo zapytanie w wyszukiwarkę, która łączy się przez VPN z serwerami w innym mieście lub kraju – dostaniesz wyniki wyszukiwania częściowo dostosowane do tej konkretnej, wirtualnej lokalizacji.

Local SEO

Jednak zapytanie typu „timex warszawa” zalicza się już do kategorii local SEO, czyli pozycjonowania skupionego na konkretnej okolicy. Praca nad local SEO jest istotna z perspektywy firm działających w konkretnej okolicy – dlatego ważne jest jednoznaczne określenie, w jakiej okolicy prowadzona jest konkretna firma.

Na zapytanie „timex warszawa” wyszukiwarka pokaże wyniki lokalne – niezależne (najczęściej) od tego, z jakiego IP się łączysz – związane z konkretną okolicą; w tym przypadku – z Warszawą. Podobnie jest w przypadku wyszukań wykonywanych z innych miast – wpisując w Gdańsku „timex kraków” zobaczysz wyniki lokalne dla Krakowa.

Dlatego tak ważne jest podkreślanie lokalności na stronie podczas pracy nad pozycjonowaniem strony, zwłaszcza biznesu działającego lokalnie (w przypadku zegarków: konkretnego dystrybutora). Uzupełniona wizytówka Google, wpisy w agregatorach informujących o lokalnych firmach, itp. – im więcej takich elementów, które wskazują na konkretną lokalizację firmy, tym lepiej. Innymi słowy: działasz lokalnie: podkreślaj to. Niezależnie od tego, czy konkretna strona reprezentuje biznes lokalny czy internetowy – pamiętaj zawsze o właściwym doborze słów kluczowych.

Pozycjonowanie strony internetowej a roboty Google'a

Słowa kluczowe to bardzo ogólne określenie tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, a co odpowiada ich intencji. Na przykład szukając szkoleń z pozycjonowania w Warszawie użytkownicy chcą znaleźć jakąś firmę, która to szkolenie poprowadzi – stacjonarnie lub zdalnie.

Jeszcze niedawno (pod koniec lat dwutysięcznych) wystarczyło “nawciskać” w tekst na stronie, metaopis, nagłówki oraz parę innych miejsc dużo fraz kluczowych „szkolenia z pozycjonowania Warszawa” i cieszyć się wysoką pozycją. Jednak to się zmieniło – w dużej mierze wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji Google i algorytmu RankBrain (to dłuższa historia, jednak – w dużym uproszczeniu – tak to wyglądało).

Zaczęła się liczyć konkretna treść na stronie, bo… roboty wyszukiwarek nauczyły się rozumieć tekst, a nie tylko go szukać. Zatem – skąd wziąć słowa kluczowe i jak dobierać te, na które warto się pozycjonować?

 

Wybierając słowa kluczowe, na które ma odpowiadać strona, musisz pamiętać o:

  • intencji użytkownika;
  • tym, na jakie frazy kluczowe odpowiada konkretna strona (czyli co oferuje);
  • wyrażeniach rozszerzających kontekst.

 

Chociaż każdy z tych trzech punktów jest ważny, to jednak ostatni jest często pomijany. Wiele osób skupia się na dwóch pierwszych – czyli tym, czego szuka konkretny użytkownik oraz tym, co może dać mu strona. Ale dodanie do tego 3. punktu może dać przewagę nad konkurencją w wynikach wyszukiwania.

Wyrażenia rozszerzające kontekst zapytania (czyli słowa kluczowego) nazywane są często LSI keywords (od Latent semantic indexing – czyli utajone indeksowanie semantyczne) i są w gruncie rzeczy wyrazami bliskoznacznymi, które pogłębiają tekst. Pozwalają też go rozszerzyć i wyjść daleko poza ciągłe powtarzanie jednej frazy kluczowej. Można powiedzieć, że istnieje idealne równanie, które to pokazuje:

 

“pogłębiony tekst, dostarczający więcej wartościowej wiedzy = lepszy tekst”

 

Więc mając stronę, która powinna znaleźć się wysoko na frazę „szkolenie z pozycjonowania warszawa” należy pamiętać o:

  • opisie szkolenia, który zawiera kluczowe punkty, segmenty, itp. – nawet opisane hasłowo (np. SEO on-site vs off-site; Gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie, itp.);
  • lokalizacji (odpowiada za kwalifikator „gdzie” i jest sygnałem, że to konkretne szkolenie jest dostępne lokalnie w Warszawie – chyba, że istnieje też opcja dojazdu do szkolonych lub szkolenia zdalnego);
  • tym, co daje to konkretne szkolenie (jaki jest jego cel, na przykład opanowanie mocnych podstaw SEO do pozycjonowania strony firmy lub prowadzenia bloga firmowego).

 

Każdy z tych trzech elementów jest wręcz kopalnią wyrażeń, które mogą być podstawą do skutecznego tekstu na stronie, która będzie się dobrze pozycjonowała. Obecnie roboty Google umieją czytać, co oznacza, że opierają swoją ocenę strony na tekstach zawartych na niej, a raczej na ich sensie. Lepszy opis na stronie, odpowiadający na konkretne pytanie i realizujący intencję użytkownika, może pojawić się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jednak jest jedna istotna zasada używania słów kluczowych na stronie internetowej: powinny być wplecione w tekst tak, żeby były jego naturalną częścią, a sam tekst – był zrozumiały dla czytelnika. Roboty wyszukiwarek umieją odmieniać przez przypadki, więc pisanie o szkoleniach z SEO w Warszawie jest zrozumiałe dla nich tak samo jak szkolenia pozycjonowanie warszawa. Jednak to rodzi kolejne pytania, na przykład…

Zobacz film o szkoleniu SEO

Opinie z ankiet po szkoleniu

Bardzo profesjonalnie. Olbrzymia wiedza wykładowcy.

- Katarzyna K.

Wszystko ok., jak zwykle na najwyższym poziomie.

- Aleksander W.

Pozytywnie oceniam. Wykładowca kompetentny. Posiada wiedzę oraz doświadczenie.

- Dawid F.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

IT Media
Average rating:  
 0 reviews

Gdzie wpisać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe i inne wyrażenia pogłębiające obszar tematyczny tekstów na stronie mogą znaleźć się w wielu miejscach.

Wśród najpowszechniejszych należy wymienić:

  • meta tagi strony (meta tytuł i meta opis – widoczne w wynikach wyszukiwania);
  • treść strony;
  • nagłówki (chociaż nagłówki nie mają już takiego wpływu na pozycję strony jak kiedyś – obecnie służą raczej porządkowaniu tekstu i mogą bardzo pomóc użytkownikom w skanowaniu wzrokiem tekstu);
  • dane strukturalne strony (w nich mogą znaleźć się też inne kluczowe informacje o stronie lub firmie);
  • slug (czyli fragment adresu URL, który pojawia się po ukośniku, czyli na przykład „https://domena.pl/to-jest-slug”);
  • opisy alternatywne obrazów znajdujących się na stronie (co jest logiczne, bo skoro piszesz o szkoleniach z pozycjonowania stron, to pewnie umieścisz na stronie zdjęcie z takiego szkolenia lub sali szkoleniowej);
  • anchory (czyli fragment tekstu, który jest zarazem linkiem do tej konkretnej podstrony; na przykład jak podlinkowany fragment szkolenia z pozycjonowania kieruje na stronę ze szkoleniami z pozycjonowania).

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Jest wiele narzędzi stworzonych z myślą o tym. Podstawą jest zawsze znajomość biznesu, produktu, usługi (itp.) – informacje o tym, co oferuje konkretna strona są zawsze podstawą do wyboru wartościowych słów kluczowych.

Idąc dalej – warto szukać powiązanych tematycznie słów kluczowych lub takich, które rozszerzają zakresy tematyczne wybranych fraz. Narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych jest wiele – w praktyce każde lepsze narzędzie do SEO (Ahrefs, Senuto, SEMstorm, itp.) oferuje jakiś rodzaj keywords research tool (czyli narzędzia to zbierania słów kluczowych). Jednak duża część tych narzędzi jest płatna. Dlatego warto pamiętać o darmowych lub częściowo darmowych narzędziach do wyszukiwania słów kluczowych.

 

Bezpłatne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych:

  • Google Keyword Planner (Planer słów kluczowych Google; darmowe);
  • wyszukiwarka Google (zwłaszcza pola takie jak „wyszukiwania podobne” na dole strony wyników i sugerowane w oknie wyszukiwania);
  • Google Search Console (to narzędzie, które pokazuje na jakie zapytania odpowiada konkretna monitorowana strona; darmowe);
  • Ubersuggest (stale rozwijane narzędzie, obecnie oferuje coraz więcej funkcji typowych dla droższych narzędzi za ułamek ceny; częściowo darmowe);
  • Twinword (świetne narzędzie do wyszukiwania LSI keywords, które działa również po polsku; częściowo darmowe);
  • Keywords Everywhere (darmowa wtyczka do przeglądarki, która też ma wiele dobrych sugestii);
  • i dziesiątki innych narzędzi.

Zestaw powyższych darmowych narzędzi może wystarczyć spokojnie na początek.

Czy blog przydaje się przy pozycjonowaniu?

Jeszcze niedawno wiele agencji reklamowych i marketingowych przekonywało: bez bloga nie ma pozycjonowania; pozycjonowanie dzięki blogowi na stronie jest łatwiejsze lub dopiero wtedy jest możliwe. No… tak. Ale… nie do końca. Owszem: prowadzenie bloga na stronie może pomóc w pozycjonowaniu strony, jednak pod kilkoma warunkami:

  • teksty powinny mieć jakąś realną wartość;
  • wpisy na blogu powinny być powiązane tematycznie z głównym obszarem strony, a najlepiej go rozszerzać;
  • teksty powinny być unikalne (a nie skopiowane skądś – powielanie treści i bezmyślne kopiowanie nie da niczego dobrego).

Jednak kiedy myślisz o dodaniu bloga do swojej strony, musisz mieć pewność, że tego potrzebujesz lub że zapewnisz stały dopływ nowych tekstów. Zarzucenie prowadzenia bloga może dawać potencjalnym użytkownikom fałszywe wrażenie, że skoro nie ma nowych tekstów – ta firma nie działa.

Wracając do zasadności prowadzenia bloga i jego roli w pozycjonowaniu strony – pozwala on na opracowanie większej liczby słów kluczowych i pojawienie się konkretnej strony w wynikach wyszukiwania na wiele nowych fraz. Dodatkowo – więcej tematów opisanych na stronie wpływa pozytywnie na autorytet domeny, a ten z kolei jest jednym z kluczowych elementów odpowiedzialnych za jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że dobry tekst na bloga, stworzony z myślą o jednej frazie, może odpowiadać na wiele więcej słów kluczowych!

Rodzaje działań SEO: on-site i off-site

Działania w zakresie SEO dzielą się na te prowadzone na stronie (on-site) i te prowadzone poza nią (off-site). Każdy z nich jest istotny, jednak dopiero zrozumienie ich działania umożliwia sprawne działanie, ukierunkowane na osiągnięcie dobrego wyniku, czyli pojawienie się strony w TOP3 lub TOP10 wyników wyszukiwania.

 

Wśród działań SEO on-site warto wymienić:

  • tworzenie unikalnych treści;
  • dbanie o szybkość działania strony (korzystanie z grafik o odpowiedniej wielkości i rozdzielczości) oraz optymalizację aspektów technicznych jej działania;
  • dbanie o odpowiednią strukturę linków wewnętrznych na stronie oraz linkowanie wewnętrzne na stronie;
  • optymalizację meta-tagów i nagłówków na stronie (np. każda strona powinna mieć tylko jeden nagłówek H1);
  • używanie multimediów na stronie (filmy w artykułach mogą wydłużyć czas, który użytkownik spędza na stronie, a grafiki – poprawić zawartość semantyczną);
  • dbanie o komfort korzystania ze strony, czyli UX (ang. user experience – doświadczenie użytkownika);
  • uzupełnienie danych strukturalnych i ich poprawne zaimplementowanie;
  • poprawne działanie strony na urządzeniach mobilnych (od kilku lat podstawą indeksowania strony, czyli oceniania jej pozycji, jest wersja mobilna);
  • stworzenie dobrej, zrozumiałej dla użytkownika, struktury strony.

 

Wśród działań SEO off-site warto wymienić pozyskiwanie wysokiej jakości linków zewnętrznych z zewnętrznych domen. Same linki przychodzące mają duży wpływ na pozycję strony oraz autorytet domeny. Dlaczego odpowiednie linki wysokiej jakości są tak ważne?

Pomyśl o linkach jak o rekomendacjach – bardziej wartościowe są polecenia specjalistów w danej dziedzinie niż poza niej. Oznacza to, że jeśli strona o wysokim autorytecie w dziedzinie ogrodnictwa linkuje do strony z grabkami, to ten link pasuje, bo oba obszary tematyczne się zazębiają. Jeśli jednak ktoś Cię przekonuje, że taki link „bardzo dobrze wpłynie na pozycję strony sklepu komputerowego”, to… niestety, może się mylić. W końcu jeśli ogrodnik poleca Ci grabki, to wiesz, że poleca takie, które dadzą radę, bo się na tym zna. Jeśli jednak ten ogrodnik poleca komputer, to… może nie być to najlepsza rekomendacja.

Tak w dużym skrócie wygląda zasada działania linków zewnętrznych (czyli backlinków). Te linki można pozyskiwać organicznie (np. przez link-baiting), tworzyć strony zapleczowe czy dzięki współpracy z innymi podmiotami.

Można również kupować linki u większych i mniejszych wydawców internetowych, jednak Google od lat walczy z procederem handlu linkami (jak pokazują ostatnie działania i wprowadzenie nowej kategorii linków – sponsorowanych – całkiem skutecznie).

Są również różne rodzaje linków (dofollow, nofollow, sponsorowane, itp.), ale to temat rzeka.

Najważniejsze pytania dotyczące pozycjonowania stron (też dla początkujących)

 

Pozycjonowaniu stron i SEO zawsze towarzyszy dużo wątpliwości i niejasności. Poniżej zebraliśmy najważniejsze pytania, które mogą pojawić się na początkowym etapie pozycjonowania strony lub chwilę zanim ta strona w ogóle powstanie.

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Kiedy pojawiają się pierwsze efekty pozycjonowania?

Na pierwsze efekty pozycjonowania i pracy nad optymalizacją strony trzeba poczekać i to całkiem sporo. Od kilku do kilkunastu tygodni to minimum. Jednak na pojawienie się na wyższych pozycjach na trudne frazy rzadko kiedy zdarza się w pierwszym roku działania strony pod konkretnym adresem.

Niemniej: ręczne zgłoszenie strony do indeksowania w Google Search Console czy regularne zgłaszanie w tym narzędziu zaktualizowanej mapy strony z pewnością nie zaszkodzi, a w wielu przypadkach – jak pokazuje doświadczenie – działa i przynosi bardzo dobre efekty.

Czy pozycjonowanie strony internetowej zawsze musi wiązać się z kosztami?

Nie, nie zawsze. Można pozycjonować strony internetowe samodzielnie – w sieci jest pełno darmowych szkoleń z SEO, dedykowanych głównie początkującym, jednak organizowane są również spotkania branżowe, w czasie których nawet wyjadacze uczą się czegoś nowego.

Oczywiście: czas na opanowanie nowej wiedzy jest również kosztem, jednak wiedza ta przydaje się zarówno w sytuacji, w której chcesz samodzielnie prowadzić proces pozycjonowania swojej strony, jak i gdy chcesz skutecznie nadzorować prace wykonywane przez firmę zewnętrzną.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest takie drogie?

Powód jest bardzo prosty: dobry specjalista się ceni, a w przypadku SEO efekty są widoczne dopiero po jakimś czasie, więc od rozpoczęcia prac do pierwszych wymiernych efektów może minąć sporo czasu. Oznacza to, że dobrzy i skuteczni specjaliści od SEO będą oczekiwać całkiem konkretnej zapłaty za swoje usługi, zwłaszcza jeśli mają duże doświadczenie.

Dodatkowo sama praca nad pozycjonowaniem strony wymaga wielu godzin przygotowań, analizy danych i zebrania wiedzy na temat tego, co warto i należy zrobić. Potem dochodzi już konkretna praca – tworzenie tekstów, pozyskiwania linków, rozwiązywanie problemów technicznych, itp. To wszystko jest kosztem dla pozycjonera, który ponosi, żeby jego praca przynosiła efekty, a co za tym idzie – ten koszt jest włączony w opłatę za prace.

Jak utrzymać zdobytą pozycję w wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie strony internetowej nie jest jednorazową akcją – a przynajmniej nigdy nią być nie powinno. Praca nad pozycją strony w wynikach wyszukiwania to proces, który polega na dbaniu o jakość strony oraz to, co oferuje użytkownikom wyszukiwarek internetowych. Im wyższa jakość i większa liczba dobrej jakości linków odsyłających – tym łatwiej utrzymać się na górze wyników wyszukiwania.

Jak poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Złota zasada pozycjonowania to stworzenie strony lepiej odpowiadającej na konkretne słowo kluczowe niż konkurencja. Żeby zacząć pracować nad poprawą pozycji strony (czyli „przepchnąć ją do TOP3”) konieczna jest wnikliwa znajomość tego, co oferuje konkurencja. I zrobienie tego, co robi konkurencja jeszcze lepiej.

Czy jest jakaś złota zasada, która pozwala pojawić się na 1. miejscu w wynikach wyszukiwania?

Niestety – takiej recepty nie ma lub jeszcze nie ma. Oczywiście: im lepiej odpowiada się na pytania zadawane w wyszukiwarkach, tym pozycja jest wyższa, jednak żeby zaoferować to mocne „lepiej” potrzebna jest wiedza (również o działaniach konkurencji), doświadczenie i praca. Złotej zasady, która daje stuprocentowe efekty – póki co – nie ma.

Masz pytania?

Napisz do nas na [email protected]

lub zadzwoń pod numer

+48 22 678 38 87